Vauva tulossa ja hirveä paniikki!?:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva mamma

Vieras
Saamme mieheni kanssa kauan odotetun esikoisen:) Syntymään on enää reilu 2kk,siis ihanaa! ja kamalaa, kun en oo hankkinut vielä mitään:( En tiedä mitä ostaa, siis mulla iski tässä pari päivää sitten kauhea stressi että apua osaanko ostaa kaiken mitä vauva tarvii? Osaanko edes hoitaa vauvaa? Kyllähän te tiedätte varmaan miltä tuntuu ku on eka vauva tulossa ja jotenki pelottaa:( Ja ihan tyhmää, sitäkin mietin että kun vauva syntyy siinä elokuussa niin mitä sille pitää pukea? Siis olo on tosi tyhmä kun ei tiedä...:( voih...

Hyvin kaikki menee, usko pois! Osaathan pukea itsesikin, niin mikset lastasi. Kysele tutuilta lapsiperheiltä, mitä tulisi olla kotona.Aika vähällä tavaralla pärjää aluksi. Onnellista odotusta.

:hug: kyllä se siitä ja vielähän tässä on aikaa hankkia vaikka mitä. Ja se toimiminen vauvan kanssa tulee jotenkin luonnostaan ja kyllä ne kätilöt ja hoitajat sinua siellä osastolla sitten opastavat toimimaan :)

Onnittelut tulevasta perheenlisästä :flower:

ONNEA oikein paljon ja älä hätäille, itellä oli ihan samanlaisia tuntemuksia ku ensimmäistä odotin.
kyllä sinä osaat vauvan hoitaa ja ostat pikku hiljaa tavaroita.

Mulla oli sama tilanne vuosi sitten. Lohduttaudu nyt ainakin sillä, että ainoa mitä terve lapsi tarvitsee, on rinta ja rakkaus. Kyllä sä pärjäät, vauvaa on helppo miellyttää, annat vaan ruokaa, vaihdat vaipat, ja pidät lähellä. Kaikki ne ostettavat ehtii kyllä. Mulla oli kaikkea valmiina, ja puolet jäi sitten käyttämättä. Ainoa mihin voit etukäteen varautua, on se, että opettelet rauhoittumaan vauvan kanssa, menee omalla painolla.

Tuttua toi paniikki, kyl sä sit osaat. Mä olin pitäny vauvaa sylissä n. 2 krt ennen ku tirppa synty ja ihan hyvin lähti homma luistamaan. Aika vähän vauva mitään oikeesti tarvii. Jos sairaalasta kotiudutte autolla niin kaukalo. Vaunut on ihan kätevät olla olemassa, vaippoja, vaatteita ja varalta tuttipullo ja korviketta hiukan.

Ihan tutut ajatukset, saimme päivää vaille vuosi sitten esikoisemme ja ehdin itkeä monet itkut, muun muassa kun en tiennyt mitä pesuainetta saa käyttää vauvan vaatteille :laugh:

Kuitenkin, tosiaan vuoden ikään tuo on kohta selvinnyt, ja vaikka nyt onkin vaippasiltaan, niin kyllä mie uskoisin että osaan mie tuon nykyään jo pukea :) Ei siun juuri mitään kuulukaan osata tai tietää etukäteen, yhteinen matka lapsen kanssa alkaa ihan alusta! Ja vauva ei sinua taatusti arvostele (paitsi jos ateria myöhästyy ;) ).

Onnea odotukseen, meille odotetaan muuten toista lasta syntyväksi 09.08.09 :flower:

Kyllä äitiyispakkauksella pärjää suht pitkälle. Tuttipulloja kannattaa varata muutama lisää, jos imetys ei jostain syystä (heti) onnistu ja tietty vaippoja. Vaatetta ihan perus potkareita/bodyja ym. muutama lisää.

Yhteistyössä