Vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin..onkohan tässä miään järkeä . Meillä on mieheni kanssa 4 lasta, vanhin täytti jo 20v, muuttaa syksyllä omilleen, nuorin täyttää nyt kesällä 8v. ja 2 siinä välissä. Ollaan oltu lähes satavarmoja, että meidän lapsiluku on nyt tässä, saadaan taas aikaa omille harrastuksille ja enemmän yhteistä vapaa-aikaa miehen kanssa. Yhdessä vaiheessa harkitsin jo sterilisaatiota, mutta luovuin ajatuksesta.
Mutta nyt..kauhea vauvakuume taas iskenyt, olen jo pidemmän aikaa miettinyt asiaa. Mutta vanhin lapsin on 20v, vanhimman ja nuorimman välillä olisi ikäeroa 21v..ja vauva-aika alkaisi taas alusta. Järkeä ei tässä vauvakuumeessa ole, mutta kuitenkin. Kenelläkään muulla ollut koskaan vastaavaa tai kokemusta suurista ikäeroista? Itse täytän pian 40v.

Päätös on tietty teidän. Ovathan vauvat ihania, mutta on mietittävä sitä, että jaksaako sitten vielä viisikymppisenäkin ja yli. Itsellä oli jo 2 lasta, lähes teini-ikäisiä, kun saimme nykyisen mieheni kanssa vauvan. Minä tuolloin 41 v ja mies vielä useita vuosia vanhempi. Hyvin jaksoin sen vauvaiän, kun pystyi olemaan kotona äitiysloman ja vähän hoitovapaallakin. Parivuotiaana lapsella todettiin autismi, että aika paljon on kaikkea ekstraa tässä ollut. Sitten kun on vielä oma työ ja kotona omat hommat. Nyt yli viisikymppisenä väsymys jo tuntuu ja omiakin terveysongelmia alkaa olla vähän. Nuorimmalla alkanut jo vähän murkkuikä ja se näkyy ja on ollut aika rankkaa viime aikoina. Joten halusin tuoda tämänkin mielipiteen, että kannattaa miettiä, miten sitten jaksaa, jos lapsi onkin ns. erityislapsi. Rakkaitahan ne silti ovat, mutta haastetta riittää huomattavasti enemmän. Onnea kuitenkin teille päätöksen tekoon.

Eihän sun tarvitse kauaa odottaa, niin esikoinen voi olla jo itsekin vanhempi, ja saat purkaa hoivavietin sitten ekaan lapsenlapseen. :)

Näin sivusta katsottuna näyttää, ettei niitten ihanien ja kauan odotettujen iltatähtien kanssa sitten kuitenkaan jakseta niin paljoa touhuta kuin kuviteltiin. Isommilla lapsilla on ollut sisarukset viihdyttäjinä, pienin lapsi isolla ikäerolla on usein kovin kiinni vanhemmissaan ja vanhempien viihdyttämisen varassa, ja voi tuntua työläämmältä hoitaa kuin isommat sisarukset.
Mutta, en sitten tiedä miten vanhemmat asian itse kokevat, varmasti rakkaita lapsia heille kaikki.

Yhteistyössä