=) Vauvahaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuka74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on sitten kp 2/25-29 nyt ;o( Eilen illalla täti sai tankattua autonsa ja kurvas kumit vinkuen paikalle.

Mutta tässä kierrossa nyt kuitenkin lapsettomuustutkimukset menee taas pitkästä aikaa eteenpäin, saadaan simppatestin tulokset, mun kilpirauhashormonin kontrollitulokset ja meen lääkärin vastaanotolle puhumaan jatkosta. Joten en heitä kirvestä kaivoon vaikka pahalta eilen hetken tuntuikin. Mut positiivista on se, että mä tunnen kroppani aika hyvin. Eli osasin odottaakin menkkoja eilen alkavaksi. Tuntisinko sitten aikanaan senkin, kun menkkoja ei tarvitse odotella...? Se jää nähtäväksi.

Tältä erää Oikein Lämpöistä joulua koko porukalle! Palaan viimeistään sitten ketjuun, kun lääkärillä on käyty

Kiitos kaikille pahoitteluista. Olo nyt on fyysisesti vähän parempi, mutta tää henkinen toipuminen vie varmaan oman aikansa. En tätä km:a jää kuitenkaan surkuttelemaan, mutta kyllä jonkin aikaa varmaan suren tätä asiaa.. En jaksa oikein lukea mitään vauvajuttuja, joten siirryn täältäkin pois joksikin aikaa.

Kävin tänään viemässä poitsun tarhaan ja kiertelin sitten vähän kauppoja ja kävin kahvilla. Ostin Iltalehden ja siihen kuuluvan Ilona-lehden koska siellä oli juttua km:sta. Taidankin käydä lukemassa vähän tuolla www.enkelisivut.net.

Plussia toivon teille kaikille++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hellouta kaikkien joulukiireiden keskelle..
Töitä vielä pari päivää ja sitten se loma alkaa. Ihan kiva. Näkee miestäkin kunnolal taas välillä :) Pahaa vaan pelkää, että liian monta päivää yhdessä = kamala tappelu koko ajan. Toivottavasti ei kuitenkaan. On eka joulu varsinaisesti yhdessä meillä, enkä oikein tiedä miten saadaan se sujumaan.
Vaava haaveetkin otta takapakkia, kun meis on ruvennut vihjailemaan ettei sittenkään jälkikasvua haluaisi. Täytyy myöntää, että vaikka rakastan yli kaiken miestäni, pistää harkitsemaan todella, jos hän ei vauvoja halua, - etenkin kun on toisin antanut ymmärtää!. Masentaa. Ja nyt se sitten ihmettelee miksi minä itkeä pillitän kun telkkarissa näytetään isoja masuja ja pieniä vauvoja.. Se on minulle tosi tärkeä asia, mutta ei sitten toiselle tuntunut olevankaan. Eihän se toki ole edes varmaa tulisiko sitä vauvaa vaikka kuinka yrittäisi, mutta yhden kerran jo raskauduin (km), niin toiveita siitä olisi.
Anteeksi menee taas oman navan ympärille tämäkin juttu vaikka muilla on suurempia murheita.
Plääh.. Joulufiilis on vielä kateissa, mutat jos se jostain tarttuisi mukaan!
Jouluiloa kaikille, vaikka täällä varmasti vielä pyörinkin päivittäin.. jos ei muuta niin taustalla..

Onpa meillä taas surkeet tunnelmat ketjussa... :(

Aajalle tsemppiä sitten vaan kovasti (taas) tähän kiertoon. Tiedän niiiiiiiiiin hyvin, miltä tuntuu aina vaan pettyä ja pettyä. Otettiinko sulta se kilpirauhaskoe jotenkin rutiininomaisesti? Mietin, kun mun kohdalla ei ole ollu mitään puhetta tuosta, vaikka jos vuoden oon ollu hoidoissa. Eihän tietty mikään hoidon kesto vaikuta sihen, mitä tutkitaan, mut olen itse tuota kilppariasiaa pohdiskellut... Vai oliko sulla jotain muita viitteitä, et epäiltiin olevan häikkää kilpparissa?

