Vauvahaaveet kevät-kesä 2011

  • Viestiketjun aloittaja Nel.
  • Ensimmäinen viesti
Martta
En ole vielä kokonaan luopunut toivosta, mutta pahimmat pilvilinnat on kuitenkin karisseet. Harkitsin jo herkkien testien tilaamista netistä mutta päätin kuitenkin jättää tilaamatta. Odottelen rauhassa lauantain yli, ja jos ei tätiä näy niin sunnuntai aamuna voisin testata uudelleen. Launtaina tulee 15 päivää oviksesta, ja yleensä 15 päivää ovisplussan jälkeen menkat alkaneet. Mitään tuhruja ei ole vielä näkynyt, vaan valkkaria tulee edelleen reilusti. Eilen jomotteli vaihteeksi alavatsaa vasemmalta, läheltä nivusta. Ja vatsa on ollut edelleen löysällä, tänäkin aamuna jo kaksi vessareissua tehty.

Nelille lähettelen edelleen lämpimiä ajatuksia ja voimia. Jos saisit käytyä siellä jälkitarkastuksessa niin lääkäri varmasti osaisi kertoa miten elimistö toipuu hoidosta ja millaiset mahdollisuudet on tärppiin hoidon jälkeen luomuna.

Ainiin ja Netalle pahoittelut tädin ilmaantumisesta. Onneksi olet vielä intoa täynnä menossa kohti uutta yritystä.

Tuntuu että täällä vähän jokaisella on jotain surua. Niin täälläkin. Mummoni nukkui pois alkuviikosta. Tosin hän oli jo ollut jonkin aikaa huonossa kunnossa, joten oli lohduttavaakin että hän pääsi pois rauhallisesti ja ilman kipuja.

Martta, kp 25 (inssistä 13 päivää)
 
Nel.
Osanotot mummosi vuoksi, Martta. Minulla on vielä elossa kaksi 9-kymppistä mummia, mikä tuntuu oudolta kun kerran nyt ei enää ole äitiä. Noh, tämä ei ole surupalsta, joten ei siitä enempää.

Kirjoittelin lääkärin kanssa, ja sovittiin ettei minulla ole nyt kiirettä ensi viikolla klinikalle mennä, vaan voidaan ihan hyvin tavata vasta joulukuussa, varsinkin kun mulla on nyt tätä muuta mietittävää. Hitsit, Kela on kuulemma niin ovela, ettei lääkkeitä voi varastoon ostaa, vaan se näkee hoitomaksuista, milloin lääkkeitä todellisuudessa käyttää. Siksi on ollut tosi hölmöä aloitella hoitoja loppuvuodesta. Parin kuukauden tauko tähän väliin on kuitenkin ihan suotava, että vaikka oiskin mieli hyvä, niin ei sitä uutta hoitoa olisi nyt heti perään tehty. Eri asia ois jos siellä pakkasessa ois ollut jotain. Voihan sitä toiveikas olla luomutärpin suhteen, mutta ei lääkärit taida niiden puolesta paljon puhua näissä tilanteissa. Ajatella, siitä tulee jo vuosi kun klinikalla ekan kerran kävin. Vuosi on lyhyt - monessa mielessä.
 
Neta
Martta: ikävää kuulla mummosi poismenosta. Tuntuu tosiaan että täällä on monella nyt muitakin murheita kuin lapsensaantiin liittyvät murheet. Meillä toistaiseksi asiat paremmin kuin pitkään aikaan. Oletko muuten malttanut olla testaamatta? ;)

Itselleni tilasin seurantauä:n ensi viikolle kp12, jotta nähdään monta follia on kasvamassa ettei tule yllätyksiä. Clomifenia olen siis nyt toiveikkaana ottanut toisessa kierrossa peräkkäin.

Neta kp8
 
Martta
Heippa vaan. Ei ole tarvinut testata uudelleen. Pe iltana olin näkevinäni kivenen punaista valkkarin seassa, ja eilen iltapäivällä alkoi sitten tuhruttaa kunnolla. Tänään on virallinen kp 1, kun vuoto alkoi runsaana aamulla. Eli ei tärpännyt sitten ekasta inssistä. Huomenna täytyy soitella klinikalle ja kysyä jatketaanko toiseen inssiin luomukierrolla vai mitä tehdään.

