Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Jeiii, uusi pino, toivottavasti uudet kujeet :) Tervetuloa uudet ja tsempit kaikille jotka on saanu tädin kylään. Toivottavasti joulukuun plussavyöry ei tarkota hiljasta alkuvuotta.

(.) maanantaina testattu nega ku alko viikonlopun limailu liiaks ihmetyttämään. Ja ihmetyttää se edelleen, koska mitään ovismaista ei limojen lisäks ollu. Jos limailu johtu kiinnittymisestä ni ei kai vielä ois näkynykään testissä. Viime kierto oli 33päivää ni yritän sinne ootella ennen uutta testiä.
 
Slallu, täällä vähän samaa meininkiä...limat ihmetyttää. Ovis siis oli ja meni viime vkolla hyvin vähäoireisesti ohi. Nyt tuntui kostealta ja vessassa käydessä tuli paksua, rusehtavas limaa. Häääh??? Vatsa on vähän sekaisin. Rintoja kyttään neuroottisesti, viimeksi tajusin taskauden rinnoistani jollain rv 6...:D ennen sitä en tajunnut ajatellakaan olevani raskaana. Joten näitä oireita on varmaan niiiiin turha kytätä ennen kun menkat selkeesti myöhässä, mut minkäs teet...:headwall:

Muokkaus/
Nyt alkoi sitten myös tuon vessakäynnin jälkeen alavatsa, ja selkäjomotukset. Ja siis ei, en kuvittele näitä, ihan jouduin istuu kun tuli supistus-fiilarit :D toki oireet tuntuu kovemmilta, kun niitä tarkkailee, mutta selkeät silti...sorry et kuulostan neuroottiselta, tää on hyvää päiväkirjaa mulle :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
ON: Tää on nyt siis yk2 ja koska söin pillereitä tuossa esikoisen jälkeen, en joutunut kärsimään lainkaan kuukautiskivuista ja vuodot oli tosi niukat.

Nyt sitten onkin eri meininki. "Veri roiskuu" ja kivut muistuttaa melkein ekan synnytyksen jälkisupistuksia. Reissusta kun oltiin palaamassa, valitin koko ajan huonoa penkkiä ja istumisasentoa, mutta myöhemmin tajusin selkäkivun olevan menkkakipua. (mikä nero!)

Menkkakipuisille myötätuntoa!
Toiv. ketjussa olisi vuoden ensimmäinen kuukausi ovisten ja plussien suhteen rikas! :)

Mitä ovis/r-testejä käytätte ja onko suosituksia?
 
Peity, tuohan kuulostaa et vois olla kiinnittymisvuotoa eli siellä vois olla kaveri laittamassa kämppää itelleen :p
Mie en oo mitään verensekasta vuotoa huomannu mut muuten kyllä limaa on riittäny, huomattavasti normaalia enemmän. Eilen ja tänää on vähentyny mut edelleen aika liukkailla mennään :D Nännit on tän päivän aikana muuttunu aroiks. Ekassa pillerittömässä kierrossa nännit kipeyty heti oviksen jälkeen, ja viime kierrossa oli arat vaan pari päivää ennen menkkoja. Viime kierrossa epäilin kemiallista ku menkat oli niin runsaat ni elättelen toiveita et arkuus johtuis nytkin hedelmöittymisestä eikä vaan lähestyvistä menkoista.
Kiva jännätä yhessä oireiden kanssa :)
 
FLV
No niin, toimenpiteessä käyty. Nyt heti alkaa oireiden kyttäily, kun seuraan, mitä tää kroppa nyt tästä muutoksesta tykkää. :D Alavatsaa nippailee, joten jotain tapahtuu. Toivottavasti vuotoa ei tarvitse nyt odottaa kauaa niin ei tarvitse arpoa, missä mennään. Nyt taitaa olla hyvä syy ottaa ovistikutkin käyttöön. Aiemmin en ole niitä käyttänyt, kun olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä kuukausia ennen yrityksen alkamista. Joten olen TauTaun tapaan kiinnostunut, mitä ovistikkuja suosittelette? Tietenkin mahdollisimman edullinen ja hyvä olis hakusessa. :)
 
en oo ovista tikutellu ikinä :D menty vaan yrittäen ja kovasti on yritetty ainaki nyt. Vähän masentaa ku eka tärppäs ekasta ja toka tokasta :D oisko se sit tää kolmas kolmannesta ;) mutta toivottavasti joskus! Miten muila on tärpänny muut?
 
