=) vauvahaaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =) vauvahaaveet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

=) vauvahaaveet

Vieras
Aloitanpas meille TAAS kerran uuden ketjun.
Ainakaan mun koneella toi edellinen ketju ei nouse yhtään vaikka siihen kuinka kirjoittelis! Nytkin löysin sen kakkossivulta, vaikka Hanne sinne oli just vähän aika sitten kirjoitellut! Kummallista...

Jatketaan nyt sitten tässä ketjussa =)

t.Karpalo

Jepulis jee jee, HIRVEÄN PALJON ONNEA HANNELLE =)))))

On se vaan ihana tunne, kun oma talo löytyy! Nimimerkillä samassa tilanteessa ollut reilu vuosi sitten.

Mä kökötän nenä turisten kotosalla ja yritän keksiä jotain ajankulua. Mitään ei oikein jaksa, mutta tää sohvalla makailu alkaa vähän maistua puulta :( Kissatkin vaan vetää unta pollaan, ei ole seuraa niistäkään. Ja mies on töissä varmaan aika pitkään tänään. No, tarttee kaiketi katella sit sataan kertaan nähtyjä leffoja ym kivaa =P

Menkkaoireita ei oikeestaan ole pahemmin ollut, finnejä pukkaa kyllä naamaan. Vasemmalle munsarjaan vihloo, mitä sekin sit lienee tarkoittaa... Kiertohan mulla pitäs olla jo ihan lopuillaan, menkkoja alan odottelemaan tossa torstain/perjantain tietämillä. Olishan se aika uskomatonta, jos näillä muutamalla mamboilulla raskaaks tulis ;D
Dream on...

Jospa sitä nyt sitten alkaisi tönkiä noita video- ja DVD-varastoja, jos sieltä jotain ajanvietettä löytyisi.

Palaillaan ja kovasti plussaonnea kaikille =)

Moi!

ONNEA HANNELLE!!!! Tosi mahtavaa, että löyty se oma koti! Meilläkin on nyt lähes vuosi siitä kun päästiin muuttamaan tähän nykyseen OMAAN kotiin. ensin rempattiin ja nyt taas suunnitellaan lisäremonttia. Täytyis laittaa toiseen makuuhuoneeseen lattiaa ja maalailla/tapetoida seiniä. ja kylppäri on kestosuunnitelmissa. Tässä finanssitilanteessa vaan noista joutuu haaveilemaan...toteuttamaankin ehkä joskus päästään.

Se on kyllä jännä, miten tää meijän ketju on todellakin ollu nyt pidemmän aikaa jotenkin alavireinen. Kauheen hankala on toisaalta sitä virettäkään lähteä muuttamaan...kun ei tässä oma vire oo kauheesti kohonnu. Nyt on kp 13 ja miehen kans tuli touhuiltua ilman ehkäsyä, tosin keskeytetyllä yhdynnällä. Tuntuu kauheelta kertoa, mut tässä tilanteessa en voi oikein muutakaan...kävin hakemassa jälkiehkäisypillerit. ja söinkin ne. ja ostin myös kortsuja! Myö ollaan jotenkin niin herkässä tilassa nyt ja kumpikin on kauheen tutkalla toisen suhteen, et ""millä tuulella se on, painaakohan sen mieltä joku..."" Sanoinkin miehelle, et tavallaan tuntuu niinku oltais oltu yhessä paljon vähemmän aikaa ja yritettäis tutustua toisiimme. Ei tähän nyt voi vauvaa ajatellakaan. Huomenna yritän todella saada aikaseks soittaa sinne neuvolaan. Eihän tää näinkään voi mennä.

Itelläni on olo kuitenkin melko hyvä. Oon saanu omassa päässäni ajatuksia selkeemmiks ja suunta tuntuu hyvältä. Ainoo mikä tässä nyt painaa on tää parisuhde ja se, että onko tässä enää kyse siitä, mistä ""pitäisi"" olla. Luultavasti tää prosessi vie aikaa melko paljon, mut yritän olla kärsivällinen. :) ja positiivinen. Ja voin yrittää vähän nostaa tätä ketjunkin mielialaa...siihenkin voi tosin mennä vielä aikaa.

Toivottavasti kuitenkin löytyis niitä plussia! Jos ei vauvaplussia niin muita elämän onnistumisia - kuten noita omia koteja :D !

Kuullaan taas!!!

niin ja paranemisia flunssaisille!

Mulla taas näkyy se vanhakin ketju ekan sivun alalaidassa.

Ostettiin uusi tietokone :) Vähänkö nyt on hienoa surffailla teidän kuulumisia katselemassa, kun ei tarvi odottaa joka välissä koneen lataamista =D Outlookiani en vain ole vielä onnistunut saamaan tähän uuteen koneeseen, miehen outlook kyllä näkyy ja toimii, mutta mun postiloota on tyhjä. Vanhalla koneella saan omani näkymään. Onko kellään vinkkiä tähän ongelmaan?

Ja toinen mukava uutinen tämän koneen lisäksi on, että pääsen pääsykokeeseen, kun hain yhteen koulutukseen =) Jännitttääkin :) Vielä on sitten haastattelutkin tuon jälkeen, että saapa nähdä. Tuntuu kyllä vinhalta, jos taas pääsisi koulunpenkille. Johan tässä 5 vuotta oltiinkin työelämässä...

Taitaa positiivisuus palailla pikkuhiljaa tähänkin ketjuun. Olipa mukava huomata miten vilkasta keskustelua täällä on ollut ihan kahden ketjun voimin. ;)

EVVVK-fiilis alkaa helpottaa, se keskimmäinen V alkaa jo pudota pois.. Vielä 3+2 päivää ja sitten helpottaa kunnolla! Tuntuu melkein että pääsis lomalle vaikka palaakin vain takaisin omiin hommiin. ""Aamukamman"" piikit onneksi harvanee. :)

Oletettu ovisviikko ei ole vielä tuonut oireita. Puuhasteluharjoitukset saatiin kuitenkin käyntiin, joten paremmalta näyttää.
Muuten haaveilutilanne näyttää tyhjältä, ajatuksia sille en ole liiemmin uhrannut. Hassua, mutta taitaa tämä epänormaalin stressaava työtilanne vielä vaikuttaa.

Sorry, että valitan sitä jokakäänteessä, mutta tuntuu etten ole viime aikoina ollut yhtään oma itseni, vaan väsynyt, uupunut ja v****nut zombie. :(
Ei ihme ettei miestäkään puuhastelut kiinnosta(neet).. Tai ei voi valittaa, enpä paljon jaksanut antaa vastakaikuakaan satunnaisiin ""yrityksiin"". Onneksi kuitenkin parempaan päin menossa.

Kiva kuulla että Kerttukin on jo positiivisemmalla mielellä ja että Hannea onnisti talon hankinnassa. :)

Nuhanenille lähetän mustaviinimarjamehua, nessuja ja lämpimän haluksen. Toivottavasti olo helpottaa.

Sallille onnea pääsykokeisiin.
Tuohon outlook ongelmaan en osaa antaa neuvoja, olen itsekin aivan sormisuussa näiden koneiden kanssa. ""Sammuta virta ja käynnistä uudelleen ja jos se ei auta, niin potkaise kunnolla.. sitä konetta""- on ainut tietokoneiden ""korjausohje"" jonka tiedän / osaan.
Sääli että useimmiten toimii... (työkoneilla, kotikoneeseen en ole uskaltanut testata tuota rajumpaa versiota) ;)

Mutta tämä puolikuollut zombie laittautuu nyt vihdoin yöpuulle ja palaa takaisin sitten hyvin levänneenä ja virkeänä. ;)

Hyvää yötä ja huomenta...
Pitäkää keskustelu vireänä. :)

-Meri-

Täälläpäs onkin vähän tasaisempaa mielenlaatua havaittavissa :) Hienoa !!! Vielä kun lakkaisi tuo syysflunssa vaivaamasta Karpaloa ja ....hmm , siis en muista! (hitto, kun en millään opi yhdistämään teidän kaikkien nimiä ja juttuja, varsinkin jos on ollut pidempi tauko ja paljon luettavaa) Lukiessani kuitenkin koen suurta sympatiaa teitä kaikkia kostaan, niin hyvässä, kuin pahassakin :)

Hannelle (toivottavasti meni oikein) onnittelut uuteen kotiin! Me ollaan itse asuttu omassa kodissa puolivuotta, ja remonttia piisaa. Nyt on työnalla keittiö, huh... Mutta on se hienoa, kun saa tehdä omannäköisen ja itselle viihtyisän kodin. Remontti-intoa sinne!

Omanapa on outo. Oviksen aikaan havaitsin verilimat kp11(tuo sana on hirviö, mutta ilmaise tuo nyt jotenkin hienommin sitten, höh) ja kp15 tuli samanlaista ihan kerran paperiin??? Toinen ovisko, vai kiinnittymisvuoto? Kiinnittymisvuodoksi olisi kovin aikainen, outoa. Tutkimattomat ovat kuukautiskierron tiet. Nyt menossa kp19/23-27 ja taas on olevinaan jotain tuntemuksia tuolla mahassa. Enää en usko, jos taas kovasti oireita tunnustelen, niin saan taas tahdonvoimalla itselleni virtsetietulehduksen ;) Ja tämä lievä kuvotus johtuu aivan- ja vaan silkasta jännityksestä.