Hyvä juttu että meet seurantaultraan Neta, niin ei tule mitään yllätyksiä :)

päivitin listaa omalta osaltani

Nel: ..............35v ...........yk22..............(2).............kp 29-30..........22.10
Martta: .........30v............yk15...............(1).... .........kp ~26...........3.12
Tähtisumu: ...33v............yk14................(2)......... ...kp28-32............31.10.
Mamma:........24v............yk3.................. .(3)..............Kp 30..............30.10
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11

Martta, kp 1 (ja yk 15 alkoi, huoh)
 
Nel.
Pahoittelut Martta.. mä kun tulin tänne just lukemaan jospa sulla olis onnistanut.

Nyt on hoidot ilmeisesti mun kierron niin sekoittaneet että en ole onnistunut ovista bongaamaan. Joko se on jo menny tai sitten tulossa tai sitten ei tulekaan. Yhden ovistestin tuhlasin vaikka ajattelin että mitä tässä turhia. Jos siis mitään tuntemuksia ei tule, niin saa nähdä milloin sit menkat ja mihin ajan kohtaan varaan noin kuukauden päästä klinikkakäynnin.

Nel. kp16
 
Martta
Sori, tulee omanapainen viesti. Tädin vierailusta on se ainut hyvä puoli että huusholli on taas puunattu kunnolla. Jostain syystä mulla voi menkkaoireena pitää myös tuota siivousintoilua. Soitin nyt kuitenkin heti aamusta klinikalle. Pohdin hoitajan kanssa puhelimessa, että mennäänkö toinen inssi myös luomukiertoon vai pitäisikö ottaa jotain muita apuja. Päädyttiin kuitenkin että mennään luomuna ja ens tiistaina kp 10 on sitten seurantaultra, jonka yhteydessä aikaa keskustella lääkärin kanssa hoidon jatkosta. Ennen ultraa pitää alkaa kuitenkin jo tikuttaa ovista kotona. Kyllä tuolla klinikalla on niin symppis hoitaja, nytkin kysyi heti puhelimessa että miten voin kun kerroin että hoito ei tuottanut tulosta.

Martta, kp 2
 
Mamma
Mikä surupalsta tästä on tullut? Täältäkin nimittäin vain surullisia uutisia. Minunkin mummoni nukkui pois yli 90 vuotiaana. Lisäksi loppuviikosta jouduimme lopettamaan erittäin rakkaan koiramme, tapaturman vammojen seurauksena. Erittäin huonona olen ollut reilun viikon. :'( Mutta tosiaan ei siitäkään enempää, tämän palstan tavoitehan on saada uutta elämää.. poisnukkuneitakin vain välillä tulee.. :(

Täällä täti tuli taas pyörähtämään kuun vaihteessa, mitään erikoisia tuntemuksia ei ollutkaan. Kohta ovispäivät ja sormet taas ristiin. :)

Tässä myös päivitykset omalta osaltani

Nel: ..............35v ...........yk22..............(2).............kp 29-30..........22.10
Martta: .........30v............yk15...............(1).... .........kp ~26...........3.12
Tähtisumu: ...33v............yk14................(2)......... ...kp28-32............31.10.
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11

Plussatuulia ja lämpimiä hetkiä peiton alla kaikille näin talvipakkasilla.
 
Neta
Mamma: ei voi olla totta! Kylläpä teille tuli samaan aikaan paljon surua. Meillä myös erittäin rakas koira ja myös läheiset välit mummoni kanssa, en voi edes kuvitella mitä joudut käymään läpi. Voimia ja jaksamista sinulle!

Kävin itse tänään follikkeliuä:ssä ja ihan hyvä niin. Aikaisemmissa kierroissa olen saanut ovistestiin viivan vasta kp 17, nyt tänään kp 12 yksi iso folli toisella puolella 20mm. Eli ovis on tässä kierrossa jo aikaisemmin ja aloitan testien tekemisen jo tänään. Saattaa siis tulla lyhyempi kierto, hyvä niin. Alustavasti mennään seuraava kierto vielä clomeilla jos ei tule tärppiä tässä kierrossa. Ainakin clomit toimii mun kohdalla niin kuin pitääkin, loppu on sitten muusta kiinni.

Toiveikas Neta kp 12
 
Inkku
Apua!Täälä havaittu tänään haamu kp24(dpo 12).En tiedä mitä ajatella/tehdä, olen taas toisella paikkakunnalla töissä enkä miehelle halua kertoa ennen kuin oon testannut uusiksi enkä muutenkaan puhelimessa tällaista asiaa eli oli pakko tulla tänne avautumaan.Samantapaisia juilimisia on ollu lauantaista (jolloin myös tuli vähän tuhrua) aina tähän päivään kuin aiemmissa kierroissakin sillä erotuksella että tuhrut jäi siihen lauantaihin.Ihan epäuskoinen fiilis, pakko testata vielä uusiks ylihuomenna.Olisko tää nyt ihan oikeasti sitä,mitä tässä jo jonkin aikaa on ootettu:)

