Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Ainiin Talvicci, töitä voi hakea siis vaikka jo nyt. Ja kannattaiskin hakea tähän aikaan..Toisaalta se on nyt oikeastaan hoitajilla sama millon hakee ku aina saa. :LOL: Mutta siis pääasiassa.. Munki pitäis hakee, mut en tiiä hakisinko tuolta missä oon tehny keikkaa ku toisaalta en haluais sinne..toisaalta en haluais minnekkää mut pakkohan se on... :| Tuol on nimittäin niin paska palkkaki et huhhuh...

Mites meni vkl? Me istuttiin eilen illalla naapureilla ja pelailtiin Tuttu juttu-peliä, oli kyllä tosi hauska! :D
 
Voi, olette niin kultaisia, kun jaksatte jännätä! :hug: :D

Ikävä tuottaa pettymys, sillä testi oli nega. :( Mun kroppa on kyllä vedättänyt mua ihan 10-0, koska olin aamulla vielä aivan varma, että nyt tuli plussa. :ashamed: Vähän pettymys kaihertaa mieltä, mutta en jää siihen vellomaan, uutta yritystä kehiin vaan! Ja saattepahan nauttia mun ihastuttavasta seurasta vähän pidempään! :LOL: Että tätiä ootellessa...

Kesätöistä: Taidan jäädä, jos vain suinkin voin, tähän projektiin, missä olen tälläkin hetkellä. En millään jaksa hakea muita hommia ja tässä on sekin hyvä puoli, että vaikka olisin raskaana kesällä (hope so!), niin tätä pystyy kyllä tekemään.
 
Voisikohan minutkin lisätä listaan? Eli olen 22-vuotias Helsinkiläisnainen, olen hälytyskeskuspäivystäjä ja opiskelen ohella datanomiksi. Aviomieheni on 25-vuotias IT-alalla työskentelevä ja aivan mahtava isä meidän 09/07 syntyneelle tytölle. Haaveissa olisi kaksi muksua lisää, kuitenkin vasta parin vuoden kuluttua alkasi yritys. Tahdon ensin kouluni loppuun ja olla töissä edes hetken, on kamala ikävä takaisin töihin (saa joskus olla itsekäskin), vaikka onhan kotonakin ihan mukava olla vauvan kanssa. Niin, ja olisi hienoa saada jonkin verran suurempi asuntokin, oma talo myös haaveissa pidemmällä juoksulla.
 
Pantsu :hug:

Tervetuloa Kirvash!

Onko muuten hälytyskeskuspäivystäjällä millaset työajat ja miten päädyit sinne töihin jos saa kysyä? :D


Eilinen oli tosiaan oikee ruuhkapäivä tässä pinossa!!! :LOL:
Tuossa huvin vuoks laskin niin eilen tullu 85 viestiä! :eek:
Hieno juttu että tää pino on näin aktiivinen :D
 
Pantalaimon :hug: Toivotaan että se vielä plussaksi muuttuisi :)

Ja ompas tosiaan tullut kirjoituksia :) enpä minäkään ollut aiemmin kuullut tuosta airbag jutusta ja nyt katoin googlesta niin liikenneturvakeskuksen sivuilla lukee asiasta : Etuturvatyynyn vaikutuksia raskaana oleville ei vielä tarkkaan tiedetä ja siksi sitä ei suositella odottavan äidin istuimeksi.

Että empä sitten tiedä :) Mutta kyllähän se varmasti vähän ylemmäs laukeaa, mutta tänään töihin ajaessa omaa rattiani katsoin (se on aika alas suunnattu ku helpompi niin ajaa) niin kyllä se luultavasti mahaankin osuu lauetessaan... Mutta empä siis tiiä itsekään asiasta enempää :D

Voi hitsi kunpa sitä jo pääsis yrittämään omaa vauvaa, niin kauhea "kuume" jo että huhhuh. :) itku meinaa aina päästä kun lapsista puhutaan :D
 
Alisa84 Miten kauan sulla on koulua vielä jäljellä? Oot varmaan sen jossain vaiheessa sanonutkin, mutta en nyt jaksa etsiä.. :ashamed: Mulla on jäljellä puolitoista vuotta koulua ja vähän oon miettiny et jos alkais vuoden päästä yrittää ni olis sit koulu ehkä pois alta ku pieni syntyis. Mut sit välillä miettii et pitäiskö sitä vaan alkaa heti yrittää, munki luokasta aika moni saanu vauvan kesken opintojen. Mä oon kans sitä mieltä että kyllä kaikki aina järjestyy. Raha asiat ja muut.. :saint:

Kesätöistä sen verran, et mä en taida tehdä nyt kesällä paljoa töitä. Muutenki menee koulu miten menee, eli aika paljon rästissä kaikkee, ni haluis ihan vaan lomailla. Vielä kun voi, töistä ei sit noin vaan olla koko kesää pois. On sen verran säästössä et pärjäis kesän. :whistle:

Netta08 Onnea painon pudotuksesta! :flower: Siitä se lähtee! Munki pitäis saada painoa alas, mut taas tuli eilen irtokarkkia ostettua...