Minullakin tuo vanha ketju näkyi olevan tuolla alareunassa?
Mutta nyt alkaa tökiin tämän rouvan ajatus, ei koneet, joten jaksamisia kaikille ja moi !!!

Huomenta (vai olisko jo paremmin aamupäivää)!

Flunssan selkä alkaa jo taittua, olo on huomattavasti parempi jo =) Olen kuitenkin vielä tämän päivän saikulla, eilen kumminkin oli kuumetta vielä. Nyt on sitten niskat aivan jumissa kun en ole päässyt liikkumaan muuta kuin sohvan ja sängyn väliä (no okei, olen mä postin hakenut n. 10 metrin päästä ;D). Aamun aloitin särkylääkkeellä ja mies laittoi kylmägeeliä hartioihini ennenkuin lähti töihin. Auttoi vähän.

Mutta kunhan nyt tokenen, niin alan käymään lenkillä ja ratsastamassakin pitäs pienen kesätauon jälkeen alkaa käymään säännöllisemmin. Kyllä siinä sitten hartiajökit alkaa asettua ;) Ja muutenkin on toi liikuntapuoli jäänyt aika vähälle... Mut mä rakastan syksyä, silloin tekee ihan mielikin ulkoilemaan ja reippailemaan! Ei ole liian kuuma, voi pukea normaalisti/lämpimästi päälleen ja luonto on niin tavattoman kaunis. Etenkin ensimmäisten pikkupakkasten jälkeen syksy on parhaimmillaan! Vaikka olenkin kesällä syntynyt (nii-in, tossa about kuukausi sitten pamahti 29v mittariin) niin tykkään silti eniten syksystä.

Kertokaapas, mikä on teidän lempivuodenaikanne? Miksi? *virittelee pientä galluppia*

Älä välitä Lentiäinen, vaikka mä nyt ehkä voisin väittää ""tuntevani"" tän porukan, niin silti menee välillä sekaisin kuka kirjoitti ja mitä ;) Mutta sattuuhan sitä! Ja pääasiahan on, että on hengessä mukana, eiks vaan =)

Gynen vastaanotto lähenee... Oikeestaan aika kiva, kun saa nää asiat vihdoin rullaamaan ja päästään tutkimuksiin. Toivottavasti ei mitään isompaa vikaa löytyis... Vähän tietty pelottaa, mutta parempihan se kumminkin on, et saa tietää missä mennään. Sekin mietityttää, et mitä ne tutkimukset mahtaa yksityisellä lääkäriasemalla maksaa. Kun julkiselle puolelle en niin kamalasti hinkua, tykkään, että tämmöset asiat hoitaa ihan oikea gynekologi, joka tietääkin jotain (mullon huonoja kokemuksia TK-lääkäreistä näissä asioissa). Jospa edes verikokeet vois ottaa oman TK:n labrassa *toivoo* Nekin varmaan nimittäin maksaa hunajaa yksityisellä! Luulen siis, että saan passituksen verikokeisiin ja mies simppatestiin. Katotaan nyt, ultraako gyne tällä reissulla vai tuleeko sekin sit erikseen. Kamala kun nyt tulee kysymyksiä, mutta kun askarruttaa! ;)

Tartteekin ihan laittaa paperille kysymyksiä, ettei ne sit siellä gynellä unohdu. Vaikka mä kyl luulen, että tulen tätä gyneäni tapaamaan hyvinkin usein tässä lähiaikoina :P

Jopas nyt tulikin pohdintaa ja omaa napaa, tää kirjoittaminen on aika hyvää terapiaa ja tässä saa samalla ajatuksia mukavasti järjestykseen :)

Tää ketju on tosiaan nyt piristymään päin! Toivottavasti saatais nyt nauttia tästä paremmasta vireestä pitkän aikaa =)

Maria, huhuuuuuu!!! Missä oot? Joko olet rouva? Elä nyt meitä ihan kokonaan hylkää :) *kaipailee*

Nyt mä aloitan taas lepäämisen *heittäytyy sohvalle pitkäkseen ja alkaa möllöttää telkkaria ja tympääntyä*

Näkyillään!!

Ajattelin laittaa Karpalolle vähän hintatietoja. Meillä perustutkimukset (Hki) maksoivat kelakorvauksen jälkeen yhteensä n. 350 EUR yksityisellä. Hintaan ei kuulunut eka lääkärikäynti, jossa ultra. Tuo 350 EUR sisälsi papan, prolaktiinin, progesteronin, munatorvien aukioloultran ja miehen simppa-analyysin. Ei mielestäni kallista, kun ottaa huomioon että kaikki sai tehtyä yhdessä kierrossa.