Inkku
 
Martta
Ihanaa Inkku! Niin sydämestäni toivon että tämä plussa kestää seuraavat 9kuukautta. Tämä ketju todella kaipaa plussa-uutisia myös meidän pitkään tuhdanneiden keskuudessa. Meillä on sun kanssa vielä suht sama tilanne, eli ollaan saman ikäisiä, ekaa yritetään ja suurinpiirtein yhtä pitkä taival meillä yritystä takana. Sun plussa tuo toivoa mullekin :)

Tuuhan raportoimaan vahvistuuko plussa. Tosi lupaavalta kuulostaa noi sun oireet. Vuodon ajoitus ainakin täsmäisi kiinnittymiseen ja pieni juilinta kuuluu asiaan.

Netalle myös onnittelut tosi hyvistä ultra-kuulumisista. Nyt vaan peiton alle miekkosen kanssa ;)

Mammalle osanotto sekä mummosi että rakkaan lemmikin takia. Yritetään jaksaa ajatella, että tämä kaikki kuuluu elämän kiertokulkuun, ja ennen pitkää poismenneiden rakkaiden kaipuu vaihtuu iloon uusista perheenjäsenistä.

Lämmin halaus ja rutistus kaikille ketjulaisille. Olette ajatuksissa :)

Martta, kp 4
 
Nel.
Hieno homma Inkku! Nyt pidetään peukut pystyssä! En enää muistakaan monesko yrityskierto siellä olikaan menossa, mutta aina luo meille kaikille toivoa jos pitkään yrittänyt plussaa.

Tosiaan täällä on itse kullakin ikäviä asioita elämässä. Sanotaan että se kaikki kuuluu elämään, vaikka vaikea sitä on välillä positiivista asennetta pitää.

Mulla on ihme menkkamaista tunnetta eilisestä asti. Sii häh, enhän mä edes bongannu vielä ovista. On tässä runsaan viikon sisällä kolme kertaa puuhasteltu - ihan vaan varmuuden vuoksi. Ärtsyä kun mulla on aina kuitenkin ollu säännöllinen kierto ja oon tienny missä mennään, vaikka ei tulosta olekaan tullut, niin nyt sitten noi hoidot on mun kierrot sekottanu. Eikö luulis että jos ovista ei ollenkaan nyt tullut, niin sitten menkat siirtyis eteenpäin?

Läheiset ihmettelee kun oon ollut nyt niin rauhallinen, vaikka hautajaiset pe. Varmaan siellä alkaa uudelleen ahdistamaan, mutta se että nyt on syöny ja nukkunut on ollut todella hyväksi. En saisi laihtua.

Nel. ei tiedä missä mennään.
 
Martta
Inkun kuulumisia minäkin tulin katsastamaan, mutta näköjään pidät meitä vielä jännityksessä :) no toisaalta jos olet työreissulla niin testaaminen ei ehkä ole niin simppeliä kuin kotona. Toivon niin sydämestäni että viiva olisi vahvistunut.

Nelille voimia huomiseen raskaaseen päivään.

Netalla ovismetsästykseen kärsivällisyyttä. Kyllä se sieltä jo pitäisi tulla jos pari päivää sitten folli oli 20mm. Ehkä sun kantsis tikuttaa aamuin illoin ettei mee huomaamatta "ohi", kun se lh-huippu saattaa joskus olla lyhytkestoinen.

Martta, kp 5 ja täti pikku hiljaa poistumassa
 
Neta
Martta: mietin ihan samaa, että kyllä sen pitäisi pian olla. Mietin testaamista illalla, mutta päädyin siihen että kyllä se huomenna testissä näkyy. Luin äsken sun viestin ja päätin kuitenkin testata, ja vahva viiva tuli, eli nyt miehelle töihin viestiä että hommiin kun pääsee kotiin! Kiva ettei tässä kierrossa tarvitse odotella niin pitkään, olen aina saanut viivan vasta 16 tai 17, nyt jo 14. Muutamakin päivä tuntuu joskus pitkältä...

Nelille toivon huomiselle voimia ja lähetän *ison lämpöisen rutistuksen*!

Neta
 
Nel.
Kiitos. Olen saanut niin paljon voima-lähetyksiä ympäriinsä, että tosiaan olo on ollut ihmeen voimakas. Tilaisuus oli niin kaunis ja liikuttava kuin olla ja voi. Ja kaikki sujui niin kuin pitikin. Nytkin vain virret ja muut kauniit kappaleet soi päässä, eikä ne ahdista, niin kuin ehkä joskus aiemmin.