C81: Oon aikanaan käyny saman vaiheen miehen kanssa läpi noiden vauva-asoiden tiimoilta. Musta tuntuu, et (etenkin nuoret) miehet vaan jotenkin kadottaa kiinnostukset vauva-asioihin kun kaikki pyörii menkkojen ja ovulaatioiden ym. ympärillä. Jos ois jotain "konkreettista", kuten puoliso jo raskaana, ois varmasti miehen suhtautuminen toinen. Ne ei ehkä jaksa pitää mielenkiintoa yllä vaan tuon yrittämisen suhteen, onhan se aika rasite parisuhteellekin... Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen asioista, tai sitten muuten saatte varmistusta elämän suunnasta... En osaa valitettavasti paremmin sanoja muotoilla, toivottavasti ymmärrät, mitä haen. :)

Oma napa: jännät päivät lähestyy...! Ihanan äkkiä menny tää joulukuu.

Kiitos Maria.
Ei tuo mies enää niin kovin nuori ole (tai no +30v kuitenkin). Mutta ahdistaa moinen. Koko alku suhde ollut yhtä myrskyä, ja nyt kun kaikki muu alkaa asettua uomiinsa tulee tällainen. Olen yrittänyt mieheltä pimittää kaikki ovis yms tiedot ettei ottaisi paineita tai muuten panikoisi.. Siksi niin ahkerasti täällä lusmuilenkin, kun ei kotona viitsi mistään suutansa avata ettei toinen ahdistu mun vauvakuumeilusta liikaa. Vaikken ole kovin vanha vielä, mun biologinen kello kilisee jo siihen malliin että vauva olisi tervetullut.
No, muta eikun joulufiilistä etsiskelemään, kohta kun pääsee töistä, pitäisi iskeytyä joulusiivouksen pariin..

Ah, ihanaa! Siivottu on! :) Nyt on taas hetkeksi -siis tosiaankin hetkeksi- koirankarvat siellä missä niiden kuuluukin olla :) Muita koiranomistajia???

Oon muuten mietiskellyt, että mahtaakohan täällä olla muita synnytyspelkoisia kun minä? On tullut ajateltua sitäkin, että mitenkähän siitä urakasta selviää jos nyt sinne asti joskus pääsen...

Ihanat Joulut kaikille elleille! Nauttikaa joulun tunnelmasta! :)

(oma napa: kp EHKÄ 3/???, ällö ruskea vuoto loppui, oliko ne sitten jotkut kuukautiset, mene ja tiedä... )

...vilkaisinpa tässä tänne kokkauksen lomassa....

Toi kilpparihormoni oli tutkittu siinä ekassa verinäytteessä jonka kävin antamassa kun meidän tutkimukset alkoi. En edes tiedä mitä kaikkea muuta siitä tutkittiin, siis muuta kuin "vauvahormoonit". Seitsemän putkea verfta otettiin ja musta se lista oli kyl aika pitkä siinä lähetteessä. Lääkäri sanoi tuloksista että kilpirauhashormoni oli normaalin rajoilla mut halusi et käyn joulukuussa antamassa kontrollinäytteen. Muuta en sitten tiedäkään, kyselen sitten tammikuussa olipa siellä sitten häikkää tahi ei. Muut arvot olivat siis olleet ok.

Vajaatoimintahan aiheuttaa hidasta aineenvaihduntaa ja mulla se on kyllä aina ollut hidas. Iho-ongelmia on ollut koko aikuisikäni, olen allerginen vähän kaikelle mitä tuolla ulkona kukkii keväästä alkaen aina pakkasten tuloon ja allergisena niitä oireita on hoidettukin (kutinaa, ihottumaa, kuivuutta). Noi voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita.

Sekavaa tekstiä mutta kiire on, riisipuuro uhkaa palaa pohjaan!!

Huomenta kaikki!
Sain kaivettu ajoulumielen jostain laatikon pohjalta kun oikein yritin eilen :) Päätin aloittaa joulurauhan - yritän olla hermostumatta vaikka mies tekisi mitä - ja pyhittää koko Joulun rakkaudelle.. ja miehen kaadolle, sillä äsken alkoi vihlomaan sen oloisesti että olisi syytä tehdä asialle jotain jos syyskuun junaan haluaa ehtiä. On kp14/34 (?).. aika aikaista mun mielestä, mutta eipä se niin vastenmielistä se yrittäminen ole.. ;)
Nyt viimosten töiden ääreen että pääsee ajoissa jouluvapaille!
Yritä Aaja piristyä, nyt ainakin saa rauhassa jouluna herkutella kaikkea enempiä miettimättä - homejuustot ja kalat ja kaikki.
Palleroinen: Mua pelottaa kyllä synnytys. Suurimpana pelkona on kyllä että menneisyyden 'kummitus' on paikallisella synnärillä kätilönä, enkä hänen käsittelyyn haluaisi.. Mutta kun kaikki muutkin ovat sanoneet että sen synnytyksen unohtaa kun vaavi tuhisee käsivarsilla - niin yritän luottaa siihen.
Minä jatkan siis vielä töitä, mutta taustailen täällä varmaan pitkin päivää.. ei oikein työmotivaatiota enää ole..

