Vauvalla korkeat verenpaineet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k.i.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja sh :
Alkuperäinen kirjoittaja k.i.:
Mies ei voi olla töistä pois ja vauvaa ei pysty jättämään sairaalaan ilman äitiä kun ei saa siellä ruokaa muuten.

Jos todella ei muuten järjesty, ja äisin on oltava pienen kanssa on oltava sairaalassa, niin sairaalan sos.työntekijän tehtävä on järjestää toisten lasten hoito. Kunnan kotipalvelu tms järjestyy vaikkapa ostopalveluna, jos tilanne on pakottava.

Tuskin ne sos. työntekijät lähtevät lomailemaan lasten kanssa, koska matkaa ei saa peruttua.

Mitä väliä matkalla, jos vauva on sairas? Rahaa se vaan on, joka menee hukkaan.

Mikä työpaikka sellainen on mistä ei saa vapaata tuollaisen tilanteen vuoksi??? Kyllä mun mies jäi pojan kanssa kotiin ku jouduin tytön kanssa jäämään sairaalaan tytön ollessa kuukauden ikäinen. Ja loma matkat tuollaisessa tilanteessa unhtuis kyllä heti kättelyssä, matkalle voi lähteä myöhemminkin ja matkan saa varmasti peruttua kun soittaa ja kertoo mikä tilanne ja kävis näyttää lääkärin todistuksen niin saa matkasta rahatkin takaisin tai siirrettyä myöhemmäksi.
ja samaa mieltä olen kuin moni muukin että vauva kyllä tarvittaessa pärjää siellä sairaalassa muutaman tunnin ilman äitiä jos sun tarvii olla muiden lasten kanssa kotona. Sairaalassa on hoitajat jotka pitää vauvasta kyllä huolta..

Olisit pyytänyt lääkäriltä/osastolta lainaan verenpainemittarin kotona tehtävää vuorokausiseurantaa varten. Voithan edelleen soittaa sinne, ja pyytää heitä järjestämään asian huomiseksi.

Minkä ikäinen hän on?

3 kk. Eivät osanneet tuolla lähineiuvolassa ainakaan saada tavallisella mittarilla arvoja, vaikka oli pieni mansetti. Kotiseuranta varmaan isommalla onnistuisikin.

Onnistuu se verenpaineseuranta kotona noin pienelläkin, on tehty meilläkin.

Korkealla verenpaineelle noin pienellä on aina joku syy, joskus vaan täytyy tuottaa pettymyksiä toisille ja niellä se harmistus rahanmenosta, ja panostaa siihen lapsen hyvinvointiin ja olla siellä sairaalassa.

Mä en ymmärrä oikeesti sellaista että jos lapsi on sairas ja tarvitsee hoitoa sairaalassa niin äiti ei heti toimi sen mukaan!!! Tekosyitä kaikki tyyni jotka saa varmasti järjestettyä heti jos on sille tarve. Lapsen terveys menee kaiken muun edelle!!!!! Me ollaan aikanaa kikkailtu kanssa suuntaan jos toiseenkin kun vastasyntyneet ovat osastolla joutuneet olemaan ja yhden kanssa palattiin kahteen otteeseenkin osastolle ekan kotiutuksen jälkeen ja silloin oli kaksi muutakin alle neljävuotiasta, miehellä työ ja tukiverkko kaukana.. Miksi mies ei voi aloittaa isyyslomaansa nyt?

Mieti jos itse olisit niin kipeä että tarvitsisit sairaalahoitoa etkä sitä saisi kun on vaan kaikkea muutakin. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä en ymmärrä oikeesti sellaista että jos lapsi on sairas ja tarvitsee hoitoa sairaalassa niin äiti ei heti toimi sen mukaan!!! Tekosyitä kaikki tyyni jotka saa varmasti järjestettyä heti jos on sille tarve. Lapsen terveys menee kaiken muun edelle!!!!! Me ollaan aikanaa kikkailtu kanssa suuntaan jos toiseenkin kun vastasyntyneet ovat osastolla joutuneet olemaan ja yhden kanssa palattiin kahteen otteeseenkin osastolle ekan kotiutuksen jälkeen ja silloin oli kaksi muutakin alle neljävuotiasta, miehellä työ ja tukiverkko kaukana.. Miksi mies ei voi aloittaa isyyslomaansa nyt?

