Vauva haaveissa vuodelle 2014-2015

Maanantai 26.8.13





Yritys/TJOTtailu alkanut

HennuskaH..............kp 57/36...................yk 2..........ya 6/13.........1.

millionnea................kp 46/36....................yk 15.......ya 2012........2.
Okaasan.................kp 42/28-35..............yk 1............ya 7/13........5.
Markke...................kp 41/30-?................yk 13.........ya 6/12........2.

<3<3<3.................kp 39/26-28..............................ya 5/13........2.
kahvikuppi(27).........kp 36/37-57..............yk 4............ya 12/12.......1.
OneMore?................kp 35/27-28.......................................................3.
Menhit....................kp 30/36-47.............yk 2...........ya 7/13..........4.

juliesisko(26)...........kp 29/26-28..............yk 6............ya 3/13.........2.
Tinttu85.................kp 27/27...................yk 4...........ya 4/13.........4.
pinkkihevonen.........kp 26/25-28.............yk 15........ya 8/12..........1.
Niiskulineiti86...........kp 25/28-33..............yk 9.............................1.
-PikkuMyy-.............kp 25/36................yk 13...........ya 1/12........1.
saspa.....................kp 24/28-34..............yk 3...........ya 5/13.........4.
avantasia(26)..........kp 22/32...................yk 9.............................3.
Tuuuli+...................kp 22/28...................yk 5.............ya 4/13........1.
karwis......................kp 20/36...................yk 3..........ya 6/13.........3.

-tanjuli-..................kp 19/29-50...............................ya 7/12.........1.
plussatuulia..........kp 18/25-30..............yk 1............ya 8/13.........
antenni.................kp 18/28-34................yk1..........ya 9/13.........1.
ToKa89...................kp 15/30-32..............yk 2..........ya 7/13........1.
min--3.....................kp 15/?.....................yk 1..................................5.
Penni79..................kp 14/23-26..............yk 10............ya 2/13.........2.
Nenna81.................kp 12/28-31..............yk 6............ya 3/13.........3.
Karmini.....................kp 11/26-28.............yk 2..............ya 7/13.........2.

harjoituskappale........kp 4/30-37............yk1..............ya 8/13..........1.

Sydäntähti................kp ?/?....................yk 1.......ya 3/2013........3.



Day Past Ovulation
Okaasan..................DPO 22
Menhit.....................DPO 15
Markke....................DPO 5



Yrityksen myöhemmin aloittavat
eleonoora86, Villihiiri, Nato, SuloinenSalaisuus, FLV, Nannahh




Taustailijat
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, minmaria, marianna87, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto, Ambrosia85, kolmas(ko?), Spukka, moulin rouge, Wuf, SuAnn





Plussanneet 2012

Kesäkuu: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Syyskuu: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Lokakuu: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Marraskuu: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Joulukuu: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)

Plussanneet 2013

Tammikuu: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Helmikuu: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Maaliskuu: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Huhtikuu: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Toukokuu: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7), miss_piggy (yk10), Pippuri85* (yk2)
Kesäkuu: Hassel (yk5), Piitu85 (yk1), katrinainen (yk3), Mom09 (yk11), sydäntähti (yk3), maamis (yk3)
Heinäkuu: Tipetsu, Matilda- (yk1), Tiukuliina89 (yk1)
Elokuu: manije (yk4) Laurina (yk2), Viides Villahousu (yk5), moulin rouge, Heku (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettu
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen


Päivittäjät:
-PikkuMyy-

Listalle haluavat ilmoittakaa ainakin tummennetut kohdat: nimimerkki, kiertopäivä ja kierron kesto, monesko yrityskerta/-kierto menossa, koska yritys on aloitettu ja monennestako haaveilette.


***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.


Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat punaisella.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Heku!! Annat toivoa mullekkin että yk 10 voi vielä onnistua (mulla kans nyt yk 10). Muut tuntuu kurvaavan tänne palstalle ja plussaavat ja jatkavat matkaa. mä sen kun roikun täällä.