Pantalaimon :hug: Ensi kierrosta sitten!

Kirvash Tervetuloa! :)

Talvicci Jos oletkin raskaana. ;) Jos miehelläs on supersiittiöitä, jotka hypähtää pelkästä härnäilystä suoraan munasolun kimppuun! :D

Jonkun pitäisi kieltää mua ostamasta enää yhtään leffaa! :headwall: Eilen kun käytiin makuunissa, niin mukaan tarttui taas kolme ostettua leffaa kahden vuokratun lisäksi! :kieh: Meillä on jo ennestään monta leffaa, joita ei ole edes kääreistä vielä avattu. Hhhh, pakko vaan ostaa lisää kun löytyy sellaisia jotka on vaan "pakko saada". :/
 
Talvicci: Mulla on yksi kaveri, joka tuli raskaaksi pelkästä härnäilystä. Gyne kyllä sanoi, että todennäköisyys on ehkä yksi miljoonasta (lääkärin täytyi etsiä tieto jostain tutkimuksista, kun ei ollut koskaan kuullutkaan..). Niillä kyllä ei mitkään muut ehkäisytkään toimineet (ehkäisypiikin tehon lääkäri sanoi kestävän jopa vuodenkin, kesti 2 viikkoa..). Lapsia vaan tuli ennen kuin laitettiin putket poikki. Eli siis periaatteessa mahdollista, mutta molempien täytyy olla lähes yliluonnollisen hedelmällisiä. :LOL:
 
Talvicci
Moni hakee kesätöitä jo nyt :/ Sairaalasta kyllä töitä saa varmasti ihan kesän kynnykselläkin.

Pearl84
Toivon mukaan ei oo mitään sellasta, mut mulle tuli vain yht'äkkiä mieleen, et mistä niiden niukkuus johtuu :|

Pantsu
Voihan kökkö, ku se nega siihen tuli :ashamed: Olis nii kiva tuuletella jonkun plussaa :) No ehkäpä ens kierrossa sitten ;)

Monanen
Mulla ei oo enää ku vajaa vuosi jäljellä, valmistun jouluna -08, muutama kuukausi teoriaopintoja ja sitten muuten vain harjottelua. Eli periaatteessa ihan hyvin jo huhti-toukokuussa vois tärpätä nii saisin paperit kunnialla käteen, mut jotenkin sitä miettii, et olis kiva kyl olla se puole vuotta töissä. Sais vähän jalkaa oven väliin. Mut helmikuun lopussa meillä jää ehkäisy pois ja sitten tulee jos on tullakseen ;)
Nauti, jos meinaat kesällä vain olla. Olis se niin ihanaa lomailla, mut pakko vaan tehdä töitä, vaikka mullakin olis rahaa säästössä, että pärjäisin. Kuitenkin pitää asuntoa maksaa ja toisaalta olis kiva saada sitä rahaa lisää säästöön :D (en mää mitenkään pihi oo) :D

TErVetLuoA Kirvash pulisevaan joukkoomme :wave:
 
Alisa84 Mulleki välillä iskee piheys päälle, että pitäisikö sitä kuitenkin vaan mennä töihin. Mutta oon unelmoinu "vapaasta kesästä" jo niin kauan, että jäisi varmasti harmittamaan, jos en sitä pitäisi. Meidän piti miehen kanssa pitää yhdessä kesä vapaata ja mennä kiertelemään suomea ja muutenkin matkustella, mutta tuo nyt lopettikin opinnot tähän (on kandi, ei jaksa lukea enää maisteriksi) ja etsii töitä. Eli jos töitä saa niin varmaan joutuu olemaan kesänkin sitten töissä.. Mutta voidaan sitten tehdä jotain kivaa aina kun sillä on vapaita, viime kesä ei montaa yhteistä lomapäivää ollut kun molemmat teki vuorotöitä.. Ehkä sitä tulee itsekin jotain työtä tehtyä, että vähän saisi rahaa, mutta en kyllä paljoa tee! :D Sen olen päättänyt!
Teillä alkaakin sitten jo pian yritys! Hui, =) jännää!
 
