Vauvan paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyyter-2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyyter-2

Jäsen
24.07.2007
267
0
16
Kysysin vaan sellasta asiaa, ku jäi tänää viimisessä ultrassa vaivaamaan.

Ei kysytty siis vauvan painoarviota, ku meil oli lääkärineuvola rv 29+0 ja tää on täs raskaudes viiminen ultra ku kaikki oli hyvin ni ei tarvii enää ultrassa käyä. Ni lääkäri vaan sano, et on isompi mitoiltaan ku 29+0, vastas kuulemma rv 29+4. Ei laittanu neuvolakorttiinkaan ku mitan 5,64cm eli reisiluun mitan. Yritin ettiä netistä löytyskö sieltä taulukkoa tai jotain sellasta mistä vois nähä painon ku reisluu on tuon mittanen. Katoin Vau.fi sivulta, et viikolla 30 ois vauvan paino jotain 1350g.

Toivottavast joku osais vastata!

En tiiä hyödyttääkö tää sua mut mulla oli tänään kans toi sama lääkärineuvola, viikkoja 27+4 ja sano että vauva painaa 970g ja kun kysyin et mikä on se yleinen paino näil viikoil ni sano että 900-1100 välillä..

Olisko teillä sit tohon 1350g ni pari sataa grammaa lisää ku kerran se on sellasta normi vaihtelua.. paha sanoa..

Mulla oli eilen ultra 28+3 ja sain painoarvioksi 1300 g. Lääkäri sanoi, että vauva olisi n. 4 päivää kasvussa edellä, ja hieman keskimääräistä isompi. Näin ollen veikkaisin, että teillä vauva painaisi n. 1400 g ehkä?

Minä kävin ultrassa rv 29+1 ja mitoiksi sain: reisiluu 56mm (eli lähes sama kuin sinunkin vauvallasi), painoarvio 1490 g. Saatiin myös lakimitta ja vartalon tai vatsanympärysmitta. Kaikki oli keskikäyrällä paitsi painoarvio kyllä vähän yli. Toivottavasti tästä oli apua :wave:

Yhteistyössä