Vauvakuumeilijoiden painonpudotusketju

Heippa, tuolta haaveilijoista sain vinkin kurkkia tänne:)

Eli aloitin nykyisen painonpudotuksen alunperin heinäkuussa 2019, silloin paino oli 73.8kg ja pituutta minulla on vain 155cm.

Silloin aloitus kävi jättämällä herkut ja aloitin säännöllisen ruokailurytmin sekä liikunnan kuntosalilla. Salilla olen käynyt vuosia, mutta 3/19 km jälkeen mikään ei tuntunut miltään ja kesti kauan löytää taas liikunnan ilo takaisin.. :unsure:

No takapakkia tuli syksyllä kun menkat jäivät pois jostain syystä ja aloitin terolutit niiden palauttamiseksi, nyt 2 kierron jälkeen eka luomukierto menossa. Takapakkia osittain myös siitä, että myös mies tykkää herkutella ja siinä samalla itsekin sortui usein:poop:

Nyt aloitimme yhdessä joulun jälkeen herkuttoman elämän ja mies aloitti PT:n kanssa hommat(y) paljon helpompi on ollut yhdessä muuttaa elämäntapoja terveellisemmiksi:love:

Punnitus on kerran viikossa meillä molemmilla ja tällä hetkellä paino oli sunnuntaina 68.8 kg(y) bmi siis nyt 28.64
ja tavoite ois päästä normaaliin bmi eli paino sinne 60kg, nyt ensialkuun välitavoite on 65 kg ja siitä sitten jatketaan(y)

Olen huomannut säännöllisen ja terveellisen syömisen lisäävän energiaa ja jaksamista! (y)Tästä on todella tulossa elämäntapa ja en voi kuvitella enää eläväni vanhaa elämääni, jossa olin aina väsynyt ja alakuloinen.:(

Unen merkitystä olen miettinyt myös paljon: jos nukun paremmin, palaudun paremmin ja myös kierrokset kehossa laskisivat, stressi kun meinaa ottaa vallan, varsinkin tämän vauvaprojektin pitkittymisenkin vuoksi.. Olisi hyvä osata pitää näppinsä erossa puhelimesta näin juuri ennen nukkumaanmenoa:ROFLMAO: yleensä alan nukkumaan klo 23 ja herään noin 7.30, eli tavoitteena on saada 8h unta. Yleensä en nukahda heti joten unta pitää alkaa houkuttelee jo klo 23:geek:

Tsemppiä kaikille terveellisempien elämäntapojen opettelemiseen! :)
 
@Hope91 tervetuloa :) mahtavaa, että myös mies lähti mukaan muuttamaan elämäntapoja. Ja hienoa työtä olettekin tehneet (y)

Minä oon viikon aikana ihan mukavasti harrastanut liikuntaa, mutta kierron päättyessä tuli pitkästä aikaa todellinen romahtaminen todellinminen syömisen osalta. Söin vuorokauden aikana hirveän määrän herkkuja! En ole punninnut ja mittoja vielä ottanut (n):whistle: Ehkä huomenna :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lillanna
Heippa!
Meikäläinen voisi myös osallistua tähän keskusteluun, kun painoa pitäisi myös pudottaa. Paino heiluu jossain 87-89 kilon tienoilla ja BMI lievän ja merkittävän ylipainon välillä. Ensimmäinen tavoite olisi tiputtaa painoa alle 80 kg. En jaksaisi painoindeksiä tai painoa liikaa tuijotella. Tärkeintä on terveys ja hyvinvointi tässä projektissa :)

Mä treenaan tällä hetkellä kotona, otin sellaisen kotijumppa verkkovalmennuksen ja ne jumpat on olleet aika kivoja! Siinä tehdään kuminauhoilla myös ja paljon kaikkia erilaisia jumppia tulee viikottain. Lenkkeilyä pitäisi taas ottaa mukaan, tammikuussa tuli käytyä kävelyllä jonkun verran. UImaan oon myös haaveillut viime aikoina. Pitäs käydä ostaa uikkari :D

Meillä myös mies on havahtunut muuttamaan elintapojaan. Hankki just viime viikolla kuntosalikortinkin! (y) Syöminen pitäisi myös saada meillä molemmilla ruotuun. Tulee liikaa syötyä pastaa ja kaikkea hiilaria…