Kilpirauhasen olin ottanut tk:ssa, se kuuluu myös usein perustutkimuksiin.

Tk:t suhtautuvat tosi nihkeästi yksityislääkärin labralähetteeseen, varsinkin niin, että yksityinen lähettää tk:n labraan ja potilas jatkaa kuitenkin yksityisellä. Käsittääkseni tk:n labroihin ei voi määrätä kukaan muu lääkäri kuin tk:ssa toimiva :(

Oi kiitos kaikista onnitteluista! Nämä pari viikkoa ennen kauppakirjojen allekirjoituksia tuntuvat tosi pitkiltä! Haluttais jo kamalasti mennä paikanpäälle suunnittelemaan. Parvekkeen siivosin eilen tästä tämänhetkisestä kämpästä. Ajatuksena vähän niinku jo muutto... Voisin jo alottaa muutto pakkauksetkin mutta se on ehkä vähän liian aikasta. Ei kuitenkaan ihan heti päästä muuttamaan kun jotain remppaa tarttis eka tehdä.

Sallille onnea pääsykokeisiin ja *Karpalolle* kiitos gyne muistutuksesta! Tarttis varata se aika!! On jotenki koko homma päässy tässä unhoittumaan kun on tätä asunto hommaa pyöritelty. Heräsinpä juuri siihenkin todellisuuteen, että menkat ei oo vielläkään alkanu. Onkohan tässä nyt stressailtu kierto ennätys pitkäksi??!!

Mutta iloista ja pirteää päivää vaan kaikille =) ""Piskit"" kaipaa pihalle, joten lähdenpä haavailemaan tonne lenkkipolulle!

Unohdin aivan eilen Hannea onnitella uudesta kodista! *punastuu* Meilläkin tuo talon etsintä on ollut tässä vireillä jo pitempään, mutta ei olla uskallettu tarjousta vielä mistään jättää ja nyt pitää katsoa tämä mun koulunpenkille lähtö, että toteutuuko vai ei ja mietitään sitten talon ostoa paremmin. Koulu on nimittäin eri paikkakunnalla...

Nyt huomasin outlookin pelanneen niin, että mun posti oli tullut pääkäyttäjän tilille, mutta vanhassa laatikossani olevia posteja ei näy vieläkään. No parempaan päin menee.

Täytyy mennä siivoamaan, vanha tuttu tulossa kylään. Ei olla sitten vuosiin nähtykään :)

Niin Karpalo kysyi vuodenajoista. Mä tykkään kaikista ja parasta on vuodenaikojen vaihtuminen. En varmaan koskaan kyllästy katsomaan luonnon vihertymistä keväisin, ruskaa syksyisin ja lumen peittämää maisema talvisin. Mielestäni parasta on, että meillä suomessa on neljä vuodenaikaa. Talvet ovat kyllä viime vuosina ""latistuneet"" :(

Hannelle oikein paljon ONNEA uuteen kotiin!

Omanapa: Vieläkään ei minkäänlaisia menkkaoireita, alaselkä on hiukan kipeä, tai vihloo paremminkin välillä. Väsyttää, mutta se voi johtua flunssasta.
Noh, sen näkee viikonloppuna alkaako kuukautiset. Toivottavasti ei :)

Karpalo kyseli parasta vuodenaikaa. Ehdottomasti syksy!
Luonto on kauneimmiillaan silloin, puut alkaa olemaan värikkäitä ja hiukan koleaa. Vesisateesta en niinkään välitä, mut muuten syksy on ehdottamasti paras vuoden aika.

Pitäis varmaan uskaltaa mennä tuonne vesisateeseen ja hirveään tuuleen. Kaupassa pitäis lähtee käymään ja postissa.

Iloista loppupäivää kaikille!

Kiitoksia ulkopuoliselle hintatiedoista! Aika tyyristähän tuo vaikuttaa olevan...

Onkohan noissa hinnoissa kovastikin eroja paikkakunnittain? Meinaan vaan kun asutaan pienehköllä paikkakunnalla ja tuntuu kaikki olevan vähän halvempaa kuin isoissa kaupungeissa *toiveikkaana*

Sen olen juu itekin huomannut, että TK:ssa on nihkeä suhtautuminen yksityisellä asiointiin... Mä ainakin sain aikanaan terveydenhoitajalta aika tylyä kommenttia, kun aikoinaan hain papa-vastaukseni yksityistä lääkäriä varten =P
Mutta olen saanut yksityiseltä aiemminkin lähetteen naistentautien polille keskussairaalaan, mahtaakohan ne poliklinikoilla tehdä näitä tutkimuksia?

Taas lähti kysymyksiä tulemaan, hittolainen ;D Eiköhän nää asiat sit selviä kun gynelle pääsen (joudun).

