Vauvalle ei enää kelpaa tuttipullo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei isukin ole tarvinnu syöttää tyttöä (2,5kk) minun ollessani esim. asioilla tai kaupungissa. Syötän tytön lähtiessäni ja ulos nukkumaan. Nukkuu hyvin joskus jopa 4 tuntia. Ehdin mainiosti hoitaa asiat ja kun tulen kotiin, yleensä tyttö vielä nukkuu.
Tämä ei tietysti toimi vauvoilla, mitkä eivät tykkää vaunuissa nukkua. Sisällä tätä "temppua" meillä on turha yrittää, jäävät unet lyhkäsiksi ja herätessään on tissiä vailla.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
En osaa neuvoja antaa, mut totean vaan, että oon itsekin ollu samanmoisessa tilanteessa tytön ollessa vauva. Mulla lähti maito hitaasti nouseen eli vauva sai lisämaitoa laitoksella ja kotonakin muutaman päivän. Silloin siis joi vielä pullostakin. Mut ku maitoo alko tulla, "unohdin" ton pullohomman ja sit ku tulikin tilanne, että mies olis antanu pullosta, niin eipä typsy huolinutkaan enää. Ei auttanu erilaiset pullot, tuttit jne.. Ai niin ja tuttia tyttö ei huolinu koskaan. Tsemiä kuitenkin :hug:

meillä myös näin.nyt tyttö jo yli 8kk ja edelleen tissiä vaan,ja toki kiinteitä myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Paan tännekin kun vauvojen puolella on hiljaisempaa...

Meillä tyttö 2kk ja 2vko on lakannut huolimasta tuttipulloa. Täysimetyksellä mennään, eli olen lypsänyt maitoa jääkaappiin ja iskä on sitten syöttänyt sieltä kun olen ollut esim. salilla. Nyt viimeisen pari viikkoa pullo ei ole kelvannut enää lainkaan. Tänään kokeiltiin antaa niin että olin kotona. Lopulta lapsi karjui jo niin kovaa että katsottiin parhaaksi luovuttaa.

Onko antaa vinkkejä mikä voisi tepsiä? Mahtaako tämä nyt liittyä jotenkin siihen kun tuttikaan ei enää kelpaa? Ei tosin sitä muutenkaan paljon syönyt, mutta lohdukkeena tutti toimi vielä pari viikkoa sitten ihan hyvin. Nyt kelpaa vain oma nyrkki.

Kiitos vastauksista!! :wave:

Lisään vielä että meillä on 3 erilaista tuttipullon tuttia, sekä luonnonkumisia, että silikonisia, anatominen ja normaali. Kaikissa sama juttu.

Tiesithän että ET OLE TÄYSIMETYKSELLÄ JOS ISÄ ANTAA PULLOSTA ÄIDINMAITOA.SE KUN EI OLE IMETTÄMISTÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Minulla ei ole vinkkejä antaa mutta kerronpahan oman kokemukseni. Kuopuksemme on nyt vuosikas. Imetin 9,5kk, tästä ajasta 4kk täysimetyksellä. Lapsi ei ole luputtanut ollenkaan tuttia ja tuttipulloakin söi vain parina ensimmäisenä kuukautena ja silloinkin vain n. 20ml kerrallaan, sitten jäi sekin pois. Kieltämättä välillä stressasi kun en päässyt kauppareissua kummemmin liikenteeseen, ja meiltä menee pelkästään yhteensä matkoihin jo n. 40min kun ihan vain ruokakaupalla käy. Mutta lopulta ajattelin siten että tilanne helpottaa kyllä joskus. Lopulta löysin sellaisen nokkamukin missä on silikoninen pää ja siitä pikkuhiljaa suostuttelin juomaan. Kyllähän se tilanne sitten helpottuikin kun lapsi rupesi syömään kiinteää niin ajoitin menoni siten että hoitajan oli helppo tyydyttää lapsen nälkä kiinteällä. Nyt kun asia on jo ollutta ja mennyttä niin mietin vain että no helppoahan se aika loppu pelissä kuitenkin olikin.

Minulla ei ole vinkkejä antaa mutta kerronpahan oman kokemukseni. Kuopuksemme on nyt vuosikas. Imetin 9,5kk, tästä ajasta 4kk täysimetyksellä. Lapsi ei ole luputtanut ollenkaan tuttia ja tuttipulloakin söi vain parina ensimmäisenä kuukautena ja silloinkin vain n. 20ml kerrallaan, sitten jäi sekin pois.

Pakko puhkaista sun täysimetyskupla ,mutta et ole täysimettänyt.

Meillä ainakin jokainen on oppinut pulloon pienestä pitäen.Kun alusta saakka tekee niin että isäkin syöttää säännöllisesti pullosta niin tuskin mitään ongelmia tulee.Ei ainakaan meille.Pitäähän sitä äitinkin välillä päästä ulos ilman vauvaa!!!

Jees. Itselleni on ihan sama olenko täysimettänyt vai en. Tarkoitin nyt sitä että vaavi saa ainoastaan tissimaitoa. Mutta anteeksi nyt vain hyvät imetysfasistit jos käytin tuota pyhää sanaa väärin. :saint:

Yhteistyössä