Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Enguli
Tervetuloa joukkoon munkin puolesta!
Opiskelujahan voi sitten jatkaa mammaloman jälkeen...Missä vaiheessa sulla on opinnot? Itse sain esikoisen kesken opintojen. Vuoden kerkesin opiskella ennen raskautumista ja kun raskaus sujui ongelmitta olin vielä seuraavan syyslukukauden koulussa ja siinä sivussa töissäkin ihan äitiysloman alkuun asti. Tyttö syntyi sitten helmikuussa ja kevään olin poissaolevana koulusta. Syksyllä opiskelin puolella teholla, osan kursseista etänä ja tammikuussa taas jatkoin. Äitiysloma mukaan luettuna opintoihin kului aikaa se 3,5 vuotta eli ihan normiajassa sain opinnot suoritettua. Mulla tuli vielä päälle tunnin matkat kun kävin opiskelin eri paikkakunnalla.

Kuumeilija87
Tuosta airbag- jutusta en olekaan kuullut...Molemmissa raskauksissa olin kyydissä ja ajoin autoa, missä on airbagit. Meidän autosta ei edes saa bagejä kytkettyä pois apukuskin paikalta. Itse en kyllä edes luottaisi siihen poiskytkemiseen kun eihän sitä tiedä miten se sitten kolaritilanteessa käyttäytyy...

Tänne suunnalle ei uutta...siivota pitäisi, mutta koneelle taas jumituin...Huomenna mennään katsomaan yhtä omakotitaloa, lisätilasta haaveillaan.
Mukavaa lauantaita kaikille! =)
 
Huh, olipas taas tekstiä! Tää loppuviikko oli niin hektinen, että sain taas tahatonta palstavieroitusta. :D

Tuohon nainen-ratissa -juttuun: Minä olen törmännyt enemmän toheloiviin miehiin kuin naisiin. Mutta silti aina kun näkee liian hiljaa ajavan tai muuten vaan omituisesti käyttäytyvän naiskuskin, tulee automaattisesti mieleen, että jaahas, taas on nainen ratissa. :ashamed: Pitäisi kyllä enemmän pitää meidän siskojen puolta, myös ajatuksissaan! :attn:

Joy ja kukkaiskeiju: Me muutettiin yhteen kahden kuukauden seurustelun jälkeen! =) Tosin, sitä ennen oltiin oltu hyviä ystäviä jo viisi vuotta, joten kynnys yhteenmuuttamiselle oli tosi matala. Tänä vuonna tuleekin jo kymmenen vuotta ystävyyttä ja viisi vuotta seurustelua täyteen. :heart:

Jaa, vai että täällä painostetaan testaamaan! :LOL: Joo, kyllä mä harkitsen, että jos huomenna uskaltaisi. Mieskin jo malttamattomana kyseli, koska aion testata! :D

).( Kaikenlaista oiretta sitä on, kuviteltua tai aitoa, siitä en tiedä. :D Yllättävän rauhallinen ja seesteinen olo kuitenkin. Olen ajatellut, että enää en voi siihen vaikuttaa, onko tärpännyt, joten turha sitä stressata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuumeilija87:
Hei muuten tosi typerä kysymys tuli mieleeni ku kattelin uusia autoja :) Ku sit joskus ku ollaan kaikki raskaana ;) niin mehän ei saada sit ajaa autol missä on airbagit? Oonkos ihan oikeassa.. tällaista oon ainakin kuulllu.. niin millä ihmeen rottelolla mä joudun sit ajaan :( Eli oottekos te koskaan miettiny asiaa?
Meillä on nyt eka auto jossa on bagit. Ja on kummallaki puolella eessä.

En oo ees ajatellu tota asiaa...
Pitääköhän sitä sitten alkaa takapenkin matkustajaks...
Vähän saattaa porukka ihmetellä "Miks sä istut takapenkillä ku ootte kahestaan?"
Eikä menis sekään läpi et on koira ku Sylvi on sitten niin iso et pärjää hyvin yksin takapenkillä.
Alussa olin takapenkillä Sylvin kans ku se pelkäs noita katuvaloja ku ne vilkku :D

Kyllä se on ihan "normaalia", että nainen istuupi takapenkillä vauvan kanssa ja mies yksin ajaa edessä. :D Meijän tutut ainaki ni kaikki on joutunu tekee niin.. Ja on sitte myös niitä, jotka vaan laittaa vauvan eteen, vaikka olisikin airbag.. :|