Joulutervehdyksen tulin lähettämään...

Täällä rv 5+4. Oireet katosi testauspäivän jälkeen liki kokonaan. Nyt taas rintoja alkanut pakottaa, mutta vatsa tuntemukset kadonneet. Tupakasta olen pääsemässä eroon nikotiini purkan avulla. Parempi jauhaa sitä kun polttaa. Jään taustalle katselemaan ja kuuntelemaan kuulumisianne.

Hyvää ja Rauhallista Joulua! Onnea Vuodelle 2007! Kaikki plussaamaan sitten ensi vuoden puolella mahdollisimman nopeasti!

Oikein hyvää Joulua kaikille vauvahaaveilijoille! ja onnittelut lenalle! en muista oonko sua jo onnitellut, käyn täällä edelleen lukemassa päivittäin, kirjotella en viiti turhan usein... Hyvä jos saat tupakoinnin lopetettua kokonaan, on paljon parempi niin vauvalle! Itekin tuli ennen aina silloin tällöin polteltua mutta sen jälkeen kun kaks viivaa tuli niin en o yhtään polttanut. Eikä ole mielikään tehnyt kun mulla polttelu liittyi lähinnä alkoholin käytön kanssa yhteen. Nyt kun siitäkin "ihanasta paheesta" on tullut luovuttua niin eipä ole tupakillekaan ollut tarvetta...
Ihanaa etttä nyt saa vihdoin levähtää, työt ja koulut ohi tältä vuodelta. Vaikka joulunaika onkin siinä mielessä meillä hiukan rasittavaa että käydään eri mummujen luona tms. olis kaikkein mukavinta vaan lököillä kotosalla. Tai äitin ja iskän kotona, siellä kuuluu viettää joulu :)
Mulla maha ehkä pikkasen alkanu kasvaa, vaikka näyttää edelleen enemmän tavalliselta lihomiselta. Paino ei ole lisääntynyt yhtään, päinvastoin painan kilon vähemmän kuin ennen raskautta, joka on outoa koska tunnen itseni tosi paksuksi entiseen verrattuna.
Me ollaan ihan varmoja että poika on tulossa, aiotaan kyllä kysyä vielä varmistusta rakenneultrassa jonka pitäis olla tammikuun lopussa tai helmikuun alussa.
Ja nyt jouluna kerrotaan mun vanhemmille! vähän jännittää että miten suhtautuvat. Lisäksi meillä oli aikeena mennä kihloihin jouluna mutta ei olla vielä työkiireiltä keritty käydä sormuksia ostamassa. ehkä huomenna. vaikka tuskin niitä kaivertaa enää ehtii mutta voihan sen sitten tehdä joulun jälkeenkin.
Nyt ginisilakoiden valmistukseen! Oikein hyvää joulua kaikille!
Toivottavasti uusi vuosi tuo paljon paljon +++++++++++++ tullessaan!!!!

t. Eva rv 15+1

Tulin tännekin vielä moikkamaan ennen joulun viettoon lähtemistä. Olo on flunssainen ja ruoka ei maistu, joten selittelyä tiedossa kotosalla. Varmaan toi km. vaikuttaa vielä. Ja raskaushormoniakin voi olla vielä, kun tissit on kipeät jne.

Muttamutta.. aajalle pahoittelut, inhottava tunne, tiedän.
Mariaa ja Nukaa sitten jännäillään, onko testipäivä päätetty? Toivottavasti saadaan +++++++++++ tähän ketjuun oikein urakalla.

