vauvakuume mutta ei vielä

täällä pitelee hiljasta.. Taidatte kaikki olla nauttimassa kesästä ku mä pähkäilen tätä mun juttua yksikseni!! :LOL: Koko ajan vaan kävelen ympäri kämppää ja kattelen haamua että voiko se olla...!!? Muita oireita viiltelyjen lisäksi on siis palelu, nenän vuotaminen ja valkovuoto. Eiks yleensä pitäis loppuu noi vuodot menkkojen jälkee joksku aikaa? Mulla vaan jatkuu... Äsken paleli taas niin vietävästi ja mittasin lämmöt ni vaan 36,3! Jos ois raskaana ni eiks lämpöjen pitäis olla koko ajan koholla?? Miten se vois yhtäkkii tollee romahtaa alaspäin.. :eek: Ku aamulla vielä näytti sen 36,7.....
 
joo, aika hiljasta tääl näyttäis olevan :)
kuumeilija-, oon joskus lukenu tosta aconista, että kun se on niin herkkä, ni saattaa näyttää joskus väärää haamua, mutta jos oot kerta jo pari kertaa testannu, ja haamu tullu, ni kyllä nyt luulis että se ihan oikeesti plussa on! Että onnea! :flower: :D
Voi vitsi ku pääsis itekki kohta testailee, viel viikko pitäis odottaa :attn:
 
toivotaan et se nyt oli sitten oikea plussa. Luulis kun oireetkin viittaa siihen. Se olisi sitten toinen plussa tässä pinossa.
Täällä tuntuu tosiaan olevan aika hiljaista. Itse laskeskelin et ovulaation vois tulla aikaisintaan viikonloppuna =) tosin edelleen eka pilleritön kierto et saa nähdä kuinka käy...

 
Onnea kuumeilija-lle. :D

Sit omaan napaan... :kieh: Ensinnäkin. Mä oon nyt yrittäny puhua ehkäisyn vaihdosta tolle miehelle. Mä aikanaan selitin ehkäisyneuvolan tädille että ei mulla mitään migreeniä oo, vaikka pienen ikäni oon kärsiny aurallisesta migreenistä.. :kieh: JA nyt sit puoltoista vuotta käytäny noita laastareita ja tälläkin hetkellä ihan tappava hedari. :ashamed: Sit sen lisäks mulle tuli melkeen heti laastarien alettua 8kg painoa, minkä oon nyt tajunnu ilmeisesti johtuvan laastareista. Ja viel pisteenä i:n päälle mul on nyt viimisen kuukauden tullu tiputusvuotoa koko ajan. :headwall:

Mut siis en mä ainoastaan tän takia haluis noista laastareista eroon... :D Vaan myös esim sen takia että haluaisin tietää millainen kierto mulla oikeesti on, alkaa tunnistelee ovulaatioita ja sensellasta... Ja sit jos on joku "käytetään tarvittaessa"-ehkäisy, niin sehän on paljon helpompi jättää pois jos mies innostuukin... :kieh:

No joo. Mä oon vähän pahalla tuulella ja se varmaan heijastuu viestistä. :LOL: Sitä se pms tekee. Pääsis jo siitäki eroo.... :kieh:
 
Mammukka81
No minä ainakin täällä taas hengaan :wave: . Näin iltasella pitää aina tulla ketju lukaisemassa, jos suinkin mahdollista. Nytkin tyty on jo unillaan, mies heittelemässä frisbeetä metsässä (hulluja harrastuksia nykyään :LOL: ) ja tunnin tossa keittiössä riehuin niin sain sen jopa siedettävään kuntoon...

kuumeilija-, kyllä noi sun oireet ainakin lupailis hyvää...ja kun kp on noinkin vähän vasta niin nyt jos maltat muutaman päivän ajan odotella niin joskos se vahva plussa tulis tikkuun! Joo, taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty...Lämmöistä en oikein osaa sanoa, ei kai ne kaikilla mene ihan oppikirjojen mukaan ja varmaan vaikuttaa sekin mitä on tehnyt jne. Jostain olen kai lukenut, ettei tota lämpömenetelmää pidetä nykyään niin paikkansapitävänä, koska noi lukemat saattaa heitellä eri ihmisillä niin paljon.

Peikkotyttö07
, onkos mitään oireita jotka vois viitata lähestyvään ovikseen? Pian täällä on kaikki hermoheikkoja kaikenmaailman oireilijoita, kun mä tenttaan koko ajan...ei vaineskaan, oon vaan itestäni huomannut, että jos oikein miettii kaikkia nippailuja niin valeraskaanahan sitä pian on :LOL: .

