vauvakuume ja paniikkihäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja across
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

across

Vieras
Onko täällä muita paniikkihäiriöisiä jotka haaveilee lapsista? Mulla on tosin entuudestaan jo kolme lasta mutta neljättä vielä toivoisin. Toisaalta vaan pelottaa jos paniikki leviää käsiin neljännen lapsen jälkeen.
On ollut tämä sairaus jo yli 10v ja esikoisen syntymän jälkeen paheni todella paljon. Silloin ei tosin ollut lääkitystä. Nyt ollut jo 5v lääkkeet,tarvittaessa myös rauhoittavat ja niitäkin nyt joutunut ottamaan muutaman kerran ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen :O lääkitys on sepram 20mg-40mg. Alkanut vaan tulee lyhyitä ahdistuskausia (päivä tai pari) niin en tiedä viitsiikö edes haaveilla vauvasta.

Onko sinulla nyt lääkitys päällä? Tiedätkö mistä ahdistusta tulee? Elämässä ei kannattaa vain haaveilla sekin tuo paniikkia. Mun tutulla on ollut koko raskaus joku valmiste luontais kaupasta, en muista nimen mutta kysyä voin. Paitsi hänelle kävi niin että parantunut täysin kun sai toista lasta :) tai en tiedä onko kokonaan mutta ei ainakaan ole kohtauksia enää, joskus se voi näinkin käydä.

Lääkityksenä on nyt tuo sepram 20mg ja sillä nyt pärjäillyt. Mulla yleistynyt ahdistuneisuushäiriö eli ei ole syytä. Uudet tilanteet ahdistaa mutta selviän niistä. Huono kausi kun on niin ostoslistaakaan ei pysty tekemään ilman ahdistusta. Mutta muutoin ei sairautta edes huomaa.
Tuo on mun suurin huoli ja tuntenut syyllisyyttä kun tein lapsia jos tämä periytyy. Vaikka toisaalta koko ajan kehitellään parempia lääkkeitä ja kun tiedossa on niin osaa puuttua aikasin jos lapsi alkaa oireilee. Mulla tämä ollut varmaan aina ja varmaan äidiltä peritty.

Yhteistyössä