Mulla on ekaa kertaa ovistestit käytössä, tilasin ihan vaan kotitesti.fi (tjs) niitä edullisia liuskoja muistaakseni 7kpl setin kun siihen sai pari raskaustestiä mukaan kun niitäkin tilasin. Ilmeisesti kiitettävän herkkää sorttia (en ole perehtynyt niihin kovin hyvin...), mutta mulla on kotitestin vähemmän herkillä raskaus testeillä näkyny jo tosi varhaisessa vaiheessa aiemmat raskaudet. Eli ovistestit vasta testissä mut raskaustesteihin oon ollu tosi tyytyväinen. Nyt on ne herkimmät liuskat käytössä. Meillä ei sius ole ollut vaikeuksia mutta halusin nyt hommata jos vaikka saatais homma vauhdilla käyntiin. Toivoa sopii.

Edit: just tein (vähän turhan aikaisin kyllä) ovistestin ja kaunis puhdas nega. :p 2-3 päivän päästä uusi niin katsonaan sit jos alkais tulla kohdilleen. Voiks tähän tikutteluun jäädä riippuvaiseksi..? :LOL:

Kovasti tsemppiä oireilijoille, toivotaan kiinnittymisiä ja plussia. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Mäkään en oo koskaan ovista tikuttanut, joten en osaa siihen vastata..esikoinen sai alkunsa siis "vahingosta", tai siis yhdestä ainoasta ehkäisyttömästä seksi-kerrasta X-aikaan kiertoa :LOL: ei siis tosiaan yritetty vauvaa, mutta oli se iloinen yllätys, taisi vähän vauvakuume olla molemmilla :heart:
Joten siksi nyt hölmösti odotan, että toinen saisi alkunsa yhtä helposti...:ashamed:

Voi ei tätä oloa! Nukutin äsken tuota esikoismussukkaa päiväunille ja nukahdin itsekin hetkeksi. Nyt kun heräsin, iski hirveä hedari ja oksetus. Ihan varmasti vaan joku oksutauti iskemässä päälle tms ja huijaa mua tulemaan raskaushöperöksi...:D aaargh...
Ja siis se lima mitä päivällä tuli kerran, loppui kyllä heti, eikä siis varsinaisesti ollut verensekaista, vaan vain vaalean rusehtavaa..outoa..(nää limajutut on vähän ällöjä..)
Slallu sunkin oireet kuulostaa lupaavilta. Jänniä aikoja eletään...mä en ees haaveile vielä testailua pitkään aikaan, siis nyt ois tavallaan kai joku kp 22/30 mutta kun en ota selvää kierrostani kun tosiaan sen 1,5vkoa kesti ne menkat..

FLV toivottavasti vuoto alkaa pian ja saatte käynnistettyä aloitukset!
 
miss_piggy
JOS mulla oli se ovis kp 26, ja nyt on kp 28, niin ei kai enää pitäis mahaa nippailla jne :O Mulla kun on edelleen alamahassa semmosta nipistelyä, ja limojakin ihan kiitettävästi...
R-testin tein aamulla ja se oli kyllä nega..ku ajattelin että jos nuo ovistestit oiski reagoinu raskaushormoniin, mutta en usko kyllä oikein.. Mitään menkkaoloja nämä ei kyllä ole.
 
miss_piggy
Niin ja noista testeistä:

Ite oon tilaillu mm. www. huuto.net saa halvalla kumpiakin, jos sinne on tunnukset, esim. olen tilannut 14 kpl Wondfon ovistestejä hintaan 5€, ja r-testejäkin noin 10 kpl hintaan 4€ jne... toinen paikka mistä oon tilannu on Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Kestovaipat, Angelsounds doppler, Avent, Bola korut, Emma Jane, Funmum, BOOB, Bravado, Lasten sis mutta ite tykkään tosta huuto.netistä, saa halvalla isompia satseja ja montaa eri merkkiä on tarjolla.

