Normaalia jättää lapsi autoon yksin ja lähteä kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin jättänyt lapun siihen et poliisit soittettu,lasta ei saa jättää yksin..tai jotain tuollaista.
Mut melko varmaan olisin keilannu ohi sen jonon ja sanonu voiko kuuluttaa et siinä ja siinä autossa huutaa laps et uskon niiden ihmisten sen verran paikkaansa luovuttavan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap vieras jatkaa:
No oikeassahan olette, olisi pitänyt soittaa. Mutta suoraan sanottuna tuo tilanne löi itsenikin niin älläkällä, etten suoraan sanottuna tajunnut.

Et sä voi niin tyhmä olla ettetkö ois tajunnut.
Toimitko samalla tavalla jos näät jonkun loukkaantuneen tms. Katot tilannetta, ja lähet pois. Soittamatta mihinkään, koska olit vaan niin ällikällä lyöty!

Alkuperäinen kirjoittaja mma:
No oikeassahan olette, olisi pitänyt soittaa. Mutta suoraan sanottuna tuo tilanne löi itsenikin niin älläkällä, etten suoraan sanottuna tajunnut.

Toimitko samalla tavalla jos näät jonkun loukkaantuneen tms. Katot tilannetta, ja lähet pois. Soittamatta mihinkään, koska olit vaan niin ällikällä lyöty!
kuinka moni nähnyt lehdessä juuri olleen pätkän puukotetusta miehestä joka makaa kadulla,ihmiset kävelevät ohi ja jopa nekin jotka käy tökkiin ja huomaa verilutakon miehen alla..

maailma menossa siihen että ketään ei kiinnosta ellei ole kateellinen,katkera tai muuten vittuuntunut johonkin ihmiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mma:

En puolustele itseäni, mutta jos en olisi itse ollut niin pahasti myöhässä, olisin varmaankin toiminut lopputilanteessa toisin. Koko tilannetaju oli siinä tilanteessa normaalia heikommalla.
Mutta tyhmä siis olen.

Kyllä mä joskus jätän lapset 6v, 4v ja 2v yksin tai kahdestaan tai kolmestaan autoon kun käyn kaupassa, siis lähikaupassa tai postissa tai toimitan jonkun muun pienen asian. Se että mä raastan kolme lasta autosta pois, haetaan maitopurkki ja takasin autoon, niin enemmän siinä menee aikaa verrattuna siihen että käyn yksin.

Mutta jos menen johonkin isoon kauppaan tai markettiin tai auto parkkihallissa, niin ei silloin en koskaan jätä lapsia autoon.

Mutta tuossa ap:n tapauksessa olisin kyllä kiilannut jonon ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja bcbxbbx:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
en mä 1 vuotiasta jättäis, mutta kyllä esim 6v jo pärjää yksin autossa jos käy ostamassa vaikka vaan maitoa

Miten se, MITÄ ostaa, vaikuttaa siihen että saako lapsen jättää autoon?

siihen että sen maitopurkin lähikaupasta ostaminen kestää vähemmän aikaa kuin 5-6 ruokapussin osto

AP : Oletko varma että lapsi ei edellleen ole siellä autossa? Tai ehkä oli jo silloin ollut useamman tunnin? Minä menisin vielä varmistamaan vaikka kauppa olisi kuinka kaukana tahansa. Viime kesänä Tanskassa 2-vuotis tyttö oli kuollut autoon kun isä oli unohtanut viedä hänat päiväkotiin ja asia sevisi vasta kun äiti oli mennyt hakemaan lasta pk:sta.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
AP : Oletko varma että lapsi ei edellleen ole siellä autossa? Tai ehkä oli jo silloin ollut useamman tunnin? Minä menisin vielä varmistamaan vaikka kauppa olisi kuinka kaukana tahansa. Viime kesänä Tanskassa 2-vuotis tyttö oli kuollut autoon kun isä oli unohtanut viedä hänat päiväkotiin ja asia sevisi vasta kun äiti oli mennyt hakemaan lasta pk:sta.

