Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Saaramantalle onnea plussasta :)

Minulla on ollut toisinpäin kuin monella muulla täällä eli minä en ekaa ja tokaa lasta hirveästi kuumeillut, mutta nyt on kauhea vauvakuume. Ekasta päätettiin, että kun ollaan naimisissa aletaan heti yrittämään (tai aloitettiin jo vähän aikaisemmin. Alle viikon päästä naimisiin menosta plussasin) ja oltiin siis 1½v oltu yhdessä, kun naimisiin mentiin, niin ei siinä hirveästi kuumeilemaan ehtinyt. Ja päätettiin sitten, että toinen lapsi tulee heti perään. Esikoinen oli noin 4kk, kun olin uudestaan raskaana eli ei siinä kuumeilemaan ehtinyt :D Ja nyt on siis ihan järkyttävä vauvakuume. Joka päivä mielessä, miehelle en nyt ole enää vähän aikaan puhunut, ettei vaan peru kolmannen lapsen yrittämistä, kun koko ajan puhun siitä :D

Ihana maha sisarHENTOvalkoisella :)

Talvicille onnea uudesta asunnosta!

Tervetuloa Levoton Strutsi ja Jemppi mukaan!
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista :)

Ajattelinkin heti tärpätä kiinni muutamaan puheenaiheeseen, joita tuolta aiemmin lueskelin. Tosiaan miehen opiskelun vuoksi tulot ovat lähinnä minusta kiinni ja tulot ovatkin suurimpana huolenaiheena. Eihän ne menot nyt isoja ole, mutta oman asunnon kanssa myös opiskelijan tulot paljon huonommat.
Mies vilautti tosiaan vihreää valoa jo viime vuoden lopulla ekan kerran ja siitä asti kuumeilu pahentunut koko ajan..Olen myös käynyt laskemassa koska olisi LA jos nyt plussaisi :eek:

Mitenkä muut ovat rahallisesti selvinneet? Tiedän, että ensimmäinen 9kk menisin varmasti ihan ok, kun on ehditty säästääkin ja minun tulot vaikuttaa, mutta entä sen jälkeen? Laskelmien mukaan hoitovapaalla tukea ei paljoa saa. Ollaankin sen vuoksi vuoden loppupuolta suunniteltu, että mies olisi päättötyötä vaille valmis ja ehtisi töitäkin samalla tehdä..tiedä sitten mikä on järkevin vaihtoehto..vielä kuitenkin n. 2 vuotta opintoja jäljellä ja hänelle tosiaan suon mahdollisuuden opiskella suoraan loppuun (armeijakin jo pitkittänyt sitä)..
Häitä meillä juhlitaan 02/09 ja siitä eteenpäin viimeistään aletaan yrittämään. Toiveissa olisi tämän vuoden loppupuoli - ei olisi täysin maha pystyssä häissä :LOL:

Tässä kun on järkisyyt vastaan sydän :heart: ...sekä miehellä että minulla. Toisaalta olisi ihana olla vielä vähän aikaa kaksin, mutta toisaalta nyt nuorena jaksaa paremmin ja kolmikymppisenä voisi jo paljon vapaammin liikkua ;)
 
jemppi

meidän esikoinen syntyi niin että mä olin osa-aikatyössä, kirjoitin juuri lukiosta ulos. Ja mies oli amiksessa. Sen jälkeen mies valmistui amiksesta, meni armeijaan, kesken armeijan syntyi toinen muksu. mies kotiutu armeijasta oltuaan siellä vuoden, aloitti amk:n, syntyi kolmas lapsi, pääsi työelämään ja aloin odottaa neljättä. Nyt miehellä on vakituinen työ, mutta valmistuminen on vielä edessä. Itse aloitin marraskuussa viikonlopputyöt.
Asutaan vuokralla ja ensimmäinen auto ostettiin ku kolmas oli puolvuotias. Mut kyllä sitä pärjää, on mun väite ;) :whistle: tietty itsestään se on kiinni kuinka valmis on laskemaan niitä senttejä ja onko valmis luopumaan mistään omasta. ja myös tälläiset asiat tietty vaikuttaa et mitä haluaa lapselle tarjota. kaikesta löytyy kalliita mutta myöskin edullisempia vaihtoehtoja =)
 
