Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Taikaliina Tuota vähän pelkäänkin, ettei muuta lääkettä ole kuin vauva.. Kun haluaisin niin nauttia tästä "vapaudesta" vielä, mutta tällä hetkellä en kyllä nauti mistään. Välillä kyllä kiva katsoa miehen kanssa leffaa ihan kaksistaan, mutta vauva-asia on silti koko ajan ainakin taka-alalla mielessä...
 
Mä oon aina halunnu lapset nuorena ainaki sen ekan ja ärsyttääki joskus suunnattomasti ku ukko laukoo et ei aio tulla isäks vasta ku 30veenä...
En nyt sano et 30v on vanha vaan tarkotan et mä haluaisin eka lapsen nuorempana tässä kahen vuojen sisällä tai jotain...
 
Talvicci niimpä. Ja todennäköisyys tulla raskaaksikin on suurempi nyt nuorempana... Miksi tämä järki ei tottele ollenkaan :D Ei menee varmaankaan päivässä puolta tuntia ettenkö omaa lasta ja raskausaikaa ajattelisi, välillä se raastaa niin, että haluaisin jonkun ottavan sanat raskaus, vauva ja lapsi kokonaan multa pois....
 
Huomenia!
Olin näköjään päässyt mukaan listalle :)
Tarvis varmaan kertoa enemmän tietoja meistä, eli: Mies on 27v, avoliitossa asustellaan omassa talossa ja ensimmäistä lastahan tässä oltaisiin alkamassa yrittämään..
En vielä tässä vaiheessa paljasta asuinpaikkaani, kun näytti olevan muitakin tästä lähistöltä :whistle:
Näin aluksi en välttämättä paljoa kirjoittele kun tämä palstailu on mulle aikas uutta, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa.. Noh, nyt tulee kiirus lähtä töihin joten palataan!
 
taikaliina: Kylläpä meillä on samanlaiset ajatukset! Eilen just mietin että mikä on ku vauvakuume ei oo niin valtava kuin näitten kahden ekan lapsen kohdalla? Että tahtooko sitä vauvaa aivan tosissaan sittenkään? Siltikin tiedän että haluan vielä yhden mutta nyt tuntuu että oon valmis vielä odottamaan että lapset kasvaa vähän isommiksi.

Monanen: Kuumeilin varmaan puolisen vuotta ennenkuin kuume tarttui mieheenkin ;) Se tuntu tosi pitkälle ajalle, vaikkei näin jälkikäteen aateltuna pitkältä kuulostakkaan. Esikoinen sai alkunsa reilun puolen vuoden yrittämisen jälkeen :heart: Sekin yritysaika tuntui silloin ikuisuudelta ja monet kerrat tuli itkettyä ettei meille sitä vauvaa tule koskaan, ei ikinä! :'( Mutta niin se vain 2 viivaa paukahti eräänä aamuna testiin :D Toista lasta en ehtiny montaa kuukautta kuumeileen ku mieskin oli jo ajatuksessa mukana. Tyttö saikin alkunsa heti ekasta kierrosta. =)
 
Kiitos kauniista masukommenteistanne =) Itse todella nautin rantapallostani ja napsin kuvia muistoksi. Esikkoa kun odotin niin albumista ei löydy kuin 3 masukuvaa ja se harmittaa. Ja tämä aika kuluu niin äkkiä, että kohta tuo rantapallo on enään muisto vain :heart:

Kaunista kirpakkaa talvipäivää!!!
 
Netta08 ja Taikaliina Onpas teillä nopeasti lähteneet miehet mukaan juttuun! Voi kun lähtisi täälläkin.. Tietysti sitä itsekin vielä vähän yrittää järkeillä, että koulu pois alta ensin. Jos mieheen vauvakuume tarttuisi niin en kyllä pystyisi enää yrityksen aloittamista lykkäämään! Silloin tulisi kyllä varmaan vauva kesken opintojen.. :ashamed: :heart:
 
