vauva yksin autossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen.

Vieras
Näin tänään prisman parkkihallissa huutavan lapsen yksin autossa.Tupakan verran ja sen aikaa kun laitoin omat lapset rattaisiin,mietin ett tuleeko joku.Olin menossa sisään,oisin kertonut infoon ett kuuluttaa,nii sitt äiti tuli kaupasta kassien kanssa...

En tiiä kauan oli lapsi huutanu,ennen ku ite tulin.

Eikö se kaukaloikäisen nukkuvan lapsen olisi helppoa ottaa mukaan kauppaan??...

Onko tää joillekkin ihan normaali käytäntö?

En jättäis pientä yksin autoon. Meillä saattaa 9v, 6v, 5v, 3v ja 3kk:n ikäinen vauva odottaa hetken autossa keskenään, jos haen tuosta lähikaupasta maitoa, mut muuten otan kaikki mukaan. 9v osaa tarvittaessa tyynnytellä vauvaa, jos sattuisi alkaa itkeä.

Kyllä mun on tehnyt mieli kipaista kauppaan monta kertaa ja jättää lapset siksi aikaa autoon (1,5v ja vajaa 3v) koska jos tarvii hakea vaan joku unohtuntunut juttu, on aika suuri vaiva roudata koko poppoo kauppaan. Mutta en kyllä oo koskaan uskaltanut jättää kun pelkään että jotain käy..

Siksi aikaa olen jättänyt että haen toisen nopeesti hoidosta. Näen auton koko ajan tietysti pihalla. Jos jään jutteleen pitemmäksi aikaa tms niin otan kaukalon mukaan.

Mulle vois hyvin käydä vaikka näin: tulen kaupasta lapsen ja ostosten kanssa. Vein kärryt autolle ja ajattelen, että laitan ensin ostokset, vien sitten kärryt takaisin ja sitten lapsen kanssa takaisin. Ajatuksissani laitan kuitenkin lapsen ensin autoon ja huomaan kohta kärrääväni ostoskasseja kärryissä.

Suurin osa varmasti ymmärtää, että vauvaa/lasta ei voi jättää autoon pitkän ostosreissun ajaksi. Kyseessä ei kuitenkaan ole ollut mikään pikapyrähdys.

meillä on monesti vauva nukahtanut autoon,mutta herännyt kun nostan kaukalon autosta.Silti en ole jättänyt lasta autoon ellen ole näköyhteyden päässä autosta(esim.käyn automaatilla tms.

:(

Raivostuttavaa, meillä kävi nyt kesällä töissä (iso tavaratalo) pari kertaa niin että toiset asiakkaat huomasivat että kuumalle parkkipaikalle oli jätetty lapsia autoon paistumaan pitkäksikin aikaa. Käsittämättömiä vanhempia.

Yhteistyössä