Vauva haaveissa vuodelle 2014-2015

Torstai 28.11.13





Yritys/TJOTtailu alkanut

*-PikkuMyy-.............kp 67/36................yk 14...........ya 1/12........1.

millionnea................kp 50/36....................yk 17.......ya 2012........2.

sani_.......................kp 49/??....................yk 1..............................2.

Zemar........................kp 33/28................yk 1...........ya 11/12........2.
-Brita-........................kp 32/32.................yk 3............ya 7/13.........2.
Huumori...............kp 31/28-29................yk3........ya 8/13............2.

plussatuulia..........kp 27/28-30..............yk 4............ya 8/13.........
Emilia868...................kp 25/25-29............yk 3.............ya 9/13..........
Karmini.....................kp 23/26-28.............yk 5..............ya 7/13.........2.

Penni79..................kp 18/22-24..............yk 14............ya 2/13.........2.
Ninkku....................kp 18/?......................yk 22/1.........ya 2/12.........1.
Markke....................kp 16/30?....................yk16...........ya 6/12......2.
Nenna81.................kp 15/28-31..............yk 9............ya 3/13.........3.
juliesisko(26)...........kp 15/26-28..............yk 10............ya 3/13.........2.

Meninha..................kp 4/?.........................yk 1.................ya 2013........ 2.
Tine........................kp 4/28......................yk 3.................................3.



Day Past Ovulation

Karmini......................DPO 8
Penni79.....................DPO 7
Nenna81...................DPO 1



Yrityksen myöhemmin aloittavat
eleonoora86, Villihiiri, Nato, SuloinenSalaisuus, Nannahh




Taustailijat
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, minmaria, marianna87, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Slallu, jadeka, Beyond, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto, Ambrosia85, kolmas(ko?), Spukka, moulin rouge, Wuf, SuAnn, pinkkihevonen, heinäsorsa





Plussanneet 2012

Kesäkuu: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Syyskuu: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Lokakuu: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Marraskuu: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Joulukuu: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)


Plussanneet 2013

Tammikuu: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Helmikuu: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Maaliskuu: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Huhtikuu: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Toukokuu: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7), miss_piggy (yk10), Pippuri85* (yk2)
Kesäkuu: Hassel (yk5), Piitu85 (yk1), katrinainen (yk3), Mom09 (yk11), sydäntähti (yk3), maamis (yk3)
Heinäkuu: Tipetsu, Matilda- (yk1), Tiukuliina89 (yk1)
Elokuu: manije (yk4) Laurina (yk2), Viides Villahousu (yk5), moulin rouge, Heku (yk10), saspa (yk3)
Syyskuu: avantasia (yk9), Menhit (yk3)
Lokakuu: ToKa89 (yk3), FLV (yk1), Madeia (yk3) KM
Marraskuu: harjoituskappale (yk2), Madeia (yk4)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettu
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen


Päivittäjät:
-PikkuMyy-

Listalle haluavat ilmoittakaa seuraavat asiat: nimimerkki, kiertopäivä ja kierron kesto, monesko yrityskerta/-kierto menossa, koska yritys on aloitettu ja monennestako haaveilette.


***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.


Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat punaisella, niin ne myös tulevat listalle varmimmin.




+++++ PLUSSARIKASTA MARRASKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Sopiiko seuraan liittyä?

Täällä kirjoittelee 25 vuotias kuumeilija.
Yhdistelmäehkäisypillerit jätetty pois tammikuussa 2012, jonka jälkeen emme siis ole muutakaan ehkäisyä käyttäneet.
Ensimmäiset puoli vuotta jaksoin stressata ja itkua tihrustella, kun mitään ei tapahtunut. Menkat eivät alkaneet ollenkaan, ja raskaana en ollut.
Terolut kuurit eivät auttaneet. Kohdun limakalvo 1mm paksu.
Pakotin itseni keskittymään kaikkeen muuhun, ja välttelin asian ajattelemista kaikin tavoin.

Nyt syksyllä söin kokeeksi taas keltarauhaskuurin, mutta kuukautisia ei edelleenkään tullut. Kohdun limakalvo edelleen viivamaisen ohut. Kipu ja kaipuu jotenkin heräsi, ja päätimme hakeutua hoitoihin.

13.11. aloitin 5 päivän mittaisen Letrozol-kuurin (täällä ollut keskustelua kauppanimellä Femar).
Viime perjantaina lääkkeen toimivuutta seurattiin ultralla, ja lääkärikin oli aivan ihmeissään tuloksista. Kohdun limakalvo oli 9mm, ja oikealla näkyi 20mm follikkeli. Toisteli paljon, että todella kaunis limakalvon rakenna jne.. :) Lääkäri povasi, että ovulaatio tapahtuisi parin päivän sisällä.

