Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Pikaisesti omaa napaa: nega testattu sunnuntaina kp29 ja vuoto alkoi eilen.

Voi poistaa jännäilijöistä ja tälle päivälle kp2/28-30

Tsemppiä kaikille jännäilijöille!! Hali uuteen kiertoon joutuneille ja huonoja uutisia saaneille. :hug:
 
Mut voi poistaa listalta. Jatkan päivittelyä ainoastaan tuonne keskenmenon jälkeisiin kuumeilijoihin. Ekat km:n jälkeiset menkat alkoivatkin viime viikonloppuna eli nyt päästään sitten tosi toimiin. Fiilikset on korkealla ja toivo paremmasta!!

Tsemppiä kaikille! Toivottavasti mahdollisimman moni saa nyytin seuraavaksi Äitienpäiväksi!
 
Moikka kaikki!

Pakko liittyä tänne, kun olen niin paljon googletellut ja nyt tekee mieli kirjoittaa ihan omakin tarina. Eli, mulla on ennestään 4-vuotias tytär ja otatin kierukan pois huhtikuussa, melkein perään alkoi menkat ja oltiin yhden kerran silleen ilman ehkäisyä, todennäköisesti 3 päivää ennen ovulaatiota, ja nyt mulla on ihan niitä oireita :D

Viimeksi mulla alkoi oireet just näihin aikoihin, joten siksi olenkin alkanut epäilemään raskautta. Nyt olisi siis kp21/28, joten vielä saa odottaa että pääsee testailemaan (ellei sitten ne pirun menkat ala!) Alamahaa nippailee ja alaselkää vähän jomottaa, ja kaikki rasvainen ällöttää. Tietysti voi olla että noi oireet johtuu siitä kun se kierukka otettiin just pois, mutta silti mä vähän toivon että ne olis muuta :) Ei olla siis vielä mitenkään yritetty, tavallaan olisi parempikin jos raskautuisin vasta seuraavasta kierrosta, mutta nyt nää oireet on vieneet mun ajatukset vähän syvemmälle tähän juttuun.
 
ZCq661 - Image - Aijaa.com

MGK6vb - Image - Aijaa.com

Tässä nyt kuva tästä mun avautumisesta... Eli ylempi kuva on muokkaamaton ja alempi muokattu, josta vielä paremmin näkee tuon haamuisen. Testit menee niin, että ylempi testi on otettu (oletetusti) DPO 10 ja alempi on otettu KP 5 eli menkkojen jälkeen. Ylemmässä testissä ei siis näy mitään, täysin nega. Mutta tuo alempi onkin sitten outo tapaus..


Muok:
(en osaa näköjään edes kuvia lisätä tänne... Niin ja kuvat otettu kännykän kameralla)

Niin ja tuli vielä mieleen, että onkohan toi oviskaan ollut ihan oikeeseen aikaan.. Oletetun oviksen jälkeen tunsin parin päivän päästä samanlaista oviskipua ku eka ja limaakin tuli aika reilusti. Tästäkin taisin mainita jossain vaiheessa täällä palstalla.. Tässäpä tämä avautuminen, anteeksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Clarity: mun mielestä tuo näyttää siltä että alemmassa on viivanpaikka ja siellä ihan reunassa sen vieressä värikertymää...mulle tuli joskus vähän saman tyylinen, tosin värikertymä oli aivan viivanpaikan päällä ja luulin (toivoin) sitä myös haamuksi eka kunnes seuraavat testit osoitti että ei siellä mitään ollu:( mun testi oli sofi one step eli tästä ei oo kyllä kokemuksia...

ON: viikonloppuna testaillaan, oviksen luulen tunnistaneeni ekaa kertaa elämässä la 4.5 ja oireita on vaikka muille jakaa...niin kovasti toivon, että ois sitä itteensä tai vähintään menkat tulossa viikonloppuna ja kierto tasaantunu vihdoin. Mullahan on pillereiden jälkeen tulltut vasta yksi vuoto terolutien avulla...jännittää, mutta jostain syystä tällä kertaa ei oo mitään hinkua testata ajoissa. Kai sitää pelkää, että putoaa kovaa ja korkealta...

Tsemppiä kaikille jännäjille!!:heart:
 
Perjantai 17.5.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*Taike80(32)...........kp 143/28...............yk 12.......ya 2/12.........2.

*-tanjuli-....................kp 77/29-50..........................ya 7/12..........1.

jonnamo(20)............kp 52/30-33...........yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 52/28................yk 1...........ya 3/13.........1.

Rosebublion(23)........kp 48/28................yk 2...........ya 2/13.........2.
Mom09...................kp 45/28-34............yk 11.........ya 6/12........2.
-PikkuMyy-..............kp 43/36................yk 12...........ya 1/12........1.
Hassel....................kp 42/29-30...........yk 4............ya 1/13.........

