Hiljenevätkö vauvan liikkeet loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meikku83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meikku83"

Vieras
Mulla nyt rv 36+4 ja vauva kyllä liikkuu,mutta minusta vauva on pidempiä aikoja liikkumatta kuin ennen. Liikelaskennat kuitenkin ihan ok.

Mulla on ultra vasta ensi viikon torstaina. raskaus mennyt muuten hyvin mutta sairastan RD:tä.

Jostain muistelen että vauvan liikkeet voisivat tuntua vähemmän kun tila alkaa kohdussa loppumaan..? Mutta joko näillä viikoilla?

Minulla on nyt viikko 40 ja liikkeet ovat HUOMATTAVASTI vähentyneet..Välillä oikeen pelästyy kun niin hiljasta on. Voipi olla että synnytät jo viikolla 38 jos sulla nyt jo hiljaista..? Kantsii mennä kuitenkin tarkistuttamaan. Mulla masu heilui vielä rajusti noilla viikoilla.

Näköjään.Mulla rv 37 ja risat ja vauvan liikkeet tunnen vain tiettyyn aikaan yöllä. Ultrassa kaikki oli hyvin vaikka jo siellä mainitsin asiasta. Joka ikinen päivä melkein soitan jo polille kun ei vaan ole liikkeitä. Puolenyön aikaan alkaa kuitenkin sellainen 15 min kestävä mykellys.

Voivat hiljentyä, muttei kannata tuudittautua siihen ajatukseen.

Itse ravasin toisen kanssa loppuraskaudessa vähän väliä sydänkäyrillä ja ultrassa vauvan vähentyneiden liikkeiden vuoksi, vauva kun syntyi niin todettiin että oli kärsinyt akuutista hapenpuutteesta muttei voitu varmasti sanoa tapahtuiko tämä jo raskausaikana vai synnytyksen yhteydessä. Itse jotenkin veikkaan, että synnytyksen yhteydessä, kun sydänäänet romahtivat jonka vuoksi täytyi tehdä kiirellinen sektio.

Kuitenkin asia kannattaa tutkituttaa, ja tietysti liikelaskentaa kannattaa tehdä. Jos tunnet vähemmän kuin 10 liikettä tunnin aikana, laske toinen tunti 1-2 tunnin kuluttua. Jos liikkeet ovat edelleen vähäiset (alle 10 liikettä/tunti), on sikiön vointi tarkastettava. Mikäli sikiö liikkuu hyvin paljon, ei tarvitse laskea koko tuntia.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Meikku83";27895422]Mulla nyt rv 36+4 ja vauva kyllä liikkuu,mutta minusta vauva on pidempiä aikoja liikkumatta kuin ennen. Liikelaskennat kuitenkin ihan ok.

Mulla on ultra vasta ensi viikon torstaina. raskaus mennyt muuten hyvin mutta sairastan RD:tä.

Jostain muistelen että vauvan liikkeet voisivat tuntua vähemmän kun tila alkaa kohdussa loppumaan..? Mutta joko näillä viikoilla?[/QUOTE]

jos ei sinun mielestä liiku ota yhteyttä HETiI päyvystykseen!

Ok kiitos vastauksista!
Jos tökin vauvaa niin saan kyllä sen jälken liikkeet laskettua.Mutta aiemmin liikkeet tuntuivat tökkimättäkin.
Onneksi huomenna on neuvola....