Lasten kanssa alkossa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häirikkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Vaikka oletkin tianna absolutisti, niin ei se siltikään muita ihmisiä huonommaksi tee, vaikka he joskus nauttivatkin hieman viiniä, kaljaa, siideriä tai viinaa!! Olet päättänyt elää ilman pisaraakaan, hyvä niin, mutta älä muita mollaa!

Ethän kai sinäkään sentään mollaa niitä, jotka eivät juo? :o :saint:

En mollaakkaan. Tunnen montakin absolutistia, mutta eivät he siltikään itseään parempana pidä, eivätkä hauku muiden päätöksiä. En näe mitään pahaa alkoholissa (alkoholismi on taas ihan täysin eri asia), enkä näe mitään pahaa myöskään absolutismissa, vai mitä se nyt onkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sepäs se lapsen vielä uteliaammaksi siitä alkoholista saa kun pidetään sellaista "salailua" tällasessa asiassa.

Eli parasta antaa oma pullo vaan kouraan, niin lapsi oppii jo pienenä sivistyneet eurooppalaiset juomatavat.

Oot siis tosissas sitä mieltä, et lapset pitää jättää alkon ulkopuolelle jos sattuu alkossa käymään?? Edes sitä lahja-viskipulloa ostamassa...?? Ja mädäntyköön helvetissä se vanhempi kuka alkoholiin koskeekaan!!?? Ei oo tosi...

Helvetissä palaa, ei mätäne. Ainakin kristittyjen tarukirjan mukaan. Ja minä olen sitä mieltä, että kaikki Alkot pulloinen pitäis räjäyttää, alkoholin myynti ja käyttö ja valmistus ja hallussapito kieltää ja tehdä kuolemanrangaistuksen alaiseksi. Sitten ei olis enää sitäkään ongelmaa, mitä tehdä lapsille Alkoreissun ajaksi. Samaan syssyyn vois laittaa toki huumeet ja vaikka kahvin ja tupakankin. Ja lääkkeiden väärinkäytöstä linnaa!
Mulla on ollut traumaattinen nuoruus, en siedä silmissäni enkä korvissani mitään alkoholiin liittyvää.

Minusta ääriabsolutismi on alkoholin kanssa lähes yhtä paha juttu kuin alkoholismi. Kultainen keskitie on lähes asiassa kuin asiassa hyvä vaihtoehto.

Sinähän voit ihan vapaasti olla menemättä Alkoon ja myös voit opettaa lapsillesi, että Alko on helvetin esikartano, jos uskot, että se on parasta lapsillesi.

Minä esimerkiksi aion jatkossakin käydä kauppareissuni yhteydessä tarvittaessa myös Alkossa lasten kanssa, jos he sattuvat mukanani olemaan ja jos satun haluamaan punaviiniä ruoan seuraksi tai kuohuviiniä vieraiden kanssa kilistelyyn.

Sen vuoksi toivon, että ääriabsolutistit eivät räjäytä minulta ja kaltaisiltani Alkoja ja että ääriabsolutistit myös sallivat sen, että minä kasvatan lapseni niin, että heille kunhan aikuisiksi ehtivät, alkoholi kohtuullisesti nautittuna on ilo eikä synti. :)

Olen minäkin käynyt lasten kanssa Alkossa eikä siinä mitään kummallista ole. Me käytetään alkoholia tosi vähän ja meidän alkoholin käytössä ei ole mitään salattavaa joten ihan normaalisti suhtaudun asiaan- kauppa siinä missä muutkin.

No en ymmärrä lainkaan sitä, että lapsia viedään alkoon tai että juodaan (vaikka sitten vain yksikin) lasten läsnäollessa! Kyllä minun silmissäni äiti ja isä, joka pulloa kallistaa ja lapset pyörii kintuissa, saa alkoholistin leiman ja säälin lapsia. Näin se vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja monen mamma:
No en ymmärrä lainkaan sitä, että lapsia viedään alkoon tai että juodaan (vaikka sitten vain yksikin) lasten läsnäollessa! Kyllä minun silmissäni äiti ja isä, joka pulloa kallistaa ja lapset pyörii kintuissa, saa alkoholistin leiman ja säälin lapsia. Näin se vaan menee.

:D Voi mua juoppoa, oikea tosi alkoholisti. Mä kallistan pari kertaa vuodessa pullollisen siideriä lasten nähden, mihinkäs juoppo maineestaan pääsisi. Kasva nyt ihmeessä aikuiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

:D Voi mua juoppoa, oikea tosi alkoholisti. Mä kallistan pari kertaa vuodessa pullollisen siideriä lasten nähden, mihinkäs juoppo maineestaan pääsisi. Kasva nyt ihmeessä aikuiseksi!

En tiedä oletko juoppo ja alkoholisti, mut minun silmissä sellaisen leiman saa äiti ja isä jotka lasten kanssa kallistelee...

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

En tiedä oletko juoppo ja alkoholisti, mut minun silmissä sellaisen leiman saa äiti ja isä jotka lasten kanssa kallistelee...

Ootko sä ihan tosissasi? Et voi olla. :D Mun silmissä tuollainen putkinäköisyys on jo sellainen asia, että lasten ei ole hyvä kasvaa tuollaisessa suvaitsemattomuudessa.

Mä olen työkseni hoitanut paljon ihmisiä joilla on ollut enempi tai vähempi ongelmaa alkoholin, pillereiden tai huumeiden kanssa. Eli kaikenlaisia päihdeongelmia. Ja vähän on eri juttu, kun lasin/pullon viiniä joskus juova äiti ;) Se on vähän mistä suunnasta katsoo...
Itse voisin ihan hyvin mennä lapsen kanssa alkoon. Sinne tosin ei ole ollut asiaa, mutta esim. ruokakaupasta on välillä saunakaljoja ostettu. Ja hyvin voisin yhden alkoholiannoksen verran juoda lapsen nähden. Mun mielestä lapsen on hyvä nähdäkin normaalia suhtautumista alkoholiin.

Minä se olen suurin syntinen kun hain tänään tuliaisviinin 1v4kk lapsen kanssa ja vielä raskaana sen lisäksi. Nyt varmaan sain todellisen alkkiksen ja hullun leiman kun RYYPPÄÄN RASKAANA JA LAPSEN NÄHDEN. Kaikki ei aina ole miltä näyttää. Oikeasti kuulun ryhmään "ehkä 6 pulloa viiniä vuodessa".

Yhteistyössä