Pippuri85*...............kp 36/30................yk 2..........ya 3/13.........3.
Ambrosia85..................kp 36/?..................yk 1..........ya 5/13.........2.
sydäntähti...............kp 34/27-34.............yk 2..........ya 3/13........3.

kahvikuppi(27).........kp 29/?...................yk 2..........ya 12/12.......1.
Läiti.......................kp 28/33-39.............yk 17..........ya 9/11.........2.
Nenna81...............kp 28/31....................yk2............ya 3/13.........3.
Markke...................kp 27/30-?..............yk 10.........ya 6/12.........2.
maamis..................kp 26/??.................yk2............ya 3/13.........1.
manije....................kp 25/30.................yk 2...........ya 3/13........2.
pinkkihevonen..........kp 25/26.................yk 11.........ya 8/12........1.
Wuf........................kp 23/28-31............yk 3...........ya 3/13........2.
ViidesVillahousu(33)..kp 20/29..................yk 2.............................5.
avantasia(26)..........kp 20/28-32..............yk 6............................3.

miss_piggy(31)........kp 15/30-70...............yk 10.........ya 2/12........1.
omaa.....................kp 15/29-39...............yk 1.............................3.
Hymypallo...............kp 15/28.....................................................3.
Piitu85....................kp 14/30-40..............yk 1...........ya 5/13.......1.
aotearoa.................kp 13/28...................yk 5............................3.
millionnea................kp 12/39..................yk 13.........ya 2012.......2.

SuAnn....................kp 9/33...................yk 6...........ya 6/12........1.
juliesisko(26)...........kp 9/26-28.............yk 3............ya 3/13........2.
katrinainen..............kp 5/28...................yk 3..........ya 3/13.........3.
Penni79..................kp 5/24-26.............yk 6..........ya 2/13........2.
moulin rouge...........kp 5/28-30.............yk 6...........ya 1/13........2.




Day Past Ovulation:
sydäntähti.........................DPO 14
Ambrosia85.......................DPO 6



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus, FLV



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Ambrosia85, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto



Plussanneet:
Toukokuu 2013: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7)
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TOUKOKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Kopsaan toisesta pinosta:

Meillä on yritys jäissä. Olen sairastanut ja raskautumishalut tällä erää hetkisen taka-alalla. Mutta vain sen aikaa että lääkekuurit(ihan kamala hevoskuuri päällä,mutten sen enempää halua täällä kertoilla,ei kuitenkaan mitään "tappavaa" ;) ) loppuu ja kunto taas hyvä.

Minut saa siirtää siis taustalle tai myöhemmin yrityksen aloittaviin ja aloitan puhtaalta pöydältä,tod näk sitten tuossa heinäkuun paikkeilla,pitäis olla taas hommat kohdillaan! :)

Onnea yritykseen kaikille:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas omituiset olot. Menkkojen jälkeen rinnat edelleen äärimmäisen arat ja mua väsyttää ja palelee. Negan tein just ennen menkkoja joten en usko et vahingossa täs raskaana olis. Menkat oli pitkät ja vain yhden päivän runsaammat.

Ovulaatiosta ei vielä tietoakaan, munanvalkuianen alkaa yleensä viikoa ennen, todennäköisesti taas pidempi kierto eli mennään tonne kp 21 oviksen kohdalla. Tylsää tylsää. Odottavan aika on pitkä!

Ärsyttää vain suunnattomasti kun yritän tässä hiukan painoakin pudottaa. Syön ihan hyvin-kohtuudella, liikun mut silti paino ei tippunut, mut rinnat on kasvaneet niin et jouduin ostamaan uusia. Nyt oli paino tipahtanut 3kiloa humps mutamas päiväs. Mun kroppa siis kerää nestettä tms jopa 3kiloa päivässä!!

Onnea plussanneille, toivoa testaajille ja voimia odottaville!
 
Slartibartille tuplasti onnea ja tarrasukkia tähän plussaan! :heart:

Täällä kausi avattu - keskiviikkona oli jälkitarkastus, ja kaikki kuten pitää... kohdun limakalvo kaunis ja symmetrinen 9mm ja kolmikaikuinen. Lisäksi ovulaatio oli tapahtunut ja toiselta puolelta löytyi keltarauhanen :)

Oon tässä pureskellut pitkään että mitä mä oon..tai siis.. Eihän me tyttöä koskaan sinäänsä saatu, mutta on se niin iso osa meitä, että on se meidän lapsi. Lapsi oli toivottu ja odotettu ja on edelleen päivittäin mielessä ja siten läsnä meidän elämässä. En mä osaa kuvitella että nyt seuraava olisi mulle esikoinen. Kyllä tuo tyttö se esikoinen on vaikkei elossa olekaan.