Nyt sitten vaan odotetaan ja toivotaan. Mitään merkkejä ovulaatiosta en huomannut. Ei nipistelyä, limaisuutta tms.. Perjantaina käyn verikokeessa mittauttamassa keltarauhashormoonin, joka kertoo onko ovulaatio tapahtunut. Nyt olisi kuviteltu kp.15.

Tänne liityin, koska nyt on raskaampaa kuin aikoihin. Toivominen on kamalan raskasta, kun odottaa vain tulevaa pettymystä. Ensimmäistä kertaa on toivoa.
Yrityskuukausi meillä siis joko 22 tai 1 ;)


Ninkku, kp 15 (kuviteltu), kierron kesto ei tiedossa, yk 22 tai 1, ya 2/2012. Esikoinen haaveissa.
 
Onnea Zemar! Ja Markkehan on muuten kans plussannut - voi poistaa tältä listalta :)

Ninkku: tervetuloa! Hyvin tepsi lääke siis - nyt toivotaan että muut palat napsahtaa kohdalleen ja saat plussan heti!

Täällä aloitettu 3kk Terolut kuuri jonka tavoitteena ois hiukan pidentää mun lyhyttä (22-23) kiertoa sekä tukea keltarauhasen toimintaa loppukierrossa (ei varsinaista vajaatoimintaa mutta epäilys että surkastuu vähän ennen aikojaan ja tuhruvuodot johtuu siitä). Plussaa tietty toivotaan heti tän kuurin alettua mutta jos ei tule niin sit lisätään Clomifen mukaan ennen hoitojonoihin lähtöä. Endo leikattu 09/13 joten siltä osin nyt ois parhaat ajat raskautua ennen kun se taas jo uusii..
 
  • Tykkää
Reactions: Nenna81
Tää palailee lakki kourassa takaisin tänne.. Keskenhän tämäkin meni.. :'(

Nyt käyty gynellä varmistamassa asia ja seuraavaan kiertoon saadaan vähän apuja. Nuo kaksi keskenmennyttä on tullut ihan luomusti, mut nyt tosiaan seuraavaa kiertoa odottamassa clomit ja terot. Mulla todettiin pco gynellä ja sitä varten tosiaan nyt sitten noita apuja. Toivotaan et tärppäis pian..

Mut voi siis palautella tuonne listalle takaisin seuraavasti
Markke....kp13/30?......yk16.......ya6/12......2.

Laitan nyt kierron alkaneeksi ns. valemenkoista, koska luultavasti siellä kuitenkin on jo kaikki vuotanut, koska nyt uutta vuotoa ei ole tullut.. Eli näillä eteenpäin..
 
Markke :hug:

Mulle sais päivittää kp1/28 ja yk3

Niin vähän aikaa yritystä takana ja silti tuntuu näin pahalle. :( Ens kiertoon ovistestit. Katotaan pitääkö mun ovistuntemukset edes paikkaansa.
 
Penni79, niinpä.. noita ajatuksia on kyllä itselläni ollut kovinkin paljon! Mut nyt tosiaan oon jo ihan hyvillä mielin, kun löydettiin syy miksi ei tunnu nyt onnistuvan. Ja nyt tosiaan kun on lääkkeet apuna niin odottelen innolla ja toiveikkaana seuraavaa kiertoa! =)
 
Markke oon pahoillani puolestasi :hug:

En ole taaskaan kovin aktiivisesti kerennyt kirjoittelemaan enkä liioin lueskelemaankaan.. Ovista en oo nyt tikutellut, vaikka testejä kyllä olis kaapissa, mutta viime kierroissa oon kyllä niin selkeesti tuntenut vatsassa jomotusta samaan aikaan ovisplussan kanssa että eiköhän se sieltä löydy nyt ilman testejäkin :) Tai sitten ei, mutta otollisimmat ajat kumminkin pitäisi nyt olla näinä päivinä ja tallettelutkin aloitettiin eilen. Sattui ihan somasti nyt että ollaan miehen kanssa molemmat tää viikko lomalla ja päivät saadaan olla ihan kahdestaan kun esikoinen on koulussa :whistle: Eli nyt ei ainakaan yritystä puutu!
 
Nyt alkas taas olemaan ovis kohillaan, eilen illalla oli jo melkein tasavahvat viivat. Eilen tuli jo poliltakin kirje. Harmi vain että aika ois pitänyt varata ennen kp 12 ja se ehti jo ylittyä. Onneksi tiedetään että ensi kierrossa päästään tutkimuksiin, ellei sitten nuo joulun juhlapyhät satu juuri kierron väärään aikaan. Pitää olla kuiteski optimisti ja viimeistään tammikuussa asiat selviää :)
 
Nenna: saitte onneksi aika nopeeta poli ajan! Lähtee sit asiat selviämään. Onko jotain vihjeitä että jokin ois "vialla"? Mites helpolla/vaikealla teillä ekat kaksi sai alkunsa? Voihan olla vaan huonosta tuuristakin kiinni mutta kait sen raskauden pitäs alkaa n 6-8kk sisään jos kierto on säännöllinen, ovistestien mukaan ovuloi, on jo aiempia lapsia... toisaalta sanotaan että vuoden päivät voi mennä. (mutta en usko että kaikki mm tikuttaa ovista joten vuodessa voi "normiyrittäjällä" mennä tärppipäiviä ohikin jos ei todenteolla yritä).
 
