Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

ONNEA PINTSU :heart: !!!

Aivan mahtava uutinen SuAnn :) Muistan itse miten mahtava tunne se on, että tulee ne menkat pitkän tauon jälkeen :)

Sunflower :hug: Toivon teille TODELLA sitä vauvaa, pahalta tuntuu sun puolesta :(

Meillä on miehellä ensi perjantaina pikkujoulut, itsekin olin sinne menossa, mutta lupauduin äitini aveciksi ensi lauantaiksi hänen ystävänsä 5-kymppisille :) Jätän siis pikkujoulut tältä vuodelta väliin, koska en tod. jaksa enää 2 päivää peräkkäin rälläämistä :D
Täällä ollut jotain jomotuksia tänään, toivottavasti ovulointia ilmassa :rolleyes:

kääkkis, kp 16 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
pintsu ONNEA! :)
Tätipahoittelut Sunflowerille ja Bambinille, sen sijaan tätionnittelut SuAnnille :)

Susimieli hyvä että edistystä tapahtuu :)

täällä ois pikkujouluja tiedossa vasta parin viikon päästä, ens viikolla ois kyllä pikkujoulu-opiskelijabileet muttaa ne varmaanki skippaan, ei ehkä pitkän koulupäivän jälkeen jaksa jäädä enää hippailemaan :/
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
Täällähän on pyörähtäny kerralla monta uutta kiertoa alkuun. Höh, tyhmä täti!

Viime kierrossa ihmettelin normaalista poikkeavaa vuotoa, kun vuosin kuin Niagaran putous. Odottelin tähän kiertoon samaa tulvaa, mut eipä ole näkynyt. Olenkin alkanu miettiä, että josko se oliski ollu varhainen km.. ihan ajatuksena. Plussatestiä en koskaan tehny, joten never know..

Lisää taas myöhemmin, puhelimella tympeä kirjoitella.
 
Sunflower11
Maanantai 19.11.2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:


Nompparelli(28) ......kp 46/42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.
AquaRose..............kp 40/27-?............yk 1........ya 10/12...........1.

marianna87........... kp 39/35-60............ yk1 .......ya 10/2012.... 1.
Lintsa.....................kp 31/30?....................yk 1........ya 11/12......2.
-PikkuMyy- ...............kp 30/36............... yk 9 ......ya 1/12....... 1.

jadeka......................kp 27/27-28............yk 1......ya 11/12........1.
ralliruutu..................kp 26/28.................yk 2......ya 10/12........1.
Epa_88...................kp 25/29-32...........................tjot..........2.
jeennaa.................. kp 24/30................ yk 3 ............ ya 8/12......?
Slartibart(25).............kp 23/28-30 (C)........... yk3..........ya3/12....... 1
Markke................. kp 21/30............yk5...........ya 6/12..........2.
Ainolinnea..............kp 20/34-38.........yk 15........ya 9/11...........1.
Miukula.................kp 20/42..............yk 2.........ya 10/12............2.
Mylvinen(24)............kp 20/29..............yk 3.............................1.

Slallu.....................kp 19/28-41........yk 2............. ya 9/12......... 1.
Lemontree-86...........kp 19/29-34...............yk5........ya 7/12......... 1.
angelblue................kp 18/30-32(C)...........yk5.........................1.yhteinen
pink dream.............kp 18/30-32...............yk 2.......ya 8/12..........1.
Ambrosia85(27)...... kp 14/28-31(CT) ........yk23.....ya 10/10..........1.
miss_piggy (31v).... kp 13/29....................yk 7.........ya 03/12........ 1.
*minmaria...............kp 13/36..............yk2.......ya 8/12......... 1.
ViiruP....................kp 11/25-28......... yk 3........ya 09/12......... 2.
AnnuLiisa..............kp 11/25-28........yk 5............. ya 8/12......... 1.