Eli mut vois laittaa listoille seuraavin tiedoin:

Ambrosia...............kp 36/?.............yk 1..........ya 5/13........2.
dpo 6
 
FLV
Täällä menkat alkoivat taas eilen. Plussaan en kyllä uskonutkaan. Nyt on muu elämä jotenkin niin stressin sävyttämää, että unohdamme vauvahaaveet kesäksi ja jatkamme yritystä elokuussa, kun muiden asioiden pitäisi ratketa silloin.
Minut voi siis siirtää yrityksen myöhemmin aloittaviin
Mutta käyn kyllä lukemassa teidän muiden tilanteita ja toivottavasti moni raskautuu tässä kesän aikana!
 
slartibart onnea plussasta!!!

Täällä viimeistä kiertopäivää vietellään ristiriitaisissa tunnelmissa. Menkat alkaa varmaan illalla tai aamulla viimeistään. Toisaalta harmittaa, koska tämä on muuten eka kerta ikinä, kun yritys menee 3. kiertoon asti. Kuitenkin 4 kertaa olen onnistunut raskautumaan 2. kierrosta (mä tiedän että tämä on typerä ajatus, kun toisilla menee paljon kauemmin). Toisaalta, odotan vaan että alkaisi jo, niin pääsisi äkkiä seuraavaan kiertoon.
 
Slartibart Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan!

Ambro Mietit paljon, ihan syystä. Itse olen samaa mieltä kuin sinä ajatuksiesi kanssa. Voimia edelleen teille!

Omanapa: Ei mitään, ei mitään... Ostin maistamatta greippimehua pari litraa varastoon ja nyt vaan odottelen ukkoo kotiin työmatkaltaan... En tiedä uskallanko ja osaanko tikuttaa ovista... Tikkuja on, mutta... Äääh, en tiedä... Vuosi tulee täyteen ensi kierrosta, olo on aika sanoinkuvaamaton...
 
SuAnnille isot tsempit vuosipäivään. En olis uskonut silloin kun tämäkin ketju kyhättiin että täällä olisi vielä vuoden päästä samoja naamoja - vielä vähemmän kuvittelin että täällä olisi samoja naamoja joilla on keskenmeno takana - keskeytyksestä puhumattakaan!

Mulle vuos oli melkeinpä helpotus. Kun tiesin, että sitten viimeistään voidaan hakeutua tutkimuksiin julkipuolella :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy ja SuAnn
Tämä yks on taas unohtunu ihan lukemispuolelle.. |O Mutta onnittelut plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! :hug: Jaksamisia SuAnnille vuosipäivään!

Täällä tänään kp26.. Tällä viikolla oon ollu ihan älyttömän väsyny ja tissit hieman arat, liekkö haaveilua? :whistle: Ja esikon hedelmäsose, mitä ei aiemmin ole meillä ollut, haisi niin pahalle etten saattanut sitä syöttää. Mies haistoi samaa sosetta ja sanoi ettei se hänen mielestään haise oudolle.. :D Saas nähdä onko niin kovasti toiveissa että kuvittelee kaikkea.. Jospa ensi viikon puolivälissä tullaankin kovaa takaisin maanpinnalle.. Ihanan aurinkoisia päiviä ollut, lämpöä tosin jokunen aste liikaa.. Mutta nautitaan! :cool:
 
Täällä menossa kp26/28, alamaha ja -selkä kipeät, alamahassa myös sellainen painon tuntu, nännit vähän arat ja niihin on tullu valkopäisiä näppyjä, ja sit niin armoton väsymys... ihan siis olis oireet, mut en tiiä johtuuko tää vaan siitä ku eka kierto kierukan jälkeen ni kroppa reagoi vahvemmin kaikkeen. Mut onneks pari päivää enää ja pitäis selvitä! :) tää oli eka kerta, ku olen seurannut kiertoani (aloin ovulaation jälkeen seuraamaan ku eksyin googlettelemalla näihin kaikkiin kiertopäiväjuttuihin) ja tää on tuntunut maailman pisimmältä kierrolta :D
 
Onnea plussanneille! :heart:

Täällä alkaa kierto lähestyä loppuaan ja oireet ilmestyä. Parina päivänä tuntenut jotain ihme repäisykipuja (???), eilenkin ku aivastin ni pirusti sattu alavatsaan ja sit on viluttanut ihan kauheesti iltasin. Yksikin ilta ku istuin koneella ni tuli ihan hirvee kylmä ja piti ukolta viedä huppari päältä. :D Ja eilen ostettiin typylle sellanen hajustettu saippuakuplahärpäkkä ja se aine haisi ihan hirveelle :x tosin voihan olla että se haisee ihan muutenkin :LOL: jos sitä ensi viikolla sit testais, 1 testi oottais kaapissa. :p ja onneksi kaupasta ja apteekista saa lisää :LOL:
plussatuulia kaikille! :kiss:
 
Sunnuntai 19.5.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*Taike80(32)...........kp 145/28...............yk 12.......ya 2/12.........2.