 
JenPen
Kiitos, paljon kommenttia allergioista =)
Joy Kyllähän mä sen omasta kokemuksesta tiedän et allergioiden kanssa pärjää; Mä syön lähes kaikkia ruoka-aineita mille olen allerginen, juominen syömisen yhteydessä auttaa siihen ettei tuu oireita niin selvästi ja jos tulee pahasti, ni on mulla lääkettä aina mukana. Koira mulla on kotona vaikka olen allerginen, joskus talvisin tulee kutinaa siitä kun iho kuivuu muutenkin, muita oireita ei juuri tule. Ihmettelen kyllä miten mulle on niin hirveesti vanhemmiten puhjennu näitä, ku meillä on aina ollut eläimiä kotona ja lapsesta asti olen pyöriny tallilla kakassa ja heinässä jne.
Mut miten sen voi tietää millon lapsella esim. on sellanen allergia ettei sen kanssa oikeesti pärjää, et eläimestä on luovuttava? Eihän sitä uskalla lapsen terveydellä leikkiä samoin ku omallaan... Kauheinta olis just toi mitä hopeapaju kertoi, että joutuis lemmikeistä luopumaan vaikka kävis myöhemmin ilmi ettei lapsi ole sille edes ollut allerginen. Tuttavaperheelle kävi myös niin, joutuivat luopumaan kahdesta koirasta ja pikkujyrsijöistä.

kukkaiskeiju ja Emos, piti kommentoida tohon parisuhteen etenemisjuttuun, että meillä rupes kans mies puhumaan kuukauden seurustelun jälkeen yhteenmuuttamisesta ja halus viedä mut tapaamaan vanhempiaan ja sisaruksiaan. Olin ite kyllä tosi epäilevä ja ehkä vähän sitoutumiskammoinenkin, mutta äkkiähän se mieli muuttu rakastumisen myötä :heart: Mies puhu hyvin äkkiä myös kihloista ja naimisiinmenosta vaikka on alusta asti puhunu ettei millonkaan menis kihloihin jos ei olis varma että se johtaa myös avioliittoon joka kestää lopun elämän. Se ottaa kauheen tosissaan tollaset jutut, minkä takia aluksi ihmettelinkin miten se ny mun kanssa sit haluaa tosissaan sitoutua... Lapsistakin mies puhui parin kuukauden jälkeen, vaikka toistaseks haluaakin lykätä sitä siihen et saadan isompi asunto. Mulla on toi vauvakuumekin tosissaan hyökänny vasta miehen myötä :)

Ihanaa viikonloppua kaikille, sekä plussia niitä odotteleville! Tulenkin vasta maanantaina lueskelemaan uusimpia juttuja.
 
miina! Ei saa viekoitella viatonta :saint: liian aikaisin testaamisen syntiin! :LOL: Onhan mulla tuolla kaapissa neljäkin liuskatestiä ja yksi ovulaatiotestin puolikas. :D Kyllä mä huomisaamuun meinaan odotella, kun aamupissasta se testi olisi hyvä tehdä. Mulla on muutenkin niin laimea pissa, että olisi vähän turhaa testailla keskellä päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina-:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuumeilija87:
Hei muuten tosi typerä kysymys tuli mieleeni ku kattelin uusia autoja :) Ku sit joskus ku ollaan kaikki raskaana ;) niin mehän ei saada sit ajaa autol missä on airbagit? Oonkos ihan oikeassa.. tällaista oon ainakin kuulllu.. niin millä ihmeen rottelolla mä joudun sit ajaan :( Eli oottekos te koskaan miettiny asiaa?
Meillä on nyt eka auto jossa on bagit. Ja on kummallaki puolella eessä.

En oo ees ajatellu tota asiaa...
Pitääköhän sitä sitten alkaa takapenkin matkustajaks...
Vähän saattaa porukka ihmetellä "Miks sä istut takapenkillä ku ootte kahestaan?"
Eikä menis sekään läpi et on koira ku Sylvi on sitten niin iso et pärjää hyvin yksin takapenkillä.
Alussa olin takapenkillä Sylvin kans ku se pelkäs noita katuvaloja ku ne vilkku :D

Kyllä se on ihan "normaalia", että nainen istuupi takapenkillä vauvan kanssa ja mies yksin ajaa edessä. :D Meijän tutut ainaki ni kaikki on joutunu tekee niin.. Ja on sitte myös niitä, jotka vaan laittaa vauvan eteen, vaikka olisikin airbag.. :|
Niin mä siis meinasin että millä selitän sen et miks istun takapenkillä,ku oon raskaana.
Mä en tajua tuota et laitetaan se lapsi sinne eteen vaikka on airbagit...

