tuttipullot ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaava

Vieras
Mitä tuttipulloja olette käyttäneet/havainneet hyviksi? Eka lapsi tulossa ja valikoima on niin laaja ja neuvot vaihtelevia...Kannataako ostaa suoraan "koliikkipulloja", niitä Aventin vai niitä käyriä(en muista merkkiä)? Mitä eroa niillä on? Jotkut ovat neuvoneet ostamaan heti niitä, koska koliikin sattuessa vauva ei ole osannut ensin syodä koliikkipulloa, kun oli ensin tottunut "tavalliseen" pulloon. Katselin niitä kaupassa ja huomasin tutti osan olevan malliltaan pyöreä, tavan pullossa se oli lituskainen? Minulla on kyllä jalo tavoite yrittää täysimetystä tai ainakin imettää mahdollisimman paljon, saa nyt nähdä toteutuuko miten hyvin. Onko tuttipullon mallilla vaikutusta imetykseen? Olen myös kuullut, että toisista pulloista maitoa tulee herkemmin ja vauva ei sitten jaksa imeä rintaa, kun on tottunut saamaan pullosta helpommin maitoa. Mikä pullo siis muistuttaisi eniten rintaa ja imemistekniikka olisi siis suurinpiirtein sama? Onko sellaista edes olemassa? Tuli nyt miljoona tyhmää kysymystä, mutta haluaisin imetykseni onnistuvan. Kertokaa siis viisaaammat kokemuksia, ettei tarvitse kaikkea oppia kantapään kautta! :ashamed:

Täällä tosi kokenut ;) Minulla viisi lasta ja olen kaikkia imettänyt mutta myös sillon tällön pullosta antanut maitoa. (tai lähinnä mies syöttänyt jos olen ollut pois vauvan luota esim. kaupassa). olen ostanut ainu tuttipulloja ja tutteja. Niistä ne sairaalassakin antaa lisämaitoa jos tarvetta. Nuorimmainen (4kk) ei kuitenkaan siitä suostunut juomaan niin ostin sille erilaisen tuttiosan. Ja koliillipulloakin voi kokeilla sitten vasta jos siihen tarvetta. Ihan turhaa ostaa monta erilaista pulloa kotiin. Sama on tutin kanssa. Jos ei kelpaa se minkä olet jo valmiiksi kotiin hommanut niin sitten voi kokeilla vaihtaa erilaiseen. Vauvalla niin voimakas se imemisen tarve että se yleensä imee minkälaisesta tahansa. Tulipa sepostus, auttoiko yhtään???

moikka. mulla on kokemusta noist tuttipulloista...on ainu..nuk...avent ja emma merkkisiä pulloi käytetty. poika syntyi pienenä keskosena 7/04 joten alkuun ei saanu imettää nii paljoo ja ei tietty mahtunut kovin iso tuttikaan suuhun ...alkuun käytettiin nuk merkkisii tutteja pullois sopii ainun pulloihin ja sit myös niit "pötkylän mallisia tutteja...niin nää sopii myös emman pulloihin. oikeestaa ei oo muuta eroo kun hinta ja ulkonäkö. Avent taas laadukas ja hinnakkaampi ei kerryttänyt niin paljoa ilmaa masuun kuin myös nuk tutit. ei siun kannata hurjaa varastoa hankkia joku perus pullo ja jos haluut niin pari eri mallista tuttia pulloon kunhan katsot miten imetys lähtee sujumaan elä turhaan huolehdi kaikki lutviutuu kyllä . toivon kovasti että saat imettää pitkään. =)

Luonnonkumi osa kelpasi aikoinaan meidän herralle parhaiten. Kun annat tuttipullosta niin muista katsoa, että siinä päässä on varmasti reikä. Näet sen kun annat pari tippaa tulla ulos. Ostin alkuun "vahingossa" liian pieniä tuttipulloja. Kannattaa ostaa sellaisia, että saa ainakin sen 200ml jossakin vaiheessa annettua samasta pullosta.

Luonnonkumi osa kelpasi aikoinaan meidän herralle parhaiten. Kun annat tuttipullosta niin muista katsoa, että siinä päässä on varmasti reikä. Näet sen kun annat pari tippaa tulla ulos. Ostin alkuun "vahingossa" liian pieniä tuttipulloja. Kannattaa ostaa sellaisia, että saa ainakin sen 200ml jossakin vaiheessa annettua samasta pullosta.

Yhteistyössä