Kesätöistä

Mä olin nyt viime kesänä vaan 3vko töissä ku ajattelin ihan sillä että on viimenen kesä ku saa vaan olla :D :whistle:

Pitäis tietenki kattella jotain mut ei meijän luokkalaisista kukaan ole puhunu mitään työn hausta :eek:


Mutta nyt täytyy mennä ku ukko haluaa koneelle ja mulla on koulu juttuja vielä... :wave:
 
Kiitoksia kovasti kaikille "tervetulittelijoille" :LOL: Ei taida edes olla oikea sana. Noh, nyt on.

Työni on vartiointiliikkeen hälkkärissä, mutta kovasti me myös hoidellaan sairas- ja poliisipuolen asioita. Kiire on tajuton, joskus parhaimmillaan tulee tunnissa pari sataa puhelua ja meitä on yleensä neljä päivystäjää ja vuoroesimies töissä. Työpäivä oli ennen mammalomaa minulla 07-19, mutta nyt olen puhunut pomoni kanssa että teen vain aamuvuoroja, eli 07-15 koska tahdon olla kotona tytön kanssa mahdollisimman paljon.
Työ on henkisesti rankkaa, kiitosta tulee kovin harvoin, negaa sitäkin enemmän. Työ on silti minulle kovin antoisaa ja mieleistä, haasteisuus ja kiire on minun juttuni.'
Työhön päädyin "potkujen" kautta, hain entisen pomoni selän takana toiseen yksikköön töihin ja sinne pääsinkin. Koulutus meillä hommaan vei parisen kuukautta, mutta ei sitä vielä kahden vuoden jälkeenkään kaikkea osaa. Tietokoneet pakko olla hallussa. Ihan oikea pelastuslaitoksen hälytyö myös kiinnostaa, mutta taidan käydä datanomin opintoni loppuun ja hakea vuosien kuluttua (kun lapsi/tulevat lapset) suurempia lääkikseen. Sitä olen aina halunnut.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille haaveilijoille ja jo tärpänneille :D
 
Tervetuloa Kirvash :wave:

Talvicci: Tuo odottaminen ilman vihreetä valoa on kyllä oikeasti tosi turhauttavaa!!!Mutta älä nyt sentään maan alle vajoa, kukas meidän kanssa täällä sitten keikkuis :hug: Kyllä se vihreä valo varmasti vielä syttyy! Mäkin oon miettiny aina että miltä se tuntuis kun oma lapsi tulee luo ja halaa! Jateillähän on siellä halpoja asuntoja! Itse ollaan opiskelija asunnossa vuokralla eli tää on halpa ja kaikki, netti, sähkö ja vesi kuuluu jo hintaan, niin maksetaan 50m2:stä 530?/kk Kävelymatka kaupunkiin.

ON: Mä oon tässä ajatellut että mullahan taitaa olla aika monta isoa rautaa tulessa kesään mennessä...Nuo harjoittelut, opinnäytetyö, häät, vauvailu, omakotitaloon muutto. Sitten pitäis vielä ehtiä kuntosalille kahdesti viikossa ainakin kunetukäteen maksettu, tuleepahan käytyä :LOL: Ja tietty olis muutenkin kiva joskus ehtiä tekemään vaikka ompelu tai maalausjuttuja..

Mitä te muuten harrastatte? Itse olen erittäin innokas tanssin ystävä, eli tarkoitan lähinnä lavatansseja, joissa käyn kyllä lähes viikottain. Taivun kyllä humpasta valssiin ja buggista cha chaahan, enkä lopettaisi millään! Lemppari artisti ehdottomasti Charles Plogman, Juha Metsäperä, Anneli Mattila, Neljänsuora ja Saska Helmikallio! Muuten teen paljon käsitöitä ja piirustaminen ja maalaaminen (sekä pastelli- että öljyväreillä) on ihan ykkösjuttuja, harmittaa vaan kun aika ei aina tahdo oikein niihin riittää.

Hyvää päivänjatkoa!
 
Alisa84: Juuh, toivottavasti tuo menkkojen niukkuus ei oo mitään sellasta sitten, en oo tullu ajatelleekskaan.. :/

Talvicci: No teillähän on asunnoissa varaa valita! :D Ollaan miehen kanssa kummatkin aina asuttu ok-talossa, ja oli melkonen "kulttuurishokki" opiskelujen takia asua ensin muutama vuosi kerrostalossa ja sittemmin rivitalossa. Vähän yli vuosi sitten ostettiin tämä oma ok-talo ja ei ole kyllä kaduttanut! On se mukavaa, kun ei naapurit ole häiritsemässä!:) Mutta onnea tulevalle kerrostaloelämälle, luulempa että alkuun on melkonen "shokki", mutta kyl se siitä!
Ja miehen lämmittelystä vielä, että hyvinhän se on jo edennyt, kun olet pillerit saanut jättää pois! Täällä isäntä ois jo ihan valmis yritykseen ja pillereitten lopetuksesta muutama kk aikaa!:):)

