vauva välttelee katsekontaktiani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen mamma

Vieras
mutta isäänsä katselee ja jokeltelee hänelle aina kun on tilaisuus??Missä vika? Yritän jutella ja leikkiä vauvan kanssa, mutta en jotenkaan kiinnosta häntä...

eläpä hättäile :)

Ihan tuota samaa tapahtuu tälläkin päin ja on tapahtunut kaikkien näiden 5,5kk aikana kun tuo poika on maanpäällä ollut :) voi mennä kokonainen päivä tai kaksikin kun tuntuu ettei ota katsekontaktia.. sillon tulee helposti olo etteikö tuo lapseni pidä minusta tms.. mutta on käsittääkseni ihan normaalia.
Välillä seurustelevat ahkerammin ja välillä "välttelevät".

helposti äiti alkaa syyllistämään itseään kun nuo hormoonitkin meillä tunnetusti jyllää :)

kyllä se siitä vielä :hug:

niin ja vielä' piti sanomani että kun itse kovasti yrittää ja ahdistuu asiasta, niin silloin helpommin tuntuukin siltä ettei vauva ota kontaktia.
Usko ja luota siihen että lapsesi kyllä tarvitsee sinua siinä missä isäänsäkin, jopa enemmän.

Saman asian kanssa painiskelin vuosi sitten, kun poikamme oli 4-5kk...ja kaikki on paremmin kuin hyvin!!! TUOTA MASENNUSTA VAIN TARJOTAAN JOKA VAIVAAN JA JOKA TUUTISTA::PYH! Eli normaalia vauvan käytöstä ettei aina jaksakkaan tujottaa mammaa ja nauraa...

Meidän vauvan 2 kk neuvolassa huomautettiin siitä, ettei vauva ottanut kovinkaan katsekontaktia, käänsi päänsä pois. En ollut masentunut, mutta elämäntilanne oli raskas, ja sitten sitä syyllisti itseään kaikesta ja siitäkin, kun vauvan katsetta piti houkutella. Ja sitten neuvola alkaa siihen puuttua, että pitäisi aktiivisesti hakea sitä katsekontaktia ja plaaplaa...

Kun oma jo oli isommaksi kasvanut, seurasin kaverin vauvaa. Samalla tavalla sekin 2 kk iässä katseli ohi ja käänsi päätään enemmän toisen olkapään suuntaan kuin toisen tai että olisi suorassa ollut. Samoin silmät haki katosta lappuja jne. ja tämä kaikki oli minun vauvan kohdalla neuvolassa jotenkin hälyyttäväksi katsottu.

Ajattelin, että no niin, on siinä neuvola. Ilmeisti tuo on tyypillistä toisille vauvoille, joskaan ei kaikille.
Ja nyt kummankin vauvat on ihan ns. normaaleja tai mikä nimitys se nyt onkaan, ei karta katsetta tms.

No, neuvolassa minua moitittiin siitäkin, että kannan vauvaa väärin, vauva on vino tai kiero ja minun pitäisi kantaa näin tai noin...???? :o

seuraavalla käynnillä oli eri neuvola, ei terkka, eikä vauvassa mitään vikaa havaittu.

Miul oli sama murhe, kun lapsonen oli n. 4-6kk. Harmittihan se vietävästi, mutta ohi meni. Voihan olla, että vauvelille isä oli vallan kiinnostava miekkonen, kun sitä näki harvemmin kun tylsää äiteetä :)

Niin, tai sitte mie olin tietämättäni masentunut. Voi ku tietäs, oonko jo parantunut :xmas:

kaikille ..eli normaaliahan tämä on... tuntuu vain "pahalle" kun oma vauva "ei tykkää"...En kyllä tunne itseäni masentuneeksi, väsyneeksi joskus. Nyt vaan olen ehkä liikaakin tarkkaillut lasta ja hakenut väkisin kontaktia..Eli nyt pitää vain rentoutua=O)

Meillä sama juttu. Vauva ei katsonut mua vaan käänsi päänsä. Meillä tosin huomasin, että kyse oli enemmän etäisyyksistä. Jos vauva oli mun sylissä niin käänsi pään pois ja katseli vähän kauempana olevaa isää. Lapsen ollessa isän sylissä lapsi vuorostaan katsoi mua.

Yhteistyössä