Levoton Strutsi Kiitos vastauksesta. Tulin heti takaisin katsomaan onko joku ehtinyt kommentoida. Niin paljon asiat pyörii päässä =) Meillä on myös asuttu yhdessä opiskelut ja muut ja eletään muutenkin melko pienellä budjetilla. Meille siis rahasta nipistäminen ei ole ongelmana. Säästöjäkin on vähän. Onhan miehellä kuitenkin osa-aikainen työ tuon opiskelun lomassa lomilla ja joskus vapaapäivinä. Jotenkin vaan jännittää tuo uuteen tilanteeseen hyppääminen ja tulojen radikaali tippuminen. Tiedetään, että kyllä me selvitään, mutta toisen säännöllinen palkkatulo olisi iso PLUSSA! Onneksi ollaan molemmat täysin valmiita tinkimää ja ollaan pärjätty tähänkin asti ihan hyvin.. Sitä vaan haluaisi antaa mahdolliselle tulokkaalle kaiken parhaan ja vähän päälle :heart: ;)
 
Toivo79
Harmi vain, en sattunut katsomaan, mää aina onnistun missaan tollaset hyvät ohjelmat. Itellä on kyllä sellanen tunne, etten tekisi aborttia vaikka vauvalla oliskin Downin-syndrooma. Oon kuitenkin ollu niin paljon downien ja muidenkin kehistyvammaisten kanssa tekemisissä, etten sitä pystyis sen takia tekemään. Linnaa Peesaten, että ite oon kans miettiny, et minkälaisen "mieluiten" saisin ja kyllä se downi on vaan ykkönen, ne on jotenkin nii sulosia ja luonteeltaankin ihania, vaikka itsepäisiä :)

Talvicci
Onnittelut uuden kämpän johdosta!! :flower:

Levoton Strutsi
Tervetuloa ja teillähän on mahtava katras kotona ja kaikki poikia, mahtaa olla vilinää ja vilskettä. Te ootte jo kerenny nuoresta iästä huolimatta, aika ihanaa :)

Jemppi
Tervetuloa myös! :wave:
 
Talvicci Onnea kämppäpäätöksestä. :heart: Minkä hintainen oli?

(.) Olin gynellä. Ajattelin että kannattaa mennä ennen ku alkaa yrittää. Se gyne oli mies ja ihan kreisi... Onko jollain turkulaisella kokemusta myös YTHS:n gyneistä? Nauroin melkeen koko käynnin ajan. :LOL: Se sano mm. että "ei sun sukupuoles oo mikään tauti, minkä takia pitäs käydä vuosittain kontrollissa"... Sit se kuitenki ultras, sano että "ultrataan nyt, ku tulit, ni näät millanen anatomia sulla on" JA sit ku ultrattiin se sano että "kiinnostava löytö, terve kohtu ja kaks normaalia munasarjaa"... :LOL: :kieh: :LOL: :kieh: :LOL:

Että se siitä.

 
RouvaSumppisuu: Kiva, että tykkäsit! Vähän oli ihanaa kerrankin luvan kanssa hypistellä vauvojen vaatteita. :heart:

Laala: Uskomaton typpi! :LOL:

Täällä on niitä bodeja osteltu, mutta kuka on ostanut äitiyshousut! Minä :wave: Oli pakko, kun löyty todella halvat ja kivat farkut, jossa oli korkea ja liian löysä vyötärö.. Mies vähän naureskeli mulle, mutta kuitenkin ymmärsi (tai ainakin esitti ymmärtävänsä), että ihan järkevää ostaa, jos saa hyvää edullisesti.. :LOL:
 
alisa84 juu, kyllähän täällä meteliä riittää, varsinkin huonona päivänä jolloin yksi känkkäränkkä tartuttaa kiukun muihin ja lopputulos on se että kaikki lapset kiukuttelevat toisilleen ja äiti yrittää saada äänensä kuuluville :D
Meillä on tuo toinen poika tarhassa vähän senkin takia että sais niitä kavereita eikä aina notkuisi äidin helmoissa. Ja on kyllä tykänny tarhasta tosi paljon!

Ollaan puhuttu miehen kanssa että jäisin vielä vuodeksi kotiin, kuopus täyttää elokuussa -09 3 vuotta ja jos ei uutta vauvaa tule ennen sitä niin sitten mulla koittaa töihin lähtö ja vauvakuume saa väistyä :/ pitäis vaan ensin päättää että annetaanko vauvan tulla vai ei? :snotty:
Neljännestä lapsesta kun sukulaisille kerrottiin saatiin enempi sellaisia loukkaavia kommentteja, nyt en edes tiedä kerronko ollenkaan jos vielä viides meille tulee. Siinä alkuraskauden hormonimyrskyissä vedin meinaa herneet nenään ihan joka asiasta ja syvälle menikin :whistle: vaikka olen jo "anteeks" antanut ihmisten kommentit niin unohtanut en ole. Mitäs se muille kuuluu jos me halutaan iso perhe?