Voihan noissa hinnoissa eroja olla, mutta aina ei pieni paikkakuntakaan ole halvempi. Varsinkaan, jos on vähänkin jotain erikoisempaa..

Ja kyllähän nuo verikokeet ovat ihan perusverikokeita ja varmasti tekevät niitä naistentautien polilla. Sinnehän gyne voi lähetteen laittaa (ts. siirtää sun hoidon sinne kokonaan), mutta niin ei varmastikaan voi toimia, että yksityinen gyne laittaa lähetteen tk:n labraan, käyt siellä ja viet vastaukset takaisin gynelle. Ei onnistu ainakaan Hesassa, ja ymmärrän kyllä syynkin - muutenhan kaikki tekisi niin ja kaupungin rahat loppuisi heti.

Aukioloultraa eivät tee kaikki gynet, joten sen voi joutua käymään muutenkin pienellä paikkakunnalla naistentautien polilla. En tiedä miten siellä saa aikoja, mutta ainakin Hesassa ajan saaminen tuntui joskus olevan tosi tiukassa. Tutkimus kun pitää tehdä mieluusti ennen kp13 ja vasta menkkojen alettua sai soittaa aikaa, niin parhaassa tapauksessa kaikki ajat oli mennyt ja taas piti odottaa yksi kierto. Nämä jutut kuulleena kävin mieluusti yksityisellä, sain hommat hoidettua heti. Hintahan on suhteellista, mutta jos on joutunut julkisen terveydenhuollon ympäripyöreään pyöritykseen, niin mielellään sitä maksaa..

Ai niin tosiaan se vuodenaika juttu. Jäi ihan unhoon sillon aikasemmin. Täytyypi kyllä myöntää, että kesäimmeinen oon. Kieltämättä näin vanhenmiten oon kyllä oppinu nauttimaan myös syksyistä ja keväistä. Ihanaa kun saa sytytellä kynttilöitä ja vetää villasukkia jalkaan syksyn tuulissa. Toi talvi ei kauheesti houkuta! Etenkin kun se nykyisin on sellaista loskaa ja räntää. Kunnon lumitalvi vosikin mennä. Inhokki ilmat on jäätävää tihkua taivaalta ja pimeetä yöt ja päivät, YÖK!!

Heippa!

Nyt seuraa pitkästä aikaa positiivista tekstiä!

Gynellä tuli sitten käytyä. Syy meidän tärppäämättömyyteen löytyi: Mulla on PCO-tyyppiset munasarjat. Ovuloin silloin tällöin, mutta en läheskään joka kierrossa. Raskaaksitulo on siis periaatteessa mahdollista ihan luomustikin, mutta ihan helposti se ei käy (kuten on huomattu...).

Sain Clomifeniä ja Terolutia neljän kierron ajaksi, toivottavasti näillä konsteilla nyt sitten tärppää. Miehelle gyne kirjoitti simppatestiin lähetteen ja suositteli, että kävis näytteen antamassa viimeistään sit jos näillä tropeilla en tule raskaaksi.

Vastaanotto oli kaikinpuolin positiivinen kokemus, jäi tosi hyvä mieli, vaikka mieluummin tietenkin olisin halunnut kuulla kaiken olevan kunnossa. Mutta kyllä mä jo itsekin ounastelin jotain vikaa olevan, onneksi ei tämän vakavampaa löytynyt!
Ette kuulkaa usko miten helpottunut olo mulla on, kun nyt tiedän missä on vika ja että suurella todennäköisyydellä voin saada lapsia hiukan viallisista munasarjoistani huolimatta =D

Toiveita en uskalla vieläkään kovasti elätellä, hiukan enemmän kuitenkin, mitä aikaisemmin. Nyt vaan odottelen, että menkat alkaa, niin pääsen aloittamaan ekan avusteisen yrityskierron! Kp28/28-32 nyt ja mahaa jomottelee tuttuun tapaan... Muutama menkkafinnikin on puhjennut kukkaan naamassani. Eiköhän se täti sieltä piakkon kurvaa paikalle.

Se mua vaan nyt vähän närästää, kun joudun TAAS aloittamaan kiertopäivien laskeskelun, just kun pääsin siitä eroon. Clomeja otan ovulaation aikaansaamiseksi kp3.-7. ja Teroja kiertoa tasaamaan sit kp15.-24. Noh, toivottavasti tää kiertopäivien kyttääminen sit palkittas kans! Ja pieni vaivahan tää on isompiin lapsettomuushoitoihin verratuna.

Aika jännä muuten, toi mun gyne ei ole missään vaiheessa sanallakaan maininnut ovistestejä! Ei ilmeisesti pidä niitä sit kamalan tärkeitä kapistuksina, tuumasi vaan että kunhan puuhaa 2-3krt viikossa niin se riittää.

