Vauvakuumeilijoiden painonpudotusketju

Mulla alkoi tässä kuussa lapsettomuishoidot ja sen lääkkeen haittavaikutuksena oli painonnousu. Vaikka söin lääkettä vain 5pv, huomasin sen vaikuttavan painoon. Paino laski kuitenkin lääkkeen jäämisen jälkeen.

Tällä viikolla en ole urheillut sitä kolmea kertaa vielä. Juoksulenkillä tuli käytyä ja sen kyllä haluan pitää yllä. Pumpissa en ole salilla uskaltanut käydä vielä. Enkä taida ens viikollakaan uskaltaa kun en halua rehkimällä pilata raskautumista :unsure:
 
Paino 75,1: -0,5kg
Vyötärö 77,5: -1
Lantio 100,5: -4
Reisi 62: 0
Käsivarsi 32: 0
Paino 75,5: +0,4kg
Vyötärö 78: +0,5
Lantio 100,5: +-0
Reisi 62: +-0
Käsivarsi 32: +-0

Tällä viikolla vain 1h spinning, viikonlopun olen lepäillyt. Viikkoon mahtui kalorihurjat firman bileet, rintakipuja ja jonkinlainen ärsyttävä lentsunpoikanen taas (viikko sitten oli samaa: ihan kuin alkava lentsu, mutta menee ohi päivässä). Alavatsalla hieman vihloo, josko täti olisi vihdoin tulossa kylään (raskaana en ole, testi negatiivinen).

Tulosten junnaaminen ja painon lievä pompsahdus ei jostain syystä harmita yhtään! Ensi viikolla sitten takaisin rutiiniin. Nyt tässä ehtii venytellä ja vetristää kroppaa, helmikuussa vaihtuu saliohjelmakin. Välillä paino vähän seilaa, lienee normaalia.
 
Eiköhän ole normaalia, että vähän seilaa paino, varsinkin kun ei vedä mitään tiukkaa diettiä vaan pyrkii maltillisiin muutoksiin (y) minä en ole vielä mittaillut, lähdettiin käymään kylässä niin se sitten unohtui. Ehkä huomenna aamulla katson (y)
 
Joo menihän tämä viikonloppu ihan plörinäksi, kaikkea tuli syötyä ja juotuakin liikaa, sehän sitten kostautui taas seuraavana päivänä ja kaikkea epäterveellistä mennyt..
Huomenna aamusta taas salille ja ruokavalio kuntoon.
 
Mulla kans jotkut syömiset selvästi turvottaa, hiilarithan tietty sitoo nestettä mutta joskus vaan tulee sellainen lyijyinen olo :D

Viime viikko on nyt takana, ja vaikka painonpudotus ei mennyt nappiin niin olipahan huippu ja tapahtumarikas viikko! Nyt on toisaalta motivaatiota pikkuisen kiristää tahtia, kroppa on levännyt ja mieli virkeä.

Mietiskelin tuota meidän ravintolaharrastusta ja kyselin mieheltä voitaisko joskus käydä treffeillä liikunnan parissa. Heti löytyi uiminen ja sulkapallo johon hän lähtisi mielellään (kuntosalia ym. inhoaa). Kyllä varmasti jatkossakin syödään ajoittain ulkona mut kiva vähän laajentaa repertuaaria. Ja miksiköhän ei olla tähän mennessä keksitty tätä :rolleyes:
 
Kuulostaa kivalta nuo yhteiset liikuntaharrastukset (y) meki ollaan tässä harkittu yhteisen juoksuharrastuksen aloitusta, tosin ollaan molemmat ihan hullun huonossa kunnossa, mutta ajateltiin, että siinä näkyis tulokset vähän nopeammin ko esim kävelyssä. Tämä talvi vain vähän huono ajankohta aloittaa ko ei ole kunnon jalkineita (n)

Täällä paino tippunut nyt - 6.1kg, vielä 2.1 kg matkaa bmi 35. Nyt on sitten seuraavat kaks vkl tulossa juhlia, häätyy yrittää pysyä kohtuudessa. :whistle:

Tsemppiä kaikille!
 
Siis aivan huikeita onnistumisia teillä kaikilla. Ja ootte motivoituneita prosessiin.

Mulla ensimmäisellä viikolla oli ihan ok motivaatio, sit herkut taas alko maistumaan, ja tuli lipsuttua paljon suunnitellusta. Veden juominen, työmatkaliikunta ja sulkapallo on kuitenkin olleet säännöllisesti matkassa. Ja ainakin jonkinlainen aamupala, kotona/töissä lounas. Jos aamuvuorossa, yleensä tullut sitten tehtyä päivällinen yhdessä puolison kanssa.

Edelleen paheena on ollut leipä, liian suuret ruoka-annokset, muutamina päivinä sipsit, ja eritoten suklaa varsin usein.

Täytyy taas ottaa niskasta itteään kiinni, kun täältä näkee, että pienilläkin muutoksilla voi noin hyvin tapahtua muutosta painossa ja mitoissa.
 
Minäkään en ole millään dietillä ollut, syönyt säännöllisesti ja huolehtinut unesta ja vedenjuonnista. No tänään taas töissä tuli tauolla syötyä karkkia, ja paljon! Unohdin ihan täysin terveellisen elämän. Leipää olen ollut kova syömään, nyt olen jättänyt sen melkein kokonaan pois. Mutta veikkaan tärkeimmäksi riittävän tiheästi syömistä, paljon kasviksia ja marjoja.
 
Minusta yksi tärkeimmistä jutuista on se, että vaikka jossain asiassa meniskin vähän plörinäksi, niin ei heitä koko proggista romukoppaan. Siis minusta esimerkiksi tuokin on jo paljon, että on saanut pidettyä työmatkaliikunnasta kiinni. Siitä kannattaa kehua itseään :)

Epäonnistuneita dieettejä ja kuntokuureja on takana muutama, ja siksi en itse enää pyri erikoisruokavalioihin tai pikabodailuun. Tavoitteena ois löytää se elämäntapa, jota jaksaa kans ylläpitää vuodesta toiseen. Se jonkun ravitsemusproffan lanseeraama 80/20-malli on about sitä mitä tavoittelen (80 prosenttia ajasta syödään fiksusti, ja 20 prossaa vähän huonommin). Herkkulakon otin tähän alkuun siksi, että tapa unohtuu, ja jatkossa voi maltillisesti herkutella silloin kun oikeasti on sen hetki.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja minttuni
Täällä paino 66,6kg, en enää muista mitä se oli viime viikolla, mutta nyt 4vko tulos -2,2kg. Mittanauha taas jossain..
Olen erittäin tyytyväinen tähän vauhtiin ja oloon. Vatsa on vhh ruokavaliolla (alun jumia lukuunottamatta) voinut todella hyvin, ei turvotusta, eikä ilmavaivoja ollenkaan, myöskin paljon pirteämpi olo ollut(y)
Niin ja siis tarkoituksena jatkaa sopivassa painossa tällä ruokavaliolla, toki hyviä hiilareita sitten maltillisesti lisäten jonkun verran. Karkit yms. saisi mun puolesta jäädä pysyvästi, aina niistä tulee mulle vaan huono olo kun en osa syödä niitä kohtuudella. Eipä ole nyt joulun jälkeen tullut syötyä :)
Vedenjuomis ja nukkumis tavoittet ei ole ihan onnistunut ja niitä täytyy yrittää vielä parantaa.
 
Jotain positiivista valilla... Olen nyt sitten taas aloittanut syomaan kaikenlaisia vitamiineja ja lisaravinteita, ja olo on parantunut. Olen parantanut ruokavaliotani ja kavelen taas usein. Ja lopulta ostin itselleni uusia vaatteita! Vaatekokoni on pienentynyt IVF-hoitojen alun 26-28:sta (kai sellainen 54/56) kokoon 20 (noin 46/48). Tarkoituksena viela laihtua 19 kiloa paastakseni normaalipainoon. Olin ihan innoissani, kun koko 20 meni paalle. Jos tama kaikki auttaisi myos hedelmallisyyteen. :)
 
@Rusakkonen hieno tulos, onnea ja tsemppiä edelleen painonpudotusprojektiin (y)

Tämä viikko mennyt ihan ok, yhtenä päivänä taas söin karkkia ihan huomaamatta ja kaksin käsin. Mainitsinkohan jo siitä (n):LOL: tästä seuraavana päivänä halutti karkkia koko päivän, mutta sitten himot katosivat, onneksi! Muuten kyllä aivan hyvin mennyt. Jumpalla olen käynyt muutaman kerran ja lenkillä päivittäin. Unottomuutta ollut. Huomenna mittaukset (y)
 
Paino 91 kg (+1kg)
Vyötärönympärys 96cm (-1cm)
Rinnanympärys 108cm (0cm)
Lantionympärys 118cm (-1cm)

Tein kans tämmöisen, jos olis helppo taas viikon päästä muokata. Mitähän tuohon sanoisi, ajattelin että painon olisi pitänyt tippua, mutta varmaan kaikki hormonit yms vaikuttaa ja tosiaan olen syönyt yhtenä päivänä karkkia.. Mutta en usko johtuvan nyt niistä karkeista. Toki olisi hyvä vaikka edes vähäksi aikaa jättää kaikki herkut pois, ehkä?
 
Mulla vihdoin alkoi tällä viikolla menkat, eli viime luvuissa oli hormoniturvotusta mukana. Mutta nyt sain kyllä ekstra-boostia kun löysin vuoden takaisen kehonkoostumusmittauksen: siinä painoa on 2kg vähemmän kuin nyt, mutta mitat ovat monta senttiä suuremmat! Myönnettäköön, että koko vuosi 2019 meni kauttaaltaan liikunnan osalta paremmin kuin 2018, tosin painotus oli aerobisessa kun nyt taas tältä erää se on puntissa.

