vauvakuume ja ikä ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vm71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vm71

Vieras
heips,
onko antaa jotain vinkkiä / mielipidettä tilanteestani.

olen 34-vuotias, yhden lapsen äiti. meillä esikoinen on 4,5-vuotias ja toista lasta olen kuumeillut yksin 3 vuotta - mies ei halua. nyt mies on alkanut vuosi sitten joskus vihjailemaan, että joo olishan se toinen kiva yms. mutta mitään konkreettista ei tapahtu ! ok, me ei käytetä ehkäisyä, mutta ei myöskään yritetä..siis keskeytettyä menetelmää ja sitäkin herkkua nykyään tosi harvoin. minulla tuntuu halut jo menneen, kun olen monta vuotta toivonut mahdollisuutta tulla raskaaksi ja ehkäistä on vaan pitänyt. ja nyt aina jännittää, meneekö mies loppuun asti ja jos/kun ei mene, olen surun murtama.

mies ei osaa perustella mitenkään konkreettisesti, miksi ei halua nyt. siis haluaa kyllä JOSKUS mutta ei ymmärrä, miksi minä koko ajan painostan häntä yrittämään edes?! voihan mennä vuosia ettei mitään tapahtu ja olen huolissani iästäni. esikoinen sai alkunsa 9 kk yritäämisen jälkeen ollessani 28-vuotias ja sen jälkeen minulta on mm. operoitu toista munasarjaa.

perusasiat meillä on kunnossa; on oma talo, molemmilla vakityöpaikka, talous kunnossa yms..

vieläkö voin miehen toiveesta siirtää vauvahaaveita JONNEKIN ajankohtaan ..??

Moi, tilanteesi kuulostaa melko epäselvältä. Ymmärrän hyvin sinun hätäsi tulla pian raskaaksi, olen itsekin vm. 71 ja haaveilen myös vielä yhdestä vauvasta....

Olen itse ainakin sitä mieltä ettei näitä asioita auta yksin omassa päässään hautoa. Puhuminen kumppanin kanssa on oikeastaan selvin ratkaisu sinun pulmaasi. Vaikka kuume on kova myös itsellä niin tieto siitä ettei ennen ensi kesää tehdä mitään "aktiivisesti" asian eteen helpottaa. Ensi kesänä arvioidaan miehen kanssa yhdessä tilanne sitten uudelleen. Ja jos kaikki mene suunnitelmien mukaan niin onnellinen odotus voi sitten alkaa :heart: :heart:

Ihan vain rauhoittaaksesi omaa mieltäsi ja haluasi niin neuvoisin puhumaan asian halki ja sopimaan vaikka jokin takaraja jolloin asia otetaan uudelleen puheeksi, ettei tarvitsisi päivästä toiseen "kiusata" itseään... :hug: voima halaus sulle.

Yhteistyössä