Semmoisia tänne kuuluu, nyt mennään positiivisella mielellä eteenpäin ja vauvahaaveet saivat uutta potkua!

Flunssakin on suunilleen jo voitettu, pikkuisen vaan nenä vielä tuhisee.

Nyt alan purkamaan tätä positiivista energiaani imuroimiseen ja jospa sit sitten vaikka kävisi rauhallisella kävelylenkillä.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille ja KIITOS tuestanne!!!!!

Näkyillään =))

Tulin taas kurkkaamaan enkä nyt kirjoittele muuta kun että paljon plussatuulia Karpalolle ja muillekin vauvahaaveilijoille!! Joko Maria on käynyt gynellä?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Moi!

Tulin vaan sanomaan, että hyvä homma toi, että Karpalo teijän tilanteeseen tuli jotain selkoa. Onhan se tavallaan varmasti vähän harmittavaakin, että ""vikaa"" löytyy. Mut toisaalta, kuten sanoit, löytyi sit selityskin tärppäämättömyydelle. Toivottavasti nyt alkais tapahtumaan positiivista kehitystä :) Toivotaan, että tää positiivinen vire tässä ketjussakin jatkuis! :) :)

Kuullaan taas!

Karpalolle nyt plussatuulia seuraavaan kiertoon :) Muistaakseni tässä taannoin jotain kirjoitinkin, että tuntuu kuin tärppäämättömyytesi olisi pienestä kiinni. Toivottavasti nyt myös todistat näin olevan (että siis hormoniavustuksella onnistaisi) :) Mulla kun on edelleen se tunne, että kovempia hoitoja et tarvitse. Tiedä sitten näistä mun tuntemuksista kuinka hyvin pitää kutinsa, mutta sydämestäni toivon ainakin näin.

Kiitoksia teille kannustuksesta :)

Tuntuu vähän hölmöltä, että olen hyvillä mielin tän diagnoosin kanssa. Mutta suoraan sanottuna pelkäsin, että vika on miehessä ja että siltä ei löydy kuin yksi siittiö ja hoitokeinoja ei sitten olis ollu kun ne järeemmät mihin emme halua ryhtyä. Tää on kuitenkin hoidettavissa oleva vika, eikä täysin luomuraskauskaan ole aivan mahdottomuus. Toki voihan simpoissakin vikaa olla, eihän sitä vielä tiedä kun ei ole tutkittu, mutta suurin syyllinen taitaa joka tapauksessa olla tää PCO.

Mulla vähän karkas mopo käsistä kun aloin imuroimaan. Päätin heittää keittiön matot pihalle, sit ajattelin, että samassa ne menee eteisenkin matot... Loppujen lopuksi mulla oli kaikki matot pihalla ja siivosin oikein perusteellisesti. Menkat taitaa tosiaan olla lähellä, kun moinen inspiraatio pamahti päälle ;D Lenkille en sitten enää lähtenyt, kun tuossa ""imuroimisessa"" meni niin kauan ja kauppaankin piti lähteä. Mut tulihan tossa huushollatessa hyötyliikuntaa parin tunnin verran!

Mut nyt on mentävä suihkuun ja sit koitettava kömpiä nukkumaan. Huomenna olis työpäivä, pitkästä aikaa :)

Oikein paljon navakoita plussatuulia ja onnensäteitä lähettelen teille kaikille!

Öitä!

Hienoa Karpalo, että ""vika"" löytyi ja pääsette yrittelemään paremmilla onnistumismahdollisuuksilla :) Onko teillä siis nyt yli vuosi yritystä taikana?

Wilmalla alkaa olla jännärit edessä! Minä myös odottelen, josko ne turhauttavat tuhrut ilmestyvät, ja karistavat toivon mennessään.

ON on siis kp 22/23-27. Enää ei alamahalla tunnu mitään, eikä oikeastaan missään miltään. Minäpä koitin mittailla oikeen lämpöjäkin, kunnes meidän pikkupoika meni ja rikkoi mun kuumemittarin, ja just ratkasevalla hetkellä. Nyt en siis tiedä onko lämmöt jo laskeneet. Pitäisi varmaan hakea apoteekista uusi ;)

Nyt pitää taas rientää, meillä kyläilee vissiin tänään Känkkäränkkä. Hyviä hermoja kaivataan , ei mistään sais vähän hyvänhermontuulia ;) Ja tietenkin plussatuulia meille kaikille!

Moikka!

Minä en nyt tiedä pitäiskö mun onnitella Karpaloa vian löytymisestä vai mitä...en osaa oikein muotoilla miten sen sanoisin. Mut onneks vika löytyi ja toivottavasti tärppää mahdollisimman pian!