Kp 11/23-26 menossa ja ovis liuska näytti aamulla melkein tasavahvat viivat. Voisin illalla tai huomisaamuna digillä vahvistaa plussan vielä.

Joku kirjoitti oviksen oottelusta ja limoista. Täällä siis limat alkaa jo 5-6 päivää ennen ovisplussaa.Eli voipi tehä ovis siellä tuloa vaikkei testi vielä mitään sanokaan.
 
Täältä ilmottautuis mukaan yksi vauvakuumeilija :)

karwis..............kp 17/36...................yk 3..........ya 6/13.........3.

Toivottavasti jotenki sain selkeesti tuon tohon ja toivottavasti ymmärsin oikein :p
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ToKa89
ONNEA Heku!

Penni79 niin tiedän ton tunteen, oon ollut välillä poiskin täältä ja nyt taas takaisin...hyvin harva "tuttu" nimi täällä enään pyörii, mutta kyllä mekin täältä joskus pois päästään! :hug:

Saspa toivottavasti tää olis tosiaan se kuukausi... hui, ko melkeen jännittää taas...:D Mulla menossa kp23 ja tädin tulosta ei normi tuntemuksia oo, mutta toisaalta se voi tulla vasta 3-4päivän päästäkki...mutta mahassa, keskellä, tuntuu välillä omituista pientä, hm. olisko kipua tai pistelyä tai jotain... ja eilen oli vähän alamahassa jomottelua, kuten tädin aikana, mutta nyt tuntuu taas sellaista jotakin tunnetta tuolla ihan alhaalla. olishan se kiva jo saada plussa testiin, vaikkakin meilläkin on ollut aika hiljaista tuolla makkarin puolella, lähinnä siksi, että töitä on tehnyt molemmat aivan älyttömänä.
 
Onnea plussanneille hurjan paljon! :heart: Voi kun jo pääsisi itsekin perässä!

Täällä tosiaan menossa kp26/26-28 ja pisimmällä kaavalla mennään ainakin ovisplussan perusteella.. Laskin että kierto saattaa venyä jopa 29 päiväiseksi. Mutta senpä näkee! En nyt kumminkaan odota menkkojen alkavan ennenkuin ma. tai ti. Oireitakaan ei oo raskautumisen suuntaan kyllä minkäänlaisia, enkä kyllä huomaisi varmaan vaikka olisikin kun on nimittäin aikamoinen flunssa päällä :ashamed: Pää on täynnä räkää ja oon yskiny keuhkoja pihalle muutaman päivän, jokapaikkaa kolottaa jne.

Tuosta painonpudotuksesta .. Mun ystävä yritti miehensä kanssa raskautta yli 2 vuotta. Ystävälläni on ollut kierron heittelyn kanssa kyllä ongelmia muutenkin mutta lääkäri oli hänelle erityisesti painonpudotuksesta "paasannut" .. Ystäväni sai raskaustestiin plussan pari kuukautta sitten, pian sen jälkeen kun oli pudottanut painoa n. 10kg :)
Mutta tuokin tietysti hyvin yksilöllistä! Voinpa kertoa toisen esimerkin omasta kummitädistäni, joka on aina ollut reilusti ylipainoinen, mutta silti aina todella hedelmällinen. Hällä raskaudet on alkaneet kaikki tyyliin sormia napsauttamalla joka kerta!
 
pinkkihevonen pitää vähän yrittää tätä positiivisuutta pitää yllä :D mä tuun kp kans peräs pari päivää ja täällä kans ihme oloja :S

painonpudotuksesta joo mä kans olen tietoinen ihan lähipiiristä juuri samalla lailla että kun 10 kg lähti niin pärähti plussa. ja hyvin pian on heillä nyytti kainalos :heart: ja tiedän myös noita hedelmällisiä tapauksia että kun ei tartte ku vähä nähdä niin ollaan raskaana. tuttavapiirissä on 1 jolla 9 lasta 1 jolla 8 ja 3 jolla on 6 ja heillä kaikilla on käynyt juurikin niin että het ekasta kierrosta. mä oon myös ollut aiemmin hedelmöittyväinen mutta lienee syytä sitten syksyllä 30 mittariin tulemisella.. jostain muistelisin lukeneen tästä hedelmöittymisen laskemisesta 30 ikävuoden jälkeen..