Meidän perheeseen tuli muuten viime syksynä kaksi kissanpentua :p koira kun ei vielä tuntunut ajankohtaiselta, ja joku eläin oli pakko saada. Kaveri kysyikin että olenko mä vaihtanut vauvat kissoihin :LOL: näköjään vaan väliaikaisesti =)
Jos muistatte sen sarjan pieni talo preerialla, niin se on aina ollut mun haave :ashamed: tosin mulle taitaa riittää 5 lasta ja vaikka oma rivariasunto, siinä sarjassahan niillä oli muistaakseni 7 lasta. miehellekin ilmoitin jo seurustelun alkuaikoina että haluaisin 5 lasta, melko lähellä "tavoitetta" ollaan jo ;)

Niin ja koska olen vuodesta -01 ollut kotiäitinä, ja välillä "äitiyslomalla", niin opiskelut ovat toistaiseksi jääneet. Ylioppilaaksi kirjoitin ennenkuin esikoinen syntyi mutta ei mitään muuta :ashamed: ja olenkin päättänyt että mikäli vain pääsen työelämään kiinni ilman koulutusta, niin menen kouluun sitten kun kuopus on koulussa. Tämä hetki on tässä ja nyt, mä ehdin opiskella sitten kun lapset on isompia. Samasta syystä olen hoitanut lapset näin pitkään kotona, tuntui tyhmältä ajatukselta tehdä ensin iso perhe ja sitten tavallaan sysätä se hoitopuoli muille, jos ymmärrätte mitä tarkoitan? eikä olisi välttämättä edes taloudellisesti kannattavampaa mun mennä nyt töihin ku tulis vähintään 3 lapsesta hoitomaksut.

tulipas paasattua :eek: no, ens kerralla taas lisää :wave:

talvicci kiitos listan päivityksestä. mut voi vaikka laittaa sinne haaveilijoihin :whistle:
laala oliko gyne yksityinen? ihmeellinen tyyppi! mä haluaisin kovasti käydä ihan kunnon gynekologin luona, viimeks on alapää tarkastettu tk-ssa :/ vaik onhan mua aika tarkkaan katottu viimesten 5 vuoden aikana ku on ollu kaikki raskaudet ja synnytykset lääkärintarkistuksineen :D

 
Laala :LOL: Sinulla ollut vähän samanmoinen gynekäynti, kun täällä! Kävin myös viime viikolla tarkastuksessa ja kyselin onko mitään, joka estäisi raskautta tai jotain muuta epämääräistä. Siinä sitten tohtori tutki ja sanoin, että "tämä on sisäistä kauneutta" ja "sinulla on kuvankaunis kohtu"..vähän kyllä hämmensi, mutta toisaalta nauratti :LOL:

Toisaalta antoi vähän toivoa tulevaan - ehkä liiaksikin, joten en tiedä onko niin hyvä asia..Eilen taas vauvoista puhuttiin ja syksyä odotellaan ;)

Talvicci Eli Tradenomiksi valmistuin. ..vielä muutamia kuukausia odotellaan tuota 23 vuoden ikää, mutta eipä tuo haittaa - taisin vähän epäselvästi laittaa :) ..itse vähän toivon, että aloitettaisiin tjottailemaan jo tuossa 09/08...toivotaan :whistle:
 
No täällä ei ainakaan minkään sortin yritystä vielä.. :/ Miehen kanssa kyllä eilen asiasta puhuttiin ja nyt alustavasti yritys alkaisi 5/09 eli vasta reilun vuoden päästä. Olen kyllä tuostakin onnellinen, nyt pitää vain keskittyä kaikkeen muuhun (tai pitäsi, vauvoista on tullut ihan pakkomielle minulle :ashamed: ) . Jos vaikka varaisi lomamatkan kesälle ja alkaisi sitä odottamaan. :p
 
Laala

Sullahan on ollu hauska gyne reissu :LOL:

Niin ja vuokraa tossa meijän tulevassa kämpässä on 420e kk..


Kasvihuoneilmiö

Tervetuloa joukkoon!
Alunperin täällä oli vaan haaveilijoita(vauvakuume mutta ei vielä) mut joukossa on jo tositoimissa olevia ja plussanneitakin hieno pino...
Eli ihan kaikille tää on...
Tuolla ekalla sivulla on listaa meistä kaikista ja siellä onki ketkä on haaveilijoita yms...Haaveilijoita onki eniten.
 
kasvihuoneilmiö
Jaa, no teitähän on komea pino!

