Vauva vuodelle 2016 <3

melinda_ onnea plussasta!

pumpulipallero toivottavasti ovistesti enteilisi plussaa. Tsemppiä piinailuun!

Täällä kp15 ja ovis tuloillaan. Ovistesti aika vahva jo ja ovismaista limaa tulee. Tämä ja huominen päivä talletella ja la lähen lasten kanssa reissuun :)
 
Moikka!

Mahtuisiko tänne joukkoon vielä yksi kuumeilija? :) Olen 35v ja meiltä löytyy ennestään 07, 08 ja 13 syntyneet lapsoset, ja nelonen vielä olisi toiveissa. Kolmosen syntymän jälkeen meillä ei ole ehkäisyä ollutkaan, mutta yrityksen lasken alkaneen ekoista menkoista synnytyksen jälkeen eli maaliskuusta 2014. Jonkin verran yli vuoden olemme siis jo plussaa ootelleet, mutta vielä ei ole näkynyt. Näitä ketjuja olen jo jonkin aikaa tykännyt käydä lueskelemassa, ja nt tuntuu siltä että vertaistuki olisi itsellenikin tervetullutta :)

Hymyliini, 35v, ya3/14 ja yk18.

En osannut laittaa punaisella, sorry! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Piitu85 noniin hyva etta saitte talleteltua, niinhan se mullakin oli etta en kylla testaile mitaan niin paskanmarjat :p tulee silti testailtua. No onpahan siina sit vahan janniteltavaa :p

Paputoive no en mina tanne joka paiva laita olemattomia tuloksia :D mutta katsellaan mita siita nyt tulee.. Ihanaa, etta voitte viettaa nyt sitten miehesi kanssa yhteista aikaa :) ei sita aina sen ihmeempaa suunnitelmaa tarvitse ollakaan. Kunhan kimpassa on, toisen lahella :)

Erica87 toivottavasti teilla tarppaa pian, mukavaahan se on jos se ei kokoaika mielessa. Varmaan jos reissussa on niin ei sita tulekaan niin paljoa mietittya. Kivaa reissua :)

 
Heips taas! Onnea plussaanneille!

Paljon kaikki tikuttelee noita oviksia.. En taida aloittaa ettei jää koukkuun kuten raskaustesteihin :LOL: tein esikoisesta jotain viis testiä (tosin osan sen takia että terveyskeskuksessa otettu näyte näytti negaa o_O )

Kummasti kaikki muuttuu kun eka yrityskierto alkoi. Seksi muuttuu erilaiseksi, suorituspainotteiseksi.. Vaikka ajattelis että tulee sit kun tulee tai on tulematta niin silti sitä niin paljon toivoo että se vaikuttaa kaikkeen.
Tosin jotain hyvääkin tässä on, olen ollut nyt pari päivää jo tupakoimatta ja nyt en enää ikinä aloita uudestaan! (Hope so) :( Esikoisen odotusaikana tuli alussa poltettua tietty ennenkuin tiesin koko raskaudesta, onneksi aika äkkiä pääsin röökistä eroon. Sit pian imetyksen epäonnistuttua laitoin taas sätkän suuhun :mad:
Onko muita jotka ovat polttaneet tai polttavat edelleen?

Tulipas jaariteltua :rolleyes:

-Harakka-
 
Puuharakka Mä oon tupakoinut ennen aikaisempia raskauksia, mutta lopettanut heti kun plussasin. En myöskään imetysaikana ole polttanut enkä ehtinyt aloittaakaan uudelleen kun aloin toista lasta odottamaan. Aloitin uudelleen kun palasin töihin hoitovapaan jälkeen. Tosi hölmöä, kun monta vuotta olin ilman. Nykyään mulla on päiviä etten polta lainkaan, joskus menee yksi tai kaksi, välillä sit saatan puoli askia kiskoa. Oon enemmänkin seurapolttaja :) Pääsisin kyllä eroon kokonaankin, mulle ei mitään vieroitusoireita ole koskaan tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: Puuharakka
Mulla tulee kohta 1,5v tupakatonta elämää täyteen. Lopetin juuri vähän ennen kuin plussasin esikoisesta, aavistus oli niin vahva. Ei ole tehnyt mieli, onneksi. En halua enkä aio olla tupakoiva äiti!

Harmittaa kun en ole tässä kierrossa havainnut mitään "varmaa" merkkiä ovulaatiosta. Vaikka luinkin kyllä jostain lehdestä otsikon että naisen säännöllinen altistuminen siemennesteelle on hyväksi joka tapauksessa, silloin kroppa hyväksyy helpommin alkionkin kiinnittymisen kun on jo tottunut "tunkeilijoihin" :D No, uskoo ken haluaa. Pakko jaksaa uskoa että tässä kierrossa ei ainakaan yrittämisen vähyydestä jää kiinni!