omia oloja joku täällä puhuukiin niistä ruusunpunaasista laseista ja tääl taitaa kans olla vaikka kp:t vasta 21 mutta lyhyellä kierrollahan ne olis jo loppupääs (28) VÄSY on ihan mahotoonta taas, ja eileen oli sellasia kouraisuja taas ja tänään oikeen juilaas tuolta oikialta nivusista että piti ihan istua. suussa maistuu tuolla perällä sellanen jännä maku mitä en osaa sanoin kuvaalla. ei siis mikään paha maku. aamulla oli sellanen etova olo mutta en nyt sitä vielä laittaas muutaku tyhjän vatsan piikkiin.

Saspa
 
Olikohan se ovis nyt..keskiviikkona alko tulee limoja ja kipuja..Eilen tuntu et pissat housuissa olis ollut eli limaa tuli mutta kipuja ei..Tulipa kokeiltua jos osuisi kohdilleen mutta siis muuten tää kierto on mennyt ihan harakoille:kieh: Laskurin mukaan ovis olisi juurikin 24.päivä mut kierrot heittelee miten sattuu niin tuskin siihenkään luottoa on. Ja jos tärppi nyt kävis niin olisi aikasemmissa kierroissa varmaan yritys loppunut liian aikaseen..
Tulipahan tarinaa..Vielä kysymys että onko teillä oviksen aikaa huonoa oloa? mulla on pari päivää ollut paha olo,nyt jo helpottaa vai onko vaan jotain mahapöpöä liikkeellä :p
 
Onnea Heku!!! On kyllä mahtava plussa! :) :heart:

|O Molen aivan poikki!! Jatkuva väsymys kausi meneillään! Ei mitään jaksais tehä... Tänään kävin pyörällä vanhempien tykönä ja hengästyin ylämäessä. En ymmärrä... Matkaa on semmonen 5km ja vielä viikko sitten jaksoin juosta melkein tuon verran ja nyt hengästyttää jo pyöräily... Varmaan tautia pukkaa.
Edelleen rinnat todella arat ja täyteläiset. Nyt turvottaa alavatsaa ja repäisy kipuja tuli ylösnoustessa ja aivastaessa. Saa nähdä...
Lääkitystä en ole ottanut, että olen positiivisella ajatuksella, ettei oireet ainakaan lääkkeistä johdu. Keho tekee siis jotain hormonaalista itse!

Tuosta laihduttamisesta. Itse olen ollut aina normaalipainoinen, mutta nyt pari vuotta jo ylärajoissa. Viime kevät-talvella päätin laihduttaa ja sain painoa n.8kg pois. Uskon vahvasti, että pienelläkin laihtumisella on apunsa raskaaksitulemiseen. Itsellä ei vielä ole apua, mutta tuskin siitä haittaakaan on ollut! Mieli on reippaampi ja jaksaa paremmin. Itsellä vielä tuo PCO varjostaa raskautumista ja munasarjoille laihtuminen on vain hyväksi. Tietysti BMI:hin katsoen.
 
Onnea plussanneille <3

Ja heips uusille! :wave:

Niiskulineiti86 Oireet kuullostaa lupaaville,jospa tää ois SE kierto ;)

ON: Rupeen pikkuhiljaa kaivaan o-testit kaapista,jahka jonkunlaista viivantynkää rupee ilmestyyn niin sit tikutan pari kertaa päivässä. 2.9 olis tytön 1,5v nla,ajattelin siellä mainita yrityksestä, josko olis mahdollista saada ne clomit taas käyttöön
 