Itse kuulun vielä haaveilijoihin. Mies sanoo, että vuoden päästä voitaisiin antaa vauvan tulla, mutta tässä on jo muutamat vastaavanlaiset päivämäärät ohiteltu, joten uskon vasta kun tapahtuu oikeasti. :saint:

Tavallaan mielelläänhän sitä odottelee, jos toinen ei kerran ole valmis. Mutta olis se vaan ihanaa jo antautua tälle jutulle. ;) Hmm, ihania haaveita kaikille!
 
kasvihuoneilmiö
Just lueskelin sitä ja mietin, pitäiskö masentua, kun näin "vanhana" saa vielä haaveilla, että edes joskus pääsis toivomaan raskautumista... voih.

Oon 26 v, mies 27, naimisissa. Opiskelijoita ollaan. Ja ensimmäinen lapsi haaveissa.
 
Levoton strutsi, juu on täällä useamman lapsen äitejäkin kertyny jo useampikin :wave: :wave: Meillä pojat -96,-99 ja -06 ja välissä tyttö -02. Eli viidennestä haaveillaan... Mies on totally vastaan vielä... en edes viitsi vielä hirveesti yrittää kääntää päätä, oon ajatellu,että olis ihanaa jos tossa vuoden -09 loppupuolella alkais yrittämään. Ikää ois silloin reilut 33v, joten en hirveesti siitä haluis enää lykätä. Toisaalta mies on puhunut, että JOS iltatähti tulis ,ni se saisi tulla vasta kun ollaan nelikymppisiä :headwall: :headwall: :headwall:

Vaikka mistäs näitä tietää.. voihan se olla,että mieli viel muuttuu mutta hirveesti en uskalla vielä edes haaveilla. :D
 
no hei kaikki!
Mulla on kyllä ollu niin karu viikko etten ole edes täällä ehtiny käydä. Ja putosin jo ihan kärryiltäkin :LOL:

siis mä oon ollu ihan jatkuvasti sairaalalla, ja vaikka siellä onkin ihan jees niin kyllä se vaan väsyttää, uih, no huomenna vielä ja sitten on 1 vapaa päivä:D Viiminen viikko sitten pyörähtää käyntiin, huh!

No tulispas vaan omaa napaa, mutta tosiaan vähän putosin kärryiltä niin en millään jaksa kaikkea alkaa lukemaan, sen verran kuitenkin poimin että täälläkin oli katseltu tuota 45min.ohjelmaa sikiöseulonnoista. Itsekin mietin mitä tekisin ja niinkun muillakin niin varmaan vaikea sanoa mitä oikeasti tekis kun on tosiaan tunnesidekin jo jonkunlainen, mutta jotenkin kyllä kauhistuttais muakin alkaa kasvattaan "edes" down-lasta. En epäile etteikö ne antais paljon iloa ja varmasti sitä rakastais niinkun muitakin, mutta kyllä tää maailma on aika julma paikka, että ihan senkin takia pitäis kyllä miettiä, en tiedä, paha sanoa. Toivottavasti ei tarvi sitä asiaa ikinä kohdata, että toisaalta ehkä mun ei kannata mennä seulaan niin ei ole mun päätettävissä se asia sitten. Niinkunjoku jo sanoikin niin usein pahat kehityshäiriöt itsestään kuitenkin abortoituu.

tervetuloa uusille!

väsyttää, taidan hetkeks painua pehkuihin:)
 
Onpas täällä taas tapahtunut!!! :D
Tervetuloa kaikille uusille.
kasvihuoneilmiö, täällä tosissaan vielä haaveillaan, mutta reilun yhden pillerilaatan jälkeen päästään meininkiin tulee-jos-on-tullakseen. Noh, voihan siinä pientä yritystä myös olla ;) , mutta yritetään ottaa asia mahdollisiman rennosti ja ilman paineita... Kyllä se lapsi meille suodaan, jos niin on tarkoitettu.

Mitäs muuta... Talvicille onnittelut kämpästä! :flower: Toivon kyllä kovasti, että sun mieheskin heltyis, niin pääsisitte tosissaan jännäilee... mutta kyllä senkin aika tulee, nyt tarvitsee vaan nauttia omasta ajasta, kuten Monanenkin jo suunnitteli ulkomaanreissua :) Me muuten lähdetään reilun viikon kuluttua toiselle puolelle maapalloa... ihanaa! B) Haluun kuitenkin vielä tuonkin reissun jälkeen heittää pari ulkomaanreissua, vaikka raskaana olisinkin. Matkustaminen on niiiiin ihanaa, vaikka aika kallista touhua onkin...

