Vauva karjuu ennen nukahtamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Onko normaalia.. Ennen nukahtamista (ei ihan aina, yleensä päikkäreistä kyse) karjuu ja itkee niinkuin päätä leikattais. Sitten vaan simahtaa ja nukahtaa. Kamalaa kuunneltavaa :( Muutenkin kovin itkuinen. Minulla on maidoton ruokavalio kokeilussa ja sitten saa neuvola tehdä asialle jotain, tähän asti on kohauteltu olkia.

Meillä oli samanlaista ja terveyskeskuslääkäreiden mukaan kaikki oli ok. Minua vaan pidettiin hysteerisenä kun en jaksa itkua kuunnella.
7kk kuuntelin ja sit menin yksityiselle. Refluksitauti todettiin ja lääkkeiden saannin jälkeen tilanne on rauhoittunut. Harmittaa kun uskoin niitä puolijumalaksi itseään luulevia terkkalääkäreitä :(

Meillä ihan sama juttu, kohta 5 kkvauva huutaa täyttä kurkkua ennen nukahtamista. Maidoton myös kokeilussa, mutta ei ole vaikuttanut. Tänään sai huutoraivarinsa Helsingin keskustassa. Ihan kirkumalla huusi noin puoli tuntia, otin syliin, hyssyttelin, etsin lastenhoitohuoneen ja koitin imettä- ei huolinut, huuto vain jatkui. Lopulta nukahti. Sama juttu ihan joka päivä.

En osaa sen kummemmin neuvoa, toivotaan että ajan myötä menee ohi. Luulen ettei ainakaan meillä ole välttämättä mitään allergioita tms.

Jaksamista sinulle pienen kiljukaulan kanssa! =) :hug:

Meidän neiti itkee aina 30-60min ennen ku nukahtaa, se alkoi tossa 2,5kk ja nyt neiti on 3,5kk... On kokeiltu kaikkia keinoja, syliin nukahtamista, unirättiä, tuttia, keinua, nostanu neitiä pystynpään asentoon, , soittorasiaa, musiikki, telkku, hiljaisuutta, eriasentoja, mikään ei tunnu auttavan.

Tulen ite hirveen väsyneeksi itkusta, paha mieli ja alan joskus itsekin itkemään, tunnen itseni huonoksi äitiksi kun en osaa auttaa neitiä. Ainoastaan ulos nukahtaa kiltisti, mutta on ollut niin kylmä talvi, eikä joka unikerralla voi viedä häntä pihalle, kokeiltiin tuoda rattaat sisälle ja kärrättä, ei toiminu.

Täällä prikulleen sama juttu. Meidän poika tänään 2kk. Alkoi jo 1kk iässä. Välillä menee paremmin ja meillä nuo huudot kestää onneksi vain 15-30min.
Tosiaan aivan naama punaisena huutaa ja ihan ku ois unessa jo samalla :o

Yhteistyössä