Mä tässä sitten mietin et kumpi se sitten on pahempi se että baggi tömähtää siihen mahaan vai et osuu maha rattiin?

Onko tästä mitään faktaa miten tää asia on???


 
Tuohon autokeskusteluun vielä.. Ei ollu tosiaan tarkotus loukata ketään, tolla "akka ratissa"-kommentilla, mutta pääasiassahan naiset on kyllä tosiaan huonompia kuskeja, mutta poikkeuksiakin löytyy... Ja ehkä tämä johtuu siitäkin, että miehillä nuo autot on elämässä niin voimakkaasti mukana jo pienestä pitäen.

Ite olen teknisesti tosi hyvä ajamaan autolla, MUTTA liikennesääntöjen muistaminen on mitä on.:D Asutaan tällasessa pienemmässä kaupungissa ja tämän kaupungin keskustasta meille on vielä yli 20 km matkaa, eli pääsääntösesti tää mun ajaminen on tosi huonosti hoidetuilla pikkusivuteillä.... viimeks eilen menin yövuoroon ja sai kyllä kieli keskellä suuta ajaa! Tien pinnat jäässä, osittain mustaa jäätä, hirveät urat ja päällä kunnon sohjomömmöt. Nähtävästi ajatellaan, että kaikkien pitäis asua ihan keskustassa, kun ei teitä hoideta:/ Viime talvena paras keli oli, kun koko matka ihan peilijäätä ja kotimatkan varrella 3 autoa ojassa! Huhhuh..mutta niin siitäkin vaan selvittiin naisena!:)

Mutta tosiaan pointtini oli se, että isommassa kaupungissa en osais ajaa varmaan pätkääkään, mutta auton hallinta eri olosuhteissa on hyvä...näin muistaakseni sanottiin jo inssissä 7v sitten:) Mutta ehkä toi mun auton hyvä hallintakin johtuu siitä, että mun auto on helppo ajettava; madallettu etuveto abs-jarruin:D Että minä taidan olla sitten se huono akka kuski, joka ajelee varman päälle tuunatulla autollaan, pientä itseironiaa siis kommentissani, sorry jos loukkasin.. :p
 
Heips! Tulin hieman ilmoittelemaan itsestäni. Mun täytyy nyt pitää pientä palstataukoa kun meillä meni kaikki suunnitelmat taas vaihteeksi mönkään. :/ Pitää miettiä kuviot uusiksi. Vauva asiassa vedettiin takapakkia, se on nyt haaveissa :'( aloitetaan sitten kun tiedetään mikä on mun tilanne myöhemmin. (2-4 kuukauden kuluttua)
 
Ai ihan oikeesti? No mun autossa on kyllä air bagit, enkä oo tullu ajatelleekskaan... täytyy sitten varmaan vaihtaa miehen kanssa autoja, jos joskus oon raskaana.. :eek: Sen oon kyllä kuullu, että vauvan turvakaukaloa ei saa laittaa etupenkille jos air bagit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pearl84:
Tuohon autokeskusteluun vielä.. Ei ollu tosiaan tarkotus loukata ketään, tolla "akka ratissa"-kommentilla, mutta pääasiassahan naiset on kyllä tosiaan huonompia kuskeja, mutta poikkeuksiakin löytyy... Ja ehkä tämä johtuu siitäkin, että miehillä nuo autot on elämässä niin voimakkaasti mukana jo pienestä pitäen.

Ite olen teknisesti tosi hyvä ajamaan autolla, MUTTA liikennesääntöjen muistaminen on mitä on.:D Asutaan tällasessa pienemmässä kaupungissa ja tämän kaupungin keskustasta meille on vielä yli 20 km matkaa, eli pääsääntösesti tää mun ajaminen on tosi huonosti hoidetuilla pikkusivuteillä.... viimeks eilen menin yövuoroon ja sai kyllä kieli keskellä suuta ajaa! Tien pinnat jäässä, osittain mustaa jäätä, hirveät urat ja päällä kunnon sohjomömmöt. Nähtävästi ajatellaan, että kaikkien pitäis asua ihan keskustassa, kun ei teitä hoideta:/ Viime talvena paras keli oli, kun koko matka ihan peilijäätä ja kotimatkan varrella 3 autoa ojassa! Huhhuh..mutta niin siitäkin vaan selvittiin naisena!:)