Tänään lähden eka kertaa raskauden ja lapsen syntymän jälkeen käymään yöelämässä :eek: Ihan vähän vaan käyn katsomassa miltä elämä näyttää ikkunan toisella puolella, tuskinpa kovin railakkaasti jaksan bilettää muutenkaan. Kiva päästä tuulettamaan pääkoppaa, voihan olla että tämä on ensimmäisen lisäksi myös viimeinen mahdollisuus pitkiin aikoihin ;)
 
Täällä odotellaan, että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Tänään on kiertopäivä 33/28.. Menkat ei ikinä ole olleet mulla myöhässä ja kun tuokin kierto on aina ollut vakio. Eilen viimeksi tein negatiivisen testin..ei haamua, ei mitään..tyylipuhdas nega. Mahassa menkkaolot aina välillä, mutta lievemmät kuin normaalisti menkkakivut. Ruskeaa vuotoa on tullut hyvin hyvin vähän eilen ja pari päivää aiemmin..mutta sitä ei kyllä kuulautisvuodoksi voi laskea. Mitä tämä on?
 
Tuun tänne ketjuun mukaan :) Oon 36-vuotias ja kuumeilen toista lasta. Ensimmäinen onkin murkku joten pitkällisen pohdiskelun jälkeen taitaisin vielä haluta yhden lapsen.

Tänään bongasin vahvan ovisplussan mutta niin kyllä tein eilenkin. Mitä tämä kertoo mielestänne, onko muilla kokemuksia?
Mies on vasta tänään illalla kotiutumassa joten pistetään peittoja heilumaan, toivottavasti muna vielä on hollilla siihen saakka. Onkohan mulla enää mitään toivoa että munasolu olisi elossa. Sen verran hämää nämä vahvat testiviivat eilen ja tänään..
 
Eikö juurikin suuri seksin määrä lisää raskauden mahdollisuutta muutenkin?
Olen ainakin kuullut että nimenomaan siittiöistäkin tulee vilkkaampia mitä useammin ne syöksymään pääsevät? Esikoisen kohdalla mies oli myös juomatta pari kuukautta ja heti pamahdin paksuksi tietämättä mistään oviksista ees mitään(?).
Me ollaan ainakin yritetty nyt heilutella joka pv. :)
P.c:n mukaan ovis ois tiistaina, womanlog väittää maanantaita. Tunnen joka kuu jotain nippauksia, puolelta tai toiselta. Voiko ne olla oviskipuja? Tulee kyllä just kp 13-15 kohdilla...? Ja sitkeää valkovuotoa tulee myös tossa kierron keskivaiheilla...?
 
miss_piggy
Ite oon taas lukenut ja kuullut että jos joka päivä seksiä harrastaa niin siittiöt menettää vähän tehoaan, ja että on parempi laatuisia jos heiluttelee peittoja joka toinen tai joka kolmas päivä. Näin me on tehtykin.

Täällä on kp 23 enkä tosiaan tiedä onko ovis jo ollut vai tulossa vai onko ovuloimaton kierto ku testit näyttää kahta viivaa koko aika. Ei kuitenkaan ovisplussaa. Tai sitten tuo pcos on taas alkanut jylläämään. Pitkä kierto tulossa joka tapauksessa.
 
Miss_piggy no hyva etta olette tallettaneet, minakin jostain lukenut, etta parempi on parin paivan valein harrastaa seksia etenkin siihen otollisempaan aikaan tai sitten vaikka kuukautisten loppumisesta mahdollisten kuukautisten alkamiseen saakka jos ei ole varma ovulaatiosta.

Puuharakka mulla kanssa oli etta womalogissa ehdotti etta ovis olis ollut sunnuntaina viime viikolla mutta se olikin itseasiassa sita edeltavana ti-ke (tikuttelin). Eli ihan hyva tietty katsoa ovistestilla sita kanssa jos ei ole ihan varma.