Täällä alkaa pahin flunssa menemään jo ohi. Nenä kyllä vuotaa vielä, mut onneks tukkoisuus on jo toivottavasti takanapäin.

Kp 28/28-29 on menossa tällä hetkellä. Finnejä pukkaa edelleen tulemaan ja alavatsaa juilii välillä siihen malliin että kuukautiset alkaa ihan minä hetkenä tahansa.
Joten pahoin pelkään/epäilen etten ole raskaana :(
Mut pidän toivoa vielä yllä, jospa tuo juiliminen olis jotain muuta.

Lentiäiselle paljon PLUSSA ++++ säteitä!
Toivotaan että plussaisit!

Määkin tulin ""toivottamaan onnea"" Karpalolle. Jos kerran vikaa on niin hyvä että syy löytyy helposti eikä tarvitse hoitohenkilöstön sanoa että mitään selitettävää vikaa ei löydy.. Mitenkähän mä ton nyt osaisin ilmaista paremmin? Onhan niitäkin pareja joille ei selitystä tärppäämättömyyteen löydy. Mutta samaa mä tarkotan mitä tuolla edelliset on tarkottaneet ;o) Ja nyt sitten vaan peukkuja pystyyn teille!

Mää voin juhlallisesti täten ilmoittaa että tässä kierrossa on meillä sitten kunnolla yritystä. Mutta sanonpahan vaan että pakkopullavauvantekoseksi ei oikein oo mistään kotosin, nimimerkillä nytonkokeiltusekin. Mä laskin kiertopäivät ja pistin miehen töihin kp 9 ja 12. Olipahan tosi kivaa kun silmät lupsi ja tahto vaan nukkumaan :oD. Sais toi mun kierto tasottua silleen et ovis sattus viikonlopuks tai alkuviikoks *hihittää* siis jos nyt ei tärpänny..

Ovista koitin kovasti bongailla, mutta en sitten oikein tiedä.. Viime kierrossa tunsin nipistyksen ja sen jälkeen alko tasainen mahan turvotus ja jomotus, tässä kierrossa se turvotus ja jomotus alko eilen (eli just kp 14). Lienekkö se sitten sitä puhjenneen munarakkulan kirvelyä mistä on puhe tossakin yhdessä ketjussa (jonka nimee ei nyt hatarapää muista).

Siellä puhuttiin noistakin limoista aika seikkaperäisesti.. Mä kylläkin olin bongaavinani sitä kirkasta limaa ainakin 3 päivänä (ketjussa 1-2 vrk)... Ja ketjun mukaan ovis sattuu sitten viimeiseksi kirkkaan liman päiväksi.. Tänään ei kyllä ole tullut bongailtua yhtään mitään.. Nyt vaan sitten on ärsyttävää kun odottaa vaan sitä oletettua menkkaviikonloppua... Ja toivoo että menkkoja ei sitten näkys eikä kuulus....

Kukas sen talon oli ostamassa? En muista mutta Onnea uuteen kotiin! Mäkin haaveilen talosta ja omasta pihasta ja muusta.. Ehkä Se Oikea talo joskus tulee vastaan vaikka lehti-ilmoituksen muodossa, tai tontti...

Ja galluppiinkin voisin vastata kun nyt kerran muistin. Vaikka mä olen syntynyt ihan keskikesällä niin mä rakastan talvea. Lumi ja pakkanen ja pimeys on mun sydäntä lähellä ollut aina. Mutta on se silti rikkaus asua pohjolassa missä on kuitenkin 4 toisistaan selkeästi erottuvaa vuoden aikaa. Näillä meidän korkeuksilla kun talvikin on ihan oikea talvi, hanget korkeat nietokset.

Mutta nyt, keittiö kutsuu! Mukavaa viikonloppua Ystävät ja ++++++++++++++++++++++++!!!

Aurinkoista viikonloppua kaikille =)

Oon siivonnu koko päivän ja nyt kiiltää niin vessa kuin muutki paikat. Ja on ihanaa miehen kans pujahtaa illalla puhtaisiin lakanoihin.

Hyvä, että (ei kuollakseenkaan muista nimeä) heidän lapsettomuuteen löytyi syy, ja nyt pääsee sitten varmasti ¤toivoo tosissaan¤ plussaamaan ja nauttimaan uudesta tulokkaasta.