Rusakkosen viestistä tulikin mieleen, että omat housut ovat alkaneet lököttää. En mitään hienoja viitsi ostaa kun matka tässä vielä jatkuu, mutta mulla on yhdet kaapin pohjalle hautautuneet joita nyt kannattais varmaan sovitella uudestaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hellurei, mulla on ollut ihan hurjan kiirettä, mutta punnitsin kyllä viime viikollakin ja tänään taas perjantaipunnauksen paikka, eli

pudotusta parissa viikossa kilo. Suunta on oikea mutta vauhti liian hidas mun makuun kuten arvata saattaa, aluksi kun pitäisi pari kolme kiloa lähteä ihan helposti. Mutta en mä ihmettele kun unet on tällä viikolla ollu ihan kamalan vähäisiä (keskimäärin 5 tuntia yössä). Syömiset on kyllä menny ihan ok. Viime viikonloppuna otin kaverin kanssa muutaman lasin viiniä, joka on kyllä myös näkynyt olossa koko alkuviikon. Mutta nyt taas uutta viikkoa kohti, kaksinumeroiset luvut lähestyy hitaasti mutta varmasti ;)!

@Rusakkonen onnea huikeasta saavutuksesta vaattekoon suhteen! Kyllä tossa jo uusia vaatteita ansaitsee <3.

Ihanaa viikonloppua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen uudet punnitukset - kotona 96.3kg ja ravintoterapeutin luona eli siis paksut vaatteet paalla 97.5. Paino oli siis lopulta hanenkin mukaansa alkanut laskea. Harmittaa vain, etta nayttaa menevan lihaksistosta eika rasvasta. Vinkkeja? Olen kavellyt runsaasti ja jonkin verran tehnyt lihaskuntoliikkeita (oman kehon paino - pitaisi varmaan tehda enemman) ja pyrkinyt syomaan proteiinia, mutta ei kai siis tarpeeksi... Anyway suunta kai nyt oikeanlainen!
 
Eilen uudet punnitukset - kotona 96.3kg ja ravintoterapeutin luona eli siis paksut vaatteet paalla 97.5. Paino oli siis lopulta hanenkin mukaansa alkanut laskea. Harmittaa vain, etta nayttaa menevan lihaksistosta eika rasvasta. Vinkkeja? Olen kavellyt runsaasti ja jonkin verran tehnyt lihaskuntoliikkeita (oman kehon paino - pitaisi varmaan tehda enemman) ja pyrkinyt syomaan proteiinia, mutta ei kai siis tarpeeksi... Anyway suunta kai nyt oikeanlainen!
Minä olen aiemmin ollut ohjelmalla, johon kuului paljon kuntosaliharjoittelua tai kahvakuulan ja punttien kanssa kotona tekoa. Esim 4 x viikossa. Proteiinipitoista siinä syötiin joka aterialla, esim. aamupala välipala iltapala jokaisella n. 200g (rahka tms) ja lounas ja päivällinen molemmilla 100g (kypsentämätön, esim kana). Ja kasviksia ja marjoja paljon. Vähän pastaa tms ruualla. Ei lähtenyt lihasta, vaan rasvaa ainoastaan.

Nyt en ole jaksanut tällaista noudattaa. Paino lähti alkuun alas, mut nyt ei tapahdu mitään. Eilen menkkavitutukseen vetasin paketin jäätelöä.. siinä on ongelma.
 
@Rusakkonen Kuntosalilla tekisin aluksi ns. pitkiä sarjoja, eli niin kevyillä painoilla että jaksat tehdä 12-15 toistoa kolme kertaa, sarjojen välissä pieni tauko (kunnosta riippuen minuutista muutamaan). Kannattaa kuukauden verran käyttää samaa ohjelmaa, ja niin että vähintään joka toinen kerta lisäät painoja. Kun kokemusta punttitreenistä on jo enemmän, välillä kannattaa tehdä lyhyitä sarjoja: paljon isommilla painoilla, tavoitteena 4-6 toistoa. Jos aerobinen kunto on heikko, ja puntilla hengästyy helposti, kannattanee lapsitavoitteen kannalta tehdä kevyempää treeniä. Varsinkaan raskaana ei saisi hengästyä niin että puuskuttaa, vauvalta voi loppua happi (käytännössä äiti taitaisi kuitenkin pyörtyä ensin). Voimatreeni aiheuttaa myös ilman hengästymistä hormonaalisia reaktioita elimistöön, mutta nämä voivat joskus olla myös positiivisia lapsensaannin kannalta.

Syöminen on todella tärkeää lihasten säilyttämisessä. Taitaa olla tärkeämpää kuin puntti. Pitää syödä tiheästi (3-4h välein) ja tosiaan joka aterialla proteiinia. Ihmisen lepokulutus riippuu lihasmassan määrästä, eli jos menettää painonpudotuksessa lihasta, voi syödä jatkuvasti yhä vähemmän. Jos sen sijaan kasvattaa lihasta samaan aikaan kun läskiä lähtee, voi syödä saman verran (läskikin kuluttaa kaloreita eli läskin lähtiessä pitäisi periaatteessa syödä yhä vähemmän).

Viime viikko meni akillesjänteen tulehdusta parannellessa, ja toisaalta oli vieraita koko viikko, ja söin hirveästi ulkona. Painoa silti kertynyt vain +200g. Mittailen taas ensi sunnuntaina!