Eroon rauhoittavista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riva

Vieras
Olen syönyt nyt 2 vuotta Rivatriliä, syynä lähinnä paniikkihäiriö. Toisena lääkenenä ollut sepram, jonka jo lopetin. Olo ei pahentunut, mutta seksihalut palasi kuin taikaiskusta :)

Rivatriliä on mennyt noin 0,5mg - 1,5 mg per vrk. Ja välipäiviäkin ollut todella usein, jopa kerran viikossa. Ja usein olen tolla 0,5 pärjännyt hyvin.

Olen lukenut kauhukokemuksia, mitä tuon lääkkeen lopettaminen voi aiheuttaa. Kramppeja, tuskaisuutta, harhoja ja ties mitä kauheaa. Mutta silloin on kyse ollut todella hevijuusereista, eli on mätetty jopa 6mg päivässä.

Määräni on ollut sama koko ajan, ja toleranssi ei ole kasvanut. Uskaltaisiko lopettaa kylmä kalkkuna tyylillä? Vai pitäisikö noinkin pienestä määrästä pikku hiljaa vähentää? Kannataako edes lopettaa?

Tietysti, jos oireet alkaa palailla kun lopettaa, aloitan uudestaan. Mitään haittaa en ole rivatrilistä huomannut tuleen, paitsi ainakin tämä henkinen riippuvuus. Fyysisestä en vielä tiedä, kun en ole kokeillut olla ihan ilman pidempiä aikoja.

Mutta jos valinta on helvetillinen paniikki tai normaalihko olo pienen lääkityksen kanssa, tietysti jatkan nappien syöntejä.

Nyt tilanne on se, että paniikkikohtauksia ei ole ollut puoleen vuoteen laisinkaan.

Onko kellään kokemuksia? Psykiatri sano, että ei aivan vielä suosittelisi lopettamista, ei tosin suositellut sepraminkaan, joten lopetin omatoimisesti.

Sinun kehosi on sinun kehosi. Vain kokeilemalla tiedät tuleeko vieroitusoireita ja jos tulee, niin kuinka pahoja. Lopeta vähitellen.

Tällä viikolla yksi välipäivä, samoin ensi viikolla. Sitä seuraavalla 2 välipäivää ja sitä rataa. Anna kehollesi riittävästi aikaa tottua vähenevään annokseen.