Täällä iski tänä iltana semmonen hetkellinen etova "kohtaus" ... rakentelin palapeliä kaikessa rauhassa kun yhtäkkiä vaan alkoi etoa kamalasti ja oli ihan kokonaisvaltaisesti kurja olo. Tuo meni siinä sitten ohi kyllä iltalenkin ja iltapalan myötä ja nyt taas ihan normaali ja hyvä olo. Huimaustakin on ollut nyt muutamana päivänä. Tietystihän sitä miettii (toivoo) että olis raskaana mutta nämä taitaa kyllä mennä flunssailun piikkiin :snotty: No mutta eipä auta mietiskellä vaan odottaa mitä alkuviikko tuo! Menkat pitäis alkaa huomenna tai viimeistään tiistaina.
 
täällä jännittää... tädin pitäis tulla huomenna tai viim ylihuomenna, mutta mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia, että täti saapuisi...yleensä on ollut kovaa tissikipua, varsinkin sivuilta, ennen tätiä ja samoin pientä tiputtelua, nyt ei mitään.
mietiskellyt olen, että tekisinkö testin jo huomenna aamulla ja varmistaisin ittelle tuloksen, kun voihan olla, että nyt jännitän niin kovasti, että täti ei siksi tule...vaikka aiemmin ei jännittäminenkään ole sitä poissa pitänyt.
 
Oo, täällähän on monella jännät paikat! :popcorn: Toivottavasti tärppi käy!

Tervetuloa uusille! :flower:

Kuinka voi kunto laskea viikossa! Tänään ei juoksemisesta meinannut tulla mitään! Alkoi niin pistää kyljestä ja hengästyttämään. Taisin vielä murtaa jalkapöytäni, kun kompastuin kahvakuulaan... Ei kärsi astua päälle... : /
Menkkojen tulis alkaa loppuviikosta. Saas nähdä. Taas on oireita vaikka muille jakaa. Taitaa olla ihan siitä kiinni onko kierrossa oireita, kummasta munasarjasta ovuloin! Tuntuu, että joka toinen kierto on vahvemmat oireet...
 
Oooo jännäilijöitä on taas noin monta!! :popcorn: Toivotaan kovasti, että teistä/meistä mahollisimman moni seuraa hekua plussapuolelle! :heart:

Lueskelin teidän viestejä taas illalla, ja ilmeisesti tästä innostuneena näin unta, jossa juliesisko ilmoitti saaneensa plussan! :D Sormet ristiin!

Meillä mies lähti tänä aamuna sille aikaisemmin mainittemalleni työmatkalle :headwall: Aamulla kyllä vielä hyödynnettiin meidän yhteinen aika ihan ansiokkaasti :D Ja tosiaan eilen sain aamulla jo melko tumman viivan ovistikkuun, mutta enpä sitten päässytkää illalla/tänä aamuna tarkistaan plussaa, ku ne pirun tikut (myös raskaustestit) jäi viikonlopun jäljiltä mun vanhempien luo (oltiin siellä kylässä). Sielä ne ny iloisesti nököttää mun vanhan huoneen kirjotuspöydän laatikos. Ei nakerra ei. Täytynee pyytää äitiä lähettään ne mulle - äiti ku kyllä tietää meidän vauvahaaveista, niin eipä tuo sille nyt niin kova shokki olis niitä ruveta ettiin ja pakkaileen.

Mutta hyvin pienellä todennäkösyydellä saadaan tästä kierrosta tärppiä. TOKI! Viime kierto meni näköjään ajotuksen suhteen ihan reisille - me ku vietettiin välipäiviä just oviksen aikoihin! Oletin sen tosiaan ajottuneen kp 13 tienoille, mutta ilmeisesti olin hyvin väärässä.. Harmi vaan, etten ny päässy tässäkää kierrossa bongaan, että koska se ovis oikeesti on.

Plussatuulia!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Toka89: eiköhän se ovis ole näillä näppäimillä, jos eilen oli joselvää viivaa tikussa??

Pinkkihevonen ja Juliesisko: ootellaan uutisia!!!