Ovis/raskaustestejä mä olen tilannut mammaksilta, ihan edullisia olivat mun mielestä. Jos joskus vaikka tulis niille käyttöä...tällä vuosikymmenellä?!?
 
täällä menossa kp23/28.. hölmönä menin testaan jo :ashamed: negahan sieltä tuli, ja nyt en koskekaan koko testeihin ennen ku aikaisintaan ens torstaina.. eli tässä sit vaan odotellaan, onneks on seuraavat vapaapäivät vasta sillon torstaina, niin saa jotai muuta ajateltava siihen asti.. :)
 
Ei sitten oireen oiretta vaikka kuinka kuvittelisin :/ Malttamattomana kuitenkin odottelen.. onneks ollaan lähdössä viikonlopuksi reissuun niin saa muuta ajateltavaa. Nyt kiireesti pakkaamaan! Hyvää viikonloppu ja plussatuulia kaikille!
 
uteliaana josko pian joku muukin pääsis odotus puolelle. Tuosta kohdun nipukasta,kun itse sitä tosiaan ehdin sen yhden ainoan kierron seurata niin mitä lähemmäs päivät käy menkkojen alkua ja jos se on edelleen kova ja kiinni eikä näytä siitä pehmenevän/aukeavan niin kyllä se sit viittaa raskauteen. Saman vinkin annoin siskolleni ja hän koitti sitä ja sano et on kova vaikka menkkojen alku oli just niinä päivinä ja raskaana oli hänkin. =) Plussa onnea yrittäville!
Mamitre rv 10+4
 
höö, missä kaikki on kun on niin hiljasta pidelly :D kaipa noi kesäilmat vie pois koneen ääreltä. Millä mallilla teillä muilla on kierto nyt? mulla alkaa kohta kriittiset vaiheet, kun kp28/35. vähän on menkkamaista juilintaa jo ollu, mutta mistä lienee johtuvaa. en viitsi toivoa nyt liikoja :)
 
Koittanu pitää lomaa täältä ku alkaa vaan masentamaan nämä vauvajutut :/
Taitaa olla niin että tämä masu saa asukkia ootella vielä ja kauan.
Tänään muka kuvittelin jo että oon raskaana ku oli menkat päivän myöhässä :LOL: :LOL:
Että sitä onki tyhmä


Palattiin reissusta eilen. 13.päivä alkais kouluki ja mulla jänskättää ihan sikana ku viimenen vuos menossa ja jotenki niin kauhistuttaa koko ajatus että koulu loppuu ja sitä mennäänki töihin... :eek:
 
Lomilta palattu niin ihanaan kotosuomeen :headwall: nyt ihan vaan pikaisesti käväsen kun pyykkivuoret odottavat ja neiti nyt unilla...

Oon ihan tippunu kärryiltä lomailun vuoksi, huiiii paljon textiä ja uusia palstailijoita *teretulemast* :flower:

kuumeilija, suo saapi vissiin onnitella =) ONNEA TUHANNESTI :heart: (itse tein + esikosta juuri tuolla aconin liuskatestillä)

synnytysgallup: Itse oon vissiin vähän kummajainen kun oon aina "unelmoinut" synnytyksestä alateitse... siis, olen halunnut kokea sen kaiken tuskan ja sen tunteen kun se kipu loppuu kun saa maailman parhaimman palkinnon kaiken kivun ja kestämisen jälkeen. Olinkin ihan paniikissa kun tylleröa odottaessani mulla oli etinen istukka ja silloin väläyteltiin section mahdollisuutta. Onneksi istukka siirtyi ja sain normaalin alatiesyn. ja voin kertoa, että se oli juuri sitä mistä olin "haaveillutkin" ;)

Onpas täällä monilla jännät paikat hui!!!! Käykäähän kertomassa tuntemuksianne :) Mukava jännätä teitin kanssa.

loppuun vielä... suosittelen erittäin lämpimästi lomamatkaa jo pienen lapsen kanssa. Itse maalailin kauhuskenaarioita siitä mitä kaikkea voi mennä vikaan pikkuneidin kanssa ja PÖH!!! Neiti oli kuin unelma, lentomatkat nukkui, söi ja joi normaalisti. Yli 30`c hellekään ei ahdistanut kun sai päivittäin räpiköidä uima-altaassa. Mukavinta oli flirttailla ja hymyillä ulkomaalaisten miesten kanssa (siis ei äiti vaan pikkuneiti :kieh: )... no nyt takaisin Suomessa ja kiukku nostelee päätään :headwall: aurinkokaan ei paista, rusketus haalistuu, joutuu siivoomaan, tekemään ruokaa *valivalivali*

Noh onneksi pääsee sentään palstailemaan ;)
 
Mammukka81
Huh oli pakko tulla sisään tuolta helteestä...valivali, ikinä ei oo hyvä näköjään B) .
Ja nyt on tyty sylissä ja liikekannalla eli lyhyestä virsi kaunis...voi tätä onnen päivää meinaan mulla alkoi menkat :D . Jotain toivoa siis vauvautumisen suunnalla joskus. Elämän pieniä iloja...