BM

hei kaikki! Onko elämää enää joulun jälkeen? PItää nostella ketjua ylös ettei ihan tipahdeta..
Nyt vaan odotellaan uutta vuotta ja plussa-aaltoa. Kuka seuraavaksi jännää? Minulla on pienenpieni mahdollisuus tärppiin - ja jännäilen reilun viikon päästä. Mutta sitä enenn taitaa olla muita :) Mitens Maria ja Nuka? Mitä kuuluu?

Hou HOu vaan täältäkin! Kyllähän tuo Joulu menee nykyään niin äkkiä! Juuri kun pääsee fiiliksiin ni pitää palata jo töihin.Mutta ihanaa oli levätä ja syödä hyvin. Kyllä sieltä taas pari kiloa varmaan vyötärölle saatiin, mutta sehän kuuluu asiaan vai kuuluuko!? ;)
Täällä Kp *laskee* 25-26/30-31

Täälläkin palattiin jo töihin, muutaman lisäkilon kanssa. Onneks tässä ajassa on ehtiny tulla lähinnä vaan turvotusta suolakaloista ym. Ei niinkään läskiä. *uskottelee itselleen* Nuka: tuli äsken mieleen kun lueskelin viestejä, et näin yks yö unta, et sain sulta kirjeen. Valitettavasti en ehtiny avata sitä. Jospa siinä oli vauva-uutisia... Siinä vaan luki päällä "Nuka". :) Mä kyllä aina näänkin ihan ihme-unia!
Oma napa: kp 30/x, ei mitään tuntemuksia. Tänään piti tulla labrakokeista tulokset, mut lri soitti, et tuleekin vasta huomenna tai ylihuomenna. :( Blaah! Tää on nyt tätä venailua. Testiä sit mahd. ennen uuden vuoden skumpan avaamista. ;)

Oli pikainen lopetus ed. raapustukselle, kun tuli yllättäen vieraita.
Meillä taitaa Maria olla jotain muutakin yhteistä kun vauvahaaveet! Minäkin olen meinaan kova näkemään mitä oudompia unia ja viime yönä näin jotain vauva unta, mutta en muista kuollaksenikaan että mitä!?
Toivotaan, että unesi tietää hyvää meille molemmille!! ;)
Minä testaisin tarvittaessa vasta ensi viikonlopulla..Kp kun joskus on ollut 34.
Mukavaa illan jatkoa kaikille ja toivotaan todella, että meidän kaikkien uusi vuosi alkaisi +-testillä!

Nostelen meitä..
Eipä mulla mitään kirjoitettavaa kyllä ole. Joku ihme flunssa yrttää iskeä päälle eilis illasta asti, lämpöä nostaa vähän ja on outo olo. PLääh. Alkaisi flunssa kierre jo riittää. Oireeksikaan ei saa millään muotoa tätä taiottua, kun on vasta kp 20/28..

Mitäpäs tänne? Kinkut syöty ja "pullat uunissa"? :D heh-heh...

Me anoppilassa edelleen joulua viettämässä.. Pahoin pelkään, että tätä menoa jäädään syyskuunkin junasta.. Anoppilassa kun ei oikein kehtaa perheenlisäys yrityksiä harrastella (tai en minä ainenkaan)!

Kp:stä ei tietoa tällä hetkellä. Päässyt unhoittumaan lomaillessa aivan täysin, mikä toisaalta ihanan vapauttavaa :)

Ei kun vaan plussaisat uudet vuodet kaikille elleille! :D

Hellou tännekin. :)
Täällä palattiin arkeen vasta tänään- ja kilo tai pari tarttui täälläkin mukaan joulupöydästä. :P Onneksi joulu on vain kerran vuodessa ;)
Oma napa: kp 25/21-24- saa nähdä milloin tämä pessimisti uskaltaisi testailla...

Mukavaa loppuvuotta kaikille. :)

Huomenta kaikille!
Kuinka mokkapapu malttaa olla noin lunkisti ja odottaa testauksen kanssa?? Ihan tietysti kai järkevää. Minä olen aina sellainen hätähousu ja sitten petyn :( Nyt yritän olla taas ihan coolisti, mutta kyllä se vaan jo polttelee että viikon pääst' näkee että kävikö vieläkään tärppi.
Mutta plussakasta uutta vuotta haavilijoille! Minä kyllä taustailen täällä läpi uuden vuoden kun en malta poiskaan pysyä..
Onneksi on lunta maassa niin edes uusi vuosi tuntuu talvelta! :) On mielikin paljon pirteämpi heti!

Yhteistyössä