H
"hopeless"
Vieras
Vauvalla noin 4kk on ainakin 2,5kk jatkuneet ilmavaivat, jotka eivät vaivaa hereillä ollessaan (piereskelee toki), mutta päiväunilla ja etenkin yöunilla heräilee monta kertaa yössä päästelemään kipeänoloisia pieruja ulos. Saattaa kipristellä jalkojaan pari minuuttia itkun kanssa ennenkuin pieru pääsee ulos. Heti rauhoittuu kunnes seuraava alkaa vaivaamaan melkein heti perään. Näitä tulee yleensä 10-15minuutin ajan ja parin tunnin välein. On kokeiltu Disflatylit ja Cuplaton menossa parhaillaankin, joka ehkä on tuonut helpotusta etenkin hereilläoloaikaan, jolloin ilmat tulee ulos usein 'sarjatulena'. On nyt pari viikkoa pantannut kakkaa, on mennyt 3-4 päivää ennen kakkaamista, ja muutamaan kertaan minä olen joutunut avustamaan kakan ulos glyseriinisupolla, kun olen epäillyt että jumiutunut kakka tuottaa ilmavaivoja. Eipä ole yöt olleet sen helpommat kakkaamisen jälkeenkään.
Vauva saa ainoastaan rintamaitoa. Olen karsinut pavut, herneet, paprikan ja sipulin kokonaan pois ruokavaliosta.
Lopetanko imetyksen, jos onkin niin että ilmavaivat johtuu mun maidosta? Mikä muu voi olla syynä ja mitä tehdä? Kyseessä toinen lapsi, ekalla ei ollut ollenkaan saman tason ongelmaa. Olen valmis tekemään mitä tahansa, että yöt helpottuu. Vauva syö vain kerran yössä, monesti jaksaa jopa kello 6 saakka ennen syömistä, joten nämä ilmavaivat pilaavat yöt totaalisesti.
Vauva saa ainoastaan rintamaitoa. Olen karsinut pavut, herneet, paprikan ja sipulin kokonaan pois ruokavaliosta.
Lopetanko imetyksen, jos onkin niin että ilmavaivat johtuu mun maidosta? Mikä muu voi olla syynä ja mitä tehdä? Kyseessä toinen lapsi, ekalla ei ollut ollenkaan saman tason ongelmaa. Olen valmis tekemään mitä tahansa, että yöt helpottuu. Vauva syö vain kerran yössä, monesti jaksaa jopa kello 6 saakka ennen syömistä, joten nämä ilmavaivat pilaavat yöt totaalisesti.