Ovistesteissä tässä kierrossa Wondfo One Step on antanu kahta viivaa oikeestaan kp 12 lähtien, joten en tiä onko luotettavia, David antoi haamua kunnes kp 26 pamahti kirkuvan punainen viiva :)

Mulla tosin se pco, joka siis saattaa antaa vääriä tuloksia, että en uskalla sanoa sen enempää kuinka luotettavia on.
 
Tästä tulikin tjottailu kierto:kieh: vaikka piti alkaa yrittää vasta myöhemmin..
Ovis oireita ei tosin oo ollut ollut paitsi yhtenä päivänä rusehtavaa limaa ja pistelyä vasemmalla alavatsalla mutta yleensä limoja tulee viikon verran ja kivut on menkkamaisia..
tikuttelua oon kanssa joskus harrastellut mutta en oikein koskaan saanu niillä kun stressin päälle:p ja Tärpit kävi ekasta varmaan yk 23 ja toinen yk7..Ei järin nopeaa toimintaa:xmas:
Nyt siis menossa kp21/30-35 kierto vaihtelee kyllä tosin paljon ja yk2
 
Miss_Piggytosta ovislimasta: ällövarotus tähän alkuun. Eli itselläni huomaan kun valkkari muuttuu ihan kirkkaaks ja sitä on reilummin ilmeisesti just oviksen aikaan. Jo heti seuraavana päivänä valkkari muuttuu valkoisemmaksi ja siitä tiedän oviksen olevan ohi. Mulla tullut kyl usein n. viikko ennen ovista sellanen "valeovis" limojen ja halujen puolesta, mut nippailut mahassa puuttuu sillon. Oon pähkäilly ton homman niin, et se kropan lämpötila kun nousee oviksen myötä, niin valkkarille käy vähän niinkun kananmunalle eli valkuaisaineet alkaa kypsymään ja muuttumaan valkoisemmaksi :D Hieno teoria, eikö! :D
 
Täältä ilmottautuu tammikuun jännääjä. :)
Parin päivän sisään voisi testailla uusiksi, koska hätähousuna menin tietty testailemaan puhtaan negan pari päivää sitten.
"Hirveitä" oloja ollut viime päivinä; vatsa ihan sekaisin, nippailuja alavatsassa, hiukset tuntuu rasvoittuvan tosi nopeasti, kauhea nälkä ja päänsärky koko ajan.
Yk1, mutta toivoja herättelen...
 
  • Tykkää
Reactions: Villemo ja TauTau
minä oon kyllä sekasin koko kierron kanssa.. maanantaina tosiaan tuhrutteli ruskeeta verta kp 24/28, tiistaina ei mitään.. ja nyt sit kp 26/28 kirkasta verta, muttei kuitenkaan paljon.. aina vaan vessalla käydessä, ettei ees siteeseen asti.. alkoko ne menkat vai ei? testasin kuitenki tänään negan.
 
Löysin sitten tän uudenkin pinon, ehdin jo laittaa vanhaan. Mutta hyvää plussallista uutta vuotta siis tännekin :wave:
siis Villemo ilmoittautuu mukaan TJOTteihin
kp 6/26-29............yk 2..............ya 10/12
 
Täällähän on ollu oikein hurrrrja plussa-aalto joulukuussa, onnittelut! :)

Itse vain nopeasti päivittelen: kierto näyttää nyt venyvän vieläkin pidemmäksi kuin ekalla.. näyttääpi olevan jo viiskytä rikki. Eli elkää heittäkö pihalle tuon kp56 jälkeen (SuAnn). Ilmottelen kuhan alkais uusi kierto.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille :heart:

Mulla on tärpännyt lapset ensimmäinen ekasta, toinen ekasta ja kolmas toisesta kierrosta. Kahden viimeisen kohdalla on kyllä kierrot venyneet, kuopuksen plussa kp 74 :)

Täällä pähkäilen taas testauspäivää, tekisikö taas perinteisesti perjantaina, vaiko sitten alkuviikosta :whistle: Alkaisi jo se seuraava kierto.

kääkkis kp 62
 
Onko teillä muilla, joilla aiempia raskauksia, tullut mahaan semmoinen viiva odotusaikana? Linea alba taitaa olla nimeltään?