Tsemppiä kaikille! :love:
 
Salilla tosiaan oon käyny aiemminkin, mutta en ole tekniikkaan kiinnittänyt aiemmin niin paljon huomiota.. Nyt kiinnitän siihen huomioita ja lisäksi käyn ryhmäliikunnassa kahdesti viikossa, maanantaisin on kahvakuula 45 min ja torstaisin on tunnin body pump, siinä hiki virtaa! Lisäksi kevään ajalle aloitin joogan peruskurssin joka auttaa kehonhuollossa ja rauhoittumisessa keskiviikkoisin 1,5h ajan(y)

Muoks* ja kaksi pientä koiraa meillä jotka kanssa liikuttavat meitä päivittäin vuorotellen lenkillä, mies käyttää aamuisin ja minä iltaisin, toki vaihdetaan vuoroja tilanteen ja menojen mukaan:)

Mekin aiemmin syötiin liikaa pastaa, nyt vaihdettu ne kalaan/lihaan/kanaan +itse tehtyihin lohkoperunoihin/nuudeliin/riisiin + vihreään salaattiin. Välillä tehään pastaakin lisukkeeksi tai kanapastavuokaa vihanneksilla, mutta käytetään siinä vaan täysjyväpastaa, hyvää on!:love:

Veden juontia harjoittelen parhaillaan, tuntuu ettei sitä taho mennä millään alas:ROFLMAO:
 
Äh nyt on hienot uudet elämäntavat ja painonpudotus kokeneet pientä romahdusta. Ensin oli se akillesjänteen tulehdus ja vieraita, tällä viikolla tekosyitä tekosyiden perään. No, töissä on toisaalta ihan oikeasti ollut hässäkkää ja läheinen sairastui ja joutuu olemaan pitkään sairaalahoidossa (jos enää paranee). Paino oli taas noussut +500g. Näinhän se jojoilu sitten menee... Hyvä puoli on, että olen nukkunut yli 8h joka yö (tosi, tosi harvinaista mulle), juonut vettä riittävästi, ja pitänyt suunnilleen kiinni ruokarytmistä, tosin tässä voisi tsempatakin.

Me kokkaillaan vuoroviikoin ja huomenna alkaa taas miehen vuoro, joten saan itselle enemmän vapaa-aikaa. Nyt vannon että käyn salilla arkena kaksi kertaa, viikonlopuksi lähdemme reissuun ja sielläkin ehdin säätilanteesta riippuen joko hiihtämään tai salille. Nyt takaisin ruotuun nainen!
 
Moikka!
Voisin liittyä myös tänne!:giggle:
Mun ongelmana on että paino saattaa jojoilla +-10kg vuosittain ja lihon herkästi.
Nyt onneksi tutkitaan kilpirauhaset keskenmenojen myötä.
Olen jo 10vuotta harrastanut salihommia enemmän ja vähemmän. Myös paljon on tapahtunut 10vuoden aikana 2 eroa, 4 muuttoa, paljon tehnyt myös töitä, tapahtumia joilloin sali on vaan yksinkertaisesti jäänyt vähemmälle.
Vuosi sitten laihdutin 10kg omiin häihin, joista on tullut takaisin jo melkein kaikki.
Vauvaprojekti alkoi n.vuosi sitten josta kunnon yritys päälle alkoi kesäkuussa. 3 keskenmenoa ja pari kemiallista joiden syytä nyt tutkitaan. Itselläni on 2 lasta, miehen kanssa yritetään yhteistä lasta, yhteiseloa meillä 5vuotta:love:
Nyt jälleen herättelen itsessäni henkiin sitä salihirmua joka joskus olin ja muutenkin syön terveellisemmin.
Viikon sisään olen nyt käynyt 3x salilla, ja siihen pyrin jatkossakin.
Lähtöpaino tänään 89.2kg BMI 28. Pituus 178cm. Tavoite 80kg.

Tsemppiä ja onnistumisia kaikille (y):giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Valiaikatiedote... Paino nyt 93kg. Alkionsiirto noin 4-5 viikon paasta. Yritan yritan viela tiputtaa... Nyt kaynyt paivittain noin tunnin kavely olla, ja mahdollisimman terveellisesti syonyt. Paino tippunut uuden elamantavan aloittamisesta tammikuussa jo usean kilon, mutta rasvaprosentin aleneminen on viela vaikeata. Yhdessa vaiheessa jopa nousi. Nyt kiloja pudonnut lahes 7 ja rasvaprosentti alle yhden prosentin. Yritan kiinnittaa huomiota proteiineihin ja olla positiivinen ajatuksissani...!
 