Amiraali(26)...............kp 7/28-32..........yk3........ya 9/12............1.
Luna85(27).................kp 7/29-38..........yk 9............ 2/12 ........... 1.
Annatto..................kp 7/48................ yk2..............ya9/12......1.
Niiskulineiti86(25)........ kp 3/27.....................yk 3..................
Sunflower11....... kp 3/24-28.........yk25.........ya 12/2010.........3.
Bambini................kp 3/30..........yk 4....... ya 7-8/12........ 2.
*SuAnn................kp 3/30..................yk2....... ya 6/12......... 1.
Tintti83................kp 2/32-36..............yk5.......ya 7/2012.........3.

kääkkis82(30)...........kp??/??..................yk 1...........ya 10/12.......4.
Taike80(32).............kp??/??.................yk 10..........ya2/12............2.




Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia
Villihiiri




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia
mavli
Viljonkka




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90
Lokakuu: Emppuli83(yk3), wilma79(yk1), Minix(yk1), amylee
Marraskuu: nanna_(yk1).BDU(yk1), Pintsu(yk4)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Bambini & SuAnn

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sunflower11
Pahoittelut kp 1 kaikille joilla kierto alkoi!

Tosin Suannia saa ilmeisesti onnitella! Toivottavasti seuraava kierto olisi paljon lyhyempi tai jos se plussa sieltä tulisi!

Onko ketään päivityskaveria joka tahtois jossain vaiheessa jatkaa päivittelyä yksinään. Ens kuussa lopettelen viimeistään. Joko siirryn odottajiin (epäilen suuresti) tai sitten pidän taukoa.
 
Näin alkuun pahoittelut tädin saapumisesta Sunflower ja Bambini :hug:
Ja onnittelut Pintsu plussaamisesta. :heart:

Nyt kyselisin teiltä kenellä nuo ovulaatiot ovat tuttua kauraa, niin tuleeko aina ovulaation jälkeen kipuilua munasarjoihin noin dpo 5-7? Mulla olis nyt menossa joko dpo 5 tai 7 kun en ole ihan varma miten toi ovis ajoittui. Eilen tunsin voimakasta vihlontaa vasemman puolen nivusessa, samalla tavalla kun silloin kun plussasin ton esikon kierrosta.

Minulla siis ei ole ollut luomuovista ennen esikon syntymää. Hän sai alkunsa ovulaatioinduktiolla, koska pco:n takia en ovuloinut käytännössä ollenkaan. Tai en ainakaan raskautunut kertakaan 8 vuoden aikana kun olimme ilman ehkäisyä.
Esikkoni on nyt 2v 4kk ja imetin häntä ihan tohon 2 vuoden ikään. Nyt sattumalta viime kierrossa olin tuntevinani ovulaatio-oireita. Samantapaisia, kun silloin hoidoissa, kun söin tamofenia (vastaava kuin clomit) Ja piikitin puregonia. Myös tässä kierrossa huomasin ovisoireet, mutta pupuilu tosiaan jäi vähiin. Nyt vaan mietin et onko aina ovulaation jälkeen noita kipuja, vaikka ei olis raskautunut? Tosiaan kun hoitokierroissa lääkkeet aiheuttivat kaikenlaisia nippailuja koko kierron ajan, niin vaikea niihin on verrata. Ja kun tosiaan siit plussakierrostakin on nyt sitten jo 3 vuotta aikaa. Ei kaikkee muista, vaikka pidinkin pientä päiväkirjaa tuolloin.

Mut nyt siis pähkäilen olisko tärppi voinu käydä, eli olis jotain kiinnittymiskipua, vai onko aina oviksien jälkeen noita kramppeja vaikka ei oliskaan tärpänny.

Miukula kp 19
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
Nyt Päivityksestä kiinnostuneet ilmottautukaa, muuten jäätte ihan "tyhjänpäälle" tuon listan kanssa!


