Vauvan iloisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap:lle

Just,ehkä jätän riitelyyn kommentoimatta vaikka mieli tekisi... Mulla on 4,5kk poika, joka on nyt pikkuhiljaa alkanut viihtyä itsekseen. Opittuaan äskettäin kierähtämään harjoittelee tätä kovasti :) ja masulteen viihtyy hyviäkin aikoja nykyisin, kunnes niskat väsähtää.

Olen laittanut joka huoneeseen (WOW, toi kuulostaa siltä et meillä olis kymmenittäin huoneita, ihan kaksiossa vaan asutaan :)) peiton lattialle ja vaihtelu tuntuu virkistävän herraa ihan kiitettävästi. Oon käyttäny ihan noita aikuisten peittoja kaksinkerroin taiteltuna ja pussilakanaa vaihtamalla tulee vaihtelua pojan silmille :). Lisäksi keittiön kaappien ovenkahvoista roikkuu mitä ihmeellisempiä leluvirityksiä ja kaapin ovissa on pojan tasolla värikkäitä kuvia mitä katselee. Jumppaleluun vaihtelen leluja aika usein että mielenkiinto säilyy. Soivat mobiilit on meillä pop!!

Voin myöntää rehellisesti että olen välillä kateellinen siskolle, jonka suunnilleen samanikäinen vauva on juuri tätä ""nukahtaa-itsekseen-kesken-leikin-jota-on-jaksanut-leikkiä-
puoli-tuntia-itsekseen-hiljaa-ja-tyytyväisenä""- tyyppiä. Mutta vauvoissa (näissä serkuksissa) on muutenkin hyvin paljon eroa, meillä nyt vaan sattuu olemaan tulisempi ja aktiivisempi tapaus :) toisaalta kun seuraan miten tarkkaavaisesti poikani katselee maailmaa ja oikein imee itseensä kaiken uuden minkä irti saa, olen pakahtua ylpeydestä. Hyvähän se loppujen lopuksi on, että vauva osaa suuntautua ulospäin.

Jatkan vielä... Tänään keskusteltiin neuvolassa tästäkin asiasta tunnin verran, ihan meidän arjen kuvioista ja pojan luonteesta / tahtotilasta, ym. Ja terv.hoitaja oli sitä mieltä, että mulla on TOSI VAATIVA vauva. Se oli tavallaan lohdullista kuulla, koska olin kuvitellut että suunnilleen kaikki vauvat ovat samanlaisia ja että olen huono äiti kun väsyn ja masennun (hoidan 95-prosenttisesta poikaa yksin). Nyt tiedän asennoitua ehkä vähän paremmin, jätän suosiolla muut hommat vähän vähemmälle ja koitan olla tuntematta siitä huonoa omaatuntoa.

Aurinkoista kesää kaikille!

Yhteistyössä