Nyt kylla taas tuntuu ihan silta, etten oo raskaana. Ei tunnu enaa sita paineen tunnetta alavatsalla ja nippaillluja ym. Ainoastaan nannit kipeet mutta ne on muutenki aina ennen menkkoja. Tanaan olis kp22/26-28. Tietty testasin aamulla muttei mitaan nay enka jaksa uskoo etta mitaan nakyis. Ostin kylla netista lisaa testeja kun kotona on vain clear bluen digitestit mutten niita haluis kayttaa ennenkuin nakyy oikeesti jotain ja sit varmistaa silla..
Kauheeta stressaamista tammosesta.. mietin tuossa etta ehka parempi etta ens kierrossa en edes noita raskaustesteja hamstraa valmiiksi niin ei tule testailtua hulluna :p ovistestit ihan jees niin vahan voi ajoittaa sita ovista.
 
Tosta siittiöiden laadusta ym. suhteessa seksin määrään kun on ollut täällä puhetta; itse olen puolestaan lukenut, että vilkas seksin harrastaminen nimenomaan pitää ne siittiöt laadukkaina, laatu ei siis kärsi vaan nimenomaan kasvaisi. Jo ainakin muutaman päivän tauolla on tutkitusti merkitystä varsinkin siittiöiden DNA:n laatuun. Mutta siittiöiden määrä sen sijaan on se vähentyvä tekijä tiheillä siemensyöksyjen väleillä.
Mutta siis jos sen joka toinen päivä touhuilee, laatu tuskin siis kärsii, en sitä väitä, mutta olen aina ajatellut sen "yleisen suosituksen" ovulaation aikoina joka toisella päivällä yhdynnän sillä, että moni ei halua/kerkeä/pysty välttämättä joka pv harrastamaan seksiä juuri sinä ajankohtana, ja joka toisenkin päivän tulisi teoriassa riittää hedelmöitymiselle ovulaation ollessa käsillä. Tuskin jokapäiväisellä yhdynnällä voisi kuitenkaan mahdollisuuksiaan pilatakaan, näin ajattelisin.
(Ja harjoituksia pitää muistaa muulloinkin kuin oviksen aikaan, että laatu säilyy :) )
 
Mandarina eikai silla niin isoa valia ole kunhan sita seksia tosiaan harrastaa :D oon aika varma etta monesti esim stressi voi vaikuttaa tilanteeseen kanssa, miten nopeasti raskautuu. Mutta tsemppia kaikille ketka yrittavat, kumminkin tarkein etta on positiivisella mielella mukana menossa :)

Unelmapuu tuliko sulle menkat vai viela odottelet? Toivottavasti se olisi plussa, inhottavaa tommoinen odottelu :(
 
Menkat alkoi eilen! Ihmeellistä, että kierto venyi 34 päivään..tai no ajattelin asiaa niin, että pillereiden lopetuksesta alkaa olla nyt puoli vuotta, joten alkaisiko se kierto sieltä muotoutumaan "omaan malliinsa" ilman hormooneja. Toisaalta ihana, että menkat alkoi...oli kyllä todella inhottavaa epätietoisuuden aikaa (n)Mutta sitä tämä lapsentekoyritys on kyllä muutenkin tuntunut olevan. Pitäisi osata rentoutua asian suhteen. Jännää ja ihanaa aikaa, mutta toisaalta aivan kamalaa :unsure::(
 
Liityn mukaan keskusteluun teitä jo hetken seuranneena. :) Meillä yritys aloitettu 6/15 eli ihan alkutekijöissään. Minä 28, mies 38. Monen monta vuotta ehkäisyä käyttäneenä en ole vielä saanut luomumenkkoja. Kp 39/?. Koska te muut saman kokeneet olette alkaneet selvittämään miksei menkkoja tule? En vielä panikoi mutta hienoa olisi saada kierto kuntoon :)
 
jospa minäkin sitten tänne liittyisin..vauva ollut siis haaveissa jo kauan..ikää jo minulla siis 35 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi.ehkäisyä ei ollut käytössä reiluun vuoteen eli nyt siis JO yk15 lähtis käyntiin kunhan nää menkat
taas loppuis..kierto mulla siis säännölline n.28/29 pv..mut ei vaan tärppää :(
 
[QUOTE="inka', post: 30930035, member: 137866Kp15onko sulla kuin pitkä kierto ? tuli vaa mieleen et voisko olla ovulaatioon liittyvää?[/QUOTE]
Normaalisti viime aikoina ovis on ollut noin Kp 15 mutta nyt oli menkat pidemmät... voihan se olla, toivottavasti! Ennen kun ei oo veristä vuotoa ollut oviksessa. ..
 
Outoa hymyliini, ehkä tosiaan ovisvuotoa tai jokin kiertohäiriö? Onko runsastakin vuoto? Voithan tietty varmuuden vuoksi tsekata tilanteen raskaustestilläkin.

