Vauvan liikkeet loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikkeet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikkeet

Vieras
Kuinka paljon vauvan pitäsi liikkua viimeisillä viikoilla ja mistä vaisu liikehdintä voi kertoa, muuta kuin tilan puutteesta? Vauva liikkuu kerran päivässä hyvin vilkkaasti puolisen tuntia, mutta muuten vähän.

niin ja tää beibi oli ennen supervilkas mutta nyt niin hiljainen kuin vaan voi olla. se muutos oli niin selkee että siks just joutuu laskea noita liikkeitä. :| nyt menossa rv 39+6. :D

Kiitos, ei taida olla syytä huoleen. Voikohan rauhallisuus ennustella päivärytmiä/ temperamenttia? Ensimmäinen vilkas ja huonouninen lapsi potki kylkiluut tohjoksi näillä viikoilla ja liikehti ympäri vuorokauden. Tämä taas ei liiku öisin juuri lainkaan ja on päivisinkin vaisumpi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos, ei taida olla syytä huoleen. Voikohan rauhallisuus ennustella päivärytmiä/ temperamenttia? Ensimmäinen vilkas ja huonouninen lapsi potki kylkiluut tohjoksi näillä viikoilla ja liikehti ympäri vuorokauden. Tämä taas ei liiku öisin juuri lainkaan ja on päivisinkin vaisumpi.

ainakin kolmosen rytmi oli sama mahan ulkopuolella ku odotusajan. =)
jotkut myös sanoo että vauvat hiljenee ennen synnytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Toivottavasti....tämä olisi tarkoitus saada ulos ennen juhannusta :)

samma här! :attn: :D
tsemppiä loppuodotukseen. millon sulla on la?
aika rasittavia nää vikat viikot ja päivät. |O :snotty:

samma här! :attn: :D
tsemppiä loppuodotukseen. millon sulla on la?
aika rasittavia nää vikat viikot ja päivät. |O :snotty:

Samat sulle! 21.6 on täällä eräpäivä.

Täällä on kenenkään huono sanoa että liikkuuko vauva vähemmän ihan tilanahtauden takia vai sen takia että joku on huonosti. Kaikista paras kun luottaa omiin tuntemuksiin ja vertaa siihen miten vauva on ennen liikkunut. Jos tuntuu että kahdessa tunnissa tulee alle 10 liikettä niin kannattaa käydä äitipolilla ihan varmuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Täällä on kenenkään huono sanoa että liikkuuko vauva vähemmän ihan tilanahtauden takia vai sen takia että joku on huonosti. Kaikista paras kun luottaa omiin tuntemuksiin ja vertaa siihen miten vauva on ennen liikkunut. Jos tuntuu että kahdessa tunnissa tulee alle 10 liikettä niin kannattaa käydä äitipolilla ihan varmuuden vuoksi.

Juup, en ajatellutkaaan, että täältä asiantuntijaa löytyisi, ihan vain kokemuksia kyselin. En ihan pienestä haluaisi polillekaan soitella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras & ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:

Juup, en ajatellutkaaan, että täältä asiantuntijaa löytyisi, ihan vain kokemuksia kyselin. En ihan pienestä haluaisi polillekaan soitella.

No mulla on kahdessa raskaudessa liikkeet vähentyneet ja molemmilla oli hätä.. Eka synty 29+5 ja toka 35+5... Että turhaa ei ole käydä jos siltä tuntuu.

Itsekin olen ihmetellyt, kun mulla kanssa vauva liikkuu tosi vähän. Raskausviikkoja koossa tosin vasta 31+6. Tunnen melkein joka päivä liikkeen tai pari, jonkinlaisen asennon vaihdon. Varsinaisia potkuja en ole tuntenut kuin kerran, siitä on jo useampi viikko. Mulla on istukka etuseinässä, mikä varmasti vaikuttaa. Silti ihmetyttää, että onko tämä normaalia. Olen käynyt pari ylimääräistä kertaa kuunteluttamassa sydänäänet, 135 oli viimeksi. Eli kuulemma normaalia on, eikä neuvolassa ole pidetty outona. Onko muilla kokemuksia siitä, että vauva ei juurikaan liikuskele?

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Itsekin olen ihmetellyt, kun mulla kanssa vauva liikkuu tosi vähän. Raskausviikkoja koossa tosin vasta 31+6. Tunnen melkein joka päivä liikkeen tai pari, jonkinlaisen asennon vaihdon. Varsinaisia potkuja en ole tuntenut kuin kerran, siitä on jo useampi viikko. Mulla on istukka etuseinässä, mikä varmasti vaikuttaa. Silti ihmetyttää, että onko tämä normaalia. Olen käynyt pari ylimääräistä kertaa kuunteluttamassa sydänäänet, 135 oli viimeksi. Eli kuulemma normaalia on, eikä neuvolassa ole pidetty outona. Onko muilla kokemuksia siitä, että vauva ei juurikaan liikuskele?

Mä kyllä olisin huolissani jos noilla viikoilla liikkuisi noin vähän. Itselläni samat viikot ja vauva myllää todella paljon.

Mulla on kahta vailla ettenkö soittais ja kysyis onko kaikki hyvi. :S viikkoi tasan 36 ja eilen aloin ihmettelemään että hieman vaisu on maha-asukki... liikkeitä kyllä oli. en laskenut kyllä mutta luulisin että yls tohon kymmeneen mut oli jotenki kauheen vaisuja, ei mitään selkeitä potkuja. käännähdykset kyllä tunnen, niitä tuli eilenkin illalla ja yöllä kun nyt satuin vessaan esim heräämään, mut tänä aamunakin aamupalan jälkeen ei mitään ( yleensä virkistyy ja antaaparit potku sarjat) nyt olen päivän mittaan seuraillu, en oo tosin laskenu ku unohdan kokoajan ja meen sekasin. ääh.. tosi inhottavaa jos jotain on huonosti :(

Yhteistyössä