Pahoittelut tädin kohdanneille :hug:

Miukula, kyllä mulla oviksenkin jälkeen tuntemukset jatkuu.. mitä lie keltarauhanen duunaileepi? :D

Huomenna ultraan katsomaan onko mitään tapahtunut.. itse vähän skepitsesti suhtaudun, mutta sen nyt näkee sitten huomenna :p
 
KP 18

Tikku-ukkoilun aloittelin eilen, mutta ei se mitään lupaillut, eipä tänäänkään vaikka mielestäni viiva oli vahvenemaan päin...mitään oireita ei ole, viime kierrossa oli nin selkeät ettei olis tarvinnu edes tikkuilua, ovis oli niin selkeä. Ollaan tiiviisti tankkailtu ja peitot heiluneet...aamulla taas tikku-ukkoa huhuillaan!!! :)

Positiivista alkavaa viikkoa!!!
 
No niin, nyt pitkästä aikaa koneella edes hetken rauhassa ennen nukkumattia, joten viitsii kommentoidakin.

Ensinnäkin, pahoittelut kaikille tädistä, toivottelee kohtalotoverinne :hug:

Pintsu: ONNEA ja tarrasukkia vauvaliimojen kera :heart:

Susimieli: hieno juttu, hyvä alku tuo kierukan poistokin. Ei kukaan pitkään jaksa sadeviitan kanssa touhuilla, joten pidetään peukkuja kovasti, että pääsette yritykseen mukaan mahdollisimman pian :)

Miukula: mulla ainakin oviksen jälkeen alkaa jomottaa ja kolottaa tasaisesti jompaakumpaa nivusseutua. Voi kestää jopa tädin tuloon asti. Kipuilu muuttaa ehkä hieman muotoaan pitkin kiertoa, joskus repäisykipua, joskus tasaista jomotusta, joskus ei mitään. Harmi kun en muista, miten esikon kanssa oli. Tai aiemmassa raskaudessa, joka vuosia sitten "pääsi yllättämään" pillereistä huolimatta. Mun käsitys on, että tuo kipuilu eri muodoissaan on sitä Ambrosian mainitsemaa keltarauhasen duunailua :D Joten, tuon varaan en itse laskisi raskautumisajatusta, toki meistä jokainen on erilainen oireiltaan - oli raskaana eli ei.

Päivitystä: jos nyt kukaan ei halua päivitellä, minä voin. Mutta toivon, että saisin siihen jonkun kaverin. Minä käyn paljon puhelimella netissä enkä välttämättä muutenkaan aina ehdi / jaksa alkaa päivittämään, joten jos päivitys jää pelkästään minun varaani, niin en todellakaan lupaa mitään säännöllistä, jokapäiväistä päivitystä. Joten, josko joku alkais vaikka mun kanssa päivittelemään kun Sun vetäytyy taustalle?

Omanapailuna ei hirveästi ole kerrottavaa. Täti tuli tosiaan kylään, kutsumatta. Tämä visiitti tädillä on taas selkeästi erilainen versus edellinen kierto; viime kierrossahan kummastelin ties missä pinoissa silloista vuotoa, joka oli täysin epänormaalia mulle. Vuosin kuin seula pari päivää, jota en sitten teinivuosien ole kokenut. Olin jo tässäkin kierrossa orientoitunut kauhunsekaisin tuntein samanmoiseen hullutteluun, mutta kas, taas ollaan kuten tähänkin asti tuota edellistä laskematta. Mietinkin jo, että voisiko olla niin, että tuo edelliskierron vuoto olisikin ollut jotain varhaisen km:n vuotoa?? Ehkä hakuammuntaa, mutta kävipä vaan mielessä, kun on epänormaalia mulle. Viime kierrossa en välttämättä edes r-testiä tehnyt (tai jos teinkin, nega se on ollut, mulla aina nousee hcg niin hitaasti alkuvaiheessa, joten tuo tuskin olis ees näkyny). No, mietintää ja arvailua, ei voi tietää. Hyvä toisaalta kun ei ainakaan plussaa ole saatu, se km olisi vaivannut mieltä. Nyt, tietämättömänä voi vain arvailla ;) Ihanaa ihanaa, mä laskeskelin jo tuossa seuraavaa ovisteluaikaa ja kappas, se olis oletetusti jossain joulukuun alkupuolella. Seuraavaksi piti sit kattoa mun ja miehen työvuoroja ja todeta, että me ollaan hyvin kotosalla molemmat - ja yhtä aikaa. Joten, lupaan ja vannon että se hyödynnetään urakalla tai mä alan itkeä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
Valtavasti onnea Pintsu!

