vauvan aivoissa kysta ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras
siis mitä meinaa.
viime viikolla ultrassa todettiin rv 20 tienoilla että ois aivoissa kystä.

muhun sana kysta sai vilunväreet mutta lääkäri vaan sano että ei syytä huoleen.
mistä tommonen kystä on aivoihin tullut?
lähtee kuulemma ylensä itestään pois.

Se on sellanen "nestelokero" samanlainen kun mitä naisille tulee esim. munasarjoihin tms. Aivoissa olevasta kystasta en tiedä mitään, mutta esimerkiks mulla itselläni on munasarjakysta ollu jo vuosia,sille ei tehdä mitään. Ja mun esikoistytöllä todettiin myös sikiöaikana kysta mahassa,epäiltiin sen olevan munasarjassa ja sitä seurailtiin koko odotusaika ja syntymän jälkeen muutaman kerran ultrattiin. Se ei lähtenyt itsellään pois ja tytön ollessa 11kk hänet leikattiin. Leikkauksessa huomattiin että kysta olikin ohutsuolessa ja todennäkösesti sentakia ei itsellään poistunutkaan. Pätkä ohutsuolta poistettiin samalla. Leikkaus meni hyvin ja tyttö toipui todella nopeasti ja on nyt terve 2v. :)

sairaalassa oli vierustoverina vauva jolla oli kysta aivoissa. joutuivat menemään myöhemmin sinne ultraan. kai sitä sitten seurataan että lähteekö se pois, ja jos ei itekseen lähde niin leikataan.

yhellä kaverilla kans ultrassa näky aivoissa kystaa kun oli raskaana, mut lapsen synnyttyä se oli jo hävinnyt.

no mua jäi niin häiritseen ja kyllähän mä siltä lääkäriltä perusteellisesti tenttasin mutta vakuutti että lähtee ennen rv 28 pois ja jos ei lähde niin on siltikin ihan harmiton eli ei mitään tai jotenkin noin se asian ilmaisi. ja mitä enemmän tätä mietin ni sitä enemmän pelottaa sain uuden ajan rv 28 mutta sinne on vielä aikaa. jos se on niin ei mitään ni miks se piti ylipäätään mainita..

Yhteistyössä