vauvan liikkeet ja perätila!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on raskausviikkoja 30 ja vauva on edelleen perätilassa. Liikkeitä tunnen pääasiassa navasta alaspäin, joskus navan yläpuolellakin, ilmeisesti käsien liikkeitä silloin tuntuu.
En tiedä miltä liikkeiden pitäisi tuntua. Vauva liikkuu mielestäni aktiivisesti, mutta liikkeet ovat "vaimean" oloisia mielestäni. Neuvolasta on sanottu joka kerta, että vauva on vilkas, ja kova liikkumaan. Mutta ihmettelen, etten tunne liikkeitä niin voimakkaina. Johtuuko se nimenomaan perätilasta? Istukka ei ole etuseinämässä...

Huolettaa hiukan.. Olisiko kenelläkään samasta tilanteesta kokemusta ja miltä liikkeiden pitää tässä vaiheessa tuntua. Pitääkö niiden olla todella voimakkaan oloisia, vai riittääkö se, että tuntee vauvan liikkeet.

mun esikoinen oli perätilassa koko raskauden ajan ja jos olisin mennt sairaalaan aina, kun liikelaskennan kriteerit eivät täyttyneet, olisin saanut olla seurannassa jatkuvaan

ok... vähän huolettaa, mutta neuvolasta eivät ole huolissaan, vaan sanovat kokoajan, että erittäin vilkas vauva... ja mä en tiiä oikeesti voiko tää olla, kun en tunne niin voimakkaina liikkeitä... voika vaan olla, etten vaan kertakaikkiaan tunne sit kaikkia liikkeitä. Mikään läski en oo, ettei voi johtua mistään rasvakerroksestakaan. Mut oon miettiny, et onko sit niin, että alavatsan alueella ei tunne samalla tavalla liikkeitä kuin pää alaspäin olevan vauvan...?

Esikoinen kääntyi perätilaan rv35 ja samoin tein lopetti käytllnnössä liikkumisen (muutama hassu vaimea liike saattoi tuntua päivän aikana), neuvolassa sanoivat että johtuu asennosta.

Tämä kolmonen on nyt rv34 ja yhä perätilassa, niin neuvolassa todettiin maanantaina ja mielestäni tunnen yhä pään tuossa ylhäällä. Silti liikkuu yhä aktiivisesti ja välillä maha tosissaan näyttää pyörivän ihan villinä. Eli tätä tapausta tuo asento ei ainakaan tässä vaiheessa ole vielä rauhoittanut.

[QUOTE="vieras";22299723]ok... vähän huolettaa, mutta neuvolasta eivät ole huolissaan, vaan sanovat kokoajan, että erittäin vilkas vauva... ja mä en tiiä oikeesti voiko tää olla, kun en tunne niin voimakkaina liikkeitä... voika vaan olla, etten vaan kertakaikkiaan tunne sit kaikkia liikkeitä. Mikään läski en oo, ettei voi johtua mistään rasvakerroksestakaan. Mut oon miettiny, et onko sit niin, että alavatsan alueella ei tunne samalla tavalla liikkeitä kuin pää alaspäin olevan vauvan...?[/QUOTE]

Tiedätkö onko vauva selkä vasten sinun selkääsi vai selkä vasten sinun mahaasi? Ymmärrätkö mitä takoitan..? Mun eka oli perätilassa ja hänet myös peppu eellä synnytin. Hän oli koko loppuajan selkä vasten mahaani. Joten potki ja nyrkkeili selkäänipäin, jolloin en niitä liikkeitä tuntenu kovinkaan. Lähinnä pää seilasi puolelta toiselle, siitä tiesin et kaikki ok.

En tiedä, miten meidän perätila-neiti oli, mutta melko vähän liikkui myöskin (tosin istukka etuseinässä). Se tuntui, kun (erityisesti autoa ajaessani) pää painoi kylkiluihin ja välillä oikaisi jonkin raajan tuohon yläviistoon. Mietin kanssa joskus niitä liikkeiden laskemisia, mutta siitä olisi aiheutunut vain kamala paniikki. Mites muut perätilavauvat, ovatko liikkuneet "ohjeiden mukaan" eli kun olette olleet pitkällänne? Meidän ei liikkunut silloin yhtään. Voisi sanoa, että kaikki liikkeet tulivat töissä konttorituolilla istuessa tai sitten autonratissa ollessa.
Mites ap:llä lapsiveden määrä? Voisiko se vaikuttaa, että jos ei vaikka ole paljoa tilaa. Vertaan vain, että mulla oli lapsivettä suht vähän joskin normaalisti ja tyttö kökötti takamus tosi alhaalla tuolla jo pitkään.
Kiva kuulla Rva Luna, että meitä muitakin perätilasynnyttäjiä on! :)

Yhteistyössä