Onkos taalla enaa ketaan kirjoittelemassa? :) Paino on pudonnut nyt 91kg:aan ja rasvaprosentti 44:sta 43:een. Vyotaronymparysrasva 10:sta 9:aan. Minulla on nyt kaytossa vedenjuontiappi, kaloriappi ja askelmittari/matkamittariappi. Sain kaveltya yli 12000 askelta kahtena paivana, mutta nyt tuli jalkapohjaan kipea rakko! Yritan jotenkin peittaa sita pehmealla... Olisiko jollakulla hyvia neuvoja? :)

Ensi viikon loppupuolella pitaisi kuukautisten alkaa ja sitten alkaa myos Progynova... Kohti alkionsiirtoa! :)
 
Ainiin tämä ketju katosi uudistuksen myötä kokonaan multa.
Plussasin siis helmikuussa, joten laihdutus jäi, mutta nyt todettiin Kkm. Lääkkeellinen tyhjennys menossa ja se sujunut ainakin toistaiseksi liiankin helposti..
Tässä tullut syötyä kaikkea epäterveellistä tämä viikko ja vielä tämä päivä menee lapsen synttäriherkuilla.
Huomenna taas uusi aloitus ja löhtöpainonkin otan. Varmaan tullut useampi kilo lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ei ole laihdutus oikein lähtenyt käyntiin, paino yli 70kg, eikä eikä ihme kun kaikkea mättänyt taas tylsyyteen. Pari päivää meni ihan hyvin ja sitten tuli viikonloppu. Kuntosalikin meni kiinni, ja lapset nyt kotihoidossa, joten ei pääse oikein reipasta vauhtia edes kävelemäänkään.
Eipä se auta kun yrittää saada tuo ruokavalio taas kuntoon, jotenkin vaan taas hyvin vaikeaa. Yritän varmaan juoksua saada tähän mukaan sitten joskus myöhään iltaisin kun mies tulee kotiin. Tuntui sekin vaan niin vaikealta kun eilen vähän yritin.
Ää jostain pitäisi saada motivaatiota, eikä tuo ylipainon puolelle meno tunnu riittävän..
 
Täällä yhä mukana menossa, koronahässäkät vähän hiljentäny keskustelua vissiin muillakin, vaan paino on onneksi laskusuunnassa yhä. Hitaasti mutta varmasti -2,5 kiloa tämän hetken tilanne alusta.
 
Hei olihan tämä ryhmä olemassa, en ole saanut ilmoitusta vaikka @Alinna86 olit minut merkannut! Ilahduin, kun muistit :)

Noniin, arki on hyvin erilaista näinä päivinä. Hoitojen aloitus siirtynyt hamaan tulevaisuuteen. @Rusakkonen pääsittekö siirtoon?

Painoa en ole nyt ottanut, mittoja mittasin viime viikolla. Voisin huomenna aamulla katsoa tilanteen ja raportoida tänne. Näyttää peilistä ja tuntuu, että painoa tullut lisää. Valitettavasti. Minulla oli hyvä draivi salilla/ryhmäliikunnoissa käymisen suhteen. Pari viikkoa myös kotona jaksoin treenata, nyt en ole käytännössä tehnyt mitään..
 
Hei olihan tämä ryhmä olemassa, en ole saanut ilmoitusta vaikka @Alinna86 olit minut merkannut! Ilahduin, kun muistit

Noniin, arki on hyvin erilaista näinä päivinä. Hoitojen aloitus siirtynyt hamaan tulevaisuuteen. @Rusakkonen pääsittekö siirtoon?

Painoa en ole nyt ottanut, mittoja mittasin viime viikolla. Voisin huomenna aamulla katsoa tilanteen ja raportoida tänne. Näyttää peilistä ja tuntuu, että painoa tullut lisää. Valitettavasti. Minulla oli hyvä draivi salilla/ryhmäliikunnoissa käymisen suhteen. Pari viikkoa myös kotona jaksoin treenata, nyt en ole käytännössä tehnyt mitään..
Kiitos muistamisesta - Ihanaa nahda tatakin ketjua taas!