Ollaanpas me pudottu.. ei taida olla juttupäivä tänään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Monanen:
Netta08 ja Taikaliina Onpas teillä nopeasti lähteneet miehet mukaan juttuun! Voi kun lähtisi täälläkin.. Tietysti sitä itsekin vielä vähän yrittää järkeillä, että koulu pois alta ensin. Jos mieheen vauvakuume tarttuisi niin en kyllä pystyisi enää yrityksen aloittamista lykkäämään! Silloin tulisi kyllä varmaan vauva kesken opintojen.. :ashamed: :heart:

Sama juttu täällä, kumpa toi jo suostuisi. En millään jaksaisi kolmea kuukautta odottaa.. :(

sHv aivan valloittava masukin yksiö, olet nätti äiti! :heart:

(.) JEEEE! Mä luultavasti bongasin itteltäni oviksen tänää. Eli eilisestä asti on ihan lorahdellut limaa, kn on melko pehmeä, ylhäällä ja avoin ja nyt koko iltapäivän ja illan on oikealla puolen vatsassa tuntunut menkkamaista kipua.. :) Vielä kun pääsisi hyödytämään, mutta eih...... :'(
 
Hei! Täällä ollaan! Satuitteko katsomaan 45 min ohjelmaa? Siinä Oli sikiöseulonnasta. Kysyisinkin mitä mieltä olette, menisittekö sikiöseulontaan ja mitä tekisitte jos ilmenisi että lapsellanne olisi esim. Downin syndrooma, pitäisittekö lapsen vai keskeyttäisittekö raskauden. Itselle se olisi todella vaikea päätös enkä vielä pysty sanomaan mitä tekisimme miehen kanssa. Asiaa pitäisi todella miettiä todella pitkään ja hartaasti.
 
Toivo79 en kattonu tuota dokumenttia, mutta mielessä on kyllä ollut tuo kovin usein. Itse lähihoitaja koulutuksessa olin töissä kehitysvammaisten hoitopaikassa, ja täytyy myöntää, että mulla ei itselläni olis välttämättä voimavaroja hoitaa vammaista lasta. Tietenkin on esim. Downin syndroomaa eri tasoista ja muuta mutta.... Haluaisin luultavasti seulontaan jos np-ultrassa jotain erityistä huomattaisiin.. Jatkosta en sitten tiedä, se on niin eriasia kun se lapsi on siellä sisällä kasvamassa ja tunneside on kehittynyt... Vaikea asia, mitään ratkaisua en tuomitse. Ja kuten sanoit, asia olisi pitkään harkinnan alla (tosin eipä siinä kai ikuisuuksia ole päättää haluaako keskeytyksen)

*muoks Huomasin, että meillä taitaa aika samaan aikaan luultavasti alkaa tuo yritys :) Kiva homma!
 
Mä näin tuosta 45min ohjelmasta vain lopun. Oon osallistunut molemmissa raskauksissa sikiöseulaan, eikä oo onneksi ollu mitään poikkeamaa. Se olisi todella hankala paikka jos siinä jotain ilmenisi. Olisi tosi raskasta päättää mitä tekisi siinä tilanteessa. Todennäköisesti osallistun seuraavassakin raskaudessa seulaan.

(.) Kp7. Vauvakuume vaihtelee ääripäästä ääripäähän päivästä toiseen.
Varmaan aika paljon perää tuossa mitä taikaliina (sori jos muistin nimimerkin väärin...) kirjoitti tästä kolmannen kuumeilusta. Se on jotenkin niin erilaista mitä ekalla ja tokalla kerralla. Sitä on niin äärimmäisen onnellinen noista kahdesta kullannupusta, nekin vie tavallaan ajatuksia pois vauva-jutuista. Ja just miettii paljon enemmän omaa jaksamista, työtilannetta, rahatilannetta yms. Mutta kyllä mä uskon että se kunnon vauvakuume vielä valtaa minutkin :LOL: Ei varmaan mene enää kauaa ;)
 
