Vauva liikkunut vähän, apua ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskausviikolla 38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskausviikolla 38

Vieras
Liikkuu kyllä jos tökin häntä mutta muuten ei juuri liikuskele. Mitä tää voi tarkoittaa? Miten liikelaskenta tapahtuu? Onko yks nykäsy yksi liike vai sarja yksi?

Muistaakseni kaikki pienetki liikkeet lasketaan. Mun kuopus oli viimesillä viikoilla tosi laiska liikkumaan. Mutta kaikki oli kunnossa. Voithan soittaa synnärille neuvoa! Vauvallahan alkaa olla jo ahtaa paikat joten ei sitä ihan miten sattuun heiluta siellä :)

Soita synnärille heti! Kyllä vauvan pitäisi liikkua muutenkin kuin tökkimällä...ootko kokeillut syödä/juoda jotain makeaa? mene kyljelleen makaamaan. Onko liikkuminen ollut koko päivän hiljaista vain nyt hetkellisesti?voivan vauvasi olla nukkumassa :)

Liikelaskenta tehdään juuri vasemmalla kyljellä maaten. Tunnissa pitää tulla kymmenen liikettä ja jos ei tule niin lasketaan vielä toinen tunti. Sitten on syytä soittaa synnärille, jos vauva ei liiku.

Hyvä,että tyyppi liikkuu kuitenkin. Mulle juuri sanottiin,että liikelaskentaa tehdessä yks peräkkäisten liikkeiden sarja (muljunta,potkusarja tms.) lasketaan yhdeksi liikkeeksi.

Mulla se tarkoitti sitä että kun synnytys oli alkamassa. Menin polulle tarkastukseen ja siellä anturoiden alla tuli elä kipeä supistus ja kätilö totesi että sun synnytys on käynnistynyt.

Onko ensimmäinen lapsesi? Tuo tuntuu olevan yleinen huolenaihe että vauva liikkuu vaisusti noin loppuraskaudessa. Toki se huolestuttaa kun itselle sattuu, mutta todellakin yleistä. Vauvalla on vain vähän tilaa enää liikkua ja hyvä että olet tuntenut jotain liikkeitä. Voipi olla että lepäilee pari päivää ja aloittaa sitten taas möngerryksen :)

Yhteistyössä