Vauva+taapero+hissitön kerrostalo. Miten selvitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Nyt hyvät vinkit jakoon, miten selvitä arjessa kyseisessä tilanteessa, kun mukana ovat yleensä vielä ostokset ja hoitolaukku. Taapero osaa kävellä portaita, mutta on eri asia, haluaako niin tehdä.

Hoitolaukun sijaan olen todennut paremmaksi käyttää reppua niin kädet on vapaana ja kumartuessa se laukku ei "huido" lapsia. Vauva kantoliinaan ja taaperolle jotain kannustusta että kulkee raput. Meillä oli yhdessä vaiheessa hauskaa kun usein aina lasketaan rappusia noustessa yhdestä kymmeneen ja sit aloitetaan alusta niin joskus laskettiinkin hassusti joka rapun kohdalla "seitsemän, seitsemän, seitsemän.." tai sit mulla oli pikkulelu tai auto taskussa joka kulki hypellen ja hassuja jutellen kaidetta pitkin ja sen juttuja seuratessa rappuja kulki kuin vahingossa. En tiedä saiko noista nyt selitettynä mitään selvää..

No meillä on ainakin sujunut ihan hyvin. Muutin kolmikerroksisen, hissittömän kerrostalon ylimpään kerrokseen lapsien ollessa 1v6kk ja 5kk. Jos taapero ei kävellyt, niin sitten mä vaan kannoin. Yleensä niin, että kannoin ensin taaperon, sitten vauvan ja sitten yleensä vielä hain ostokset. Aika reippaasti tuo vanhempi on meillä portaita kulkenut, pian se oppi sen, että parhaiten pääsee kun itse vaan kävelee. Nyt nuorempi joskus vänkyttää, että haluaa tulla kannetuksi, mutta yleensä kuitenkin kävelee itse perässä kun sanon että ala tulla nyt vaan. :whistle: Ja ikää on lapsilla nyt se 2v10kk ja 3v11kk.

me asuttiin 4 kerroksessa silloin oli vauva ja 1v3kk ikäinen lapsi,eikä hissiä,vuoden verran siin asuttiin,jos kaupassa kävin ja oli jotain painavampaa niin jätin "kuiva"tavarat häkki kellariin ja hain sieltä kun mies tuli kotiin,muut raahasin sisälle mitkä piti saada kylmään.

Toi reppu on muuten hyvä, mä kanssa hommasin repun jossain vaiheessa hoitolaukkutavaroita/kauppatavaroita varten, ja tuplasti helpompi oli kyllä kulkea portaissa. Alkuaikoina sain parhaimmillaan kuljetettua molempia lapsia sylissä yhtäaikaa, mutta nyt alkaa yhdenkin kuskaaminen olla jo raskasta. :|

Kyllähän siinä hermo välillä menee... Ja minua ainakin arveluttaa jättää lapsia keskenään ylös. Meillä on alhaalla välieteinen, johon jätän heidät joskus odottamaan, koska kuopus ei saa ovia itse auki ja esikoinen ymmärtää jo pysyä paikallaan kun on niin sanottu. Ikäeroa on 2v8kk, joten meillä ei ole tarvinnut kantaa kuin yhtä kerrallaan, ja tavarat päälle.

Jo noin aikasten menee hermo noin helpossa asiassa hoitaa, niin miten jaksatte kasvattaa ne lapset vielä vuosia eteenpäin? Mitä isommat lapset sen isommat murheet pätee kyllä...

Asuttiin luhtitalon kakkoskerroksessa kuopuksen elämän ekat 2 v 5 kk. Metalliset "tappoportaat" käveltävänä, talvella ne olivat tosi liukkaat.

Esikoinen on tasan 2 vuotta kuopusta vanhempi, eli niitä portaita ramppasin kahden pienen kanssa.

Muutettiin sitten maan tasalle ja ah sitä helpotusta :D. Ei enää rappusten ramppaamista turvakaukalo/kantokassi/ostokset/hoitolaukku/mitälie toisessa kädessä ja toinen lapsi toisessa kainalossa. Mutta kyllähän se kakkoskerroksessakin sujui, kun ei ollut vaihtoehtoja.

Yhteistyössä