Ikä 37+ ja polttava vauvakuume! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-40

Uusi jäsen
11.11.2010
5
0
1
:wave: :wave: :wave:

Hei, mua pyydetiin siirtyyn tänne 40+ palstalle,
joten siirrynpä mukaanne.... :wave: :wave: :wave:

Heippa!
Arvoisat sisaret! Mitenkä pian te olette tulleet raskaaksi tässä iässä?? Ikää reilut 37 vuotta...siis pian 38v. Yhtään yritystä ei ole takana. Eikä aiempia raskauksia ei ole ollut, ja esikoinen on vuosien ajan ollut kovasti haaveena.

Kuukautiset ovat aina olleet säännölliset, eikä ns. sairauksia ole sillä saralla ole ollut. Tosin sukurasitteena on aikuisiän diabetes, johon suvussani on menehdytty aika nuorina n.60v, ja alta. Diabetestä pelkään, en ole siihen vielä sairastunut, sillä olen pyrkinyt ja onnistunut pitämään painoa kurissa :)

Alkoholia menee jonkin verran, mutta en tiedä onko se laukaiseva tekijä aikuisiän diabeteksen puhkeamiseen, kun muutoin elintavat pitää suht. terveellisenä. Tosin raskausaikana 2-luokan diabeteksen riski on varmaan hieman
suurempi, mutta sairastuminen on kai mahdollista välttää.

Siis kunhan normaali raskausajan lääkitys on saatu kuntoon, aloitamme "harjoittelemisen".. Toivon kovasti, ettei se ottaisi aikaa ihan TOLKUTTOMASTI.. : /

Mieheni vanhemmat ovat varoitelleet, että varautukaa pitkään odottamiseen :attn:
Tosin en osaa uskoa, että kestää ihan mahdottomia..mutta, mitäpä sitten, ellei lasta ala kuulua?? Miten pian tässä iässä oikeasti kannattaa huolestua?? Onko esim. 6kk hyvä aika, vaiko ennemmin.. :ashamed:

Mielelläni kuulen teidän arvon sisarten vastaavia tarinoita, miten kauan teillä yritys kesti ja minkä ikäisiä silloin olitte?

Ps. Pelkää synnytystä "pirusti", silti haluaisin synnyttää normaalisti, en sektiolla, ellei ole ns. pakko.

Hyvää joulunalusaikaa! :heart:

Lähettelen ++++ säteitä kaikille niitä kaipaaville :heart:
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

vastaan vaikka olen itse vasta 23 :ashamed: Eli huolehdi terveistä elämäntavoista testaa tuleeko ovulaatiota ovistesteillä. Voit myös heti käydä gynellä perustutkimuksessa ja ultrassa jos et jo muuten ole käynyt hiljattain. Jos 6 kk sisään ei raskaus ala kannattaa hakeutua tutkimuksiin, niistä ensimmäisenä tutkitaan hormonit naiselta ja otetaan ultra munasarjoista ja mieheltä tutkitaan sperma. Aloita D-vitamiini lisä ja foolihappo heti. Äitini sai minut 42 vuotiaana hänellä oli ennestään kolme lasta mutta edellisestä synnytyksestä aikaa 17 vuotta, hänellä kesti raskaaksi tulo 4 kk. Onnea yritykseen :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä