Vauva ja lemmikit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chamorphis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Chamorphis

Vieras
Ajattelin kysyä täältä kokemuksia miten lemmikit on reagoinu tulevaan perheenlisäykseen. Lähinnä kissoista kaipaan kokemuksia. Mulla on huhtikuussa seitsemän vuotta täyttävä kissa ja mä oon ihan pihalla sen käyttäytymisen kans. Mä olin kyseisen kissan kans kahdestaan useamman vuoden ennen ku löysin mieheni ja siihen neitokainen on jo tottunu, ettei sillä oo sänkyyn mitään asiaa sillon ku mieskin on sielä... :D Nyt ongelmana on se et mulla on laskettu aika muutaman viikon päästä ja en tiedä vaistooko kissa jotenkin et jotain on tapahtumas... Se on aina ollu kovasti "äidin tyttö" ja seuraa mua yleensä kun hai laivaa. Nyt viime aikoina tuntuu, että sillä on suurinpiirtein kans hormonit sekasin, kun se maukuu tosi paljon varsinki öisin kun haluis nukkua. Mä oon useamman vuoden antanu sille ehkäsypillerin hyvä jos kerran kuukaudes kun ei ole ollut tarvetta syöttää niitä enempää. Nyt tuntuu et hyvä jos riittää se kerta viikos kun tuntuu neitiä niin laulattavan... Nyt kysynkin et onko kellään muulla kokemusta vastaavanlaisesta käytöksestä ja miten saisin kissan sopeutumaan vauvaan?! Voisin lyödä vetoa melkein, että kissa tulee olemaan mustasukkainen... :(

Kissoja pitää sopeuttaa. Antaa entiseen verrattuna kaksinkertaisesti huomiota ja antaa tulla lähelle. Muuten ei kunniankukko laula :laugh:
Meillä kissa muuttui myös vauvaksi.. kun oikea vauva tuli taloon.

Olet oikeassa.. mustasukkaiseksi ne tulee.

Joo mulle toi kissa on aina ollu vauva! :laugh: Niin ihana kun se onkin niin on vaan niin rasittavaa kun just meinaat nukahtaa niin sängyn vierestä kuuluu kaikkee muuta kun hennolla äänellä MIAU! :p No onneksi vauvat nukkuu niin paljon alussa, että eiköhän sitä ehdi rapsutella sittenkin! :D
Lisää kokemuksia kaivataan!

Looris ei ole leikattu. Oon ollu niin saamaton sen asian suhteen. :ashamed: Oon ajatellu sitä leikkausta, mutta aina se on siirtyny ja nyt rupee kissalla kuitenkin oleen jo ikää... Tosin ajattelin et sit kun vauva on ehtiny vähän kasvaa niin leikkautan kissan vielä jos eläinlääkärin mielestä ikä ei ole este... Ei vaan oikein jaksa just nyt keskittyä siihen asiaan. Ehkä sitten kun lapsi on joitakin kuukausia....

meillä on kolmevuotiaat kissasisarukset - leikattu tyttö ja poika. sisäkissoja ja huomion keskipisteitä tottuneet olemaan. raskausaikana tyttökissä köllötteli usein mahan päällä kehräämässä. vauva tuli taloon syyskuussa. aluksi kissat ihmettelivät vauvaa ja olivat vähän hölmistyneitä.. annettiin kuitenkin heti tutustella ja käydä sievästi haistelemassa. nyt vauva kiinnostaa lähinnä silloin kun itkee, muuten eivät siihen juuri reagoi. joskus yrittävät tulla ihan kylkeen nukkumaan kun vauva esim. sohvalla. kovasti ollaan leikitetty kissoja ja yritetty antaa entiseen tapaan aikaa myös niille.
vähän aluksi itsekin mietin kuinka käy, kun kämppäkin on meillä aikas pieni, mutta yllättävän hyvin on mennyt!

ja meillä ne on tasa-arvoisia perheenjäseniä..kunnes..mulla alkoi la olla käsillä..sit musta alkoi tuntumaan siltä, että ei vois vähempää kiinnostaa mitä ne teki..tai missä ne oli..se oli tunne, jota en ole koskaan tuntenut..tälläin elettiin kesää 2006 ja ulkona oli paahtava helle..joten kattimatit metsästeli meille hiiriä ja vesimyyriä pellolta..eipä niitä kauheasti näkynyt..ja parempi niin..Jotenkin sitä vaan keskittyi omaan olotilaansa niin intensiivisesti..varmasti siihen vaikutti mun mahdottomat liitoskivut,jotka meinas viedä järjen mennessään..

..ja sit koitti hetki,että neiti syntyi..tuotiin neiti sit sairaalasta kotiin ja komensin miehen tuomaan yhden kissan kerrallaan neidin luokse, jotta jokainen sai haistella vapaasti..

..olotila jatkui ja toivoin,että kissat jättäis mut vaan rauhaan..ärsy ärsy..

kevättalvella 2007 meillä valkoinen kissa päätti,että se lattialla oleva otus vois ollakin kiva juttu..ja Pimu päätti tulla puskemaan..yleensä se oli aina kavahtanut kaikkia pieniä lapsia..kaipa se kammos niitten ääntä ja kokoa..ja siitä se ystävyys alkoi..neiti istui maassa ja kissa makas sylissä..:)

..ja mun olotilakin helpottui..

..nyt neidillä ikää 2v5kk ja joka aamu, kun hän herää, niin aamurituaaleihin kuuluu kissojen tervehtiminen..eli hän kävelee kissojen ohitse ja huutaa kaikkien nimet ja toivottaa hyvät huomenet:)..

..ja kun me kävellään lenkillä tuossa pellon laidassa, niin meillä on koko kissakööri mukana:)..

..paitsi Hymy jouduttiin laittamaan ikiuneen kesällä 2007 vakavan sairauden takia..mutta muut porskuttaa edelleen menemään!!

Yhteistyössä