Meneillään kp22 ja sen verran kisaväsymystä on jo ilmassa että tänään ei jaksettu talletella. Viime kierto oli 32 päivää joten toivon mukaan tänään ei olisi ollut enää niin väliksikään.. Voihan jehna kun toivon tärppiä :love:

Tänään on olleet rinnat kosketusarkoina, mutta kävin perjantaina juhlimassa ja parina dagen efterinä on minulla ennenkin olleet vähän kaikki paikat kipeinä, en tiedä miksi. Eli en vielä hyppelehdi riemusta :LOL: Vatsallakin on jotain tuntemuksia mutta odotellaan nyt ihan rauhassa vaan. Sen verran parempi fiilis on kuin viime kierrosta, että kauppareissulta tarttui jo mukaan pregcheckin tuplapakkaus! Jospa ainakin viikon malttaisi odotella ennen testitouhuja.

Vielä Iiqu, en minä ainakaan viitsisi kovin pitkään odotella. Ei muuta kuin gynelle vaan jos venttailu alkaa pänniä ;)
 
Bosch, no sitä minäkin olen miettinyt että ei siinä ainakaan mitään menetä jos kysyy että vieläkö odotellaan vai tehdäänkö asialle jotain.

Itsellä edellisessä suhteessa vuosia sitten 1,5 v ilman ehkäisyä eikä lasta kuulunut. Toki asiaan varmasti oli monia syitä enkä ole vieläkään menettänyt toivoani. Mutta nyt uudessa ja terveessä suhteessa haluan tätä enemmän kuin muuta niin mieluusti selvitetään lähtökohdat. :)
 
Hei vaan taas kaikille. Tosiaan perjantaina ja lauantaina heiluteltiin peittoja ahkerasti mutta kun viimeksi kysyin oviksen tikuttamisesta, niin miksi vieläkin saan vahvan ovisviivan tikkuun? Raskaana en ole, sen tiedän. Ja perjantaina 31 päivä oli kp 15 eli olettaisin että ovis oli silloin.
En kai voi ovuloida ihan koko ajan?

Iiqu, mene ihmeessä lääkärille mutta kokeilemisen arvoista on kyllä vehnänalkioöljy. Se sisältää E-vitamiinia joka on ns naishormoni. E-vitamiini kuitenkin on rasvaliukoinen että monta kuukautta putkeen sitä ei kannata syödä.
 
  • Tykkää
Reactions: Iiqu
Hei, täällä liittyisi uusi kuumeilija joukkoon. Eli ikää löytyy 37 ja kolmas olisi haaveissa. Aiemmat lapset ovat -08 ja -13 syntyneet. Ajettelin että meille riittää kaksi lasta mutta kummasti sitä löysi itsensä täältä:LOL:. Eli nyt tai koskaan on yritettävä, sen verran ikä painaa jo:unsure:. Huomasin että nyt on muutaman päivän aikana liittynyt muutama "varttuneempikin" kuumeilija tänne, niin ajattelin nyt sitten itekkin:D.

Täällä on ehkäisynä ollut hormonikierukka ja varsinainen yk 2 menossa. Taitaa kohta tosin vaihtua kyllä yk 3, r-negatesti kun eilen puhdas nega vaikka oireita olisi vaikka muille jakaa(n).

Ensimmäinen lapsi sai alkunsa melkein ajatuksesta, toiseen menikin melkein vuosi. Saas nähdä kuinka nyt käy vai käykö mitääno_O.

MeaMinnis 37 v, yk 2, kp 28/28.
 
Hei!

Minäkin ajattelin uskaltautua ketjuun.

Ikää minulla on jo 39-v. Viimeisiä yrityksiä siis viedään, koska takarajaksi olen itselleni asettanut 40v synttärit. Ennestään minulla on kaksi lasta -01 ja -03. Miehellä taas neljä, mutta yhteinen puuttuu.

Iltatähdelle ajatus kypsyi oikeastaan aivan vahingossa, kun kierukan vaihdossa ilmeni ongelmia, eikä uutta kierukkaa saatu heti asennettua. Siinä sitten miehen kanssa pähkäiltiin, että mitä jos tärppää... No uusi kierukka saatiin paikalleen parin kuukauden päästä, jolloin olimme molemmat jo niin paljon pyöritelleet ajatusta tärppäämisestä, että kahden kuukauden päästä kävin otattamassa kierukan uudelleen pois. Hulluna emme ole yrittäneet, vaan sillä periaatteella, että jos tulee niin sit tulee.

Nyt olis siis menossa yk 5, kp 23/28.
 

Yhteistyössä