minkäikäiset lapset lopettaa leikkimisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmi"

Vieras
mulla on nyt lapsen kanssa ollut kotona keskusteluja, siitä, että luokkakaverit ei leiki vaan haluavat jutella pojista, musiikista yms. oma lapsi haluaisi vielä leikkiä ja pelailla, onkin nyt sitten jäänyt porukasta ulkopuolelle kun ei häntä vielä kiinnosta ne isojen likkojen kotkotukset..kyseessä siis 2-luokkalaisesta.

Kyllä musta on ennemminkin normaalia, että 2. luokkalainen leikkii. Pelottavaa ja huolestuttavaa on jos ei leiki ollenkaan tuossa iässä. Esim. mun 15 vuotias kummipoikanikin leikkii ajoittain (esim. minun lapsieni kanssa), 13 vuotias kummityttö edelleen ihan päivittäin. Itsekin seiskaluokalla vielä leikin ihan täysillä ja vähän kaipasin sitä että saisi leikkiä kavereiden kanssa.

Kyllä musta on ennemminkin normaalia, että 2. luokkalainen leikkii. Pelottavaa ja huolestuttavaa on jos ei leiki ollenkaan tuossa iässä. Esim. mun 15 vuotias kummipoikanikin leikkii ajoittain (esim. minun lapsieni kanssa), 13 vuotias kummityttö edelleen ihan päivittäin. Itsekin seiskaluokalla vielä leikin ihan täysillä ja vähän kaipasin sitä että saisi leikkiä kavereiden kanssa.

olen itsekkin sillä kannalla, että tuon ikäisten pitäisi vielä leikkiä, harmittaa vain lapseni puolesta, kun tuntuu, että hän on luokkansa ainoa, joka on tätä mieltä. jää siis ulkopuolelle luokassa. mailma on niin raadollinen :(

Meillä 3.luokkalainen poika on viime kuukausina vähentänyt huomattavasti leikkimistä. Vielä kesällä aika usein itse aloitti lego-leikit, mutta viime aikoina sekin on hiipunut. Kaveri porukassa on puheena lähinnä tietokonepelit. Mielestäni se on aika surullista, että lapsuus tuntuu loppuvan niin lyhyeen nykyään.

Meillä kakkosluokkalainen tyttö ja kyllä hän leikkii kavereiden kanssa ihan täpöillä, jopa perinteisiä leikkejä tyyliin ruuanlaitto ja kahvila... Ja barbeilla, sylvanioilla, legoilla ym. Heppatallilla ja sen semmoisilla. Ja asutaan Helsingissä.

Kyllä hän silti puhuu Robinista, Lady Gagasta jne. Ja on ekoja ihastumisiakin.

Jaa mä' en oo vieläkään lopettanu vaikka on kolkyt ja risat lasissa. Naapurit katsoo sääilen kesäisin kun mamma on hiekkalaatikolla, lapset on häipyny jonnekin mut enhän mä sitä huomaa kun on niin jännää... :D

Omasta lapsuudesta muistelen, että ne lapset joiden kotona ei kaikki ollut ihan kunnossa lopettivat leikkimisen aikaisin ja ne joiden elämä oli turvallista ja saivat paljon huomiota leikkivät pitkään.
Itse leikin barbeilla vikan kerran 13-vuotiaana, musta on hyvä lopetella aktiivista leikkimistä yläasteella.Valitettavasti nykyään taitaa moni lapsi lopettaa leikkimisen ennen kymmentä ikävuotta : /

Minulla on kolmasluokkalainen poika, joka tykkää kauheasti leikkiä vielä mielikuvitusleikkejä ja rakennella legoilla. Valitettavasti suurinta osaa luokkakavereista leikki ei kiinnosta enää ollenkaan ja poika leikkiikin usein yksin :/ Jos kavereita tulee koulusta meille, he haluavat aina pelata ja jos ei saa pelata niin sitten voidaan pihalla olla hetki esim seinistä mutta lopulta lähtevät sellaisen kaverin luokse, jossa saa pelata. Surullista.
Itse kannustan omaa lastani jatkamaan leikkimistä.

Yhteistyössä