Normaalia jättää lapsi autoon yksin ja lähteä kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Olipa yllätys tänään huomata paikkakunnan suurimman kaupan parkkihallissa kuinka eräästä autosta kuului lapsen itkua.

Lapsi reilu 1v. istui autossa yksin itkemässä kasvot punaisena.

Menin hämilleni ja marssin takaisin kauppaan ajatuksena ilmoittaa infoon asiasta. No yksi ihminen palveli infossa ja kymmenen ihmistä jättämässä veikkauksia...
En päässyt ikinä kertomaan, koska oma kiireeni pakotti jättämään jonon.

Parkkihalliin tullessa kyseinen lapsi oli rauhoittunut ja nukkui istuimessaan.

Mutta siis, itse en ole koskaan jättänyt lasta autoon nukkumaan. En pystyisi ikinä elämään asian kanssa, jos jotain sattuisikin. Ja ei nukkuvaa lasta ole mukava repiä autosta pois, mutta kuitenkin.

Ja joku varmaan täälläkin käskee minua huolehtimaan omista asioistani. Mutta pakko oli tästä johonkin avautua.

Ei aina ymmärrä ei.

lapsi parka :( itse en koskaan jätä jos menen isoon kauppaan! Ja auto parkkihallissa! uskomatonta... Kerran jätin kaupan oven eteen kun juoksin ostamaan maitoa. Meni 3min.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
En käske huolehtimaan omista asioistasi, vaan neuvon seuraavaa kertaa varten, että soitat hätänumeroon. Lasta EI SAA jättää yksin autoon, edes kauppareissun ajaksi.

Tai olisit edes tunkenut sen jonon ohi ja sanonut asiasi, että olisivat kuuluttaneet lapsen vanhempia.

Minä olen jättänyt lapsen (tai lapset) yksin välillä maksimissaan pariksi minuutiksi, kun olen juossut huoltoasemalle vessaan tai hakenut pikkukaupasta nopeasti maitoa. Pidemmäksi aikaa lapsen jättäminen autoon on mielestäni erittäin vastuutonta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En käske huolehtimaan omista asioistasi, vaan neuvon seuraavaa kertaa varten, että soitat hätänumeroon. Lasta EI SAA jättää yksin autoon, edes kauppareissun ajaksi.

Tai olisit edes tunkenut sen jonon ohi ja sanonut asiasi, että olisivat kuuluttaneet lapsen vanhempia.

Niin, toisaalta niin tolvanat vanhemmat tuskin ymmärtävät tehneensä väärin, ellei paikalle tule virkavaltaa heitä siitä huomauttamaan. Vastaavista jutuista on seurannut ainakin poliisin nuhtelu ja varoitus.

Mun mielestä toi on lastensuojelun asia. Ei pientä lasta jätetä oman onnensa nojaan, vaikka kuinka olisi auto ympärillä ja vöissä kiinni. Ei tuon ikäistä eikä isompaakaan jätetä kotiinkaan yksin, eikä todellakaan kiinni sidottuna joten en ymmärrä, miten se autossa olo sellaisen oikeuttaisi. Itse soittaisin vastaavassa tilanteessa poliisille. Rekkarin ottaisin ylös myös ja myöhemmin lastensuojeluun yhteyttä. En halua tehdä kenenkään elämästä hankalaa, mutta musta tollanen on rikollista. Ja varmaan oikeasti onkin.

Ei tuollaisen asian takia tarvitse jonottaa lottoajien takana. Olisit heittänyt vaikka lapulla sen auton rekkarin ja pyytänyt kuuluttamaan asiasta, niin aspa olisi voinut hoitaa sen kahden asiakkaan välissä. Jälkiviisaus ei auta, mutta noin mä olisin tehnyt.

Minua pelotti laittaa lapsi kaukaloon ja lähteä palauttamaan ostoskärryjä. Kauhukuvana oli, että liukastun tai auto ajaa päälleni, jolloin minua lähdetään kiikuttamaan sairaalaan, eikä kukaan tiedä, että autossani on lapsi. Onnettomuus voi sattua lyhelläkin matkalla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja voin ei:
ja tuskin on äiti autolle palattuaan edes tiennyt että lapsi on huutanu! Katsoo vaan että sehän nukkuu, vaikka vasta toisella ollut suurin hätä :(

Nimenomaan! Ei niin, että mennään asiakaspalveluun, josta sitten rekkarilla kuulutetaan vanhemmat autolle, koska lapsi itkee. Sehän on marketin asiakaspalvelun valjastamista lapsenvahdiksi.

Joskus viime kesänä oli juttua pariskunnasta, jotka jättivät kaksi lastaan autoon, kun lähtivät TYÖHAASTATTELUUN. Poliisi tuli mukanaan lastensuojeluviranomainen, eli kyllä se on lastensuojeluasia poliisin näkökulmasta silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hysteerikko:
Minua pelotti laittaa lapsi kaukaloon ja lähteä palauttamaan ostoskärryjä. Kauhukuvana oli, että liukastun tai auto ajaa päälleni, jolloin minua lähdetään kiikuttamaan sairaalaan, eikä kukaan tiedä, että autossani on lapsi. Onnettomuus voi sattua lyhelläkin matkalla...

mutta on niin valitettavan totta ja ihan asianmukainen pelko. Vaikkakin epätodennäköinen, niin silti mahdollinen!

Alkuperäinen kirjoittaja ei tule monellekaan mieleen:

mutta on niin valitettavan totta ja ihan asianmukainen pelko. Vaikkakin epätodennäköinen, niin silti mahdollinen!

Mulla on lapsi kärryssä mukana kun palautan kärryt. Laitan lapsen autoon vasta kun menen sinne itsekin.

Ku mä käyn kaupassa, en myöskään koskaan jätä lasta autoon. En edes siksi ajaksi kun vien kärryt takaisin vaan tyttö tulee aina mukaan.. Eniten mua huolettais se, että lapsi säikähtää, kun tajuaa ettei äiti tullutkaan autoon ja luulee mun jättäneen sen.

Yhteistyössä