Vauvan liikkeistä...pitäskös jo panikoida?

Liikkeet ovat tuntuneet viikoilta 16 asti tosi vilkkaina.
Vauva on liikkunut tosi paljon.
Nyt viikkoja 23 ja masussa ollut aika hiljaista pari päivää.
En ole ihan varma, tunsinko aamuyöstä muutaman potkun vai oliko se unta, mutta muuten ollut nyt tosi hiljaista jokusen päivän. PAnikoinkohan turhaan vai joko juoksen neuvolaan/äippäpolille???

Tais lukea äidin ajatukset, koska alkoi juuri tuntua pientä liikehdintää masusta...
Oiskos vaan niin, että ennen kun oli jalat alaspäin, liikkeet tuntui hyvin, mutta nyt on ehkä vaihtanut totaalisesti asentoa ja liikkeet ei tunnukaan niin hyvin...

darkstarmama
Ne liikkeethän on noilla viikoilla vielä tositosi epäsäännöllisiä, mulla nyt viikkoja 34 ja rapiat ja tunnen ne säännöllisesti nyt joka päivä. :) Et älä sie vielä hättäile :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Ne liikkeethän on noilla viikoilla vielä tositosi epäsäännöllisiä, mulla nyt viikkoja 34 ja rapiat ja tunnen ne säännöllisesti nyt joka päivä. :) Et älä sie vielä hättäile :flower:
Siks mua just hirvittääkin, kun ne liikkeet on tuntunut säännöllisesti tähän saakka ja nyt yhtäkkiä on hiljentynyt... Neuvolassakin on koko ajan sanottu, että ei niitä vielä joka päivä tunnu, mutta niitä on oikeasti tuntunut joka päivä siitä viikosta 16 alkaen!
Mutta kaippa tää on ihan normaalia... :|

harmaa
Kyllä viikolla 23 liikkeet yleensä ovat jo päivittäisiä. Jos liikkeet ovat olleet vilkkaita viikolta 16 saakka olisin itse kyllä huolissani jos viikolla 23 ei tulisi päivittäisiä liikkeitä. Vauvahan vaihtaa asentoa noilla viikoilla vielä monia kertoa.

darkstarmama
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Siks mua just hirvittääkin, kun ne liikkeet on tuntunut säännöllisesti tähän saakka ja nyt yhtäkkiä on hiljentynyt... Neuvolassakin on koko ajan sanottu, että ei niitä vielä joka päivä tunnu, mutta niitä on oikeasti tuntunut joka päivä siitä viikosta 16 alkaen!
Mutta kaippa tää on ihan normaalia... :|
Minusta on normaalia enkä huolestuisi vielä. Mulla itselläni oli tauko liikkeiden tuntemisessa tuossa viikon 28 tienoilla kun olin kipeenä, mutta sieltä ne sitten taas rupesivat tuntumaan parin hiljaisen päivän jälkeen ja nyt ei meinaa loppua tulla. :D
Mutta toki jos sinua huolettaa niin käy neuvolassa kysymässä, eihän se kysyminen mitään maksa ja saat helpotuksen kun ei tarvi asiaa puntaroida. :hug:

vauvalla on vielä paljon tilaa liikkua, että en kyllä huolestuisi. ainahan voi kokeilla sitä että syö/juo jotain makeaa ja menee köllimään hetkeksi, jos vauva siitä vilkastuisi.

mulla on meinaan tämä mahaa nytkin heilutteleva liikkunut reippaasti jostain rv 15 lähtien mutta tuossa keskiraskaudessa oli muutamakin viikko että liikkeet väheni ja harveni. kysyin neuvolassa ja oli ihan normaalia.

Katson nyt vielä tämän päivän tässä ja riennän neuvolaan, jos ei mitään isompia ala kohta tapahtua... normaalisti hyppii ja pomppii aina iltaisin, kun käyn nukkumaan ja sama meno aina aamuisin, kun avaan silmät. Tässä työpöydän vieressä herää yleensä aina uudestaan, mutta nyt jostain syystä ollut hiljaista...

Kun mä odotin toista lasta, en tuntenut vauvan liikkeitä kunnolla pariin päivään. Se oli siinä raskauden puolessa välissä, en muista viikkoja tarkkaan. Kävin sen takia neuvolassa, siellä kuunneltiin sydänäänet. Ne oli ihan ok. Muistan vieläkin sen kauheen tunteen, mikä oli, kun ei liikkeet tuntunut. Mut sit ne alkoi taas tuntuun ihan normaalisti. Neuvolassa vaan tuumasivat, että vauva nyt vaan haluaa ottaa rauhallisesti...

Mirachick
Täältä on hyvä lukea omaankin pieneen pelkoon liittyvää. Viikkoja on 23 ja vauva on ottanut pari päivää todella rauhallisesti, ihan huolestuin ja olen miettinyt onko kaikki kunnossa kun kova potkija ei potkikaan enää noin kovaa, vatsa ei enää liiku. Ehkä se sitten on vain taukoa, kun kyllähän se siellä kuitenkin liikkuu...

Mulla täysin samat fiilikset ollut tänään ja rv23! Taitaapi vaan pitää vauvikset välillä hiljaiseloa. Aamulla jo säikähdin kun vasta päivällä rupesi liikkeitä tuntumaan. Ei ole tänään ollut vielä kertaakaan sellasta monotusspurttia, mitä yleensä.

Yhteistyössä