Mutta tosiaan pointtini oli se, että isommassa kaupungissa en osais ajaa varmaan pätkääkään, mutta auton hallinta eri olosuhtaissa on hyvä...näin muistaakseni sanottiin jo inssissä 7v sitten:) Mutta ehkä toi mun auton hyvä hallintakin johtuu siitä, että mun auto on helppo ajettava; madallettu etuveto abs-jarruin:D Että minä taidan olla sitten se huono akka kuski, joka ajelee varman päälle tuunatulla autollaan, pientä itseironiaa siis kommentissani, sorry jos loukkasin.. :p
Et ainakaan minua ole loukannut millään lailla :D . Etuvetoa toivottavasti meille ei tuu enää koskaan.. Kahtoo nyt mihin valintaan ukko päätyy. Ja abs-jarrut.. En tykkää niistä yhtään. Onneksi niihin tottui tuossa edellisessä autossa, joka tällä hetkellä siis siellä delta-auton takapihalla..

Miten voi autoa olla näin ikävä? :eek:

BTW: Kyllä sitä osaa ajaa myös ei-tuunatulla autolla :D. Meillä ei keretty madalluksia laittaa.. Ois ollu tulevan kesän hommia.. Jos olis entistä matalemmax laittaa, ku korotettuihin suojateihin sai jo varovasti ajella. :D

On orpoa olla ilman autoa..

 
Autoilusta. Luin just yhtä tilastoa Suomesta ja siinä sanottiin, että miehet syyllistyvät huomattavan paljon useammin kuolemaan johtaviin onnettumuuksiin kuin naiset. Nuoret miehet ova eirtyisesti kunnostautuneet tällä saralla. Näyttämisen halua.. :/

Täällähän on nopeaa porukkaa pariutumisen kanssa! =) Meillä meni melkein viisi vuotta, että mentiin naimisiin ja muutettin yhteen. Olin kyllä tosi nuori, kun ruvettiin seurustelemaan ja päättänyt, että nopeasti en halua itseäni "sitoa".

Pantalaimon: Testaa! :)
 
Emmu80
Koulua olis vielä 3 vuotta jäljellä. :/ eli ei mikään hyvä sauma. Ja enempi tossa pelottaa taloudellinen tilanne. Joka penni tulis laskee tosi tarkkaan jos en saisin ku minimi äitiyspäivärahaa.
Kuinkahan paljon äitiyslomalainen saa tienata?
 
hopeapaju
Kyllä kunnioitusta herättää ainkain mun silmissä, jos jaksaa kestoilla :) Onko siinä sun mielestä enempi vaivaa vai meneekö se siinä sivussa missä kertavaippakin?

Tervetuloa Enguli mukaan! :wave: Ikävä kuulla, et sulla on endo, miten ja millon se on sulle todettu? Minkälaisia oireita se sulle aiheuttaa? Onneks endo ei tee automaattisesti lapsetonta vaan saattaa vain hiukan hidastaa lapsen alkuun saamista. Tiedän monia tuttuja joilla on endo, eräällekin lääkäri totesi, että et lapsia saa, mutta nyt heillä 2 ihanaa lasta tullut clomien avulla.

sininennalle
Kurjaa, mutta oot tänne aina tervetullut palaamaan :hug:

Me ollaan varmaan tän porukan hitaimpia, ainakin uskoisin :LOL: reipas 8 vuotta ollaan oltu yhessä eikä kihloihin oo ollu aikomustakaan mennä. Yhdessä ollaan asuttu vasta vajaa 4 vuotta. Tosin teininä ollaan alettu seukkaan, että ei ihan senkään takia olla kovinkaan aikasin yhteen muutettu.

*Muoks

Talvicci
Ihana toi eka lista! :wave: =)
 
RD: Mielläkään isäntä ei oikeen tykkää abs-jarruista, kun tottunu aina vanhemmilla "varmoilla" peleillä ajamaan.:) Mutta ite kyllä tykkään kovasti.. Mun autoa madallettiin viime kesänä kW:n alustalla 40 ja 55mm, kivasti kyllä makso!, mutta onneks mies osaa tehdä kaikki autoon liittyvät jutut ite. Aiemmin tuo mun auto suurinpiirtein huoju tuulessa ja oli kunnon kiikkulauta, kun oli jouset ihan paskana, mutta nyt on niin varma ajettava että! :)