Lisää ).(
Vietän täällä vapaapäivää, on tosi ihana fiilis. Toisaalta tuon reissun takia, mutta lähinnä ihan vaan sen takia, et tänään ei tarvii tehhä mitään. Eilen olin jumpassa/salilla yht. 3h (okei, ei aina salireissut oo tollasia :D ), mutta nyt on kropassakin hyvä olo.

IHANAA LAUANTAIPÄIVÄÄ KAIKILLE!
 
Onnittelut Talvicci uuden kämpän johdosta! :flower: Ehkäpä se sun mies innostuu, ku pääseette hoitaan sitten keväällä sitä sun kaverin vauvaa ;) Mites sun työharjottelu on sujunu? ootko vain viihtyny?

Olipas Laala sulla mielenkiintonen gyne reissu :LOL: Aika outoa ja tuossa taas huomaa tän miesten ajatusten juoksun, ei ne vaan voi ymmärtää meitä ja meidän "huolia".

Linna
Toivottavasti sun farkuille on kohta käyttöä ;)

Levoton Strutsi
Varmaan nykymaailman ihmiset vähän karsastaa isoa perhettä, itelläkin olis haaveissa 4 lasta :D Mutta kurjaa saada sukulaisilta negatiivisia kommentteja, mitä se kellekkään kuuluu montako lasta kukin haluaa. Onkos teillä muuten helposti tärpänny, kun niitä lapsia on kerenny jo noin monta nuoreen ikään siunaantua? =) Opiskella kerkee aina ja varmaankin ihan järkevää sitten alottaa, kun lapset vähän isompia, siis jos vaan töitä riittää.

Monanen
Täälläkin väsäillään (ollaan vasta ihan alkutaipaleella) opinnäytettä. Mulla työharjottelu loppuu ens viikolla ja toinen alkaa sitten maaliskuun lopussa :)

Ripsu85
Meillä olikin sama aikataulu näitten pillereitten kans. Mulla alkaa huomenna viimesen laatan eka pileri. Ei mee kauaa enää, et päästään jännäileen :whistle: Meillä on ihan sama, et mennnään ihan tulee-jos-on-tullakseen-meiningillä, muuten siitä tulee kauhee ressi heti alusta asti.Määki haluun ulkomaille, mihinkäs te olittekaan menossa? Thaimaa? hitsiku on nii lyhyt muisti :ashamed: :D

Tervetuloa vain kasvihuoneilmiö mukaan :wave:
 
Onpas taas tullut pitkiä viestejä ku en oo päässy lueskelemaan, en varmaan muistamitä piti kommentoida :D

Mutta ainakin Talviccille onnea uudesta kämpästä! Vielä toivotaan että se mies innostuis siitä :)

Mä oon ite vähän sekaisin täällä, meillä siis yrityksen piti alkaa joskus toukokuussa tms. Nyt eilen ukko sitten yöllä touhutessamme kysyi multa yht'äkkiä, että no ollaankos me nyt sitten ilman ehkäisyä (tarkoitti tästä eteenpäin) Mä hetken katoin sitä ku hölmöä ja huudahdin vaan äkkiä KYLLÄ :) Niin sitä sitten taisi ehkäisyt jäädä jollei se nyt sitten tule katuma päälle :) Täytyy jatkaa sen piinaamista.. :) En vielä kumminkaan kokonaan uskalla lähteä tonne yrittävien puolelle, joten jään tänne haaveilemaan teidän kanssa :) En tiedä mikä sille on tullut, epäilen vahvasti, että joku meteoroidin pala on sitä vähän kolhaissu ja kohta se tulee järkiinsä :D :D
 
Tervetuloa kasvihuoneilmiö :)

Miehen veli perheineen kävi tänään meillä. Miehen veli sitten ihan yhtäkkiä kysyi, että olenko jo raskaana :eek: :D Ei mitään olla kenellekään sanottu, että koska aletaan yrittämään. Varmaan ajatteli, että ollaan aloitettu yrittämään, kun mies silloin jouluna sanoi heille, että ostetaan seuraavaksi tila-auto.

Nyt ei ehdi muuta, lähdetään pian mummulaan käymään, että lapset saa pitkästä aikaa leikkiä serkkujen kanssa.
 

Yhteistyössä