Mua vähän hämäilee, kun (muka) viime viikolla mulla alkoi se viiva tummua...Semmonen ihan haalee viiva siihen jäi esikoisen syntymästä 3vuotta sitten. Tuosta viivan tummumisesta tein johtopäätöksen, että olisi tärpännyt, mutta maanantainahan sitten alkoi vuoto, joten ohi meni.

Tilasin eilen raskauskeiju.fi sivustolta ovis-tikkuja (liuskoja), koska ClearBluen tuotteet on niin kalliita. Viime kierrossa mulla oli ClearBluen digi käytössä, mutta siihen ei ilmeisesti saa lisää liuskoja, niin menee vähän hukkaan koko härveli (maksoi kuitenkin melkein 40egee).

Sitten semmoista kyselen, että miten reipasta liikuntaa harrastatte ovisten aikoihin?
 
Torstai 3.1.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kääkkis82(30)........kp 63/??..............yk 1..........ya 10/12.......4.

*minmaria................kp 58/36..............yk 2..........ya 8/12..........1.
*Annatto.................kp 52/48...............yk 2..........ya 9/12..........1.

Taike80(32)..............kp 39/??..................yk 10........ya 2/12.........2.
Slartibart(25)............kp 39/28.................yk4 (C).......ya 3/12.....1.
angelblue.................kp 35/30-32............ yk 5 (C)........... 1.yhteinen
-PikkuMyy-................kp 34/36................yk 10.........ya 1/12..........1.
Slallu.......................kp 31/33.................yk 3..........ya 9/12..........1.
miss_piggy(31).........kp 30/29................yk 8..........ya 03/12........1.

haave_ilija................kp 29/28-38...........yk3.................................
Niiskulineiti86(26)......kp 23/27.................yk 4..............................1.
Peity........................kp 23/30.................................ya 12/12........2.
avantasia.................kp 22/30-35.............yk 2.............................3.
YAW........................kp 21/24-26.............yk 10...........................5.

pinkkihevonen(26).....kp 19/28.................yk 6...........ya 8/12........1.
Minde87...................kp 19/34.................yk 9..............................2.
jadeka.....................kp 16/28................yk 3...........ya 11/12......1.
ralliruutu..................kp 16/28................yk 4............ya 10/12......1.
reason.....................kp 16/28................yk 10..........ya 5/12.........1.
Tintti83....................kp 15/33.................yk 6...........ya 7/12.........3.
Miukula....................kp 11/?...................yk 3...........ya 10/12.......2.

äippä 84...................kp 9/29................yk 2................................4.
Maana-mamma.........kp 9/27-29...........yk 1..............ya 1/13.......3.
SuAnn(30)................kp 8/41.................yk 3.............ya 6/12........1.
Villemo.....................kp 7/26-29............yk 2..............ya 10/12.....1.
marianna87..............kp 6/35-40............yk 3..............ya 10/12.....1.
Mylvinen(24).............kp 5/29.................yk 5...............................1.
Markke.....................kp 5/30.................yk 7...........ya 6/12.........2.
Luna85(27)...............kp 4/29-48............yk 10..........ya 2/12.........1.
TauTau....................kp 4/28.....................................................2.
Jeccika.....................kp 1/26-28.............yk 3...........ya 11/12.......3.



Day Past Ovulation:



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86
Villihiiri
Susimieli
FLV
Nato



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
viisikko <3
mavli
Viljonkka
nibander
Katiliin84




Plussanneet:
Tammikuu 2013: ViiruP (yk4)
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
YAW
Jeccika kyseli että monennesta kierrosta on tärpännyt:
Esikoinen yk 9- pudotin painoa 10kg ja tärppäs.
Toka yk 2- sama painonpudotus -10kg
Kolmas: yk 6 muistaakseni, pudotin taas 10kg.
Neljäs yk2, paino pysy kurissa...