Ja sHv näkyy palailleen kotosuomeen :flower: . Palailen myöhemmin, kiemurteleva 10kg kaikkeen takeruva vauva sylissä ja läppäri ei ole kaikkein paras yhdistelmä.... :wave: .
 
Voisko joku valasta jos tietää..

Kun mulla oli noin puol vuotta sitten (tai on edelleenkin) rinnassa kysta, rintsikassa tyhjensivät sen, mutta ku se oli todella kipeä, eivät sitä sit saaneet ihan tyhjäksi ja se sanoi silloin että jos se siitä isonee, niin tulee sit uudestaan tyhjennykseen..

no se on siinä edelleenkin mutta hyvin hyvin pieni eikä ollenkaan kipeä..
Lähteekö se siitä ikinä??? :eek:
ja sit kun raskaudun/vauvan saan, niin voinko imettää ihan normaalisti vai kertyykö siihen maitoa ollenkaan??? :/

Olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi vastata??
 
voi kiitos sHv!! :)
säästyin monilta öiltä tämän tiedon myötä.. sitä on tullu mietittyä useaan otteeseen.. ja en ole sit lääkäriinkään menny ku sanoivat että jo isonee ja jos on kipeä ja sinne rintsikkaan on kamalan pitkät jonot jotuis odottaa kummiski pari kuukautta.. mutta olkoon siinä jos on.. :) ei se minua haittaa niin kauan kun ei oo kipee eikä iso..
 
Moi, viiden viikon loma takana! Onpas kiva palata töihin, kun helteen pukkasi...no täällä sisällä sitä ei kyllä edes huomaa, kun ilmastointi pitää huolen - oli vuodenaika mikää vaan, meillä sisällä vallitsee tismalleen sama lämpötila...pitäis varmaan tuoda villatakki työpisteeseen varalle...

sHv, sama homma oli mullakin sen alatiesynnytyksen suhteen...tai no en nyt varsinaisesti haaveillut siitä, mutta kumminkin halusin ehdottomasti mielummin alateitse kuin sektiolla ja olisin varmaankin pettynyt kovasti, jos sektiolla olisi jouduttu ottamaan. Oikeastaan useastakin syystä halusin luonnomukaisen synnytyksen - siis ilman kivunlievityslääkitystä, käytin kipuun lähinnä vettä (suihku+amme) ja keskittymis-rentoitustekniikka - ja hyvinhän se menikin. Synnytys oli hyvä kokemus kipuineen päivineen, vaikkakin siinä silti oli vähän "draamaa"
 
Elikkäs tänään tein Clear bluen testin aamulla ja haamu viiva tuli heti näkyviin...Mutta haamu tosiaan!! tunnin päästä se oli vaan haalistunu aika mpaljon että täytyy nyt uusia testi vielä. Tänää tuli aconit ni jospa vielä tänää illalla ja huomen aamulla testaan. En voi uskoa että oisin raskaana. Tänää tuli pyyhittäessä ruskeeta limaaki. Nyt kp 27/29-30
 
tein sitte tunti sitte aconin testin mikä näytti puhtaan negan. Tosin lohdutin itteeni et pissa oli ollu rakossa alle kaks tuntii ja oon tänää hellepäivänä jo juonu jonku verran... :| Oon menossa kohta kaverin luo näyttää tota clear blue testiä että näkeekö se sen haaleen sinisen viivan siinä:D Se näky selkeenpänä sillon 5min päästä mut nyt se on kummasti haalistunu....mut ohjeeshan lukee et 10min pääst tapahtuvil muutoksil ei oo merkitystä...mut silti... Voi ku tää ois nyt sitä! :heart: Oireina on nyt tissikipu, ja pieni ällötys. Normaalia pallomaha turvotusta ennen menkkoja ei nyt ole. Ainii ja mahaa viiltelee välillä.
 
ei hitto!! kuumeilija- mulla oli ihan sama homma..
tein aamulla herkän (10 mIU/mL) raskaus testin, johonka tuli ihan hailun hailu haamuviiva.. en meinannut sitä edes ensin huomata, mutta nyt päivällä tuli pari tippaa verta, ja nyt äsken oli tullu oikein kunnolla.. mitä ihmettä tää tarkoittaa.. menkkojen olis muutenkin pitäny alkaa vasta muutaman päivän päästä..
oon ihan hukassa..
niin ja kun tulin töistä niin haamu oli enää todella huonosti näkyvillä että hyvä kun näin sitä edes.. (tein siis aamu pissasta)

että en nyt sit tiedä!!!! |O
Aaaaarggg, että ottaa aivoon.... miks ei voinu vaan yksin kertaisesti tulla kahta selvää kirkaista viivaa... :snotty:


niin ja kp olis 26/28
tai no nyt se on varmaan sit 1/26-28
 
Pitkästä aikaa taas täällä...

