Vauvan liikkeet vähentyneet rv 35!!! Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni 88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni 88

Vieras
odotan ensimmäistä ja vauva olut tosi vaisu monta päivää. Soitin neuvolaan mutta ei kuulemma saa huolestua kun liikkeitä kuitenkin tuntuu päivän mittaan. Mutta nuo liikkeet on tuollaisia vaisuja ja vauva vaan "kääntää kylkeä" tai muljuaa, liikkeet on hitaita enkä mie tunne liikkeessä ollessani niitä juur ollenkaan vaan vasta kun istun sohvalle jne. Ja tosi vähän tää liikkuu verrattuna entiseen! Lohduttakaa et tää on normaalia, mua pelottaa kun kaverin vauvalla oli sama ja meinas kuolla hapenpuutteeseen...:( pelottaa

normaalia on. tila alkaa olee sen verran vähän että liikkeetkin vähenee. jos pelottaa niin voit aina laskea niitä. eli 10 pitäis tulla tunnissa sillon kun liikkuu.

no en mä tiedä tuleeko noita tuntiin ihan kymmentä! Mutta yli viis kuitenkin. Onko teillä muilla ollu samaa, entä jos tää onki jotain urbaania legendaa vaan? Miks mie en osaa relata. :(

Normaalia on. Tilaa enää vähän ja sanoisin, että voi olla sitä kuuluisaa "tyyntä myrskyn edellä"- meininkiä. Vauva kerää voimia tulevaan koitokseen. Ehkäpä synnytätkin jo reilusti ennen laskettua aikaa?

niin...no tää on kuulemma iso vauva kun synnytystapa-arviossa maanantaina sai kokoarvioks jo 3 kg :/ mut en mie usko et tulee ennen laskettua :) saa kyl tulla jo haluu! Ja sais liikkua enemmän, onko tää nyt loppuun asti tällaista vai virkiistykö viel?

mulla viikkoja nyt 36+ ja liikkeet on vähentyneet reilusti ja muutenkin erilaisia kuin ennen. eli normaali on ja ihan loogistakin eihän se mahdu siellä enää samalla lailla puuhailemaan:)

niin ja tää nelonen rauhoittui samoilla viikoilla huomattavasti mutta kaikki oli hyvin. oli vaan tila loppu. tyttö syntyi viikko sitten mitoin 4230g ja 50cm. :heart:

Mulla väheni liikkeet myös tuossa 34-35 viikon tietämillä. Nyt on menossa 40. viikko ja syntynyt ei vielä ole. Liikkeet vähentyneet entisestään. Niitä ei enää edes kädellä tunne. Ainoastaan näen joskus kun maha menee ylös-alas, eli vauva kuitenkin hieman möyryää.

Mullon nyt rv 35+2 ja liikkeet oleellisesti vähentyneet, mun kohdallani on useamman kerran otettu käyrää asian vuoksi. viimeksi tänään olin äitipolilla ja käyrässäkin, meidän ipana ei tunnin aikana ensin muuta, kun nukkui 40 min- tuuppimista huolimatta, vartin verran piirtyi normaalia käyrää ja liikkeitä, jos ei olisi ollut liikkeessä, oltaisiin oltu osastolla.
Mulle se lääkäri sanoi, että päivittäin pitää liikkua ja mullon ohjeena 3 x vuorokaudessa tunnin verran laskea että tulisi vähintään 10 liikettä ja mieluusti vielä ilman että pitää tuuppailla. Jollei tuu, niin mullon ohjeena mennä lääkäriiin.
Joten sinunakin, jollet tunne liikkeitä -> lääkäriin ja sydänkäyrään tilanne tarkistuttamaan!

Jos et ole varma, tuleeko tuntiin kymmentä, juo mehua, kävele hiukan ympäri kämppää ja koita sitten laskea uudestaan. Mene makuulle (kuulemma mieluusti vasen kylki), mielellään hiukan kovempi alusta kuin sänky.

Ja jos et edelleenkään ole varma, käy näytillä. Joo. Vauvoilla käy tila vähiin, mutta syitä voi olla myös muita. Itse kävin 39+0, kun en kanssa voinut olla varma, liikkuuko vai ei kymmentä tuntiin. Tunsin jotain, mutta harvoin, enkä voinut olla varma, oliko ne vauvasta johtuvia vai suolistosta... Käyrällä liikkeitä näkyi ja sykekin oli ok, mutta ultra paljasti, että vesi oli jo liian vähissä.

Ei se niin paljon maksa käydä varmistamassa. Eipä tarttee jälkikäteen katua, jos sikseen tulee eikä toisaalta tarttee turhaa stressata, jos kaikki on oikeasti ok. :)

Yhteistyössä