Minäkin olen ollut paljon tekemisissä kehitysvammaisten kanssa, enkä kyllä edes harkitsisi keskeytystä. Pahat kehitysvammat kyllä yleensä keskeytyy ihan itsestään. Sitä olen kyllä miettinyt, miten toimisin kehitysvammaisen lapsen kanssa. Kyllähän sitä apua saa ja en kyllä pitäis aikuista enää kotona niin kuin jotkut. Varmasti on kyllä raskasta, mutta uskoisin myös antaa älyttömän paljon. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta kun olen ollut töissä paljon kehitysvammaisten lasten kanssa, olemme muiden työntekijöiden kanssa miettineet, millä tavalla kehitysvammaisen lapsen mieluiten saisi. Down on lähes kaikkien "suosikki". Autismi olisi ehkä vaikein, mutta sitä ei kyllä tiedä edes heti lapsen syntymän jälkeen. Tosi harvinaisiahan kehitysvammat ovat, mutta kun on tosi paljon tekemisissä kehitysvammaisten lasten kanssa, niin se jotenkin aikaa tuntua tosi todenäköisiltä, että itsekkin sellaisen synnyttä..

Pahinta ois mun mielestä saada jotenkin muuten sairas lapsi esim. syöpä. On hirveää katsoa lasta, joka kärsii. Pahinta on joutua satuttamaan lasta, eikä lapsi itse ymmärrä miksi.

Onpa positiiviset ajatukset heti aamusta.. :) Noh, onhan näitä kaikkia kuitenkin mietittävä..

Talvicci: Onnea asunnosta! Käypä raportoimassa sitten, miltä näytti! :flower:
 
Hei vaan kaikille!

Multa jäi kyseinen 45min katsomatta, mutta olen joka raskaudessa osallistunut kaikkiin niihin seuloihin, mitä kunta on tarjonnut. Onneksi ei ole tullut tilannetta eteen, missä olisi joutunut tekemään vaikean päätöksen.. Luulen, että hankala etukäteen sanoa, miten toimisi, varmasti sen tietää vasta, jos tilanne tulisi oikeasti kohdalle.

Eilen alkoi sitten menkat, ja täällä kärvistellään menkkakivuissa :/ Kaiken lisäksi eilisen päivän olin mahataudissakin, kaikki 'hyvä' samalla kertaa :kieh: No, onneksi tätä nyt kestää sen vajaan viikon, toivottavasti.. Me ollaan kuopuksen kanssa oltu nyt ihmeissään muutamia viikkoja ja vihdoin luulen löytäneeni syyn itkuisuuteen. Eli mahaansa on valittanut raukka :/ Nyt sitten jätetään kokeeksi maitotuotteet ensin pois, näyttäis heti vaikuttaneen niin ettei ole niin löysällä maha, mutta katsotaan nyt sitten. Lääkärineuvola on kahden viikon kuluttua ja ilmeisesti verikokeissa käydään. Paino oli pudonnut edelliseltä käynniltä eli siksikin jotain allergista mahdollisesti on syynä. Mutta hieman paremmalta näyttää, ainoastaan äidillä on opettelemista mitä voi antaa ja mitä ei.

Vauvakuumeen osalta tilanne on hieman 'jäissä' eli miehen kanssa ei oo sen kummemmin juteltu, mutta pidän itse siitä kesästä kiinni tiukasti. Katsotaan nyt kun kuopuksen kanssa asiat taas on entisellä mallilla, jos miehenkin sais innostumaan asiasta :whistle:
 
Mekin kateltiin eilistä Neljävitosta. Aika vaikea kysymys, jos omalle kohdalleni osuisi vammainen lapsi, niin pakko sanoa että joutuisin punnitsemaan vaihtoehtona myös aborttia. ihan siitä syystä,etten usko jaksavani enää vammaista lasta. :ashamed: Mutta toivottavasti sen asian kanssa ei joudu kasvotusten.