Jopa menkkamainen olo pysyi tilaisuuden ajan poissa - ei siis vielä tuhrun tuhrua havaittu, vaikka vahvasti siltä tuntuu että muutaman päivän sisällä menkat taas alkais - normaalia aiemmin.

Nel.
 
Neta
Ihmeellisen rauhallinen tunnelma välittyi viestistäsi Nel. , olen hyvilläni puolestasi että tilaisuudesta jäi rauhallinen olo. Kaikkea hyvää sinulle tuleviin päiviin myös!

Lämmöllä Neta
 
tähtisumu
Voi Nel, en ehtinyt toivottamaan voimia hautajaispäivään, mutta hyvä kuulla, että se meni hyvin.
Lämmin halaus täältäkin.

Inkulle peukut pystyssä!! Olisi mahtavaa, jos olisi todellinen plussa!

En ole jaksanut tikuttaa ovista, mutta jotain tuntemuksia on ollut ja tänään aamulla alkoi sellainen jomotus, että piti käydä miestä herättämässä ;) Onneksi muumi dvd:t on keksitty ;)

tähtisumu kp "puoliväli"

Tässä päivitettyä listaa:

Nel: ..............35v ...........yk22..............(2).............kp 29-30..........22.10
Martta: .........30v............yk15...............(1).... .........kp ~26...........3.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32............27.11.
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11
 
Nel.
Nel: ..............35v ...........yk23..............(2).............kp 29-30..........19.11?
Martta: .........30v............yk15...............(1).... .........kp ~26...........3.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32............27.11.
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11

Päivitin omalta osaltani vaikka kierto hakusessa.
 
Martta
Hei vaan ihanaiset naiset ja mukavaa alkavaa viikkoa.

Lämmitti lukea viestisi Nel että kaikki meni kauniisti ja rauhallisesti.

Hieno juttu Neta että bongasit oviksen. Toivottavasti mies tuli juoksu jalkaa kotiin, ja pääsitte hyvin hyödyntämään.

Tähtisumulla on hyvä harhautuskeino lapsille käytössä :)

Toivottaan että kaikkien meidän "aherrus" tuottaisi tulosta.

Mutta missä on Inkku??? Tulehan jo päästämään meidän jännityksestä plussauutisillasi.

ON: täällä aloitettu eilen ovistestailu mutta ei vielä ole hymynaamaa näkynyt, vaikka limat jo alkaa enteillä siihen suuntaan. Huomenna kp 10 on sitten ultra ja keskusteluaika klinikalla. Jos ei tämä toinen inssi luomuillen tuo tulosta, niin haluan kuulla lääkärin mielipiteen että otetaanko sitten seuraavaan jotain kevyttä hormoonihoitoa avuksi. Ja ylipäänsä montako inssiä tehdään...Itse olin ajatellut että kolme tai maksimissaan neljä. Täytyy toivoa että huomenna munarakkula olisi taas oikealla puolella, jossa putki on auki.

Martta, kp 9
 
Mamma
Hienoa Inkku! Peukut pystyssä täällä!!

Nyt on ollut outoja tuntemuksia.. Mahassa on perhosia lennellyt toisinaan illalla. Siis en todellakaan tiedä mitä on. Samanlaisia, kun lasten ensimmäiset potkut on ollut mahassa.."hipaisuja", mutta kuinka tässä raskaana voisi olla, kun täti oli juuri kuun vahteessa oikeen huolella kylässä...? Mitä tää oikeen on??
Lisäks iltasin, noin kuuden jälkee on tullut etova olo, mahass apyörii ja kiertää. Tänä aamuna siivosin vanhan koiran oksennukset kahdelta eri matolta.. No ei mitään, tuttua hommaa. Sen jälkeen join kahvit ja ylös tuli.. :O
Mie oon ihan ihmiseissäni??
Edelleenkin aiempien raskauksien aikaan ei oo ollut mitään pahoinvointia ja kuukautiset ja kaikki vuodot on loppunu heti kun raskaaksi oon tullu. Tottahan tahdon toivoa että olis sitä itteensä, mutta en tunnu uskaltavan..
Testin tilasin kuitenkin netistä, herkän sellaasen. Taidan kuitenkin odottaa vielä kuun vahteeseen, ennen ku uskallan testata.
Kiitos teille osanotoista. Ajan kanssa tuntuu kaikki helpottavan. :)
 
Nel.
Outoja juttua kaikilla.

