vauva pyörän kyytiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maarit74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maarit74

Vieras
Missä iässä tai kehitysvaiheessa vauvan voi laittaa polkupyörän lastenistuimeen ja rasittuuko joku kohta vauvelin vartalossa siinä istuessa? Saatiin tutuilta heidän vanha istuimensa ja kovasti tekisi mieli hurauttaa tytön (8 kk.) kanssa johonkin. Istumakulmahan on istuimessa kyllä aika suora... Tyttö istuu jo aika hyvin ilman tukea lattialla (laitan tyynyn selän taakse, jos vahingossa keikahtaa taaksepäin, muuten istuu ihan napakasti), vaikka ei vielä itse pääse istumaan. Meillä on vain yksi auto käytössä ja sukulaiset asuu hyvän polkupyörämatkan päässä, pyöräily avartaisi kyllä tämän äitykän maailmaa silloin, kun mies on autolla töissä

Jos vauva kerran istuu jo ilman tukea niin mielestäni voit laittaa pyörän kyytiinkin istumaan. Aluksi lyhyitä matkoja ja vähitellen pidennät jos tuntuu, että vauva viihtyy kyydissä.

Niin, siis kysyn tätä täältä, koska mulla ei ole MITÄÄN käsitystä sopivasta iästä, 1 v. vai 2 v. vai voiko olla alle vuoden vanhana kyydissä. Etsin lastenistuinvalmistajien sivuiltakin netistä enkä törmännyt tuohon tietoon missään. Tämä niille, jotka pitävät allekirjoittanutta kysyjää ihan hölmönä...

Meillä tyttö 8kk ja ollaan nyt kaksi kertaa pyöräilty ja nauttii niin mahdottomasti! Vielä ei lattialla istu täysin itsenäisesti, mutta osaa jo tulla asennosta pois konttaamaan. Mielestäni on jo kyllin iso pyörän kyyttiin, vyöt kuitenkin tukee hyvin.

Mielestäni voit laittaa pieneksi hetkeksi sitten kun osaa itse mennä istumaan ja istuu tukevasti. Lastahan ei pitäisi istuttaa ennen kuin osaa itse mennä istumaan. Ja hommaa pyöräilykypärä ;)

Meidän poika 8 kk ei vielä nouse itsenäisesti aktiivisesti istumaan vaikka olen hänet pari kertaa istumasta löytänyt (eli siis teoriassa tuntuu taidon osaavan) mutta ollaan silti lyhyitä kauppareissuja tehty polkupyörällä. Ensinnäkin viihtyy ihan älyhyvin ja toisaalta vaihtoehto olis laittaa rattaisiin joissa niissäkin olisi istumassa. Ja istuuhan tuo syödessä syöttötuolissakin pitkiä aikoja. Harvoin meillä ruokahetki on oli alle puolen tunnin ja toisaalta enpä minä nyt monen tunnin pyöräretkiä ole tehnytkään.

Yhteistyössä