ap
Kyllä voin vastata. Täällä palstalla ja muuallakin yleensä väitetään, että imettävät syyllistää pullolla ruokkivia siitä, että "imetys on vain ja ainut oikea tapa". Minusta näin onkin. Minä en silti tee toisten puolesta päätöksiä. Eli en katso kieroon, kun joku ruokkii vauvaansa puollosta vaikka itse olenkin ehdoton imetyksen puolesta puhuja. Minä en kuitenkaan elä muiden puolesta enkätee muiden puolesta päätöksiä. Sen sijaan seison omien päätösteni ja sanojeni takana. Näin on myös tässä tämän ketjun asiassa. Eli vaikka minä en kuuna kullan valkeana antaisi vauvaani hoitoon/yökylään ns. muuten vain niin minä en tee niitä päätöksiä toisten puolesta.Alkuperäinen kirjoittaja Pata kattilaa soimaa:Voisitko vastata?Alkuperäinen kirjoittaja Pata kattilaa soimaa:Ap, jos kerran olet noin vastaan yökyläilyä miksi suostut ottamaan niitä vauvoja teille hoitoon??? Olet täysin vakuuttunut että se ei ole lapselle hyväksi ja silti suosit toimintaa. Miksi et ole kieltäytynyt ja ilmoittanut että sinähän et vauvaa teille ota vaikka tilanne olisi mikä, koskapa kaikki ero äidistä on vauvalle haitaksi.
Ja minulla ei ole ollut hoidossa mitään "vauvoja" kuten kirjotat. AInoastaan yhden läheisen vauva ollut neljä yötä hoidossa aikavälillä 6vko-7kk. Hänet olen ottanut, koska he olisivat joka tapauksessa laittaneet hänet jonnekin hoitoon, mutta toivoivat ensisijaisesti, että minä ottaisin vauvan. Yksi suuri syy oli se, että minä imetän vielä meidän kuopusta joten minulla oli myös mahdollisuus imettää heidän vauvaansa, jos jostain syystä olisi tehnyt lakon eikä huolinutkaan pulloa. Normaalisti saikin vain rintamaitoa siis kotona. Itseäni lohdutti myös se ajatus, että minä ainakin tuoksun myös samalla tavalla maidolle kuin hänen äitinsä eli että se olisi tuttua vauvalle.
Eli viekää te muut hoitoon. Tämä on minun mielipiteeni, samoin asiantuntijoiden mielipide ja minulla myös kokemus siitä miten se vauva käyttäytyy vieraassa paikassa.
Aika koominen mielipide/selitys jollain tuossa, kun toteaa ettei vauva tajua olevansa erossa äidistä koska ei tajua olevansa erillinen äidistä. Voihan sen toki noinkin mutkalle vääntää, jos tahtoo asian itselleen mieleiseksi ja edulliseksi selittää.