*-tanjuli-................kp 79/29-50..........................ya 7/12..........1.

jonnamo(20)............kp 54/30-33...........yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 54/28................yk 1...........ya 3/13.........1.
Rosebublion(23)........kp 50/28................yk 2...........ya 2/13.........2.

Mom09...................kp 47/28-34............yk 11.........ya 6/12........2.
-PikkuMyy-..............kp 45/36................yk 12...........ya 1/12........1.
Hassel....................kp 44/29-30...........yk 4............ya 1/13.........

Pippuri85*...............kp 38/30................yk 2..........ya 3/13.........3.
Ambrosia85..............kp 38/?..................yk 1..........ya 5/13.........2.
sydäntähti...............kp 36/27-34.............yk 2..........ya 3/13........3.
kahvikuppi(27).........kp 31/?...................yk 2..........ya 12/12.......1.
Läiti.......................kp 30/33-39.............yk 17..........ya 9/11.......2.
Nenna81.................kp 30/31....................yk2..........ya 3/13.......3.

Markke...................kp 29/30-?..............yk 10.........ya 6/12.........2.
maamis..................kp 28/??.................yk2............ya 3/13.........1.
manije....................kp 27/30.................yk 2...........ya 3/13........2.
pinkkihevonen..........kp 27/26.................yk 11.........ya 8/12........1.
Wuf........................kp 25/28-31............yk 3...........ya 3/13........2.
ViidesVillahousu(33)..kp 22/29..................yk 2.............................5.
avantasia(26)..........kp 22/28-32..............yk 6............................3.

miss_piggy(31)........kp 17/30-70...............yk 10.........ya 2/12........1.
omaa.....................kp 17/29-39...............yk 1.............................3.
Hymypallo...............kp 17/28.....................................................3.
Piitu85....................kp 16/30-40..............yk 1...........ya 5/13.......1.
aotearoa.................kp 15/28...................yk 5............................3.
millionnea................kp 14/39..................yk 13.........ya 2012.......2.
SuAnn....................kp 11/33...................yk 6...........ya 6/12........1.
juliesisko(26)...........kp 11/26-28.............yk 3............ya 3/13........2.

katrinainen..............kp 7/28...................yk 3..........ya 3/13.........3.
Penni79..................kp 7/24-26.............yk 6..........ya 2/13........2.
moulin rouge...........kp 7/28-30.............yk 6...........ya 1/13........2.




Day Past Ovulation:
sydäntähti........................DPO 16
Ambrosia85.......................DPO 8
miss_piggy........................DPO 1



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-, SuloinenSalaisuus, FLV



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Ambrosia85, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto



Plussanneet:
Toukokuu 2013: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7)
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TOUKOKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Kp 3 ja yk 3. Laskeskelin juuri, että tuolla 34 päivän kierrolla olisi seuraava ovis 6.6, jolloin olisi jonkinlaiset mahdollisuudet raskautua, mutta jos kierto on tuosta paljon lyhyempi, niin sitten olen työmaalla niin tiiviisti, ettei tarvitse haaveilla. Jotenkin mulla olisi sellainen tunne kuitenkin, että tämä voisi nyt olla SE kierto! Useimmiten mun kierto kuitenkin on se 34pv, eli toivo elää.
 
Heipparallaa kaikille! Täällä on menty kamalalla höyryllä taas jokasuuntaan viimeviikko, etten oo ehtinyt palstailemaankaan. On ollut aivan upea ilma ja on tehty paljon pihahommia yms. Mehän tosiaan ollaan nyt 2v asuttu mieheni lapsuudenkodissa ja pikkuhiljaa laitetaan pihaa ja taloakin meidän näköiseksi. Hommaa on PALJON! oonpa sitten tuossa touhuillessani unohtanut ihan kokonaan myöskin ovistestit :D Nyt sitä mennään jo kp12 olis siis pitänyt pakkausohjeiden mukaan alkaa testailla kp10. No tänään teen testin kun meen töistä kotiin. Ollaan kumminkin eilen ja toissapäivänä pupuiltukin ja oviksen pitäis olla ihan näinä päivinä jotenka ihan tuntuis olevan hommat hyvällä mallilla :)

En nyt ehtinyt lukemaan kaikkia viikon aikana tulleita kirjoituksia mut luen paremmalla ajalla. Mulla tää kesä on aina niin kiireistä (niinkuin varmaan muillakin) että tulee varmaan vielä näitä pitkiä pätkiä ettei tuu kirjoiteltua... Mutta mukana ollaan! :) mukavaa viikkoa ja plussatuulia kaikille!
 

Yhteistyössä