Päivityksestä Mä voin myös ruveta päivittämään, jos ei halukkaita ole. Eihän lista voi ihan tyhjän päälle jäädä! Mäkään en ihan lupaa päivityksiä heti aamusta, mutta voidaan ainakin kokeilla... :)
 
Nyt pelkkää omaa napaa

Tiedän että sanoin jo aikaisemmin etten tee testiä ennenkun täti ei ole myöhässä aikataulustaan, mutta elikä kahtena yönä mulla on ollut kauhea hiki ja heräsin ennen esikkoa, joka on siis 8kk (ja siis tyyliin 6 aikaan) ja heti kauhea nälkä... Viimeksi oli esikosta samat ekat oireet. Mulla tänään vasta Dpo9/10 ja Kp25 että toosi toosi haamulainen tuli...

Epa
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
SuAnn vastaan jo Sunin puolesta (sorry sun :LOL:)
ei todellakaan tarvitse heti aamusta päivitellä :)

hienoa jos sinä ja Bambini otatte vastuuta tästä! Monissa pinoissa toi on ollu varma tapa tärppiin, suostuu päivittäjäksi ja päivittää korkeintaan kierron verran ja siirtyy jo plussaneisiin.. Minä ja sun tosin ollaan kyllä poikkeustapaukset :(
 
miss_piggy
Täällä on nyt kp 13, ja ei ainakaan vielä oo tullu mitään ovisplussaa tikkuun, no, en hirveesti luota noihin tikkuihin muutenkaan, joten kyllä täällä on peuhattu kumminki jo kp 10 lähtien ja laitettu siemenet talteen :D Eihän sitä koskaan tiä millon tärppää.
 
Pahoittelut niille, joille täti tullut kutsumattakin kylään. :( Etenkin Sun, voimia ihan hirmusesti. :heart: Tuntuu niin pahalta sun puolesta, vaikkei edes tunnetakkaan. Mut ei kenenkään ihan oikeasti äidiksi haluavan pitäisi joutua odottamaan näin kauaa!

Ite oon ollu lähinnä kärpäsenä katossa tässä palstalla.. Yrittäny minimoida stressiä vauvan suhteen tän kierron. En siis ole täällä käynyt kirjoittelemassa, enkä tikuttanut ovista ollenkaan. Huomaa kyllä, että olo on ihan erilainen henkisesti nyt, kun viime kierrolla. Eli, en siis käy "ylikierroksilla".

Tuntemuksien mukaan tänään Maanantaina on DPO 7. Tädin pitäisi entiseen malliin tulla kylään 6 pv päästä. Tosin, eipä ole vielä noita PMS oireita näkynyt missään, eikä tissitkään ole kipeet, jotka yleensä alkanut 2 vk ennen tätiä. Olo on muutenkin ihan kuin olis "pilven sisällä" tosi euforinen. Mutta silti samalla masentaa aika ajoin, kun ei sitä lasta oo kuulunut. Nyt on ollut pari päivää migreeni. Ei oo taas pitkään aikaan ollut, niin nyt sit piinannu useamman päivän.

Päivittäminen vois olla ihan kivaaa, tosin oon niin tumpelo koneen kaa, enkä välttämättä pääse joka päivä koneelle päivittämään :/
 
Heip!