Näitä tosiaan sattuu. Ja sitten sekin puoli tulee mieleen, jos näkee nukkuvan lapsen autossa, mistä tietää hengittääkö lapsi vai onko esim. saanut jonkun kohtauksen, kaikenlaista voi tapahtua. No, ap ainakin varmaan tietää, miten toimia seuraavan kerran, kun tällaiseen törmää.

Ei ole. Auto oli tullut minun jälkeen parkkihalliin, eikä ollut siellä paljoa minun lähtöni jälkeen. Itse olin max. 10 min paikalla.

Soitin siskolleni, joka oli tuon tarkistanut mennessään itse kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei ole. Auto oli tullut minun jälkeen parkkihalliin, eikä ollut siellä paljoa minun lähtöni jälkeen. Itse olin max. 10 min paikalla.

Soitin siskolleni, joka oli tuon tarkistanut mennessään itse kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja provooooo:
TÄMÄ ON VANHA JUTTU!! LUIN TÄMÄN JO VIIME VIIKOLLA!!!!!!!!!!!!

Syytä vain provoksi, ikävä kyllä ei sitä ole. Tällaisesta asiasta en todellakaan provoile.
Jos itse, niin se on asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:

Näitä tosiaan sattuu. Ja sitten sekin puoli tulee mieleen, jos näkee nukkuvan lapsen autossa, mistä tietää hengittääkö lapsi vai onko esim. saanut jonkun kohtauksen, kaikenlaista voi tapahtua. No, ap ainakin varmaan tietää, miten toimia seuraavan kerran, kun tällaiseen törmää.

se lapsi voi tukehtua yhtä hyvin vaunuunsa ihan siel omalla pihalla tai parvekkaalla, kun äiti tekee kotihommia..

jos mä käyn tän tuppukylän pikkukaupassa hakeen nopsaan jonkun pikkujutun, niin en todellakaan roudaa nukkuvaa lasta mukaani. Pistän ovet lukkoon ja kipaisen kiireenvilkkaa, jos jono on pitkä, niin oon käynyt välillä katsomassa nukkuuko lapsi.

esim kirpputorilla käydessä olen ajanut auton niin, että näen kirppiksen ikkunoista suoraan auton sisälle ja sit käynyt säntillisesti tsiigamas, nukkuuko lapsi. Kertaakaan ei ole herännyt.

Mut parkkihalliin en uskaltais kyl jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja t:

se lapsi voi tukehtua yhtä hyvin vaunuunsa ihan siel omalla pihalla tai parvekkaalla, kun äiti tekee kotihommia..

jos mä käyn tän tuppukylän pikkukaupassa hakeen nopsaan jonkun pikkujutun, niin en todellakaan roudaa nukkuvaa lasta mukaani. Pistän ovet lukkoon ja kipaisen kiireenvilkkaa, jos jono on pitkä, niin oon käynyt välillä katsomassa nukkuuko lapsi.

esim kirpputorilla käydessä olen ajanut auton niin, että näen kirppiksen ikkunoista suoraan auton sisälle ja sit käynyt säntillisesti tsiigamas, nukkuuko lapsi. Kertaakaan ei ole herännyt.

Anteeks vaan, mutta minusta oma toimintatapasikaan EI ole ok. Vaikka kuinka näkisit autoon kirpparilta tai kaupasta, lasta ei voi jättää autoon. Sitä nyt vaan joutuu äitinä tekemään valintoja. Annanko lapsen nukkua autossa ja luen vaikka kirjaa sen aikaa että on nukkunut tarpeeksi vai otanko mukaan kauppaan (nukkuvana tai herätettynä). Tai sitten käydään kaupassa toisella kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja t:

Mun käsityksen mukaan vaunuissa nukkuvan vauvan vieressä on semmonen näppärä laite kuin itkuhälytin, jonka kautta kotihommia tekevä äiti kuulee, jos lapsi tukehtuu. Vaunuissa nukuttaminen tuskin tuo poliisipartiota paikalle, lapsen autoon jättäminen sen sijaan tuo, koska se katsotaan heitteillejätöksi. Voi hyvää päivää.

Yhteistyössä