Täällä oli nyt ihan outo oviksen aika. Kp 11 melko vahva viiva liuskaan aamulla, illalla enää haamunen, samoin aamulla (kp 10 haamu myös). Ovistuturvotusta ja kipuilua mahassa ja selässä kp 11, limaa tulikin vielä kp 12, eilen kp 13 nipistys vasemmalla alavatsalla ja tänään kp 14 oli aamulämmöt nousseet. Talletukset 10,11,13.

Aattelin jo että kun plussa jäi bongaamatta että huippua ei tullutkaan. Veikkaan kuitenkin että tuli vaiheilusta huolimatta koska lämmöt selvästi nyt nousivat.

Onko palelu ovisoire??? En oo koskaan kiinnittäny huomiota, mut eilen illalla paleli ihan huolella vaikka oli lämmin päivä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset kaikille onnitteluista! <3 Toivon todella, että muillakin tärppi käy!
Mä ite epäilin tosi tosi tosi paljon, etten ole raskaana kun oireetkin niin "vähäiset". Yli viikon kesti alavatsakivut ja olin varma, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä ja kuvittelin jo, että kierto on lyhentynyt. Mutta kun ei niitä menkkoja tullutkaan ajattelin taas "käynnistää" menkat negatiivisella testillä! :D Noooh, täällä nyt sitten kärvistellään alavatsakipujen kanssa (olettaen, että johtuu kohdun kasvusta) ja toivotaan parasta!

Tsemppiä kaikille! <3

-Heku & Nökö (4-5vk)
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79
Heku: Mulla oli ekat 3kk kipuja esikoisen kanssa (mulla saattoi osin johtua endostakin). Alussa oli ihan menkkakipuja paljon, sitten vkoilla 6-11? oli kipukohtauksia eritoten öisin, sai olla ihan kippurassa tuskanhiessä 5-10 min ja meni ohi. Pelkäsin kovasti että kesken menee mutta ei mennyt ja kivutkin jäi ekaan raskauskolmannekseen.
 
Voi pahoinvointi... Tänään kaupassa alkoi tosissaan tehdä pahaa. :x Etsin jo roskista, jos oksu tulee. Tuntuu ällö pala kurkussa ja koko rintaa korventaa ja tekee pahaa. Olen syönyt aamupalan ja heti kaupasta kotiin tullessa, söin jugurtin. Ei apua... Otin aamulla kyllä vitamiinit, mutta ei ole tästä vitamiinista tullut pahoinvointia ennen ja olen syönyt sitä jo 2kk. Onkohan joku tauti tulossa vai johtuisko mutivita raskaus ja imetys tabuista... Yök kuitenkin!
 
Toka89 voi kumpa olis ollut sulla enneuni! :D

Menkat ei oo alkaneet vielä, mutta ei oo mitään oireita mihinkään suuntaan joten en osaa sanoa kannattaako tässä nyt odotella mitä... Mullahan ei menkat oireile oikeastaan yhtään mitenkään, usein vaan pamahtaa vatsa ihan sekaisin vähän ennenkuin alkaa sitten vuoto ja sen mukana kipuilu. Elikkä ne voi hyvin tässä alkaa päivän aikana!

Eikä mitään suoranaisia oireita raskauteenkaan viitaten ole.. Tupakasta on tullut nyt muutamana päivänä aika huono olo mutta se voi edelleen johtua nuhasta. Tänä aamuna kun kävin juoksemassa niin tuntui semmoista ihan hienoista nippailua ihan alhaalla, keskellä vatsaa. Huomisen vielä odottelen menkkoja jos ei tänään jo ala... Keskiviikkona EHKÄ testaan jos on tarvetta, ja jos uskallan :p
 
Onnea plussanneille, aivan ihanaa!! :heart:

itsellä kp23 koska saa testata?? :D pari kertaa kierto ollut sen 25 nimenee jännäksi.... en taida kyllä vielä uskaltaa tehdä... :p ei ole mitään oireitakaan. Tosin mulla on joka kierrosta ollut jotain oireita ja menkat alkanut et oisko nyt sit tärpännyt??? :LOL:

Plussatuulia kaikille!
 

Yhteistyössä