Liityn mukaan remmiin!

Meninha kp3/? yk1 ya13 2.

Esikoinen 02/10, lokakussa otatin pois hormonikierukan ja nyt alkoivat menkat, joten tästä lähtee yritys! Tosin joulukuun ajan mies on matkoilla, joten tää eka yk menee sen suhteen plärinäksi. Sen sijaan laitoin just tilaukseen elämäni ensimmäiset ovistestit, yritän niiden avulla selvitellä kropan toimintaa, koska kierukan takia olen ollut melkein 3v ilman kuukautisia eikä kierron pituudesta ole hajuakaan. Aikoinaan mun luomukierrot on ollut aika pitkiä, n. 35 päivää,mut toivon että nyt vähän lyhentyisi. Esikoinen sai aikanaan alkunsa heti kun jätin pillerit pois, ensimmäisiäkään menkkoja ei ehtinyt tulla, joten nyt pääsen ekaa kertaa tosissaan kuumeilemaan (ja kuume on kova!!). :)
 
Penni: Ei oo mitään hajua mistä vois johtua. Noi mun lapset on edellisestä suhteesta, meillä ei tän nykyisen miehen kans ole yhteisiä lapsia. Mutta itse sain noi lapset todella helposti (vaikka siitä onkin jo aikaa, nuorempi lapsi on jo 12,5v.). Jokin tässä mättää, en tiedä voiko hyvin niukoilla kuukautisilla olla osuutta asiaan. Mies pelkää että vika on siittiöissä, mutta ainakin siellä joku vipeltää kun kemiallinen on sentään ollut. Itse olen miettinyt tuota keltarauhasen toimintaa.
 
Täällä tuntu eilen vatsassa niin kireältä että päätin varsin tehdä ovistestin illalla, ja vahva viivahan sieltä tuli! Nyt tuntuu jotenkin olevan toiveet hyvin korkealla, kun kerrankin ei mikään oo ollut häiritsemässä ovulaation hyödyntämistä ja aktiivisia ollaan oltu! Kumpa jo lopultakin se pieni ihme sieltä saataisiin alulle :heart:
 
Jahas, täällä on taas tapahtunut paljon. Onnittelut plussanneille, ja pahoittelut niille joiden matkalainen ei jaksanut pysyä mukana :/

Itselläni jänniä päiviä, vaikka jälleen kerran raskautuminen tuntuu mahdottomalta.
Nyt oliskin kysymys viisaammille, alavatsassa vasemmalla puolella kipua aina kun liikun. Ei siis satu niin paljoa että pitäisi lääkitä itseään mutta kipuilee oikeastaan aina kun vatsalihaksia käyttää vähääkään. Yskiessä, aivastaessa, ylös noustessa siis aina :)

En viitsi soittaa lekurille ennen kuin saan edes vähän jotain suuntaa antavaa tietoa. Eli mistä kivut voivat johtua, onko munasarjoissa kenties jokin tukos vai mistä on kyse?? Enkä siis usko tämän liittyvän esim raskauteen sillä edellisissä raskauksissa olen tosiaan voinut pahoin jo ennen plussaa,myös rinnat ovat olleet kipeät. Nyt ei ole mitään muuta kuin tämä outo kipu:/
 
Tullee tosi tyhmä ja itsekäs olo kun lukee keskenmenoista viestejä. Voimia teille jotka olette ensin saaneet niin suuren toivonkipinän, ja sitten sen menettäneet <3
Näissä asioissa kun pelkää niin kovasti sitä pettymystä muutenkin.
On se outoa, miten itselläni ainakin oli paljon helpompaa, kun toivoa ei hetki sitten ollut, kun oli varma että mitään ei voi sisälläni tapahtua, kun hormoonitoimintaa ei ollut.

Minulla huomenna verikokeet, joista tarkoitus katsoa, että onko ovulaatio tapahtunut vai ei. Jotenkin pelkään, että ei, koska mitään oieita ei ole ollut. Kivuliaan rutikuiva olen ollut viimeiset ties kuinka monta vuotta, ja asia ei ole viime viikkoina muuttunut miksikään.

Kysymys: Onko kenelläkään tietoa kovan treenin vaikutuksesta tärppiin? Treenini ovat todella äärimmilleen vietyjä. Pitäisikö treenata kevyemmin, vai olla ajattelematta koko asiaa ja ns. keskittyä muuhun kuin raskauden toivomiseen (minun tapauksessani siis treeniin). Kova vastusharjoittelu kun sattuu olemaan ainoa asia jota rakastan tehdä niin paljon, että saan ajatukset muualle.
 

Yhteistyössä