Paasin hoitoihin! Nyt siis piinailen - pp7 menossa. Paasin sitten tassa painoon 87kg - paino putosi 88kiloon alkionsiirtopaivan aamuna ja sitten viela menetin yllattaen yhden kilon ihan tassa piinailun aikana, vaikka en enaa urheilekaan niin kovasti. Ennen alkionsiirtoa kavelin jatkuvasti n.10km paivassa. Siirron jalkeen en kahtena paivana kavellyt lainkaan; sitten kolmena paivana parisen kilometria eli 3000-4000 askelta. Eilen kavelin ensimmaista kertaa hitaasti viitisen kilometria, n.7000 askelta. En enaa veda tiukkaa dieettia, mutta en ole syonyt yhtaan ylimaaraista sokeria kuten kekseja alkionsiirron jalkeen. Olen myos jattanyt teenkin pois; kahvi olikin jo jaanyt aikoja sitten pois. Eli enaa vain 10kg normaalipainoon, sitten joskus. Ehka ihan ideaalissa tilanteessa painaisin vain 68kg jopa, mutta katsotaan sitten myohemmin. Alkionsiirron jalkeen/raskaana ei tule aktiivisesti laihduttaa. Nyt sitten toivon, toivon, toivon, etta on tarpannyt...!!!!!
 
  • Rakkaus
Reactions: mimmi92
Kiitos muistamisesta - Ihanaa nahda tatakin ketjua taas!

Paasin hoitoihin! Nyt siis piinailen - pp7 menossa. Paasin sitten tassa painoon 87kg - paino putosi 88kgon alkionsiirtopaivan aamuna ja sitten viela menetin yllattaen yhden kilon ihan tassa piinailun aikana, vaikka en enaa urheilekaan niin kovasti. Ennen alkionsiirtoa kavelin jatkuvasti n.10km paivassa. Siirron jalkeen en kahtena paivana kavellyt lainkaan; sitten kolmena paivana parisen kilometria eli 3000-4000 askelta. Eilen kavelin ensimmaista kertaa hitaasti viitisen kilometria, n.7000 askelta. En enaa veda tiukkaa dieettia, mutta en ole syonyt yhtaan ylimaaraista sokeria kuten kekseja alkionsiirron jalkeen. Olen myos jattanyt teenkin pois; kahvi olikin jo jaanyt aikoja sitten pois. Eli enaa vain 10kg normaalipainoon, sitten joskus. Ehka ihan ideaalissa tilanteessa painaisin vain 68kg jopa, mutta katsotaan sitten myohemmin. Alkionsiirron jalkeen/raskaana ei tule aktiivisesti laihduttaa. Nyt sitten toivon, toivon, toivon, etta on tarpannyt...!!!!!
Uskomaton painonpudotus, onnea! ❤ ja hienoa, että pääsit siirtoon, toivon todella teille onnistumista! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Hei olihan tämä ryhmä olemassa, en ole saanut ilmoitusta vaikka @Alinna86 olit minut merkannut! Ilahduin, kun muistit

Noniin, arki on hyvin erilaista näinä päivinä. Hoitojen aloitus siirtynyt hamaan tulevaisuuteen. @Rusakkonen pääsittekö siirtoon?

Painoa en ole nyt ottanut, mittoja mittasin viime viikolla. Voisin huomenna aamulla katsoa tilanteen ja raportoida tänne. Näyttää peilistä ja tuntuu, että painoa tullut lisää. Valitettavasti. Minulla oli hyvä draivi salilla/ryhmäliikunnoissa käymisen suhteen. Pari viikkoa myös kotona jaksoin treenata, nyt en ole käytännössä tehnyt mitään..
Mulla oli kans hyvä draivi ennen tätä hiton coronaa, tuli käytyy salilla 3x viikossa...nyt kyllä huomaa että kiloja on tullut vaikka lenkkeilly oonkin jonkin verran. Salilla en tietty oo käynyt.
Ja tulee haettuu paljon nouto ruokaa ku yrittää tukea paikallisia mut tartteeko tän tukemisen myös lihottaa, kysyn vaan :LOL:
 
Mulla oli kans hyvä draivi ennen tätä hiton coronaa, tuli käytyy salilla 3x viikossa...nyt kyllä huomaa että kiloja on tullut vaikka lenkkeilly oonkin jonkin verran. Salilla en tietty oo käynyt.
Ja tulee haettuu paljon nouto ruokaa ku yrittää tukea paikallisia mut tartteeko tän tukemisen myös lihottaa, kysyn vaan
Me ei olla haettu ruokaa, mutta hirveästi enemmän on aikaa esimerkiksi leipoa. Ja kun tulee kahden ihmisen käyttöön, niin.. :D pitää todellakin taas skarpata!
 
