Oon kovasti intoutunut ajatuksesta,et opiskelisin toisen amk-tutkinnon ja nimenomaan olen vahvasti sitä mieltä että hoitoala on oikeasti se minun juttuni. NO HEI, olen lukenut tradenomin tutkinnon, ja valmistumisen jälkeen herännyt karuun todellisuteen ettei sillä koulutuksella tee pätkän vertaa, joten voitte arvata että jokin "oikeaan"ammattiin johtava tutkinto on alkanut kiinnostaa kovasti! On tietysti hyvä, että on jo tutkinto taskussa niin sanotusti, sitä varmasti arvostetaan työelämässä. Mutta olemassa olevan tutkinnon sisällöllä ei ole mitään merkitystä, ei se ole vielä tähän mennessä meikäläiselle uraputkea avannut. Kun sain paperit käteen, alkoi raaka peli työnhaussa. Oon niin pettynyt, kun tuli höyrähdettyä kiiltokuvamaisiin mainoslauseisiin silloin lukion jälkeen. En tiennyt silloinkaan mikä kiinnostaa ja tuli sitten valittua tradenomi...
AMK johon nyt keväällä nuorten haussa hain, ei vaan taida olla samaa mieltä alalle sopivuudesta kanssani, kun ei hyväksynyt minua hakukokeiden perusteella heti kättelyssä sisään kouluun :kieh: , Plääh! Keikun ilmeisestikin varasijoilla, tai jotain sellaista. Nooh, odotellaan, josko paikka aukeisikin, tai sitten täytyy koittaa hakea syksyllä uudestaan :/ . Oon kyllä justiin myös saanut vakkarityön, et sen puoleen on tilanne ihan ok. Mutta tosiaan on tuo hoitoala alkanut todella paljon kiinnostamaan, jos vaan koulupaikka aukeisi hoitoalalle, niin aika vakavasti kyllä miettisin siirtymistä jälleen opiskelemaan..
Ja pikkuhiljaa alan tässä pääsemään asiaankin: tuota poissaolopuolta olenkin kovasti tässä miettinyt, että jos opinnot aloittaa saikkupuolella ja jossain kohtaa sattuisi tuo raskautuminen tapahtumaan, niin onko todella niin, että poissaoloaika on AMKssa niinkin pitkään mahdollinen kuin 2vuotta? Se kuulostaisi hyvältä, siinähän voisi periaatteessa (jos luoja vaan suo)saattaa maailmaan ehkä kaksikin v aavia

.
No juu, mut eipähän oo ainakaan vielä meikäläisellä edes sitä opiskelupaikkaa, eikä liioin varmuutta mistään raskautumisestakaan... :headwall: