Vauva tekeminen suunnitelmalisesti, toivottuna aikana,onnistuiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfghjk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies toivoi, ettei vauva syntyis joulukuussa (on itse syntynyt silloin eikä tykkää). Alotettiinkin sitten niin, että la olis tammikuussa. Ja tammikuussa syntyi. Olishan se voinut syntyä ennen aikojaan, jolloin olis ollut vielä joulukuu.

Meillä kesti miltei kaksi vuotta "tekeminen". Sitten kun ovulaatio- ja raskaustestit unohdettiin ja lakattiin "tekemästä vauvaa", niin heti tärppäsi. Nyt typy on 4 kk.

Kyllä mä olen suunnitellut. Mm toisen lapsen ajoitin siten, että ekan lapsen haalarit ja talvivaatteet sopivat, ettei uusia tarvinnut ostaa. Ekan ajoitin siten, että sain kouluvuoden loppuun, ettei jäisi kursseja kesken.

Jos ei olisi ajoittaminen onnistunut niin sitten lapset olisivat sotkeneet suunnitelmamme, no big deal, en olisi jättänyt lapsia tekemättä. Mutta olisihan se ollut vähän hupsua olla yrittämättä suunnitella hyvin kun kerta oli mahdollisuus. Näin tosiaan ei jäänyt kursseja kesken ja samat talvivaatteet on ollu sisaruksella käytössä alusta asti kun laskin sopivan yrityskierron ja vilkasin kalenterista ettei unohtuisi se itse yrittäminen oikeaan ajankohtaan ;)

Kesti kauemmin kuin oli ajateltu (8kk koska eka raskaus ekasta yrityskierrosta meni kesken), mutta mahtui vielä siihen meidän "marginaaliin" ja olikin itse asiassa parempi, että syntyi myöhemmin, vaikka silloin malttamattomuuksissamme ei haluttu olla yrittämättä jo aikaisin.

Seuraavan kanssa olisi taas aika tiukka väli mihin se vauva sopisi, lisäksi haluaisin taas kevätvauvan. Inhottavaa miettiä tällaisia ja tarkkaan sunnitella, kun pessimistinä ajattelen, että sitten ei ainakaan onnistuta. Mutta kakkonen siis toiveissa toukokuulle 2012.

Me suunniteltin kaksi lasta lukuvuoden mukaan, että syntyisivät kevätlukukauden loppuun, niin että olisivat 1v4kk kun syksyllä menisivät hoitoon minun välivuoden jälkeen. Ja nämä onnistuivat.

[QUOTE="Noh";23278060]No tässä ketjussa siis päästään siihen taas näköjään että leikitään marttyyria ja mua oikeesti ärsyttää että mun pitäis olla pahoillani siitä että pystyin ajoittamaan kaikki raskauteni siihen ajankohtaan kun ajoitin. Kyllä mäkin haluaisin iloita lapsistani ja myös näyttää sen muillekin kuinka iloinen niistä olen... Vaikken olekaan joutunut heitä "tekemällä tekemään".[/QUOTE]

Mä sanon kyllä että mua vituttaa ihan suunnattomasti ihmiset joille on tärkeintä se missä kuussa lapsi syntyy. Oikeesti, ei sillä ole väliä mikä syntymäpäivä on. Vai olisiko teidän elämänne ollut ratkaisevasti erilaista jos olisittekin syntyneet kaksi kuukautta aiemmin tai myöhemmin?

Toki on ihan jees toivoa ja aina kivempi jos tärppää silloin kun haluaa. Itse en olisi ollut kovin innossani olla viimeisillään kesähelteillä, mutta ei sen olisi väliä vaikka olisinkin ollut. Aina jotain huonoa keksii mistä tahansa, jos vaan haluaa.

Yks mun kaveripariskunta jätti ehkäisyn pois, tarkoituksena tehdä vauva. Sitten sattui kännipano ja aamulla haettiin jälkiehkäisyä ETTEI VAUVA SYNNY JOULUKUUSSA!!! Vaikka vauva olisi muuten saanut tulla. :headwall: Sitä mä en ymmärtänyt kun kuulin, enkä ymmärrä edelleenkään.

Yhteistyössä