Mies on tosiaan ihan autofriikki, vaikka ei sillä alalla työskentele. Omistaa ite vähän vanhemman auton ja siihen on itse suurinpiirtein kaikki lähtevät osat vaihdettu, paitsi moottori. Alustasarja, puskurit, maalautettu ym... Puskurit ja vanteet on vaihtunu useampaankin kertaan. Joskus oikeen vatuttaa nuo sen autopölinät ja kuinka paljon se rahaansa siihen upottaa.:/ Omatpahan on penninsä ja hieno autohan se on.. Mutta toivottavasti se vähän sitten rauhottus, jos/kun vauva tulee... :kieh:

Linna: Me ollaan oltu kohta 5v yhdessä, vuosi kihloissa, eikä ole lapsia. Että et ole ainut, joka edennyt hitaasti:)
 
Talvicci: Tykkään! Kova homma sulla on ollut! :eek: Tosi hieno. :) :flower:

Tehän ootte ihan kamalia! :D En testaa! *polkee jalalla lattiaa itsepäisesti*

Kokeilin tuossa vessareissulla kohdunnapukkaa ja se on kyllä ihan naurettavan kova! Jos koputtaisi, niin varmasti kuuluisi kop-kop. :LOL:
 
Niin ja tervetuloa Enguli! :wave: Sori, kun olen unohtanut, liian omanapaiseksi olen näemmä ryhtynyt. :ashamed:

Mun äidilläni oli endo ja silti sai ihan luomusti kaksi lasta. Loppujen lopuksi häneltä kuitenkin jouduttiin poistamaan kohtu ja toinen munasarja, kun endo oli päässyt kasvattamaan kiinnikkeitä jo vatsanpeitteisiin. Äiti oli silloin jo 40-vuotias, joten ei siinä mielessä enää haitannut. Olen kuullut, että raskaus jopa vaikuttaisi positiivisesti endometrioosiin (pienentäisi), joten tsemppiä sulle kovasti! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pearl84:
RD: Mielläkään isäntä ei oikeen tykkää abs-jarruista, kun tottunu aina vanhemmilla "varmoilla" peleillä ajamaan.:) Mutta ite kyllä tykkään kovasti.. Mun autoa madallettiin viime kesänä kW:n alustalla 40 ja 55mm, kivasti kyllä makso, mutta onneks mies osaa tehdä kaikki autoon liittyvät jutut ite. Aiemmin tuo mun auto suurinpiirtein huoju tuulessa ja oli kunnon kiikkulauta, mutta nyt on niin varma ajettava että! :)

Mies on tosiaan ihan autofriikki, vaikka ei sillä alalla työskentele. Omistaa ite vähän vanhemman auton ja siihen on itse suurinpiirtein kaikki lähtevät osat vaihdettu, paitsi moottori. Alustasarja, puskurit, maalautettu ym... Puskurit ja vanteet on vaihtunu useampaankin kertaan. Joskus oikeen vatuttaa nuo sen autopölinät ja kuinka paljon se rahaansa siihen upottaa.:/ Omatpahan on penninsä ja hieno autohan se on.. Mutta toivottavasti se vähän sitten rauhottus, jos/kun vauva tulee... :kieh:

Linna: Me ollaan oltu kohta 5v yhdessä, vuosi kihloissa, eikä ole lapsia. Että et ole ainut, joka edennyt hitaasti:)
Kuulostaa niin tutulta tuo miehen häärääminen auton kimpussa =). Oma ukkoni on media-assistentti, mutta autosta osaa melkeimpä kaiken. Ja ite mieluummin vaihtaa kaiken kuin vie huoltoon.

Ehkä vain on parempi, että toinen osaa pitää autosta hyvää huolta :D

Onneksi meidän auto ei ole "huojunut" tuulessa :D
Itse tykkään kans siitä, että on varma ajettava.

 
Pantalaimon hei! Sun kannattais testaa, KOSKA jos nyt saat negan, ni voit lohduttautuu sillä että pissa oli liian laimeeta vaan! Mutta jos huomenna aamulla saat negan, ni sitte et voi aatella että pissa ois ollu liian laimeeta! :D ;) ..Joten....Testaa! :D :D me kaikki ollaan sun tukena jos tulee nega!

Talvicci: Toivottavasti ne menkat alkaa nyt.. :) Ja niistä hautajaisista, ni kyllä varmaan poikaystävä on tarkottanu et menisit sen mukaan sinne.. ku se laitto viestiin että sillon ja sillon on sitte hautajaiset..Sen tueksi sinne. :|

Vielä tosta airbag-asiasta, en oo edes tienny et raskaana ollessa ei sais istuu etupenkillä jos on airbag?!?! :eek: Ku eihän se airbag niin alas tuu..?! Sehän tulee naaman/rinnuksien kohalle..
 

Yhteistyössä