Pääsinpäs minäkin käymään täällä välillä! =)
Ja hienoa että päivittäjät löytyivät, itse en sitä vastuuta uskalla ottaa kun en aina kerkiä koneelle useaan päivään, niinkuin nyt..

Kp 13 siis menossa, ovista koitan tikuttaa, saa nähdä löytyykö? Toivon, toivon kovasti että tämä kierto ei ainakaan veny niinkuin edellinen (3kk, huh)

Mutta lupsakkaa marraskuuta kaikille ja kohtahan se on jo joulukuu!!!:xmas:
 
Täällä paukkuu kp 38/ 28-31 ja menkkoja ei vain näy. Ohimoita juilii ja niska&hartiaseutu on kipeä, mahassa on semmosta kummallista kipua enimmäkseen oikealla.

edellisviikolla tekemäni pregcheckin raskaustesti (en muista oliko to vai pe) oli negatiivinen joten en tajua mistä ihmeestä johtuu ,että kiertoni yht'äkkiä venyy näin paljon. any ideas?:confused:

mulla olis ollut ehdotus tuohon päivittämiseen, kun kukaan ei oikein meinannut ottaa sitä vetovastuuta, mutta kun kerta nyt vetoapuja löytyi niin unohdetaan koko juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Stacy, ehdota toki. En mä aivan hurraata huutele päivittäjän roolista, joten jos on ideaa, mieluusti kuulen sen :) Meinaatko testata uudelleen? Mulla ainakin hcg nousee hitaasti, joten mulla ei testeissä välttämättä näy edes kovin aikaisin raskautuminen (ainakin näin esikolta ja vuosien takaisesta alkaneesta raskaudesta).
 
Bambini,
tuohon päivittämiseen tuli mieleen, että jos jokainen päivittäisi omat tietonsa listasta. Tähän keksin sitten sellaisen ratkaisun, että jotta jokainen ei copypastaisi koko listaa ja siten ketjun koko vaan kasvaisi ja kasvaisi päivityksistä, niin luodaan yhdessä päivittäjänimimerkki ja salasana, jonka jokainen ketjunjäsen saa tietoonsa ja tämän nimimerkin takana jokainen käy päivittämässä omat tietonsa listassa.Tämä on ihan vain ehdotus, joka mulle tuli mieleen. Miltä kuulostaa?

En ole vielä tehnyt uutta r-testiä ,koska en ole saanut aikaiseksi käydä apteekissa. Viikonloppu meni siskonpojan ristiäisiä järkätessä. enkä ole siksi ollut edes kotona.saatikka ehtinyt apteekkiin. Lisäksi ihmetyttää, että vatsa on selkeästi arka ja on semmoista turvotuksenomaista kipua, mutta vuoto ei vain jostain syystä ole alkanut.

Sitä vähän mä olen lueskellutkin täältä ketjusta ja muualta, että joillain tuo hcg arvo on noussut hitaasti. Mä yritän tänään saada aikaiseksi päästä apteekkiin. miten sulla sit bambini on tuo arvo noussut. tosiaan edellisen r-testin tein viime viikon to tai pe, mutta pregcheck näytti negaa. oishan se kyllä todellinen ihme jos tässä nyt vahingossa raskaaksi ois tullut kumista huolimatta :whistle:

edit: noniin, ei vissiin tarvi sinne apteekkiin lähteä. Nyt tulee jotakin ruskeaa vuotoa. Taisin tehdä juuri kiertoni ennätykset. 38 päivää!!!! huh huh. normi kierto 28-31 ja joskus ollut menkat myöhässä viisikin päivää, mutta ei kyllä ikinä näin kauan. ihme juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Musta se on kyllä helpompi että yksi-kaksi päivittää..
Niin ei tarvi kaikkien yhtä kohtaa päivitellä :)

Kun tekee kerran päivässä päivityksen / yks päivitys per sivu ni se on mun mielestä selkeämpää..
 