  • Haha
Reactions: Alinna86
Hei upeeta Rusakkoinen !! Pidetään peukkuja hurjan jännittävää.
Tänään -3,5kg alotuksesta ja viime viikolla päätettiin jättää myös ehkäisy pois, eli tästä se jännä alkaa myös täällä pikkuhiljaa huh. Mutta tämä pudottelutaival saa kyllä jatkua rauhalliseen hitaanvarmaan tahtiin vaikka raskautuisikin.
 
Unohdin aamulla punnita/ottaa mitat. Huomenna uusi yritys. Lenkillä kävin aamulla. Etätöitä tehty reilut kolme viikkoa ja arkiaktiivisuus selkeästi vähentynyt. Vaikkakin ulkoiltua tulee enemmän. Minulla auttaisi kyllä, kun jättäisin herkut pois. Muutoin syöminen on kunnossa.
 
Opettelin käyttämään palstaa tietokoneella ja nyt pääsin taas tähän keskusteluun. En jostain syystä puhelimella osaa hakea.

Onkohan täällä ketään linjoilla?

Kävin kontrollissa kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkityksen vuoksi ja kysyin lääkäriltämme, miten annostusta tulisi nostaa. Hoitoihin pääsyn edellytyksenä on tsh 2, minulla on tällä hetkellä 3,5. Lääkärimme on lomalla, mutta sain vastauksen toiselta lääkäriltä. Hän sanoi, että annostusta ei nosteta vaan painonhallintaan pitää nyt kiinnittää huomiota. Eli pitäisi saada motivaatiota liikkua enemmän. Syöminen on ok. Tai no en tiedä, ehkä ei ole kuitenkaan. Eli kumpaankin asiaan pitäisi nyt saada motivaatiota.
 
Opettelin käyttämään palstaa tietokoneella ja nyt pääsin taas tähän keskusteluun. En jostain syystä puhelimella osaa hakea.

Onkohan täällä ketään linjoilla?

Kävin kontrollissa kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkityksen vuoksi ja kysyin lääkäriltämme, miten annostusta tulisi nostaa. Hoitoihin pääsyn edellytyksenä on tsh 2, minulla on tällä hetkellä 3,5. Lääkärimme on lomalla, mutta sain vastauksen toiselta lääkäriltä. Hän sanoi, että annostusta ei nosteta vaan painonhallintaan pitää nyt kiinnittää huomiota. Eli pitäisi saada motivaatiota liikkua enemmän. Syöminen on ok. Tai no en tiedä, ehkä ei ole kuitenkaan. Eli kumpaankin asiaan pitäisi nyt saada motivaatiota.
Ehdottomasti pyytaisin myos toista laakaria tutustumaan asiaan. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole valttamatta sellainen sairaus, johon voi vaikuttaa painonpudotuksella. 3.5 on todella korkea arvo ajatellen raskauden yritysta ja raskautta. Kilpirauhasesta on linkki esim. kohtukuolemiin. Oma hedelmoityskinikkani on sita mielta, etta arvon tulisi olla lahella ykkosta. Itsellani oli tuollaisia vaihtelevia arvoja, kun laakitys aloitettiin, ja raskauden aikana laakitysta nostettiin kahdesti. Nyt raskauden jalkeenkin otan 100 mikrogrammaa paivassa. (Raskauteni paattyi valitettavasti kohtukuolemaan, jolle ei loydetty syyta.)

Eli koko ajan minulla on paino laskenut ja laakitysta silti jouduttu nostamaan. Ei yhteytta painoon sinansa. Tosin painonpudotus saattaa helpottua, kun saat laakkeet.

Kylla sita laakitysta ehtii myohemminkin alentaa. Nyt tarvitset kunnon laakkeet. Tsemppia!