vauva hylkii rintaa, äiti haluaisi imettää!

Poika on nyt 8,5kk ja kiinteitä on syöty kohta kolmisen kuukautta. Poika on aina syönyt paljon tissiä, ja vaikka kiinteitäkin meni jo 4-5 ateriaa päivässä, söi poika siihen lisäksi tissiä 5-6 kertaa päivässä (yösyönnit on jättänyt jo pois). Viime viikolla tapahtui käänne. Poika ei huolinut rintaa kuin aamulla ja illalla. Siitä lähtien, nämä muutamat päivät, ovat olleet melkoista taistelua tissin kanssa. Välillä syö tissiä ihan hyvin, mutta usein kääntyy pois, kitisee, huutaa jne. Välillä sitten aloittaa imemisen, mutta yhtäkkiä mieli muuttuukin ja homma jää sikseen.

Olen nyt pienentänyt kiinteiden määriä, sillä tarkoituksena olisi jatkaa imetystä ainakin vuoden ikään asti, ettei tarvitsisi ruveta korvikkeiden kanssa "läträämään".

Äsken rupesin epäilemään, liekö ensimmäinen! hammas tulossa, kun poika otti tissin suuhun, päästi irti ja jynssäsi rystysiään tai muuten vain kitisi ja vuorotteli tällälailla aikansa. Lopulta kuitenkin rauhoittui imemään.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mahtaako poika vieroittaa itseään vai olisiko hampaiden tulo tai muu kyseessä?
 
Meillä kävi niin että poika vieroitti itse itsensä tissiltä viiden kuun ikäisenä, juuri silloin ku n eka hammas pukkasi läpi. Poika on isokokoinen ja kasvanut koko ajan ylimmillä neuvolan käyrillä. Poika lopetti päivisin imemisen, vain öisin kelpasi. Kiinteitä meni siinä vaiheessa 3-4 kertaa päivässä. Mä itse jaksoin sit viikon verran kattella sitä venkuroimista ja lopetin yöimettämisen sitten. (Omat rinnat oli pakahtua vaan kerta vuorokaudessa imetämiseen.) Pullosta on uskomattoman helppo syöttää ja meillä ainakin arkea helpottaa huomattavasti kun enään imetä. Mun kokemus tässä. Poika nyt siis melki 7kk.
 

Yhteistyössä