  • Tykkää
Reactions: pink dream
Onnea susimieli kierukanpoistosta! siitä se ajatus sitten lähtee :) Muistan vielä elävästi miten jännä fiilis silloin oli. Vauvanyritys konkretisoitui parissa sekuntissa!

Mä just kattelin oviskalenteria ja huomasin että joulukuun tädin pitäis tulla just keskellä meidän Aasian reissua, joten päätin, että se on parempi sitten olla raskautuneena siihen mennessä :LOL: (Tosin alkupahoinvointi + 11h lento ei välttämättä oo kivoin yhdistelmä) Noh oispa sitten kerrottavaa lapselle isompana, että arvaas missä sait alkus ;)

Mäkin voisin olla muuten päivitysapuna mutta ei taida oikein olla järkeä, kun reissukin on nyt edessä :) Mutta luotan, että SuAnn ja Bambini hoitavat homman kotiin kahdestaankin! Tosin epäilen että pian on jommalta kummalta päivityspaikka auki kun plussa tärähtää testiin...:heart:
 
KP 18 (30-32)

Ovis bongattu la-aamuna. Ja sitä ennen enteili selkeet oireet irtoamisesta :)
Viikonloppu pupuiltu. Ostettiin lauantaina uusi aivan must jenkkisänky häälahjarahoilla (shoppaillessa suunniteltiin että jätetään vauvansänkyynkin vähän rahaa;;) )...saahan sitä unelmoida. Olikin ihana heiltella uutta peittoo, uusissa lakanoissa uudessa sängyssä :heart:
Paleltaa ihan kuin olis kipeeks tulossa, mutta mitään oireita sairastumisesta ei ole. Ainoa juttu on pissalla ravaaminen parin tunnin välein. Eikä siihenkään liity kirvelyä tms. että vois epäillä vt-infektioo.
Janottaa. Mulla on tänään(kin) menny jo puoltoista litraa Valion kolmen hedelmän mehua. Tuntuu, että kokoajan olis suu kuiva.
Ennen ovista olleet juilimiset on loppuneet, mutta masu on samanolonen ku sillon kun podin laktoosijuttuja; turvonnu ja pulputtava. Ja mä todellakin vältän kaikkee mistä voisin ne kiusalliset vaivat saada.
Ja sitten noi 2 kammottavan kokoista finnipampulaa leuassa. Mulla ei ole ollu vuosiin finniongelmia, mutta nyt näköjään on. Ja ne on vielä kipeät. Hormooneista?
Saattaa olla, että mä niin elän systerin alkuraskauden huumassa (tikutti viikonloppuna plussan :heart:) että kuvittelen jo itsekin oireita...nää mun jutut on kyllä ihan todellisii...mutta katsotaan...vastahan tässä on ovuloitu ja talleteltu...:wave:

Osaisiko joku konkari kertoa millaista lima on yleensä oviksen jälkeen?

Lupsakkaa viikkoa...
 
  • Tykkää
Reactions: hopestar
Kyllä uudessa sängyssä viihtyy ;)

Itelläkin on aina merkitystä että sängyssä on kivat lakanat ja se on siisti. On sitä toki joskus tullut pöllyytettyä lakanat rutussakin :D

Itellä oli tässä viikko sitten niitä kuviteltuja raskausoireita kuten mahan nippailuja ja rintojen kipua ja huono vointisuutta, mutta taisi olla sitä että tulin sairaaksi.
Nyt on ääni mennyt ja olen tässä yrittänyt sitä lepuutella.

Menkat pitäis alkaa huomenna tai ylihuomenna ja jotenkin on sellaien olo että niin tuleekin käymään. Itse asiassa tässä viikonloppuna ennen pikkujouluja tein raskaustestin kun oli alkoholitarjoilua. Ja se oli negatiivinen. Joten ihanaa tätiä odottaessa.. :)

Tsempit kaikille alkavaan viikkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: hopestar

Yhteistyössä