Nyt paino on 35kg alhaisempi kuin yhdelläkään noista kerroista ja tän vitosen yritys taitaa muuttua yk 11:sta... :/ Huoh.

Eilen oli jo siivousvimma päivä ja selkä jomotti kivasti, eli eiköhän se täti sieltä taaskin kerran tule paikalle. Mur!

muoks: jaaha, taitaa tulla mega lyhyt kierto :( Kyllä tää nyt lupailee tutkimuksiin lähtöä hiljalleen.. taitaa kp:ksi jäädä kierrolle 20pv :(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli esikoisesta (poika) hyvin tumma viiva jo varhain masuun, kuopuksesta (tyttö) vain vaalea. Liekö sitten kyse vauvan sukupuolesta vai vaan aii että oli eka vs. Toka raskaus.

ON: Mun pitää varmaan tilata lisää ovistikkuja kun mä nyt jäin ihan kiinni oviksen tikuttamiseen. Mä en koskaan ole omia oviksia huomannut, saati olisi oikeasti tietoinen ovikseni todellisesta ajankohdasta :) pitänee aamun kunniaksi tilata liuta lisää. ;)

Ja tuskastuttaa kun pari hyvää ystävää kelle oon kertonu että kolmatta kuumeillaan, niin ystävien tuki ja ilo; ei oo näkyny. Sen sijaan jauhettu "milläs muka aattelit jaksaa, ootteko yhtään aatellu et teillä on nyt tasaantunu lasten kans et se kolmas vaan sekottaa tilanteen?!" Ja sit kun kerroin vaikeista ajatuksistani niistä asioista joista joudun varmaan luopumaan jos kolmas ilmoittaa tulostaan ja pohdin "minuuttani" ja sen muutosta, kommentit oli tasoa "ai no ootte sentään ite tajunneet vähän ajatrlla asioita" ja ynseitä hymähtelyjä. Herttileeri, me ollaan kolmekymppinen pariskunta, molemmilla ammatit ja vakiduunit, mulla jatkokoulutus menossa omalle alalle (ts vauva nyt olisi hyvään aikaan kun opiskelen ja valmistumisen jälkeen sais sit vaan mennä duuniin) ja mies suunnittelee omassa työssään jatkokoulutusta mun jälkeen. Ei tää helppoa ole kahden ekan kanssa ollu eikä varmasti kolmannenkaan kanssa kun ottaa huomioon et mä oon kiitettävän tempperamenttinen persoona. :heart: sitä toivoi että ystävät olisivat innostuneet ja olleet onnellisia ja tsemppaamassa et mahtavaa kylle te selviätte! Toki huolissaan saa olla mutta niin. Rajansa kaikella??

Anteeksi tää vuodatus. :/
 
Tervetuloa taasen uusille :flower:

Raskautumisesta olitte jutelleet, ja meillä esikosta raskauduin samassa kierrossa kun jätin pillerit pois, kakkosta aloin odottaa imettäessäni vielä esikoista (ikäeroa heillä 1v4kk), ja kolmosta yritettiin 7kk.. Toivottavasti tämä tärppäisi edes hitusen nopsempaan, jotenkin tuo yli puolen vuoden yrittäminen oli tosi tuskastuttavaa.. ( ja tiedän; toiset yrittää vuosikaupalla, ei saisi olla hätäinen :ashamed: )

Linea negraa ei ole ilmestynyt vielä näiden kolmen raskauden aikana.. Mistähän lie sekin viiva loppujen lopuksi sitten johtuu?

Maana: Juurikaan tuon takia en ole kertonut tästä neljännen haaveilusta vielä kenellekkään.. Tiedän jo etukäteen ne ihmisten "taivastelut", joten parempi olla pahoittamatta omaa mieltään. Jokaisen omia ratkaisujahan nämä loppupeleissä on :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma

Yhteistyössä