Ja itseeni. Olen mittaillut lämpöjä ¤en olisi koskaan kuvitellut¤, mutta niin vain olen kuluttanut korvamittarin suppiloita. Eihän mulla mitään käsitystä siitä ole, mutta olenpa mittaillut. Kun tosissaan taas ei tee miele seksiä (ei esikon kanssakaan), tekee mieli suklaata (kuten esikon kanssa), väsyttää, v-ituttaa, ja niin edelleen. No suapi nähä miten eukon käy=)

Ja joku oli ostanu talon. Onnea uuteen kotiin oikein sylin täydeltä.
Olen suunnitellut tänne meidän asuntoon remonttia. Juuri viime kesänä oli kylppäriremontti. Tahtoisin purkaa v.huoneen pois ja laittaa väliseinän tuonne makkariin, jotta saatais pojalle oma huone. Meillä tosiaan kaksio (ostettiin ja pari kuukautta siitä huomasin olevani raskaana).
Mies ei ole oikein vielä lämmennyt asialle, mutta hiljaa hyvä tulee.

Mutta plussa tuulia meille kaikille =)

Pari päivää poissa ja olen ihan pihalla kaikista jutuista..
Sen verran kiirettä piti koko loppuviikon etten kotiin päästessä edes jaksanut ajatella koneen aukaisua (vaikka jutut tietysti olisi kiinnostanutkin..)

Oli mukava tulla kotiin ja lukea teidän kuulumiset ensin. Itseasiassa tulin paljon paremmalle tuulelle, positiivinen asenne onneksi tarttuu. :)

Oikeasti väsymys ja v**tus jatkuu..
Taitaa tämäKIN ovisviikko mennä harakoille. Tuo flunssatauti iski nyt mieheenkin ja tuossa kunnossa on turha edes yrittää vongata siltä :(
Toisaalta vanhat tutut ovisoireet loistaa poissaolollaan ja alapää on kuiva kuin sahara, joten koko ovis taitaa jäädä väliin. Eli odotettu ""villi sekstailuviikonloppu"" oviksen ja työpaineen helpottamisen kunniaksi taitaa jäädä parin siiderin yksinäiseen nautiskeluun. :(

En ehtinyt fiilistelemään Karpalon gynekäyntejä, mutta olen myös iloinen siitä että jotain hoidettavissa olevaa löytyi. Kuulostaa kyllä hassulle, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitin.
Ja sen helpotuksen tunteen ymmärrän.
Itsekin leijuin melkein puoli metriä ilmassa viime gynekäynnin jälkeen, kun munasarjoista ei löytynytkään enää mitään vikaa. :)

Huomenna minun pitäisi aloittaa taas terokuuri, onneksi on jo kuitenkin viimeinen. Ahdistus vain alkaa vaivata tämän yrittämisen vaikeuden kanssa ja siksi tuo kuurin aloittaminenkin tökkii.
Kunnollisia yrityskiertoja ei ole tainnut olla ollenkaan, aina on tainnut tulla jotain mikä pistää kuviot pois paikoiltaan. :(
Ensi kuussa olen työmatkalla reilun viikon ja minun tuurilla juuri mahdollisen oviksen aikaan. Taidan olla MrMurphyn suosikki...

Gallupiin kommenttia sen verran että minullakaan ei ole mitään suosikki vuodenaikaa, kaikista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa.
Syksyssä on parasta ruska ja kuulaat aurinkoiset syyspäivät, sellaisia siis odotellaan seuraavaksi.

Jotain tärkeää taisin vielä unohtaa, mutta seuraavalla kerralla lisää. Toivottavasti tämä mun lievä v**tus ei nyt vain tartu...

Positiivisia ajatuksia,

-Meri-

Lauantaita!

Innostuin tossa työpäivän jälkeen ajamaan nurmikon ja kylläpä tulikin hiki! Tunnin verran reipasta hyötyliikuntaa, ei hullumpaa =)

Ja menkatkin alkoi, Kp30 vaihtui kp1:ksi ja kierrolle siis tuli pituutta 29pv. Tuhrua on ollut havaittavissa jo torstai-illasta saakka, meinasi jo hermot mennä kun eivät kunnolla alkaneet ;) Maanantaina nappaan sit ekan Clomin, hiukan hirvittää millaisia sivuvaikutuksia niistä mahtaa tulla... Gyne kyllä sanoi, ettei niistä mitään isompaa tule, mutta olenpa vaan lukenut toisenlaisiakin kokemuksia. Mutta eipä sitä tiedä kuin kokeilemalla.

Mitäs Meri? Huonoa tuuria sulla noitten ovisaikojen kanssa :( Mutta kyllä se onni vielä kääntää kelkkansa, usko pois. Kuinkas kauan teillä nyt olikaan yritystä takana?

Mutta nyt tää tyttö lähtee saunaan, näkyillään!

P.S. Miksi ihmeessä tää ketju ei nouse yhtään vaikka tähän kirjoittaa? Nytkin bongasin tän kakkossivulta.. Katotaan nouseeko nyt.

Yhteistyössä