Muakin ihmetyttää miksi viime ke-to tuntui niin vahvasti menkkamaista vatsakipua että otin ihan särkylääkettä. Nyt niin vahvoja tuntemuksia ei ole enää ollut, jotain ihan pientä kylläkin. Jos normikaavan mukaan menee, kun ei kerran nyt lugejakaan käytössä, niin varmaan ke alkaa tuhrut. Moni on kyllä sanonu että ivf hoidon jälkeen eka kierto venyy pitkäksi. Mietin jo että missä vaiheessa sitä tekis testin jos menkkoja ei kuulukaan? Kaikkea sitä kuvittelee. Tietty jos alkais nyt tulee jotain muutakin raskauteen viittaavaa, niin kyllä sitä taas alkais toivomaan. Mutta missäs se ovis oikein oli?

Nel.
 
Neta
Mamma: mulla ollut myös ihmeellisiä tuntemuksia oviksesta asti. Just sellasta kutitusta ja perhosia, välillä aavistuksen menkkamaista. Vaikka ei kiinnittyminenkään ole vielä voinut olla. Mullahan ei ovista joka kierrossa todnäk ole ollenkaan, nyt tunsin sen selvästi. Ehkä tuntuu sitten tällaiselta silloin kun ovis on oikeasti ollut. Rinnat tuntuu täyteläisiltä ja nännit arat, muuta ei eikä vielä voiskaan olla. Luin toisesta ketjusta oman esikoisen odotuksen alkuaikaa, siellä mietiskelin että voinkohan olla raskaana kun ei mitään muuta oiretta ole kuin tuntemukset rinnoissa, ja se että tuhruilu ei alkanut. Joitain menkkamaisia tuntemuksia oli parina päivänä ennen testin tekemistä. Sellaista vähän erilaista kuin tavallisesti ennen menkkoja. No, viikonloppuna tiedän taas suuntaa jos tuhrut alkaa. Ensi viikon lopulla vasta jännäpäivä.

Martalle tsemppiä oviksen bongailuun! Kerrohan sitten huomisen käynnin jälkeen miten jatkatte.

Nel: voiko ne viime viikkoiset kivut olla ovistuntemuksia, vai tunnistatko sen aina selvästi?

HyväTähtisumu että sait oviksen hyödynnettyä. Me mennään samoissa, mulla oli ovis perjantaina. Yhdessä jännäillään!
 
Nel.
Mä tunnistan oviksen aina selkeesti, se on ihan erilaista jomotusta kuin menkkakivut. Ja tosiaan nyt niitä ovistuntemuksia ei ollut ollenkaan - ehkä limaisuus vähän lisääntyi. Jos ovis olisi ollut oikealla paikallaan, niin noi tuntemukset ois tietty voinu liittyä kiinnittymiseen. Kaikenlaisia tuntemuksia on laidasta laitaan tullut koettua tässä pian jo parin vuoden yrityksen aikana.....

Noh, ihmetellään.
 
Martta
Hei vaan. Tulin nyt kertoilemaan eilisen ultra kuulumisia. Eli tilanne oli taas tosi hyvä. Oikealla puolella yksi 19mm folli, ja limakalvo 6,5mm. Vasemmalla ei näkynyt mitään. Sovittiin että jatkan ovistestausta ja sitten inssiin ovisplussaa seuraavana päivänä. Kuten viimeksikin, pregnyl piikki varalla jos ei ovisplussaa ala kuulua. No mutta varakonstiin ei tarvi turvautua, kun hymynaama pärähti testiin tänäaamuna :) Soitan kohta klinikalle, ja varaan huomiselle ajan inssiin. Sitten taas piinaillaan.

Jatkosta soviittiin lääkärin kanssa, että ainakin nyt kolme inssiä kokeillaan. Jos tämä toinen yritys ei tuota tulosta niin sitten seuraavaan otetaan avuksi Femar-tabletit. Niitä tosin vain puolikkaalla annoksella (1tbl/pvä), ettei kasva liikaa folleja.

Joko Nelillä on selvinnyt, enteilikö jomotus tätiä? Toivottavasti ei.

Mutta missä on Inkku???? edeleen täällä jännäilen sun puolesta.

Martta, kp 11 ja ovis+
 
Nel.
Tuntuu että kuukaus on mennyt nopeesti, kun nyt jo oot menossa uuteen inssiin, Martta. Onnea!

Mulla tosiaan ei ole vielä tuhrun tuhrua. Normaalin aikataulun mukaan menkat alkais pe-la. Mutta voihan olla että menee pitkäksi. Tosiaan ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Ihmetyttää kun jo viikko sitten oli niitä menkkatuntemuksia...
 

Yhteistyössä