Mieti jos itse olisit niin kipeä että tarvitsisit sairaalahoitoa etkä sitä saisi kun on vaan kaikkea muutakin. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

muoks. sainkin vastauksen tuohon että vauva jo 3kk ja mies varmastikin pitänyt jo isyyslomansa. Mutta mulla mies on ollut sairaslomalla hoitamassa muita kun mä olen ollut yhden kanssa sairaalassa. Aina saa järkättyä jos on halua.

Kunnalla ei meinaa olla antaa kodinhoitajaa edes lääkärikäynnille - saati sitten viikoksi. En tiedä mikä siinä auttaa, varmaan tarttee pyytää sairaalasta jotain soittamaan?

Kunnalla ei meinaa olla antaa kodinhoitajaa edes lääkärikäynnille - saati sitten viikoksi. En tiedä mikä siinä auttaa, varmaan tarttee pyytää sairaalasta jotain soittamaan?

Eiköhän sairaalajakso ole eriasia kun lääkärissä käynti? Ja voivat tosiaan antaa tilapäisesti päivähoitopaikan.
Vuorokausiseuranta voidaan antaa myös kotiin, ehkä noin pienellekin, mutta varma en ole.
Veljeni on kuollut korkean verenpaineen aiheuttamaan suonien halkeamiseen. Aikuisena kyllä, mutta kuolema aiheutui hetkittäin korkeaksi nousevasta verenpaineesta. Ja nuori, terve, hyvä kuntoinen mies.

Syynä on vika toisessa munuaisessa.

Nyt selvisi, että vakuutus korvaa peruuntuneet matkat, mutta kuntaan ei pääse soittelee ennen aamua ja munuaispolille taas ei ole tiistaina puhelinaikaa... eli sieltä ei saa keneltäkään kysyttyä ilmeisesti että pystyvätkö ottamaan osastolle sitten kuitenlaan tällä viikolla.

meillä kävi kotisairaanhoitaja tarkastamassa niitä verenpaineita...onnistuisiko tuollainen teidän kunnassa? Ja se maitojuttu; voithan itse pumpata maitoa vauvallesi jos joutuu jäämään sairaalaan yksin.

Suuremman riskin taitaa jokainen äiti ottaa kun pistää lapsen autoon ja lähtee liikenteeseen kuin sellainen äiti, joka siirtää verenpaineen seurantaa parilla päivällä, varsinkin kun lääkäritkin ovat siirtäneet sitä jo noin pitkään.

Mies ei voi olla töistä pois ja vauvaa ei pysty jättämään sairaalaan ilman äitiä kun ei saa siellä ruokaa muuten.

Jos todella ei muuten järjesty, ja äisin on oltava pienen kanssa on oltava sairaalassa, niin sairaalan sos.työntekijän tehtävä on järjestää toisten lasten hoito. Kunnan kotipalvelu tms järjestyy vaikkapa ostopalveluna, jos tilanne on pakottava.

Meillä nousi aina kuumeen aikana pojalla verenpaine korkealle (ja koska oli infektioherkkä, niin sairasti 3-4 viikon välein). Pari kertaa käytiin seurannassa, ja aina oli lastenlääkärillä ja hoitajilla vaikeuksia saada pienimätkin mansetit kohdalleen niin että tuli luotettava tulos (tosin saattaahan niitä olla vieläkin pienempiä, eikös keskosiltakin mitata verenpainetta, ja meidän laps oli yli 6kk kun tämä todettiin). Ei siinä sitten muuta kun se oli vaan kuumeen aikana, kuumelääkettä vaan ja totesivat että voi olla kova päänsärky, myös aikuisena saattaa kärsiä kuumeessa kovasta pääsärystä tuon vuoksi)

Yhteistyössä