Mie majailen tänään kotona,kun tuo meidän 8v poika on kuumeessa. Olin kyl aamulla lähdössä töihin,mutta epäilytti,että näinköhän tuo itse hoitaa juomisen ja syömisen kuumeessa... Kovin on nyt kuitenkin virkeä ja oon ite täs siivoillu ja surffaillu aamupäivän =)
 
Mä olen jo pidemmän aikaa käynyt lukemassa tätä teidän ketjua mutta en ole viitsinyt kirjoitella kun luulin, että yksin olen vauvakuumeeni kanssa. Vaan toisin kävi, mitään päätöksiä asiasta ei olla vielä tehty mutta puhuttu kylläkin. Jos vaan saan niin hyppään mielelläni tähän ketjuun, josta tietysti sitten poistun jos päätämmekin että tämän hetkiset lapset saavat riittää :whistle: mutta kuumetta siis löytyy, välillä on korkeallakin ;)

ja tässä vähän taustaa: täytän 26 kesällä, mies 25 keväällä. Neljä lasta, kaikki poikia =) syntyneet 01,02,04 ja 06. Olen kahden pienemmän lapsen kanssa kotona,esikoinen on eskarissa ja toinen on tarhassa.
Viikonloppuisin olen töissä jolloin mies vuorostaan hoitaa katrasta ja kotia =)
Niin ja siis viides olisi haaveissa. Hirveästi vaan mietityttää lähteä siihen kaikkeen vielä kertaalleen, olikos täällä ketään muita useamman lapsen
äitejä? =) muistaakseni jokunen oli...
palailen :wave:
 
Vieläkö tänne mahtuu? Olen 23-vuotias työssä käyvä tyttö ja avomies (samaa ikäluokkaa) opiskelee vielä. Esikoinen molemmilla haaveissa ja puhuttu yrittämisen aloittamisesta tämän vuoden lopulla. Kuumeilun aloitin jo reilu vuosi sitten ja nyt viimeisien kuukausien aikana kuume pahentunut ja myös mies alkanut puhua, että olisihan se mukavaa.. Sovittiin, että hän saisi myös käydä koulun loppuun rauhassa (itse valmistuin lokakuussa). Tämän vuoden lopulla ei olisi enää kuin reilu vuosi jäljellä. Toivottavasti täällä saisi vähän vertaistukea ajatuksille sekä vähän tietoja :wave:
 
Levoton strutsi Tervetuloa mukaan! Mulla on kolme poikaa, syntyneet 97,00 ja 06. Nelosta siis haaveillaan, takana km/ku viime lokakuussa. Itsellä varsinkin on kova kuume, mieskin asiaan suostunut, mutta yritys ois tarkoitus aloittaa ensi kesänä.

Jemppi Tervetuloa mukaan keskustelemaan!
 
Levoton Strutsi ja Jemppi Tervetuloa joukkoon mukaan! Kyllä tänne mahtuu. :D

Mun piti se 45min katsoa, mutta nukahdin sohvalle ennen sen alkua ja heräsin juuri kun se alku oli mennyt.. :headwall: Tänään toinen yritys, kun ohjelma tulee uusintana 16.35. Olen kyllä noita asioita miettiny, että mitä tekisin jos sikiöltä löydettäisiin jotain. Olen työskennellyt kehitysvammaisten kanssa ja tuntuu, etten jaksaisi vammaista lasta hoitaa. Se sitoisi niin täysin, tietysti vammasta riippuen. Jos tilanne omalle kohdalle tulisi, miettisin kyllä aborttia. Voi tietenkin olla, että siinä vaiheessa ei pystyisi kuitenkaan aborttia tekemään, kun jo olisi tunteita pientä ihmisalkua kohtaan. Vaikea kysymys!

Talvicci Onnea asunnosta! :flower:
 
Huimasti onnea plussasta Saaramanta!

Ihana on jo tuo sHv:n masu :heart:

Käytiin maanantaina niskapoimu-ultrassa, huiman jännityksen saattelemana tietysti :D Mutta turhaan jännitin, kaikki oli oikein hyvin ja siellä Tiitti paineli menemään oikein jytkeellä :heart: Muutaman päivän oli vanhempi mitä "piti" mutta eipä tuo laskettu aika taida muuttua tällä erää. Neuvolan tätihän sen sitten päättää :)

Hyvää jatkoa ja plussasäteitä sitä tarvitseville!

Lilli ja Tiitti 12+1
 

Yhteistyössä