kuumeilija: Ehkä sua uskaltaa jo onnitella, vaikka se Aconin testi näyttikin negaa. Voihan olla, että pissa oli tosiaan niin laimeaa, ettei siinä ollut juurikaan mitään mihin testi voisi reagoida. Joten onnea sylikaupalla!! :flower: :hug:

Nuhnus: Toivotaan, että se täti ei sieltä vielä tulisi. :hug: Onko sulla ollut mitään menkkaoireita? (En nyt muista mitä olet aiemmin kirjoittanut, vaikka luinkin kaikki uudet viestit.)

Täällä en ole käynyt tosiaan vähään aikaan, mutta en loman takia, vaan olen maannut sängynpohjalla rättiväsyneenä. Tulin jo viime tiistaina kipeäksi :snotty: , torstaina sain antibiootit angiinaan! Perhana! Tänään kävin vielä lääkärissä ja verikokeissa, tulehdusarvot laskeneet, mutta nyt on viruskurkkutulehdus tullut angiinan kaveriksi!! |O Alan tulla ihan mökkihöperöksi, kun olen melkein viikon ollut vain neljän seinän sisällä. Kaupassa kävin tänään, päivän kohokohta! :headwall: Viikonloppuna pitäisi päästä Helsinkiin. Saas nähdä miten käy.

Kaiken lisäksi täti tuli tänään, joten on kurkun lisäksi maha kipeä. :/

G: Haluaisin synnyttää alateitse, mutta en ota siitä mitään paineita. Sektio tai alatie, tärkeintä on, että tuleva vauva ja minä selvitään siitä terveinä.
 
heitin jo kirveen kaivoon.. toivoin että täti ei sieltä olis tullu mutta hanat aukes sillai huolella, että näin..
seuraava kiertoa kohti.. :D
mä pidän nyt lomaa palstailusta, otan toisin sanoen hermolomaa. :D
 
janis: Teretulemasta lomilta=) eikös ole mukavaa taas palata työn ääreen ;)

tein aamulla herkän (10 mIU/mL) raskaus testin, johonka tuli ihan hailun hailu haamuviiva.. en meinannut sitä edes ensin huomata, mutta nyt päivällä tuli pari tippaa verta, ja nyt äsken oli tullu oikein kunnolla.. mitä ihmettä tää tarkoittaa.. menkkojen olis muutenkin pitäny alkaa vasta muutaman päivän päästä..
oon ihan hukassa..
nuhnukselle :hug: Toivon, että se verentulo lakkaisi ja pikkunen ilmottaisi olostaan kahdella selkeällä viivalla!!! Itsellenä tosin kävi samankaltaisesti ennen tytön raskausaikaa, tein päivää ennen menkkojen alkua varuiksi testin kun oli juhlat tulossa ja se testi näyttikin niin kovin odotettua plussaa haamuna, harmikseni tuo plussaus päättyi verenvuotoon seuraavana aamuna eli mulla oli siis ns. kemiallinen raskaus... juuri tuon kemiallisenraskauden vuoksi testaamista ei suositella kuin vasta kun menkat ovat myöhässä, koska todella moni alkanut raskaus päätyy varhaiseen keskenmenoon ennen kun itse edes huomaa olevan raskaana:'( TOIVON TODELLA, ETTÄ NÄIN EI OLE SUN KOHDALLAS :heart: ja toisaalta onhan nuo alkuraskauden verenvuodotkin kovin yleisiä, nimimerkillä kokemusta on...

kuumeilija: lupaavalta vaikuttaa =) uskon kyllä, että masuasukki se siellä köllii...
 
nuhnus :hug: :hug: :hug:

tää ei nyt varmaan auta yhtään mut... sait kuitenkin haamun eli plussan, joka ainakin todistaa, että raskaaksi pystyt tulevaisuudessa tulemaan. Ja nuo kemialliset raskaudethan ovat todella todella yleisiä, "alkio ikäänkuin hipaisee kohdun limakalvoa" jolloin hcg-hormoonia erittyy verenkiertoon muttei alkio kuitenkaan kiinnity ja jatka kehitystä!!!
Tulehan taas palstailemaan kun jaksat :heart: täällä me suo odotetaan :hug:
 

Yhteistyössä