Kukkaiskeiju: Mä harrastan latinobiciä, eli siis latinotansseja kerran viikossa... ihan kivaa. Sitten välillä yritän aina käydä uimassa/ vesijuoksemassa. Itekin oisin kiinnostunu muutenkin tanssimisesta, mutta mies ei oikeen niinkään. Joskus kyllä tulee tanssilavoilla käytyä, mutta ei niinkään tanssittua... niissä on kiva tunnelma! Ja lavankin eessä on ihan kiva jammailla!:) Yölintu, mikko mäkeläinen, charles plogman, taikakuu... :p
 
Harrastuksista puheen ollen tulin just thailaisesta aerobicistä. Kun aurinko laskee alkaa tuossa liikenneympyrässä (kyllä ihan kirjaimellisesti siinä pihalla autojen hyrrätessä ympärillä ) aerobicissä, joka maksaa huimat 10 senttiä. Ihan mukavaa hommaa, aika erilaista kuin Suomen jumpat kylläkin. Sen lisäksi poljen kuntopyörää ja luen todella paljon (yleensä 2-3 kirjaa viikossa, olen nopea lukija :) ). Jos musiikkia käyn kuuntelemassa keikoilla, se on yleensä rokkia/poppia. Mieskin soittaa rokkia parissa yhtyeessä (tosin, kun/jos lapsia tulee saa keikat jäädä vähemmälle :) ). Ai niin voiko shoppailua sanoa harrastukseksi? :LOL:
 
Pearl84, kukonhiekassa kävin kerran, ihan jees oli. Kouherossa en ole vielä vieraillut, mutta muuten olen kyllä kiertänyt ihan ympäri suomea, lähinnä Plogmanin perässä :LOL: Tai siis en SEN perässä vaan siis sen tanssien perässä. Soittaa paljon buggia ja vetää aina porukkaa eli tiedossa on melko suurella todennäkösyydellä hyvät tanssit, uskaltaa lähteä vähän kauemmaskin kun alkaa jyväskylän samat lavat kyllästyttää. Se on myös hirmu "fani" ystävällinen. Vaihtaa aina pari sanaa ei vaan sillai että tossa kortti alahan mennä. Eli sen keikoilla suhteellisen usein pyörin kyllä mukana, mies on melkeen mustis :LOL: Se ei tanssi, enkä mä oikeastaan haluakaan sitä mukaan kun sit mun pitäis koko ajan tanssia sen kanssa ja se ei sitten osaa kun vaihtoaskeleet. Ja tanssi on mun juttu, jujutsu sen, en kai oo ihan kamala immeinen... :D Pitäähän sitä jotain omaa olla. Taikakuu on kyllä tosiaan kans äly hyvä!

Linna: Todellakin shoppailu on harrastus! Yksi parhaista ;)
 
Talvicci Onpa halpa vuokra! :eek: Eihän tuo ole mitään, vielä kun kahdelle jakaa. Meillä kaksiosta melkein 600 vuokra ja tietty vesi + sähkö päälle. On kyllä rivitalo, nostaa hintaa varmaan vähän.

Kukkaiskeiju Pakko myöntää et olen vähän kade.. Tahtoisin osata tanssia, mutta en muuta osaa kun valssin.. :ashamed: Ruotsin laivoilla ja häissä on tullut hieman tuon miehen kanssa tanssittua, mutta jos tulee muuta kun valssia niin on vain heiluttu muiden tahdissa.. :D

Mä en taida harrastaa mitään. :LOL: Sulkapalloa pelattiin miehen kanssa joskus, se olisi tarkoitus aloittaa taas uudestaan. Se on niin kivaa, että siinä saa liikuntaa ihan huomaamattaan. :) Nyt on aika paljon aikaa mennyt elokuvien ja pelien parissa... :whistle:
 
kukkaiskeiju: No mulla tää tanssilavalla käynti on keskittynyt lähinnä tohon kouheroon/ kukonhiekkaan. Eikä tässä lähellä oikeen muita ole... kuikan lavalla oon joskus käynyt. Ite tulee muutenkin niin hirveen vähän missään käytyä, että yleensä aina mieskin mukana... Mutta ymmärrän kyllä täysin sellasiakin, jotka käy useemmin ja ilman puolisoa, koska lavatanssihan on harrastus siinä missä muutkin. :) Oi että se Taikakuun laulaja on livenä hyvännäkönen.. :whistle:
 

Yhteistyössä