Vauva tulossa, milloin vauvan tavarat paikoilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pallomaha"

Vieras
Niin tuossahan se kysymys tulikin.

Itse raskaana viikoilla 25 ja sektio sovittu viikolle 38.

Mietin tässä milloin voi aloittaa vauvan tavaroiden laiton kuten pinnasängyn kasaamisen sun muun?

Mites te muut olette tehneet?

Kai sen nyt voi silloin kun huvittaa. Ei siihen mitään lakia tai suosituksia ole. Mä laitoin vaatetta sitten kun ä-pakkaus tuli, pinnasänky koottiin aika viime tippaan ettei olis kauan "tiellä".

No mä ite mietin sitä, että jos laitan vauvan tavarat liian aikaisin ja sitten sattuukin jotain ja ne kamat pitäs pakata poijes.

Jos lapsi sattuisi syntymään vaikka viikoilla 30 olisi silä jo hyvät mahdollisuudet selvitä, siksi kai vasta sitten ajattelin panna tavarat paikoilleen.

Vauvan syntymän jälkeen tuli kaikki laitettua. Muutettiin samana päivänä kun synnytys alkoi, joten muuttokaaoksen sekaan kotiuduttiin. Ei sitä mitään tarvinnut olla valmiina, oikeasti. Vauva nukkui sohvalla, vieressä, sylissä eikä pinnasängyssä ennenkuin oli muutaman kuukauden vanha. :)

Sun tapauksessa kun on sektio, niin laittaisin muutamaa päivää ennen kaikki painavat tavarat tai koottavat oikeille paikoilleen. Muuten sitten synnytyksen jälkeen tiedät mikä on teidän rutiini.

Niin, varmasti pärjää vaikka tarttis kaupasta kaikki hakea synnytyksen jälkeen, mutta minusta oli kiva että kaikki oli valmiina paikoillaan. Hoitopöydät, vaipat, hoitotarvikkeet, sitteri, vaatteet pestyinä ja siistissä pinossa kaapissa ym kaikki käyttövalmiina. Ei tarvinnut muutakun keskittyä vauvaan, mikä olikin sit 24/7 tissillä ja sylissä. :)

Rv 27 ja jotain pikkuvaatetta on pesty ja viikattu lipastoon. Kaivettu tytöltä säästetyt parhaimmat yksilöt ja kirppareita kierrelty ostaakseen lisää.
Myös vaunut ja kaukalot on jo valmiina ollut hetken aikaa. Nököttää olohuoneessa tällä hetkellä.
Pinnasänkyä ei edes koota, koska se ei mahdu makkariin mitenkään päin. Kuopus kun nukkuu meidän huoneessa ja hänen sänkynsä vie myös tilaa sieltä, niin ei pinnikselle ole enää tilaa. Todennäköisesti muutenkin vauva tulee nukkumaan vieressä, ihan niinkuin aiemmatkin. Pinnasänky olisi vaan makkarissa tavaran säilytyspaikkana :D
Sitteri seisoo kans odottamassa sohvanurkassa käyttäjäänsä.
Eli oikeastaan mitään muuta vauvakamaa ei tarvitse edes esille ottaa. Vaatetta tarvii pikkasen lisää vielä.

Itsellä se tilanne, että olen ollut saikulla jo joulukuun puolesta välistä saakka ja saikku jatkuu varmaankin tuonne äippäloman alkuun. Aikamoisia kipuja on ollut ja kohdusta löytynyt kaikenlaisia ongelmia, kiinnikkeitä, arpia ja kasvain.

Sektiokaan ei tule menemään tavallisen kaavan mukaan ja mietinkin tässä, että kuinka pitkälle uskaltaa jättää vauvakamojen laiton.

Muuton vuoksi (muutto 2 viikkoa ennen LA) esikoisen tavaroiden laitto meni todella myöhäiseksi. Nyt toista lasta odottelen rv28 ja pikkuhiljaa alkaa vauvan tavarat etsiä paikkaansa, varsinkin kun taas muutettiin vähän aikaa sitten :) Tuntuu että on mukavampi että ne tavarat on hyvissä ajoin valmiina ja saa vähän ihastellakin niitä :heart:

[QUOTE="aloittaja";27875047]Itsellä se tilanne, että olen ollut saikulla jo joulukuun puolesta välistä saakka ja saikku jatkuu varmaankin tuonne äippäloman alkuun. Aikamoisia kipuja on ollut ja kohdusta löytynyt kaikenlaisia ongelmia, kiinnikkeitä, arpia ja kasvain.

Sektiokaan ei tule menemään tavallisen kaavan mukaan ja mietinkin tässä, että kuinka pitkälle uskaltaa jättää vauvakamojen laiton.[/QUOTE]

No sulla on hyvää aikaa laittaa pikkuhiljaa valmiiksi, kuhan et liikaa rehki kerralla :) hyvää loppuraskautta!

Mulla on menossa rv24 enkä ole vielä edes äitiyspakkausta tilannut / äitiyspäivärahaa ja lapsilisää hakenut :) Pitäis varmaan kohtapuoliin täyttää hakemukset. Mitään ei myöskään ole vielä hankittu vaaville, ei vaunuja, ei turvakaukaloa, ei pinnistä, ei mitään... Eikä siis myöskään vaatteita. Yhdet sukat ja töppöset saatiin ystävältä joululahjaksi, siinä meidän tämänhetkiset vauvatarvikkeet. Vaatteita saadaan luultavasti kierrätettyinä jokusia, ja kunhan paikallisen ostarien alepäivät sekä Stockan Hullarit ja Sokoksen 3+1 -päivää tulee vastaan, scouttaan varmaan niistä jotain alevaatteita ja -tarvikkeita.

Yhteistyössä